OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mezzelune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:34

_Tara_ schreef:
@ Mezzelune: Dat is wel flink balen. Ik heb m'n kaart ook al een jaar of 2 denk ik maar bij mij staat er wel een tijdelijk product op.

Ik heb ontdekt wat er is. Staat inderdaad geen tijdelijk reisproduct op. Dat moet ik eerst activeren ergens en dan half januari nog een keer mn echte reisproduct. Best omslachtig moet ik zeggen!

Janine1990

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:36

Oohja, dat is op die site die overbelast is ;)

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:44

Berdien schreef:
Vandaag ging ik weer vol goede moed naar de gevreesde gele paaltjes. Die ene AH deed het nog steeds, in de andere wel. Lang leve Groningen waar er op elke straathoek een AH te vinden is :))

Er stond een flinke rij, dus eerst boodschappen gedaan. Toen ik van de kassa's kwam stond de rij er nog steeds :') Er stonden een stel sufferds bij de paal die het voor elkaar hadden gekregen om dat ding overstuur te krijgen. Zij weg, ander meisje had geen bestelling staan en toen mocht ik. Kaart erin, instructies op het scherm gevolgd en... :oo :oo :oo
Mijn bestelling (weekOV) staat op mijn kaart! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Welke AH doet het wel en welke niet? :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:46

De AH to Go op het Zernike doet het!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:47

@ Mandy: Ja ok je hebt gelijk :P

@ Yellowfish: Wat er nu op staat is je tijdelijke product. Voor 31 januari moet je je echte product bij zo'n paal ophalen.

@ TessB: Dat gele paaltje op Utrecht Centraal staat aan 't begin van die rij studenten :') Naast de AH to go.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:48

Toch maar nog een keer vragen want is best belangrijk
Kunnen jullie inmiddels via de telefoon iemand bereiken ?
Ik bel al 3 dagen en kom niet verder dan het keuze menu, na het maken vn de keuze krijg je weer dat bandje het is erg druk probeer het later nog eens de verbinding word nu verbroken.
Al zou ik willen wachten dat gaat dus niet hoe kunnen er dan lange wachttijden zijn ?
Word er helemaal dol van heb het gisteren al heeel vaak geprobeerd en vorige week ook al..

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:50

Miss_m, zie dat nieuwsbericht wat ik op de vorige pagina heb geplaatst :)

_Tara_, thanks! Ik zal eens een poging doen. Hoop dat er hier bij de AH ook een staat! en anders moet het maar op Amsterdam CS.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:54

@ Miss_M: Je kunt je vraag anders ook hier in 't topic stellen als 't kan? Dat ze slecht te bereiken zijn had ik ook al in de metro gelezen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:56

Janine, staat er ook een bij de AH op zuiderdiep? Of is die in grootsgast er al?

Ik heb vandaag probleemloos met de bus een ritje van 3 minuten gemaakt, toch wel even spannend :P

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:59

_Tara_ schreef:
@ Miss_M: Je kunt je vraag anders ook hier in 't topic stellen als 't kan? Dat ze slecht te bereiken zijn had ik ook al in de metro gelezen.

Mijn vraag is waarom ik nog helemaal niks heb ontvangen ;) denk niet dat jullie daar antwoord op hebben haha..
Heb alle formulieren enzo ingevuld en opgestuurd een aantal weken terug maar geen bericht of iets gehad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:00

imd schreef:
Janine, staat er ook een bij de AH op zuiderdiep? Of is die in grootsgast er al?

Ik heb vandaag probleemloos met de bus een ritje van 3 minuten gemaakt, toch wel even spannend :P

Geen flauw idee, zover kom ik meestal niet :P
Grootegast volgens mij nog niet...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:11

Citaat:
En koopt een kaartje :+
Je gebruikt dat ding dus gewoon als Chip? Je moet alleen maar met de trein of ook met de bus/metro/tram?

Ik moet alleen met de trein. Een klein stukje maar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:17

Dan moet je een kaartje kopen. Je bent geen student en hebt dus geen recht op vrij reizen, en bij de trein moet je nog kaartjes kopen. Klein stukje maakt niet uit.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:18

En als je met je chip wilt reizen als niet student, zorgen dat er, ik geloof 20 euro, op staat en dan in en aan 't einde weer uitchecken.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:24

Oke jongens, ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik snap er niets van.
Heb vanaf vandaag m'n ov-chipkaart maar snap echt niet wat nou de bedoeling is.
Als ik nou morgen naar het station ga, moet ik eerst saldo toevoegen ofzo voor dat ik ga reizen? Ook iets met reisproduct (wat is dat??)

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:25

Yellowfish schreef:
Miss_m, zie dat nieuwsbericht wat ik op de vorige pagina heb geplaatst :)

_Tara_, thanks! Ik zal eens een poging doen. Hoop dat er hier bij de AH ook een staat! en anders moet het maar op Amsterdam CS.

Heb het inmiddels gelezen ja, vraag me af of er uberhaubt iemand doorheen komt..
Dan wachten we maar weer :Z as usual..
Word onderhand gestoord van al dat ib groep en ov chipkaart gedoe.

Edit: krijg nu voor het gemak niet eens meer dat bandje ;) de verbinding wordt niet eens tot stand gebracht :P

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:27

_Tara_ schreef:
Marloes weet je heel zeker dat je vaste abonnement er al op staat? Dat kan niet dat dat vanzelf al zo is namelijk. Dat moet je echt bij zo'n gele paal doen. Want er nu op staat is je tijdelijke abonnement.

Ik ben bij zo'n gele paal geweest, zou drukken op bestelling ophalen en daar stond dat er geen bestelling klaar stond, wel stond er bij dat ik nu 2e klas kon reizen (zal wel voor de trein zijn) en dat ik gewoon gratis kon reizen. Denk wel dat het goed zit dus. Ook omdat er geen bestelling klaarstaat, dus die waarschijnlijk al in gebruik is. En ergens in mijn achterhoofd weet ik ook nog dat er bij de pas een brief zat waar in stond dat mijn postkantoor hem al had geactiveerd o.i.d.

Hoe zou ik aan dat eventuele vaste abonnement kunnen komen dan? Weet je ook wanneer dat op je kaart staat?
Laatst bijgewerkt door MarloesRixt op 05-01-10 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:27

Och toch wel nu ... ;) Zou dit tot 1 feb zo blijven... ? haha

Te vroeg gejuicht :( niemand aan de lijn gehad -O-
Laatst bijgewerkt door Miss_m op 05-01-10 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:29

GaitMonster schreef:
Een geel plaatje met bomen oid..?
Sommige hebben zo'n magneetstrip maar die heb ik niet??

Ja die heeft een klasgenoot van mij ook! Ik heb gewoon die met de magneetstrip :?
Heel apart..

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:30

Ik heb ook die met magneetstrip.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:33

BounceBabe schreef:
Citaat:
En koopt een kaartje :+
Je gebruikt dat ding dus gewoon als Chip? Je moet alleen maar met de trein of ook met de bus/metro/tram?

Ik moet alleen met de trein. Een klein stukje maar.

Dan doe je niet moeilijk en koop je gewoon een kaartje ;)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:35

Arielle_ schreef:
Oke jongens, ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik snap er niets van.
Heb vanaf vandaag m'n ov-chipkaart maar snap echt niet wat nou de bedoeling is.
Als ik nou morgen naar het station ga, moet ik eerst saldo toevoegen ofzo voor dat ik ga reizen? Ook iets met reisproduct (wat is dat??)

Oke, heb alles nog een keer over gelezen en begrijp er nu dit uit:

Als ik voor het eerst met de trein ga moet ik m'n pasje in dat apparaat doen en dan m'n reisproduct ophalen, ik hoef verder geen saldo te hebben, want ik kan gewoon gratis reizen.
Als ik in kortingsperiode reis, moet ik wel een saldo hebben op m'n pasje en dat wordt automatisch van m'n saldo afgehaald, ik hoef verder geen treinkaartje te kopen ofzo?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:38

hhmm.... volgens mij lees je maar half Arielle :P

Voor de trein hoef je nog niet in en uit te checken ;), alleen je ov-chip laten zien als de conducteur langs komt. Wil je met korting reizen (of iemand mee laten reizen op korting) dan koop je gewoon een kaartje met 40% korting ;) en laat je hierbij ook je ov-chip zien als de conducteur langskomt.

Ga je met de bus dan moet je wel in en uit checken en kan je ook op saldo reizen in kortingsuren.

Er staat nu een tijdelijk abbo op je chip en voor 31 januari moet je je vaste product erop zetten bij zo'n gele paal.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:40

Nou geloof me, ik heb het al 5x overgelezen maar snap er nog geen hol van :')
Bedankt voor je reactie, heb nog 1 vraagje:
Voor 31 januari moet je je vaste product erop zetten. Wat is dat vaste product dan??

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:42

Arielle_ schreef:
Voor 31 januari moet je je vaste product erop zetten. Wat is dat vaste product dan??

Dat zijn er eigenlijk twee: het vrij reizen door de week, en de korting in het weekend. (Of andersom natuurlijk.)