Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
christel1857 schreef:Zooist schreef:Je hebt ook andere boeken die er wel heel veel uitleg over geven.
Dat zou ik dan weer nooit lezen... Heb geen interesse in de interpretaties van de bijbel, das allemaal giswerk en wishfull-thinking IMO (jaa ik heb wel eens wat gelezen)
Ik ben ooit wel eens aan de bijbel begonnen... zo saai. Maargoed eigenlijk moet ik het hele handeltje eens een keer lezen.
Heino schreef:Wat ik me afvraag, waarom geloof je precies in jóuw geloof. Waarom ben je bvb Christen en geen Katholiek of Moslim? Zijn allemaal soort van geloof, maar toch nuanceverschillen (tenminste, zo zie ik het). Waarom dan net die ene stroming er uit pikken en niet een ander?
_karin_ schreef:Denk dat als ik tijd heb hier eens doorheen ga spitten en wat mee wil lezen. Ben zelf in Nederland nooit echt in aanraking geweest met een hoop gelovigen, maar ik leef hier nu in een gemeenschap waar 98% mormoons is en dat is echt wel een omschakeling. Heeft zeker zijn voor- en nadelen voor mij als agnostisch individu.
Goof schreef:_karin_ schreef:Denk dat als ik tijd heb hier eens doorheen ga spitten en wat mee wil lezen. Ben zelf in Nederland nooit echt in aanraking geweest met een hoop gelovigen, maar ik leef hier nu in een gemeenschap waar 98% mormoons is en dat is echt wel een omschakeling. Heeft zeker zijn voor- en nadelen voor mij als agnostisch individu.
Daar ben ik nou wel eens nieuwsgierig naar. Hoe staan die mensen nou in het leven? Hoe kijken ze aan tegen jou als zijnde niet-mormoons? Hoe denk jij over hen?
_karin_ schreef:Denk dat als ik tijd heb hier eens doorheen ga spitten en wat mee wil lezen. Ben zelf in Nederland nooit echt in aanraking geweest met een hoop gelovigen, maar ik leef hier nu in een gemeenschap waar 98% mormoons is en dat is echt wel een omschakeling. Heeft zeker zijn voor- en nadelen voor mij als agnostisch individu.
Goof schreef:_karin_ schreef:Denk dat als ik tijd heb hier eens doorheen ga spitten en wat mee wil lezen. Ben zelf in Nederland nooit echt in aanraking geweest met een hoop gelovigen, maar ik leef hier nu in een gemeenschap waar 98% mormoons is en dat is echt wel een omschakeling. Heeft zeker zijn voor- en nadelen voor mij als agnostisch individu.
Daar ben ik nou wel eens nieuwsgierig naar. Hoe staan die mensen nou in het leven? Hoe kijken ze aan tegen jou als zijnde niet-mormoons? Hoe denk jij over hen?
_karin_ schreef:Is niet waar, ze hebben hier dikke auto's, gigahuizen, megatv's, wii's en alles hoor.Verbouwen/schoonmaken laten ze ook door anderen doen.
Ze zijn dus wel erg fanatiek, en hier omdat het echt de meerderheid is (98%?) wordt er nog wel eens wat bevooroordeeld over anderen, maar ik heb vrienden hier die mormoons zijn waar je (bijna) niks van merkt.