Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:00

ManonR_ schreef:
Tallie_Ho schreef:
Desalniettemin vind ik dit exemplaar van een misdadiger ook wel aardig over de top..
En wat vind jij dan van de persoon die een kind voor dood achterliet? Minder erg of...?

Nee, vind ik ook niet normaal.. :D

Mag mijn mening toch wel ventileren Manon?? :D Ook al heb ik 2 personen geschreven, is het dan meteen verboden om het schokkend te vinden als een vrouw verkracht, gemarteld en dood word geslagen? :)

En zie nou eens niet alles als een aanval ;) Ik krijg die indruk een beetje van je.. CHILLLLL :P

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:00

Er zijn moordenaars en moordenaars. Er zijn er ook die diep berouw hebben en erg werken aan een beter mens worden, mogen we die dan niet bijstaan?
We kunnen kiezen. als je vindt dat iemand het niet verdient, dan schrijf je die dan toch gewoon niet, maar als een ander dat wel wil doen, is dat dan toch ook gewoon een keuze?

Overigens wordt er niet zelden van een mug een olifant gemaakt door de pers omdat sensatie beter verkoopt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:01

Hallo ik zeg nergens dat je je mening niet mag geven. Ik dacht alleen dat je deze als enige over de top vond dus vandaar mijn vraag. Volgens mij lees je mijn berichten nogal verkeerd als je die indruk krijgt :).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:03

Vind helaas geen psychologisch profiel van hem, alleen van zijn mededader. Laag iq, geen remmingen speelt niet in voordeel voor het sensatie te noemen. (dat zie je ook aan de steekpartij)
Verder was het een meid die niet in het referentiekader van hem paste, en zeker niet van zijn "bloodgang" dus geen afrekening, afstraffing of gewin voor informatie. Wat dan ook weer in het bovenstaande profiel past.

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom zo een labiel persoon mag schrijven. Ik zie hem liever communiceren met een daarvoor getraind persoon die alle vormen van communicatie kan waarnemen en hierdoor bijsturen.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 14-01-09 15:08, in het totaal 5 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:04

ManonR_ schreef:
Hallo ik zeg nergens dat je je mening niet mag geven. Ik dacht alleen dat je deze als enige over de top vond dus vandaar mijn vraag. Volgens mij lees je mijn berichten nogal verkeerd als je die indruk krijgt :).

Je kunt mijn posten kennelijk ook verkeerd opvatten.. :D

Tallie_Ho schreef:
Desalniettemin vind ik dit exemplaar van een misdadiger ook wel aardig over de top..

Dan doel ik dus ook op DAT specifieke geval.. :D En daar stond niks bij over iemand die een kind voor dood achterlaat.. Ja, dat vind ik ook schokkend..

Maar goed laat maar, zal niks meer alszijnde schokkend ventileren :P
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 14-01-09 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:04

kan ik ook nog ergens gegevens krijgen van Nederlandse gevangen.

Mijn engels is niet al te best en ik moet voor mijn werk al meer dan genoeg engels schrijven

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:05

nathalieeee_ schreef:
Wow, daar heb ik dus nog nooit van gehoord! Wel een heel gaaf idee zeg. Het enige waar ik mee zit is dus adres geven, maar ik las iets over via een postbus ofzo? Dat lijkt me wel handig, dan zou ik het wel gaan doen.

Het is niet erg waarschijnlijk dat een gevangene ooit geld genoeg bij elkaar krijgt om een ticket naar Nederland te betalen. Het is al de vraag of ze werk kunnen vinden als ex gevangene. Daarbij, er zijn ook mensen die gewoon nooit meer vrij komen, dus die kun je rustig je adres geven ;)

Ik heb nog nooit van een geval gehoord van een vrijgekomene die een penpal kwaad heeft gedaan. Je raakt tenslotte bevriend. Ze hebben niks tegen je.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:07

Lusitana schreef:
Er zijn moordenaars en moordenaars. Er zijn er ook die diep berouw hebben en erg werken aan een beter mens worden, mogen we die dan niet bijstaan?
We kunnen kiezen. als je vindt dat iemand het niet verdient, dan schrijf je die dan toch gewoon niet, maar als een ander dat wel wil doen, is dat dan toch ook gewoon een keuze.

Klopt idd!
Je kan ze even schrijven en als je ziet dat ze toch niet zijn zoals je dacht dat ze waren dan hoef je toch niet verplicht verder te schrijven?
Of zie ik het misschien verkeerd??

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:08

Tallie_Ho schreef:
Maar goed laat maar, zal niks meer alszijnde schokkend ventileren
Natuurlijk mag je dat wel schokkend vinden! Ik dácht alleen dat je alleen deze schokkend vond en dat vond ik raar dus vandaar mijn opmerking.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:10

ManonR_ schreef:
Tallie_Ho schreef:
Maar goed laat maar, zal niks meer alszijnde schokkend ventileren
Natuurlijk mag je dat wel schokkend vinden! Ik dácht alleen dat je alleen deze schokkend vond en dat vond ik raar dus vandaar mijn opmerking.

Ahhh, oke :D

Nee dus :+ Maakt niet uit, kleine miscommunicatie :D

Lusitana

tita schreef:

Mijn engels is niet al te best en ik moet voor mijn werk al meer dan genoeg engels schrijven

Probeer het via Amnesty International

Lyonesse

Volgens mij is er er hier niemand die met een meervoudig moordenaar schrijft. Als iemand 1 ander persoon vermoord, heeft de moordenaar het doorgaands alléén op die persoon voorzien gehad. WAAROM zouden ze ons dan in hemelsnaam komen opzoeken?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:11

Tallie_Ho schreef:
ManonR_ schreef:
Ahhh, oke :D

Nee dus :+ Maakt niet uit, kleine miscommunicatie :D
Jup van beide kanten :+. Blij dat het nu opgehelderd is want ik bedoelde het niet verkeerd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:14

tita schreef:

Bedoel je in nederland of in het buitenland?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:17

Misschien op google intypen: schrijf een gevangene, en dan "alleen pagina's in het nederlands weergeven" aanvinken?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:18

Nederlanders die in het buitenland zitten :D

Kan er nog wel iemand bij doen die op de death row zit mag mijn vriend mijn brieven corrigeren (zijn engels is beter dan zijn nederlands :D )

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:20

@ tita: nederlanders in het buitenland zul je doorgaans niet in het nederlands mogen schrijven, omdat de bewakers de brieven dan niet kunnen controleren ;)

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:22

Oh, ik lees net dat je 18 moet zijn om te mogen schrijven :\.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:27

Slecht engels is niet zo'n handicap hoor. Er zijn er genoeg die zelf ook amper scholing hebben gehad.
Nogmaals, het krijgen van post is vaak belangrijker dan de inhoud. Schrijf dan gewoon een kaartje met groetjes.

Natuurlijk is het prettig als je ze kunt steunen en een goede correnspondentie op kunt zetten, maar gewoon een beetje contact, hoe moeizaam ook, is ze ook heel veel ward.

Ik schrijf bv met mensen uit de hele werled en er is er eigenlijk niet een, behalve die uit engelstalige landen, die fatsoenlijk engels beheerst. Toch begrijpen we elkaar best.

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:28

Damn, dit topic gaat echt rete snel!
Ik ben de pagina's van gister nog door aant lezen en ondertussen komen er gewoon weer meer bij :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:30

Mystica schreef:
@ tita: nederlanders in het buitenland zul je doorgaans niet in het nederlands mogen schrijven, omdat de bewakers de brieven dan niet kunnen controleren ;)

o fiets dat is banketstaaf

Kiwipitje

In sommige gevallen kun je zelf beter Engels dan degene met wie je schrijft. Soms zelfs als ze in een Engelstalig land wonen.

Eponastable

AnoukB schreef:
Damn, dit topic gaat echt rete snel!
Ik ben de pagina's van gister nog door aant lezen en ondertussen komen er gewoon weer meer bij :P

Ik ga nog maar in middagpauze en ik kan ook al een pak bijlezen :D

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:31

Verder zijn er genoeg goeie vertaalmachines te vinden, en anders lekker ouderwets met je woordenboekje!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:32

Wanneer komt ons nieuwe topic eigenlijk?