Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:20

nou ik ga maar weer treinen dan Haha! Tong uitsteken

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:24

Ik kom niet meer in dit topic Vork Heb gisteren mijn rijbewijs gehaald en ga vanaf nu mooi met mijn eigen autootje! Cool

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 14:30

Haha gefeliciteerd Haha!
Zou voor mij niet te doen zijn hoor, met de auto naar school. Eerst de benzinekosten, files en dan ook nog parkeergeld.. wat niet bepaald goedkoop is in Amsterdam Zuid. Tong uitsteken Nee ik blijf nog lekker treinen met m'n OV zolang het nog kan Haha!

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:41

Ja oke, maar ik ging alleen met de trein naar de ander ekant van het land, elk weekend. Soms doe ik er gewoon 4 a 5 uur over Scheve mond Terwijl ik met de auto er binnen 1,5 uur ben. Dus dan is de keus gauw gemaakt Tong uitsteken

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:46

ik trein ook iedere dag, vind het ook lekker, behalve als de trein vertraging heeft. lekker naar mensen kijken, en je ziet ook vaak dezelfde mensen in de trein zitten.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:47

Hee Unwritten, handig, dat lijstje. Weet ik tenminste wat er zoal te zien is, wat ik allemaal al heb gezien en waar ik al in heb gezeten.
Vind die nieuwe sprinter wel erg mooi Haha!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 15:02

Lous schreef:
Vind die nieuwe sprinter wel erg mooi Haha!

Dat wou ik ook al zeggen Haha!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:26

Nieuwe sprinter is idd gaaf. Ja
Leuk lijstje! Thanks!

Vandaag was wel mooi, werd iets omgeroepen op het station,
later in de trein: Hallo, dit is dus NIET de intercity naar Arnhem, jullie hebben allemaal niet geluisterd naar het omroepbericht.
Iedereen weer de trein uit. Tong uitsteken Maar ach, hij ging toch naar Utrecht, dus kon blijven zitten.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:54

Er word soms ook bar slecht geluisterd naar omroepberichten hoor. Soms word het ook gewoon niet geloofd. Vandaag had ik een trein waar echt weer iedereen achterin instapte. Meteen begonnen ze te dreinen dat ze eerste klas wilden zitten, want de trein is vol. Het voorste rijtuig was echter nog leeg. Dat hebben we ook netjes omgeroepen. Lopen we later door de trein, willen dezelfde mensen weer eerste klas zitten Frusty . Nadat we ze er op gewezen hadden dat we hadden omgeroepen dat er voorin nog plaats genoeg was, reageerden ze nogal laconiek met de mededeling dat de helft van de omroepberichten fabeltjes zijn Verward .
Ik heb het in Rotterdam een keer gehad, lang geleden inmiddels, dat we daar aankwamen, en er was schijnbaar iets aan de hand. Wij hadden alleen geen idee wat. Er komt meteen een mevrouw op me af gerend met een heel beklag, de vraag wat er aan de hand was en wat ze nu moest en dat het schandalig was enz. enz.. Ik kom daar net aan en wist van niks, het was alleen echt onmogelijk om er tussen te komen om dat uit te leggen. Op een gegeven moment word er wat omgeroepen, en ik probeer dat te verstaan, maar die vrouw staat er doorheen te kakelen. Herhaalde malen heb ik haar gevraagd even een moment stil te zijn zodat ik het omroepbericht kon horen. Maar ze bleef ratelen. Het omroepbericht is klaar, vraagt ze op boze toon aan mij wat er nu eigenlijk is omgeroepen Koe .
Ik heb haar maar geantwoord dat ik geen idee had wat er gezegd was, er stond immers iemand doorheen te ratelen Duivel .

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:01

Mensen zijn in dat soort situaties raken gewoon letterlijk en figurig de weg kwijt.
Zelf wordt ik altijd aardig kwaad, maar blijft wel reeel en luister goed naar wat er gezegd wordt. Bij sommige mensen zou ik als ik jou was echt de neiging hebben ze regelrecht voor de eerste de beste passerende trein te gooien Duivel

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:31

Nee Lous, dan heb je die machinist er weer mee, dat is l.ullig. Vork

Ik zou er ook grote moeite mee hebben om sociaal te blijven dan. Nagelbijten / Gniffelen

Hihi, vond net een werkstuk over treinen, uit groep 8. Toen was die interesse er dus al. Clown

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:35

Okee minder sociaal wordt ik ook, maar je kan wel reeel blijven.
En nee laten we de machinisten dat maar niet aandoen, door iedereen zomaar voor de trein te gooien. Ach gut

Mijn oudste broertjes was bij ons thuis altijd de treinenfreak Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:40

Ik zet zelfs altijd de muziek even uit als ik alleen maar ding-ding-dong hoor Lachen Kwaad word ik eigenlijk nooit, ik zat zelfs te hopen van de week dat ik weer een keertje ellende met de trein zou hebben Lachen En zie, gisteren was dat het geval Sigaar

Ik ben trouwens echt een mega treinfreak, ik wil ook best een keer een dag foto's maken Vork

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:41

Trainspotting Haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:42

Sommige mensen luisteren inderdaad niet. En ik luister ook niet altijd meer braaf naar de conducteurs Bloos Melden dat een trein extra stopt en dan hard doorrijden. Of dan vraag ik wat snelst is, aangezien ik veel keuzes heb tussen Schiphol-Utrecht, krijg ik de langzaamste maar met minste overstappen Clown

Maar ik moet zeggen dat ze op Schiphol wel eens leuke acties hebben met de borden bij de treinen. Komt mijn trein eraan, staat er iets anders op bord dan Niet instappen. Maar die trein gaat niet verder dan Schiphol, zie je eerst hoop mensen erin gaan en er dan weer uitkomen.
Of 's ochtends de andere kant uit op Schiphol, in korte tijd moeten er wel eens 3 treinen weg van spoor 1-2. Dan gaat er ook genoeg fout met de bordjes.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:43

Die niet instappen bord kloppen op Rotterdam CS heel vaak niet. Blijkt het toch gewoon die trein te zijn die het moet zijn en jij op dat moment moet hebben Clown

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:06

zit nu ook in de trein van leeuwarden naar groningen zon kleine rode haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:58

Chrissie zit in een Spurt Ja de Arriva Diesels

Even offtopic, hoe waren de Ardennen? Bloos!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:18

Unwritten, kom maar op hoor, wil best een dagje foto's maken. *LOL*

Ik heb ook nog never mot gehad met conducteurs, hoop ik ook zo te houden. Ja

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:15

Unwritten schreef:
Chrissie zit in een Spurt Ja de Arriva Diesels

Even offtopic, hoe waren de Ardennen? Bloos!

Ardennen vielen achteraf wel mee Ja
Alleen sommige momenten waren gewoon zo k.ut.
Die regen enzo.
Maar hele verslag staat wel int topic op bokt-int Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:25

Ik vind het altijd zo vervelend dat je de helft van de tijd niet kan horen wat er in de trein omgeroepen wordt. Of omdat het geluid gewoon véél te zacht staat, of omdat de medereizigers een enorme herrie maken. Heel vervelend, want mijn trein wordt altijd gesplitst op Zwolle (deel Leeuwarden, deel Groningen) en het is toch wel fijn om te weten of je goed zit. Kan ik die trein weer uit, op de borden kijken, of conducteur zoeken. Scheve mond

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:33

Wat een geweldig topic. Lachen Ik zit ook dagelijks in de trein, heerlijk hoor.
En inderdaad maar weinig reizigers hebben het fatsoen om hun mond even te houden als er iets wordt omgeroepen.. Nagelbijten / Gniffelen

Stiltecoupés, zijn een drama trouwens. Ga dr regelmatig bewust in zitten om een dutje te kunnen doen of wat schoolwerk te maken, zitten er nog van die sjonnies druk te bellen. Koe

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:33

Dat vind ik inderdaad ook erg vervelend, had het laatst ook in de trein.
Dacht dadelijk roepen ze net om dat ie niet stopt op Gouda ofzo, zit je daar. Nagelbijten / Gniffelen

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:57

Ik had vanochtend net voor Utrecht mijn spullen weer in mijn tas gekregen, die zat beetje erg vol vandaag, komt conductrice nog net langs. Dus toen maar opgestaan en richting deur gelopen, ik had geen zin om mijn portemonnee weer te zoeken in mijn tas en dan alles er weer in te krijgen Bloos

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:58

Tenshi schreef:
Stiltecoupés, zijn een drama trouwens. Ga dr regelmatig bewust in zitten om een dutje te kunnen doen of wat schoolwerk te maken, zitten er nog van die sjonnies druk te bellen. Koe

iid, ga ik net ook in een stilte coupe zitten, gaan die mensen vet hard praten