Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:44

Ik heb nu iemand gevonden die de spullen gratis verzend. Nu maar hopen of dit ook echt zo is,en.geen oplichting :D
Want het is 25 euro (1dekje gratis) voor 6 dekjes, eigenlijk 5 dus. Kon sponsoorzweetdekens kopen, 2 voor 7.50 samen dus. Alleen was dat 175 en linerty heeft 185. :=
Dusja, ik hoop op het goede :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:10

Debbie schreef:
Bij mij loopt het de laatste dagen ineens verbazingwekkend goed. Snap er niks van. Heb er de laatste weken weer wat merkkleding etc. opgezet, liep heeel langzaam. Gisteravond kwam ik thuis en had ineens mijn hele mailbox vol. Snap er niks van! Heb wel het gevoel dat wanneer dingen er wat langer op staan er pas biedingen en mailtjes komen.

Al komen er veel berichtjes hier ook errug bekend voor ;)
Hoe lang wachten jullie op een reactie, nadat je een bieder hebt gemaild dat je akkoord gaat? Heb inmiddels al een hoger bod gehad maar wil toch even wachter op degene die ik gister akkoord heb gemaild.

Vind het soms ook erg jammer dat een Hallo of Groet er niet af kan... Ik vraag vriendelijk of ze het willen komen halen of dat het verzonden moet worden. Krijg ik terug: Ok, adres is: .... .... .... .

Dat is niet raar hoor ;) Vakantie dipje gehad :j Had ik hetzelfde, heb ruim 63 advertenties op mp gezet en eerste tijd helemaal niks, terwijl ik normaal gesproken echt doodgebeld en gemaild word. Hoop dat er na de vakantie weer wat schot in komt, mijn schuur puilt uit :=

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:23

Ik lees zo af en toe een beetje mee, maar kan nu eens posten!

Ik had een paar weken terug mijn zinnen gezet op een zeepketting met vis, zeester, schelp etc.
Ding op Mp gevonden in het dorp hiernaast: 2,50

Eerst gemaild: geen reactie.
Na 2 dagen bod gedaan met extra mail.
Contact! Hooray!

Het duurde een week met geblaat heen en weer..
Hallo? Mail gestuurd; oke het is vakantie maar toch: graag binnen een week een concrete afspraak anders klaar ermee!

Of ik niet gezien had dat er een stukje af was? (Nee, daar zat een schelp voor! Sneaky heur! Of ze niet wat aan de prijs kon doen dan?)

1,- eraf en maandag kon ik m dan toch ophalen bij haar ouders..
Ik was goddank ondanks tegenslagen stipt op tijd (ik hou van stiptheid :') )

Dus voor 1,50 maar wel 2 weken verder heb ik het gewenste ding!

Jammerlijke is dat mijn 'Zeestijl'-toilet/badkamer eigenlijk erg weinig ophangpunten heeft voor dat ding, maar vooruit _O-

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:25

Nayomie schreef:
Ik heb nu iemand gevonden die de spullen gratis verzend. Nu maar hopen of dit ook echt zo is,en.geen oplichting :D
Want het is 25 euro (1dekje gratis) voor 6 dekjes, eigenlijk 5 dus. Kon sponsoorzweetdekens kopen, 2 voor 7.50 samen dus. Alleen was dat 175 en linerty heeft 185. :=
Dusja, ik hoop op het goede :D

Klinkt te mooi om waar te zijn. Ik zou er niet mee in zee gaan :n

Nayomie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:31

Oh kleine aanpassing, ze begreep me verkeerd. Maar er zitten verzendkosten bij.
Alleen ken ik iemand die er vlak bij woont en wel wil ophalen :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:42

Heb een pad gekocht via mp en het zou een hele dure pad zijn geweest,dus ik nog vragen naar het merk en ze dacht een bekend merk die dus inderdaad niet goedkoop zijn..Krijg ik de pad en blijkt het dat ik er gewoon de winkelprijs voor heb betaald en het een heel ander merk is(Heb het even opgezocht op internet) ;( Misschien ligt het aan mij maar ik vind zoiets echt balen,ik koop het op mp om goedkoper uit te zijn..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:10

Dan ben je dus voorgelogen. Ik zou zeker even een melding maken op marktplaats.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:14

Iemand had een partij jodphurs van me overgekocht. Prima en snelle transactie, beide partijen zeer tevreden.
Nu had ik een vergelijkbaar soort partij Jodphurs op MP staan. Dezelfde persoon mailde me met een bod. Was de vanaf prijs, maar prima de vorrige een prima transactie mee gehad.
Het 1e mailtje kwam 6 juli, en ik heb gelijk 6 juli terug gemaild. Ze zou het overmaken.
Maar er werdt niets bijgeschreven.
15 juli (naar mijn idee heb ik degene ruim de tijd gegeven) opnieuw gemaild of er nog intresse was.
Gelijk een mailtje terug gehad dat ze dat nog zeker hadden. Waren op vakantie geweest en daardoor wat verlaat waren, maar zou het zsm overmaken. Maar wederom geen betaling.
20 juli gemaild dat er meer intresse ervoor was en of ze de partij nog wilde overnemen. Heb degene in de mail tot 25 juli de tijd gegeven om te reageren.
Maar totaal geen reactie meer terug gehad. En de partij aan iemand anders verkocht.
Nu krijg ik vandaag de mail dat ze het heeft overgemaakt.....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:28

Gewoon terugstorten, moeten ze maar opschieten. En het is allang de 25e geweest.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:43

Precies! En een mailtje sturen met aangezien ik tot op de 25e niets meer van u heb vernomen, ben ik er vanuit gegaan dat er geen interesse meer was van uw kant!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:16

Ik heb ook terug gemaild dat de partij al aan iemand anders verkocht is. Ik ben nl ook van mening dat ik degene tijd en kansen genoeg heb gegeven.
Aangezien het een uitlopend artikel bij de leverancier is (en goedkoper weggaat) wil ik gerust kijken of ik er nog meer kan krijgen, maar dat ik dat niet kan beloven. Anders stort ik idd het geld terug.

Zit me trouwens wel nu te bedenken dat ik pas weer een reactie kreeg nadat ik de advertentie's vandaag van MP had afgehaald.....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:23

Heb je het geld wel echt ontvangen??

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:17

Hier gaat het ook weer lekker. Snelle en leuke afhandelingen.
Alleen zit er dan ook weer een zwart schaapje tussen he haha.

3 weken geleden kreeg ik een mail dat ze interesse had en of ik ook verzend en wat dan de totale kosten zijn.

Ik terug gemaild en een week niets gehoord, ik nog eens gemaild: Heb je nog interesse?
Ja alleen was er twijfel over de prijs. Nou goed dat kan alleen kan ik daar niets aan doen, ik zei meld je maar als je eruit bent.
Direct een mail terug ja ik heb interesse en heb het eind volgende week nodig, hoe snel kan het hier zijn?
Waarop ik reageer, 24 uur na ontvangen betaling.

Oke heel goed, ik heb het geld net overgemaakt dit is mijn adres: ***
Hier zaten weer wat dagen tussen.
Ik laat weten dat ik niet weet waar ze het geld naar toe heeft gestord omdat ik mijn gegevens nog niet gestuurd heb namelijk, maar bij deze mijn gegevens: ***

Inmiddels was het de dag voor ze het moest hebben. Ik liet weten nog steeds niets te ontvangen hebben gehad, ja maar ik heb je gegevens niet en moet het voor morgen hebben u moet het vandaag op de post doen.

Gemaild dat ik niet verzend zonder het bedrag is bij geschreven.

Ja maar ik moet werken tot 17.00 uur en je MOET het voor 17.00 op de post doen.

Nouja hallo zeg!!! drie weken lang de tijd gehad, hier ben ik ook nog zo gek om er steeds achter aan te mailen, uit eindelijk was het 16.55 uur en het stond op me rekening. En weer de melding het moet NU op de post.

Kwart over 5 een mail: Heeft u het al verzonden? mag ik de track trace code.

Ja sorry hoor? Drie weken de tijd gehad..... en nu moet IK alles omgooien om het pakketje op tijd af te leveren. Ik breng altijd iets weg nadat ik geld heb dat doe ik direct. Alleen deze keer dacht ik? De fout ligt bij jou en niet bij mij pfff

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:20

Wat heb je teruggemaild?

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:52

Ik heb het net op de post gedaan, en ik heb gewoon gemaild bij deze je track & trace code: ***
Veel plezier van de deken.
Met vriendelijke groet,

Verder heb ik er niets in gezet.....was er een beetje flauw van eigelijk, vond de mails niet netjes ik wil best een beetje hard lopen voor de mensen die wat van me kopen. Als ik zelf iets koop wil ik het ook zo snel mogelijk hebben en kan ik ook niet wachten dit hebben we denk ik allemaal..... Ik zorg er dus ook voor dat ik direct na betaling de dingen op de post doe alleen moet het wel haalbaar zijn.
Als het mijn fout is is het mijn fout maar dat is het niet. Ik heb helaas geen helikopter dus kan niet binnen 5 minuten op het post kantoor zijn.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:41

O ja, zo eentje heb ik ook al eens gehad, ja, ik heb morgen cursus, kan het vandaag nog op de post? En dan niet 1 keer, maar elke keer. En dan zelf te lui zijn om het geld over te maken. Dat weet je toch ruim van te voren, dat je cursus hebt?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:50

Ik word er op het moment ook een beetje gestoord van dat mensen op mijn advertentie reageren, dan krijgen ze dezelfde dag nog een reactie terug en vervolgens hoor je er niks meer van.....
Vakantie tijd zullen we maar denken.....

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:06

Ik verkoop niet vaak wat via marktplaats, maar op dit moment heb ik er een hoop studieboeken op gezet. Ze zijn echter in redelijk goede staat & ik wilde ze daarom verkopen voor een prijs die net onder de prijs zit waarvoor ze aangeboden worden op bijv. bol.com (2e hands) & marktplaats. Zodat ik er toch vanaf ben ;)

In de advertenties heb ik neergezet 'tegen elk aannemelijk bod'. Nu bied iemand echter 1,50 voor sommige boeken, terwijl deze nog makkelijk (minimaal) 10 euro waard zijn 8)7

Mijn vraag: reageren jullie op deze biedingen? Laten jullie ze staan of verwijderen jullie deze onzinbiedingen?

Wat is de slimste tactiek? :+

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:49

Het slimste is een bieden vanaf prijs er op te zetten...
Helaas heb je heel veel mensen die voor de lol van die flauwekul biedingen doen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:51

Droomster schreef:
Ik verkoop niet vaak wat via marktplaats, maar op dit moment heb ik er een hoop studieboeken op gezet. Ze zijn echter in redelijk goede staat & ik wilde ze daarom verkopen voor een prijs die net onder de prijs zit waarvoor ze aangeboden worden op bijv. bol.com (2e hands) & marktplaats. Zodat ik er toch vanaf ben ;)

In de advertenties heb ik neergezet 'tegen elk aannemelijk bod'. Nu bied iemand echter 1,50 voor sommige boeken, terwijl deze nog makkelijk (minimaal) 10 euro waard zijn 8)7

Mijn vraag: reageren jullie op deze biedingen? Laten jullie ze staan of verwijderen jullie deze onzinbiedingen?

Wat is de slimste tactiek? :+

Ik laat ze altijd staan onder het mom van dan kan er niet lager geboden worden. :D

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:20

Mijn kamer voliére die ik te koop heb staan wordt vanavond opgehaald. Tot nu toe goed mail contact gehad. Ben benieuwd of ze ook op de afgesproken tijd voor de deur staan........

*word vervolgd*

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:07

vandaag diverse spullen opgehaald bij iemand.
Strak onderhandeld, maar leuk contact gehad.
Daar aangekomen gaf de verkoper ook aan dat ie het leuk had gevonden (het onderhandelen). Hij heeft nog meegeholpen te laden, kortom een leuke aankoop qua spullen en mensen.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:40

Voliere is opgehaald! 10 min voor de afgesproken tijd :)
Helaas voor jullie dus geen sappig verhaal :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:42

paxine schreef:
Voliere is opgehaald! 10 min voor de afgesproken tijd :)
Helaas voor jullie dus geen sappig verhaal :D

daar hadden we ons net op verheugt -O-
Bokkers! Blaas het feestje maar af!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:45

Hahaha :')

Mooi dat het goed gegaan is paxine!