[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:55

Owwww..... het gaat weer sneeuwen en het blijft vriezen overdag... pff, ik moet maandagochtend met de trein (en vroeger dan half 7 neem ik die echt niet hoor :P)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:57

Echt, ik ben helemaal klaar met die pest sneeuw. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:59

Ja, ik moet volgende week met de trein naar London -O-

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:01

Volgende week begint mijn school weer, wordt wat :')
Zeker met die nieuwe kaart.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:34

He mensen ik ga een brief schrijven naar de ns over dat ik het er niet mee eens ben dat ik mijn geld niet terug krijg door de fikse vertragingen van het winterse weer. Ze kunnen wel leuk een negatief reisadvies afgeven maar ik moet toch naar me werk. En als tegemoet komertje twee dagen iemand gratis laten meereizen maar daar betaal ik geen 3400 euro voor per jaar. Wat vinden jullie van de brief.

Beste NS,

Ik wil graag een klacht indienen over de grote vertragingen die ik heb ondervonden tijdens het winterse weer.
Donderdag 18 december begon de grote ellende dat de treinen voor een groot gedeelte niet in staat waren om te rijden.
Opzich kan ik hier begrip voor opbrengen omdat er onverwachts wel heel veel sneeuw was gevallen, waar ik geen begrip
voor kan opbrengen is de slechte tot geen communicatie over welke treinen wel zouden gaan rijden. Uiteindelijk ben ik
gelukkig met 4 uur vertraging wel thuis gekomen en krijg ik hier gelukkig wel mijn geld voor terug. Op maandag 21 december
werd er een negatief reisadvies afgegeven maar ik ben helaas afhankelijk van de trein en ik moest toch op mijn werk komen.
Helaas heb ik mijn werk nooit kunnen bereiken met de trein wat gevolgen had voor mijn werkgever. Tot mijn grote verbasing
moest lezen dat jullie niet van plan waren mijn declaratie te betalen. Ik betaal 3451 euro per jaar vooruit om met de
trein te kunnen reizen en dan verwacht ik op zijn minst dat jullie geld terug betalen bij een fikse vertraging. Nu mochten
de abonnementhouders 2 dagen iemand gratis laten meereizen maar daar heeft de abonnementhouder die de fikse vertraging heeft
opgelopen helemaal niks aan. Ook mag iedereen 2 dagen met 40% korting reizen, ook daar heeft de abonnementhouder helemaal niks aan, die
hebben hun rekeing allang betaald. Ik hoop met brief dat jullie alsnog bereid zijn mijn geld terug te betalen. Ik verwacht
naast mijn geld teruggave ook excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:43

Opzich nette brief, ik zou de brief alleen richten aan Beste meneer,mevrouw, dat is toch wat persoonlijker. Ook staat er onderaan de brief rekeing ipv rekening. En bij de zin "ik hoop met brief dat jullie alsnog bereid zijn mijn geld terug te betalen" zou ik zeggen "Ik hoop met deze brief te bereiken dat jullie .... etc. ".
:)

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:06

En verbazing ipv verbasing :=

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:07

Oke dat ga ik dan even veranderen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:14

Ik wilde vandaag m'n chipkaart activeren bij de AH, hing er een briefje bij dat dit pas in januari 2010 kan..
What the fiets, dan moet ik al met dat ding reizen en kan ik niet eerst dat ding opladen.. :?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:41

MarrieLeen schreef:
Ik wilde vandaag m'n chipkaart activeren bij de AH, hing er een briefje bij dat dit pas in januari 2010 kan..
What the fiets, dan moet ik al met dat ding reizen en kan ik niet eerst dat ding opladen.. :?

Er staat een tijdelijke abbonement op dus je kan er al mee reizen. ;)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:42

Ben benieuwd of je wat met de brief bereikt nowornever. ;)
Ik ben bezig geld terug te krijgen voor een reiskaart voor 2 personen van de blokker voor 27.50.
Er staat op dat restitutie niet mogelijk is maar we hebben (figuurlijk) via Moskou moeten reizen om naar Groningen te komen vorige week woensdag terwijl het negatief reisadvies vervallen was en ''80%'' van de treinen weer zou reizen.
Ben benieuwd.

Edit; we hadden overigens een fikse vertraging.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:43

Ik ben benieuwd hoe het weer is volgende week...moet toch echt naar mijn werk...anders komen ze me maar halen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:12

Vanaf januari? Gewoon proberen hoor Marleen, ik kon het al wel. Moest het wel 2 keer doen, je krijgt in totaal 4 reisproducten :?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:41

Ja UW? Hoezo 4?

Ik snap er echt geen ruk meer van. :+

scotie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:44

Ik kon hem ook niet opladen. Ben er ook helemaal klaar mee. Gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:35

Ja ik snap er dus zelf ook niets meer van. Ik kan elke keer als ik dat ding er in doe een nieuw reisproduct ophalen. Ik denk dat ikm maar kassabonnetjes ofzoga sparen :=

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:46

Unwritten schreef:
Vanaf januari? Gewoon proberen hoor Marleen, ik kon het al wel. Moest het wel 2 keer doen, je krijgt in totaal 4 reisproducten :?

Ik heb 't vandaag geprobeerd en ik kreeg een foutmelding. xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:59

nowornever schreef:
Wat vinden jullie van de brief

Nette brief (zou hem alleen nog even door de spellingcontrole halen voor een paar tikfoutjes)! Niet geschoten is altijd mis, dus proberen kan altijd.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 08:42

Ik vind die tegemoetkoming ook waardeloos. Ik als jaarkaarthouder, en alleen met de trein naar mijn werk reis, heb er dus helemaal niets aan.

Ik zei al tegen mij vriend, je mag gratis met me mee, naar het werk!! En gisteren en vandaag moet ik gewoon werken, .....

Ik heb via de email vorige week al gereageerd. Toen ontving ik een mail van de NS dat je 6X eerste klas kunt reisen, JA VOOR 36 EURO!!! Grrrrrrrrrrrrrr.

Prutskippen zijn het!!

Zow,.....ik heb even lekker gemopperd. Nu op naar 12 uur vanacht!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:43

Ik zit nou in de stoptrein naar Zwolle met een lollige machinist :')
"het volgende station, en daar heeft deze machinist geen last van, is Haren."
Juist ja :))

Laatste keer zwaaien met de oude OV..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:26

Leuk, een machinist met zoveel humor _O-

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:36

Haha ik ging gister van Amsterdam Sloterdijk naar centraal (wat een reis :P ) en toen was er ook een machinist, jaaaa we zijn weeerrrr op ssssslooooooterrdijkkkkk ! :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:15

Toevallig iemand die in de intercity van Maastricht naar Alkmaar zat vanmorgen? Word er bij Eindhoven omgeroepen dat de trein niet verder rijdt... Iedereen uitstappen. Vraagt iemand op 't perron wat er aan de hand is, zegt die conducteur dat zover hij weet die trein gewoon rijdt. Dus iedereen weer instappen en hij reed ook nog gewoon verder.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:31

Haha, das echt grappig:P

Zo had ik er laatst ook eentje: hoorde je door de speakers in de trein: "Het volgende station is utrecht centraal en....ik denk dat iedereen z'n aansluiting heeft gemist (hadden vertraging). Maargoed, altijd blijven lachen! Morgen weer een dag! en anders schrijf je maar een briefje, mwuaha"

En ook een keer in de trein van zwolle naar groningen. Ging de trein ineens op de noodrem...bleek de conducteur over de maximum snelheid te hebben gereden, waardoor de trein automatisch flink in snelheid minderd. Hoorde we ook door de speakers: "Oeps, iets te hard"

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:33

Ik heb mijn OV-chip nog niet kunnen actieveren. Zat gisteren in de bus en daar zat zo'n apparaat in, dacht voor de gein, laat ik het eens proberen, maar nee helaas niet.