model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JamieShanin

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:43

Heel mooi model , mooie foto ook :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:47

Snap wel dat 't gevraagd werd, zag namelijk later dat 't lijkt alsof de ogen 'slecht geshopt zijn' door een hap uit d'r pupil, en ik heb het origineel nog terug gekeken om te zien of 't daar ook in zit en daar zit 't ook in, dus dat zijn echt haar ogen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 00:40

Heeft één van jullie toevallig ervaring met het werken als hostess? Ik heb me net opgegeven voor een soort hostess-uitzendbureau. Van wat ik ervan weet lijkt het me heel erg leuk werk om te doen, maar vond het "sollicitatieformulier" een beetje lijken op een formulier voor een modellenbureau. Ben benieuwd of ik er wat van te horen krijg :)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 01:00

Heb er wel aan gedacht om zoiets te doen inderdaad Em! Via wat heb je daarvoor gesolliciteerd? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 01:03

Uhm het bedrijf heet Sirens, site is gewoon sirens.nl
Het is volgens mij een relatief jong bedrijf want ik kon er niks over op het internet vinden, maar ze hebben iig wel een Facebook pagina waar ook een foto van hun hoofdkantoor op staat enzo :+ Schrijf je in joh! Kunnen we samen werken haha

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:30

Mag ik mij ook even melden?
Af en toe sta ik ook wel eens model voor wat klasgenoten (wij doen de fotografie opleiding), en binnenkort op wat fotomeetings.

Er komen ontzettende mooie foto's langs zeg! En wat zijn jullie allemaal ontzettend knap! :o
Gisteren mocht ik in de oude stijl model zijn voor mijn klasgenoot:
Afbeelding

Ik maak zelf ook veel foto's en ben regelmatig op zoek naar wat modellen. Ik heb een eigen portofolio op www.500px.com/froukjewilming

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:11

Waar doe je je opleiding?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:41

In drachten op het ROC friesepoort, ik doe er ook journalistiek bij.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:18

Oh, daar hoor ik er meer over inderdaad :) Welkom.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:25

Hostess is volgens mij ook heel vaak uiterlijk gerelateerd.

Overigens voor de mensen met model mayhem: http://www.modelmayhem.com/1945047
Fotografe van die prikkeldraadfoto gaat de foto voor haar website gebruiken, zijn nu nog bezig met het uitwerken van een nieuw thema, ook voor o.a. de website. :)

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:28

Hoi hoi,

Zou ik hier mij ook mogen melden?

Ik ben Claire en bijna 18 jaar. Fotografie en model staan vind ik wel heel interessant en boeiend, ik voldoe alleen niet aan de eisen.:= Ik ben maar 1,64 en met wat meer rondingen ipv mager (63 kilo). Hierdoor wordt ik ook nergends aangenomen omdat ik gewoon te klein ben en 'te dik' in hun ogen.

Wel ben ik ooit gevraagd voor haarmodel en dan een show lopen alleen mijn haar is echt heilig := Ze wouden het in stekeltjes knippen en dan wit met paars :+ Eventueel bikini model omdat je daar wel meer vrouwen ziet met rondingen ipv mager maar daar ben ik ook te klein voor -O-

Zijn hier wel fotograven die iemand zouden willen fotograveren die niet boven de 1,72 is bijvoorbeeld? En hoe doen meiden die ook wat kleiner zijn dat blijven jullie het proberen door langs te gaan bij castings of modellenbureau's?

Afbeelding

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:57

Ik fotografeer met modellen van alle lengtes, of ze nou klein of groot zijn, dat zie je op foto's 90% van de tijd toch niet terug :') Heb je een foto zonder make-up van jezelf? Verder zijn er een aantal modellen bureau's die wel met kleinere lengtes werken, echter zijn ze extreem selectief daarin :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:01

Als ik straks mijn studio heb, ga ik ook grwoon met kleinere modellen werken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:56

Ik denk dat ze ook meer doelt op bureau's, niet op losse fotografen. Ik ken het heel erg, qua lengte ben ik soms te lang (ironisch :+) en ik ben eigenlijk ook te mollig om echt hoog in het wereldje te komen. Ik ben gewoon vrij breed gebouwd, van boven niet maar van onder wel. Waar ik laatst wel voor ben uitgenodigd is een fotoshoot voor een plus-size site voor kleding, toen moest ik toch wel even slikken.. Is natuurlijk niks mis mee maar het blijft toch wel moeilijk als iemand je "plus-size" noemt. Ik vind je op de foto echt totaal niet ogen als een mollige meid, dus ik zou gewoon beginnen met het opbouwen van een portfolio en dan toch gewoon op zoek gaan naar een modellenbureau! Zijn hier genoeg fotografen die prachtige foto's maken zo lang je zelf op en neer kan reizen :j

@ismy, knap meisje ben je! :j Fototechnisch vind ik de foto niet zo sterk, vind het jammer dat er geen focus op je lippen zit. Bij portretfotografie vind ik het persoonlijk altijd mooier als er of op de ogen is scherpgesteld maar dan met een heel hoog diafragma zodat de rest gewoon ook echt vaag is, of het hele gezicht in ieder geval scherp is. Op deze foto lijkt het een beetje alsof je hele gezicht onscherp is omdat het zo apart scherpgesteld is. Kan prima de bedoeling geweest zijn hoor, maar het viel mij op :+ Als je ooit een model nodig hebt roep maar, ik woon in Utrecht zelf en ik ben in het bezit van week-ov, tevens heb ik een school met weinig contacturen. Vind het alleen maar leuk

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:36

@courses: Bedankt! Kan wel kloppen inderdaad.

Dank je wel @Emmaa_ ! :D Inderdaad zo als je het zegt kan dat wel kloppen!
Ik ga zeker een gil geven als ik een model nodig heb! :D Jullie zijn allemaal ontzettende knappe mensen!

@Clairtjuhz ik vind je ontzettend knap hoor. Het is inderdaad wat een bureau zoekt. Ik ben ook net zo groot en net zo zwaar als jou. Ik heb me alleen nooit voor een bureau opgegeven. Ik doe soms wat losse shoots als mensen mij vragen!

Hier nog twee foto's van wat shoots op school:
Afbeelding

En de winnende foto bij mij uit de klas. Deze heeft een hele lieve klasgenoot van mij geschoten met het thema weerspiegeling en/of weerkaatsing:

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:14

enorm jammer dat je verhuist bent emma O:)

eindelijk tijd voor wat foto's van de studiomeeting te 'bewerken'

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moet echt op kleine details letten de volgende keer, zoals de oorbel

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Gianti op 08-03-13 21:59, in het totaal 2 keer bewerkt

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:17

Courses schreef:
Volledige versie:

[ Afbeelding ]

Nog even een vraag Courses.. :o De make up vind ik hier erg mooi, heel naturel. Hoe heb je gedaan? (of heeft 't model dat zelf gedaan?)
Heeft ze uberhaupt meer op dan een beetje lippenstift en wat foundation?
Dat vroeg ik me nog even af :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:57

Gina ik ben echt nog vaak genoeg in Almere hoor :) Heb m'n ouders en mn vriendinnen nog voor een gedeelte daar zitten dus ik ben vaak in de weekenden en soms zelfs doordeweeks nog even thuis :j Is toch gratis :') Ik heb hier alleen nu ook een paard wat ik rij dus dat maakt het wat moeilijker, maar voor de rest...

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:05

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:15

Niet helemaal mijn stijl, maar verder mooie foto's Gianti!
Probeer wel volgende keer de foundation iets minder te doen, er ligt nu wel een erg dikke foundation/poederlaag op voor mijn idee...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:16

dank je :) we hadden een visagist :)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:11

UMayDream schreef:
Misschien is het ook mogelijk een fitting te doen in Amsterdam voor de meiden die daar vandaan komen, en een fitting meer naar het noorden als er meer mensen uit het noorden komen? (weet niet waar ann_moi vandaan moet komen..?) Is maar een ideetje, maar misschien is het wat.
Om ruim op tijd er te zijn is wel fijn idd, hoeven we ook niet te haasten enzo.

Een tweede fitting planning is denk ik niet te realiseren. Met dit soort dingen houden ze echt geen rekening met wie waar vandaan komt, als jij aangeeft hier geen moeite voor te willen doen hebben ze je zo vervangen.

Nou scheelt het wel dat deze ontwerper nog jong is en dit haar eerste show is, maar je houdt het niet voor mogelijk wat een attitude die mensen kunnen hebben.

@Clairetjuhz: Voor modellen met jouw maten is ook een markt hoor, je kunt alleen niet/moeilijker aan de slag als catwalkmodel maar als promotiemodel of commercieel model zou je heel geschikt zijn.
Je zou verschillende bureaus kunnen af gaan om te kijken of ze nog plaats hebben in deze categorieën.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:38

Gianti schreef:
enorm jammer dat je verhuist bent emma O:)

eindelijk tijd voor wat foto's van de studiomeeting te 'bewerken'

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

moet echt op kleine details letten de volgende keer, zoals de oorbel

[ Afbeelding ]

Ik heb dat topic stiekem even bijgehouden :') Ben verder niet mee geweest maar was wel benieuwd naar de resultaten.
Qua licht enzo zijn het opzich goede platen, maar ik vind persoonlijk de makeup niet geschikt om dit soort platen te schieten (daarnaast zie je de foundation laag nogal zitten, dat is wel heel erg zonde). Qua compositie is de eerste wat te ruim, onnodige ruimte bovenaan, foto 2 & 3 zijn te krap gekaderd voor mijn liking, maar dat is verder ook eigen keuze. De 4de vind ik qua belichting niet sterk, kadering vind ik hier dan wel weer wat beter dan de andere platen :)

UMayDream schreef:
Courses schreef:
Volledige versie:

[ Afbeelding ]

Nog even een vraag Courses.. :o De make up vind ik hier erg mooi, heel naturel. Hoe heb je gedaan? (of heeft 't model dat zelf gedaan?)
Heeft ze uberhaupt meer op dan een beetje lippenstift en wat foundation?
Dat vroeg ik me nog even af :D

Model heeft 't zelf gedaan, denk dat 't niet meer was dan wat lippenstift en foundation inderdaad :)

JamieShanin schreef:
Gianti@ dat is Joolien van bokt.nl toch?

Ik ben helaas eventjes weg geweest van het topic, beetje druk helaas...
Hier een paar foto's van de vampier meeting, dit was de allereerste keer voor de camera voor mij zonder paard XD
en ik moet zeggen ik vond het eng ^^

http://oi46.tinypic.com/2i24jso.jpg
http://oi45.tinypic.com/34t8o0i.jpg
http://oi45.tinypic.com/z7kp2.jpg
http://oi49.tinypic.com/2q2nyhk.jpg
http://oi46.tinypic.com/1zwndk1.jpg

Ik heb de foto's van die meeting ook een beetje in de gaten gehouden, en ik vond bij de eerste paar foto's al (weet niet meer van wie die waren) dat er zoveel meer uit die locatie gehaald had kunnen worden. Er was in FK ook een topic waar ik op gereageerd had, maar volgens mij was er ook weinig aansturing naar de modellen zelf toe. Vind 't erg zonde, gezien het aantal modellen en de prachtige locatie. Ben je zelf wel tevreden met de foto's? :)

@ Ismy; Ik vind de foto's in je post niet erg sterk moet ik je eerlijk bekennen. Bovenste foto's heeft enorm veel schaduwen in 't gezicht (met name onder de neus) die mij teveel storen in 't complete beeld. De onderlip van 't model glimt nogal, wat ook erg de aandacht weg trekt van de complete plaat. De 2de foto doet mij eerlijk gezegd weinig, vind 't een 'vaag' beeld, onduidelijk in wat 't thema precies is ('t is dat jij 't erbij gezet hebt anders had ik dat er persoonlijk niet uitgehaald denk ik).

Ik wil trouwens even vermelden dat ik soms misschien nogal hard commentaar geef, echter zal ik 't wel altijd onderbouwen zodat je er wat mee kan. Ik snap verder best dat sommige foto's vanuit fotografen en modellen hier gepost worden, echter is me dat soms ook niet helemaal compleet duidelijk wie 't nou geschoten heeft, de ja of de nee :P Ik kijk verder qua kleuren en belichting enzo ook vanaf een gekalibreerde iMac, wat maakt dat ik sommige dingen wel zie/duidelijker zie dan jullie misschien zullen zien op een Windows weergave :) Heb hier zelf ook al heel veel problemen mee ondervonden namelijk.
Ben zelf net terug van de Open Dag voor m'n HBO vervolg studie, volgende week even uitzoeken hoe ik me inschrijf en dan is het wachten op de loting uitslag 15 juli ... :+

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:43

Posh schreef:
UMayDream schreef:
Misschien is het ook mogelijk een fitting te doen in Amsterdam voor de meiden die daar vandaan komen, en een fitting meer naar het noorden als er meer mensen uit het noorden komen? (weet niet waar ann_moi vandaan moet komen..?) Is maar een ideetje, maar misschien is het wat.
Om ruim op tijd er te zijn is wel fijn idd, hoeven we ook niet te haasten enzo.

Een tweede fitting planning is denk ik niet te realiseren. Met dit soort dingen houden ze echt geen rekening met wie waar vandaan komt, als jij aangeeft hier geen moeite voor te willen doen hebben ze je zo vervangen.

Nou scheelt het wel dat deze ontwerper nog jong is en dit haar eerste show is, maar je houdt het niet voor mogelijk wateen attitude die mensen kunnen hebben.

@Clairetjuhz: Voor modellen met jouw maten is ook een markt hoor, je kunt alleen niet/moeilijker aan de slag als catwalkmodel maar als promotiemodel of commercieel model zou je heel geschikt zijn.
Je zou verschillende bureaus kunnen af gaan om te kijken of ze nog plaats hebben in deze categorieën.

Ik snap idd dat ze niet overal rekening mee kunnen houden. Het is ook niet dat ik geen moeite wil maar ik heb simpelweg geen geld om 3x op en neer te reizen. Ach, 't komt vast allemaal goed. :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:58

Courses schreef:
@ Ismy; Ik vind de foto's in je post niet erg sterk moet ik je eerlijk bekennen. Bovenste foto's heeft enorm veel schaduwen in 't gezicht (met name onder de neus) die mij teveel storen in 't complete beeld. De onderlip van 't model glimt nogal, wat ook erg de aandacht weg trekt van de complete plaat. De 2de foto doet mij eerlijk gezegd weinig, vind 't een 'vaag' beeld, onduidelijk in wat 't thema precies is ('t is dat jij 't erbij gezet hebt anders had ik dat er persoonlijk niet uitgehaald denk ik).

Bedankt voor je reactie. Dit heb ik ook niet gefotografeerd, dit ben ik.

Ik zal even een foto van mijn fotografie van vandaag posten. Dit was een opdracht van mijn buurmeisje. Helaas was het erg grauw weer maar dat zorgde gelukkig niet voor harde schaduwen. Het onderwerp was lipstift. Het moest een poster worden.

Kritiek vind ik altijd handig :D

Afbeelding