Wat ga jij stemmen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:05

MamboBeach schreef:
chevax schreef:
Ik word altijd een beetje droevig van zulke topics. Het is goed dat we er over praten, maar ik vind sommige meningen zo.. tja... onvriendelijk, om het maar zo uit te drukken. Natuurlijk zijn er Moslims die hier de boel verzieken. Die mogen van mij gigantisch op hun sodemieter krijgen. Net zo goed als die gezellige autochtone jongens die mijn paarden eens 's nachts hebben losgelaten, de Nederlandse mannen die ingebroken hebben op mijn kantoor, de Belgische drugstoeristen waar we hier tot voor kort veel last van hadden of Engelse voetbalsupporters die categorisch de boel afbreken. Maar laten we op zijn minst proberen om iemand als individu te beoordelen en niet als groep.

Tja, en ik word droevig van zulk soort antwoorden. Ik kan die mensen namelijk wel heel goed begrijpen.

Gelukkig dan maar dat wij hier nog altijd de vrijheid hebben om voor ons eigen mening uit te komen.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:06

Zohee, wat veel pvv stemmers hier... In mijn omgeving ken ik echt bijna niemand die pvv stemt.. Ik zit nog heel erg te twijfelen.. maar ik denk dat het groen links wordt..

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:07

Heino schreef:
take_one schreef:
Misschien omdat het nu te heftig word?

En is dat niet oneerlijk dan? Eerst mogen ze mee doen, en dan als er een crisis komt moeten ze weer weg? Denk je serieus dat de crisis opgelost wordt als men allochtonen zo aanpakt? Ligt de oorzaak van de economische crisis niet heel ergens anders? En moeten we ons niet voornamelijk op de crisis focussen ipv een kleine groep relschoppers?

Tja oneerlijk of niet, ik weet het niet.
Als iedereen hierheen komt omdat er daadwerkelijk problemen zijn in hun land, en ze zich hier aan willen passen en beleefd zijn heb ik er nog niet eens zo heel veel problemen mee.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:07

Eefske schreef:
Als we toch eens Italiaanse politiek zouden krijgen: Geen persvrijheid, een president die immuniteit voor strafvervolging voor zichzelf wil, wetten over bouwvergunningen aanpassen om z'n eigen villa te behouden, boekhoudfraude uit het strafrecht halen om z'n hachje te redden, kieswet aanpassen om meer zetels te halen. Vind ik niet echt grappig..

Hij krijgt het er toch niet doorheen, in Italie zijn ze niet gek hoor ;) Men doet er van alles aan om het te voorkomen.. Je hebt gelijk dat alles wat jij hierboven schrijft niet grappig is..

Maar de persoon Berlosconi zoals hij van zich laat donderen in Europa vind ik gewoon wél grappig :D Klein pissig Italiaantje met enorme grote bek.. :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:08

PattyOosten: Mijn ervaring is dat niks doen juist aanleiding is bij veel allochtonen hier. Ik word als ik met de hond loop vaak nageroepen en ik negeer dat, maar blijkbaar voelen ze zich juist dan beledigt want dan gaan ze je uitschelden en ben je een h*er. Maar als je wel wat zegt is het ook niet goed denk ik, ik weet nooit hoe te reageren en hoop dat ik ze nooit tegen kom want heel veel hier hebben hier totaal geen respect voor meiden/vrouwen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:08

@ tallie

en nul inhoud

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:11

MamboBeach schreef:
Krips schreef:
Waarom is Cohen eng?

Gewoon, die man zijn hele voorkomen vind ik eng. Ik vind dat helemaal geen MP-figuur als ik het zo uit mag drukken. Ik heb werkelijk waar helemaal niets met hem.

Maar dit is nou precies wat ik bedoel. We moeten kijken naar de inhoud. Nogmaals het is geen X-factors.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:12

take_one schreef:
Als iedereen hierheen komt omdat er daadwerkelijk problemen zijn in hun land, en ze zich hier aan willen passen en beleefd zijn heb ik er nog niet eens zo heel veel problemen mee.

Ik vind het wel oneerlijk. Jij zou het toch ook niet tof vinden als je gaat emigreren naar Griekenland en daar nu uitgeschopt wordt omdat ze eerst aan de eigen mensen moeten denken?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:13

De grenzen dichtgooien kan hij niet. Wel voorwaarden stellen aan immigranten. Zo vind ik het niet stom van canada dat immigranten een eigen vermogen moeten hebben (de hoogte vind ik wel wat overdreven) Zo weer je de economische immigranten. (politieke zijn natuurlijk een ander verhaal)

"Islamleer" leer je maar in je eigentijd ipv op school. ik zat ook zondags op de zondagsschool...

De meeste christelijke scholen hebben ook geen godsdienst meer of je behandeld er meerdere godsdiensten. Vaak heet het levensbeschouwing en is het kennis opdoen van verschillende geloven. Waarom dan wel een islamitische school waar alleen waarde wordt gehecht aan de versen koran die je uit je hoofd kent en niet aan je schrijf of rekenvaardigheid. (natuurlijk ken ik niet alle scholen)

Waarom hier wel perse hoofddoekjes willen dragen, terwijl in land van herkomst het op school niet wordt gedaan ivm gelijkheid en wrijving tussen verschillende religisch/strengheid ervan en cultuur.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:13

Heino schreef:
take_one schreef:

Ik vind het wel oneerlijk. Jij zou het toch ook niet tof vinden als je gaat emigreren naar Griekenland en daar nu uitgeschopt wordt omdat ze eerst aan de eigen mensen moeten denken?

Ik hoor ook niet te emigreren als ik het hier "goed" heb.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:14

Jildau schreef:
PattyOosten: Mijn ervaring is dat niks doen juist aanleiding is bij veel allochtonen hier. Ik word als ik met de hond loop vaak nageroepen en ik negeer dat, maar blijkbaar voelen ze zich juist dan beledigt want dan gaan ze je uitschelden en ben je een h*er. Maar als je wel wat zegt is het ook niet goed denk ik, ik weet nooit hoe te reageren en hoop dat ik ze nooit tegen kom want heel veel hier hebben hier totaal geen respect voor meiden/vrouwen.

:j
Ik merk t hier vooral als je ze aankijkt.. Krijg je een grote bek van 'waar kijk je naar, prutsmuts' bv.. Niemand durft zelfs een blik naar zo'n groep te werpen, dat is toch niet meer normaal?! Oude vrouwtjes die de straat over steken om maar zo ver mogelijk langs zo'n groep te lopen.. Zelfs de politie loopt er in een boog omheen en doet alsof ze niks zien om maar uit de problemen te blijven..

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:14

@krips
mwaah mediageniekheid heeft er wel degelijk mee te maken. dan hoef je nog niet al te veel inhoud te hebben. maar ik hoop niet dat pvv veel zetels krijgt. ik hoop al helemaal niet dat die geert w. mp wordt. ik zie hem al obama ontvangen. dan sla je toch een eersteklas flater?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:15

Ik kan me er nu werkelijk niet druk over maken of iemand wel of geen hoofddoekje draat. Als iemand een hoofddoekje wil dragen, moet ze dat vooral doen. Als iemand een piercing door zijn wenkbrauw wil, zijn haar wil blonderen of een tatoeage in zijn nek wil, moet hij dat ook maar zelf weten. Ik zou zelf geen van bovenstaande dingen doen, maar ik kan me er echt niet druk over maken dat er mensen zijn die dat wel doen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:15

Jildau schreef:

Probeer eens om gewoon goedeavond te zeggen :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:16

take_one schreef:

Want? Je kan Griekenland toch een prachtig land vinden, met een goede werkgelegenheid en vriendelijke mensen?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:16

PattyOosten schreef:
Jildau schreef:

:7

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:17

Heino schreef:
take_one schreef:

Want? Je kan Griekenland toch een prachtig land vinden, met een goede werkgelegenheid en vriendelijke mensen?

Fijn, ik vind dat allemaal niet hoeven. Alleen in nood zou ik zoiets OK vinden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:17

PattyOosten schreef:

Idd :)
Ik word hier (een van de zwartste wijken van Den Haag) zelden onaardig nageroepen. En de keren dat dat was, was het door de vrouwen :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:18

8nnemiek schreef:
Jildau schreef:

:j
Ik merk t hier vooral als je ze aankijkt.. Krijg je een grote bek van 'waar kijk je naar, prutsmuts' bv.. Niemand durft zelfs een blik naar zo'n groep te werpen, dat is toch niet meer normaal?! Oude vrouwtjes die de straat over steken om maar zo ver mogelijk langs zo'n groep te lopen.. Zelfs de politie loopt er in een boog omheen en doet alsof ze niks zien om maar uit de problemen te blijven..

Precies! Ik heb het idee dat hun echt de macht krijgen als we er niks aan doen want inderdaad, zelfs de politie durft niet meer. Probleem is dat als je als Nederlander ruzie maakt met bijvoorbeeld een Marokkaan, die Marokkaan alle andere Marokkanen uit deze buurt erbij haalt en dan ben je nergens. Daarom blijven de meeste mensen liever bij voorbaat al uit hun buurt, om problemen te voorkomen. Wij merken het met uitgaan ook, het zijn vaak de allochtonen die ruzies veroorzaken en niet gewoon gezellig kunnen doen..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:18

take_one schreef:

Prima, maar die mensen zijn hier nu eenmaal al. Zijn hier veelal zelfs geboren. Dan kan je in mijn ogen niet zeggen "jij kwam er als laatste bij, dus jij moet nu weg".

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:19

Wilders gaf zelf aan wat water bij de wijn te doen wanneer hij samen met andere partijen werkt. (VVD, CDA)

En.. hij zei ook dat hij dan misschien andere woorden zou kiezen, omdat hij dan namens een heel kabinet spreekt en niet alleen namens hemzelf.

Wilders trapt alleen mensen het land uit die zich niet kunnen gedragen, prima toch?! Scheelt wat kosten, leed etc. Kijk eens opsporing verzocht, 9 van de 10 is geen nederlander!
Laatst bijgewerkt door m1992 op 08-06-10 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:19

Heino schreef:
take_one schreef:

Prima, maar die mensen zijn hier nu eenmaal al. Zijn hier veelal zelfs geboren. Dan kan je in mijn ogen niet zeggen "jij kwam er als laatste bij, dus jij moet nu weg".

Nee maar wel; jij hoort je hier te gedragen en mee te doen met de maatschappij net als alle andere Nederlanders als je zo graag een Nederlander wilt zijn.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:20

Jildau schreef:

Precies! Ik heb het idee dat hun echt de macht krijgen als we er niks aan doen want inderdaad, zelfs de politie durft niet meer. Probleem is dat als je als Nederlander ruzie maakt met bijvoorbeeld een Marokkaan, die Marokkaan alle andere Marokkanen uit deze buurt erbij haalt en dan ben je nergens. Daarom blijven de meeste mensen liever bij voorbaat al uit hun buurt, om problemen te voorkomen. Wij merken het met uitgaan ook, het zijn vaak de allochtonen die ruzies veroorzaken en niet gewoon gezellig kunnen doen..[/quote]

Amen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:21

marlinH schreef:
Wilders trapt alleen mensen het land uit die zich niet kunnen gedragen, prima toch?! Scheelt wat kosten, leed etc. Kijk eens opsporing verzocht, 9 van de 10 is geen nederlander!

Nee het is bijna altijd 'een Noord-Afrikaanse man'. En zo niet dan zijn het vaak Bulgaren, Polen etc..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:21

Goedenavond hoeven we hier niet te roepen hoor, dan hebben ze direct het idee dat je sarcastisch bent en krijg je alsnog een grote mond terug. Heb wel eens vriendelijk geglimlacht, krijg een iets als 'ja lach jij maar' naar je kop gegooid := Dat is echt zo'n groepje probleemjongeren. Zitten hier elke avond in t centrum, verder is het er dan ook uitgestorven omdat niemand zich meer veilig voelt. Worden ook vaak tassen gestolen enzo.
Meer politie op straat, 's avonds, zou al veel kunnen veranderen denk ik :)