Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
_Annelies_ schreef:Ik heb wel al me brief gehad wat ik terug krijg alleen hadden ze me rekening nummer nog niet. 2 dagen later kreeg ik weer een brief waar ik me rekeningnummer moest opschrijven heb de brief nog de zelfde dag terug gestuurd. Dit is al 2 weken geleden gebreurd. Hoe lang moet ik nog wachten op me geld
. En jawel, het klopt weer niet
. Pffff, maandag maar weer eens langs de belastingdienst. Week 3 dat we dat doen. We gaan nu elke maandagochtend er heen, net zo lang het een keer goed is. We zijn er rond koffietijd, maar helaas we krijgen alleen een nummertje en een verzoek om te gaan zitten en wachten dat we aan de beurt zijn.
. Ik zou even contact opnemen met je boekhouder als hij een bedrag van € 800 had uitgerekend. Straks klopt er toch iets niet en moet je het weer terug betalen. Citaat:1) Kreeg gister brief "voorlopige aanslag 2007" (dagtekening 15 aug????)
"te ontvangen of verrekenen.....6.702 euries!!!!!! (heb niks te verrekenen dus ontvangen neem ik aan) Snap er niks van, dacht zo'n 800 terug te krijgen??
Ivonka schreef:Snap er niks van???![]()
1) Kreeg gister brief "voorlopige aanslag 2007" (dagtekening 15 aug????)
"te ontvangen of verrekenen.....6.702 euries!!!!!! (heb niks te verrekenen dus ontvangen neem ik aan) Snap er niks van, dacht zo'n 800 terug te krijgen??
2) Nog één met "voorlopige teruggaaf "2008". (dagtekening 9 aug???)
"te ontvangen of verrekenen.....2.350 euries!!!!!! (dit wordt alleen maandelijks gestort = combinatie en aleenstaande ouderkorting)
Okè, nr 2 snap ik wel, alleen de dagtekening niet (is vandaag de 8ste)
Maar nr 1, waarom bij de één teruggaaf en de ander aanslag??? En dat bedrag???
Iemand verstand van belastingen????
Ps: nr 1 is ingevuld door boekhouder en nr 2 door belastingdienst zelf.
Ivonka schreef:Citaat:1) Kreeg gister brief "voorlopige aanslag 2007" (dagtekening 15 aug????)
Hmmm, boekhouder was er niet vanmiddag..grrr.
Wat mij opvalt op de achterkant is dat de "belastbaar inkomen uit werk en woning" en "inkomstenbelasting box 1" allebei op 0 staan. Ik werk wel. Hier staat dus alleen de "algemene hefingskorting" ingevuld???
Zal wel weer een fout zijn en maken ze me gek met een dooie mus
veerledec schreef:Heb je niet een hoge hypotheekrente aftrek of zo? Of een onderneming die geen winst heeft gemaakt?
veerledec schreef:En eventuele liquidatieverliezen zijn er niet meer? Die zijn al verrekend? In principe zijn die 9 jaar voorwaarts verrekenbaar.
PhiaBink schreef:Zal maar niet zeggen hoeveel wij nog moeten ontvangen!
Ivonka schreef:PhiaBink schreef:Zal maar niet zeggen hoeveel wij nog moeten ontvangen!
Ja, het schiet bij jullie echt niet op hè![]()
Toen ik mijn zaakje nog had was het ook van... betalen!!!! Voor je het weet staan ze op de stoep. Maar terug ontvangen is van oh...we hebben de tijd.
Moet zeggen dat ze de toelages die ik krijg omdat ik nu alleenstaand ben vlot afgehandeld hebben. Valt me alweer mee.