Belastinggeld al terug?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dijkzicht

Re: Belastinggeld al terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:51

tja... dit is al de 2e keer dat ik opnieuw alle formulieren moet invullen door een fout van hun.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:58

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:23

Tsja, waar ze mee bezig zijn, ik weet het niet, maar luisteren kunnen ze niet en lezen evenmin. Even verder kijken dan hun neus lang is, is nog moeilijker. Als de bezwaarschriften om hun oren vliegen, dan gaat er nog steeds geen belletje rinkelen van Heeee dat is nr. 1001 al, zal er wat aan de hand zijn. Boos!

_Annelies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:33

Ik heb wel al me brief gehad wat ik terug krijg alleen hadden ze me rekening nummer nog niet. 2 dagen later kreeg ik weer een brief waar ik me rekeningnummer moest opschrijven heb de brief nog de zelfde dag terug gestuurd. Dit is al 2 weken geleden gebreurd. Hoe lang moet ik nog wachten op me geld

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:21

_Annelies_ schreef:
Ik heb wel al me brief gehad wat ik terug krijg alleen hadden ze me rekening nummer nog niet. 2 dagen later kreeg ik weer een brief waar ik me rekeningnummer moest opschrijven heb de brief nog de zelfde dag terug gestuurd. Dit is al 2 weken geleden gebreurd. Hoe lang moet ik nog wachten op me geld

Bellen en vragen wanneer ze denken het over te maken.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:24

We hebben weer een brief gekregen Stoom uit je oren . En jawel, het klopt weer niet Blond . Pffff, maandag maar weer eens langs de belastingdienst. Week 3 dat we dat doen. We gaan nu elke maandagochtend er heen, net zo lang het een keer goed is. We zijn er rond koffietijd, maar helaas we krijgen alleen een nummertje en een verzoek om te gaan zitten en wachten dat we aan de beurt zijn. Gaaaap

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:20

Bij mij klopt het volgens mij ook niet. Ik had op dat formulier zelf berekent hoeveel ik terug zou krijgen en dat zou 1300 euro zijn. Ik heb uiteindelijk 72 euro teruggekregen. Het was volgens mij nog geen definitieve teruggaaf maar ik heb naderhand niks meer gehoord. Dus ik ga ook maar eens uitzoeken hoe dat nou zit.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:09

Snap er niks van??? Verward

1) Kreeg gister brief "voorlopige aanslag 2007" (dagtekening 15 aug????)
"te ontvangen of verrekenen.....6.702 euries!!!!!! (heb niks te verrekenen dus ontvangen neem ik aan) Snap er niks van, dacht zo'n 800 terug te krijgen??

2) Nog één met "voorlopige teruggaaf "2008". (dagtekening 9 aug???)
"te ontvangen of verrekenen.....2.350 euries!!!!!! (dit wordt alleen maandelijks gestort = combinatie en aleenstaande ouderkorting)

Okè, nr 2 snap ik wel, alleen de dagtekening niet (is vandaag de 8ste)
Maar nr 1, waarom bij de één teruggaaf en de ander aanslag??? En dat bedrag???

Iemand verstand van belastingen????

Ps: nr 1 is ingevuld door boekhouder en nr 2 door belastingdienst zelf.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:12

Dat het bij de ene voorlopige aanslag heet en bij de andere voorlopige teruggaaf is normaal hoor. Een aanslag kan ook een teruggaaf zijn namelijk Knipoog. Ik zou even contact opnemen met je boekhouder als hij een bedrag van € 800 had uitgerekend. Straks klopt er toch iets niet en moet je het weer terug betalen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:20

datzelfde heb ik ook.
De boekhouderhad zo'n €500,- uitgerekend en de belastingdienst stort €1200,-
alles op de voorlopige aanslag klopt. Ik gebruik het geld niet totdat de definitieve komt

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:42

Citaat:
"te ontvangen of verrekenen.....6.702 euries!!!!!! (heb niks te verrekenen dus ontvangen neem ik aan) Snap er niks van, dacht zo'n 800 terug te krijgen??

Hmmm, boekhouder was er niet vanmiddag..grrr.

Wat mij opvalt op de achterkant is dat de "belastbaar inkomen uit werk en woning" en "inkomstenbelasting box 1" allebei op 0 staan. Ik werk wel. Hier staat dus alleen de "algemene hefingskorting" ingevuld???
Zal wel weer een fout zijn en maken ze me gek met een dooie mus Huilen

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:39

Ivonka schreef:
Snap er niks van??? Verward

2) Nog één met "voorlopige teruggaaf "2008". (dagtekening 9 aug???)
"te ontvangen of verrekenen.....2.350 euries!!!!!! (dit wordt alleen maandelijks gestort = combinatie en aleenstaande ouderkorting)

Okè, nr 2 snap ik wel, alleen de dagtekening niet (is vandaag de 8ste)
Maar nr 1, waarom bij de één teruggaaf en de ander aanslag??? En dat bedrag???

Iemand verstand van belastingen????

Ps: nr 1 is ingevuld door boekhouder en nr 2 door belastingdienst zelf.

De Belastingdienst zet de dagtekening altijd een paar dagen later, dus dat jij een brief ontvangt met een latere dagtekening kan kloppen. Dit betekent trouwens dat je dus langer de tijd hebt om bezwaar te maken.

Let op bij nr 1 (los van dat het bedrag natuurlijk absurd veel afwijkt) dat je ook heffingsrente dient te ontvangen van de Belastingdienst, over de periode 1 juli 2007 t/m 15 augustus 2008.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:41

Ivonka schreef:
Citaat:

Hmmm, boekhouder was er niet vanmiddag..grrr.

Wat mij opvalt op de achterkant is dat de "belastbaar inkomen uit werk en woning" en "inkomstenbelasting box 1" allebei op 0 staan. Ik werk wel. Hier staat dus alleen de "algemene hefingskorting" ingevuld???
Zal wel weer een fout zijn en maken ze me gek met een dooie mus Huilen

Heb je niet een hoge hypotheekrente aftrek of zo? Of een onderneming die geen winst heeft gemaakt?

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:06

veerledec schreef:
Heb je niet een hoge hypotheekrente aftrek of zo? Of een onderneming die geen winst heeft gemaakt?

Het eerste niet maar het tweede wel. Maar die ondernemening heb ik al in 2004 opgeheven.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:13

En eventuele liquidatieverliezen zijn er niet meer? Die zijn al verrekend? In principe zijn die 9 jaar voorwaarts verrekenbaar.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:23

veerledec schreef:
En eventuele liquidatieverliezen zijn er niet meer? Die zijn al verrekend? In principe zijn die 9 jaar voorwaarts verrekenbaar.

Geen idee eigenlijk. Tot nu toe kreeg ik steeds wel geld terug. Ben ook onlangs gescheiden (vorig jaar al maar sinds mei '08 alleenwonend met kind.) Weet niet of dat van enig invloed is?

PS: er staat wel vermeld:"De belastingdienst is afgeweken van uw aangifte. Voordat u de definitieve aanslag ontvangt, wordt u hierover geïnformeerd."
Zal je ff een PB sturen oké Knipoog

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:01

Ik zal zowieso nog even bellen, maar misschien dat iemand me hier ook een beetje op weg kan helpen. Ik heb mijn aangifte gedaan, wel te laat, maar goed. Krijg ik nu ineens een aanslag dat ik niks terug krijg. Dat klopt niet, want ik hoor volgens mij toch echt wat terug te krijgen. Kijk ik nog eens goed, is het de aanslag over 2006, terwijl ik toen volgens mij niet eens aangifte heb gedaan. Is dit nou een fout? Ik heb over de aangifte van vorig jaar nog helemaal niks gehoord..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:10

Dat kan, dat kan even duren voordat je wat hoort over 2007. Die van 2006, is die definitief of voorlopig? Weet je zeker dat je geen aangifte hebt gedaan/wel had moeten doen? Als je het niet gedaan had maar wel had moeten doen, kan het ook een ambtshalve aanslag zijn.

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:05

Ik heb ook nog steeds niks gehoord!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:52

Geachte belastingdienst, door fouten op fouten op fouten en alles nog een keer fout, heeft u het voor elkaar gekregen dat wij onze winkel MOETEN sluiten. Het geld waar we recht op hebben vanaf 2006 tot en met heden hebben wij nog niet gezien. Het bedrag loopt aardig op en ik hoop dat we er veel rente over krijgen, want u deelt altijd wel heel makkelijk boetes uit als je 1 dag te laat je BTW/loonheffing betaald. Een excusbrief zou ook wel een keer moeten komen.
We hebben alle formulieren weer een keer ingevuld. Alles was al ingevuld, opgestuurd, bevesting gekregen van ontvangst, maar is weer kwijtgeraakt door een sukkel bij u in dienst. Wij zijn de dupe van stommiteiten die tegenwoordig aan de orde van de dag en gewoon lijken te worden bij de belastingdienst. (werknemers worden dus betaald door onze belastingcenten)
Als partikulier of ondernemer kan je niks tegen de belasting doen. Dit is een uitspraak van de hoge raad. Je staat met je rug tegen de muur. De ombudsman kan ook niet veel doen.
U wordt bedankt!!!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:11

Ze hebben net de volle pond overgemaakt Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:50

Zal maar niet zeggen hoeveel wij nog moeten ontvangen!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:14

PhiaBink schreef:

Ja, het schiet bij jullie echt niet op hè
Toen ik mijn zaakje nog had was het ook van... betalen!!!! Voor je het weet staan ze op de stoep. Maar terug ontvangen is van oh...we hebben de tijd.
Moet zeggen dat ze de toelages die ik krijg omdat ik nu alleenstaand ben vlot afgehandeld hebben. Valt me alweer mee.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:17

Phia, wat is er bij jullie allemaal aan de hand?
Als je het niet hier uit de doeken wil doen, mag het ook per PB.
Heb je de winkel moeten sluiten vanwege de BD?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:00

Ivonka schreef:
PhiaBink schreef:

Ja, het schiet bij jullie echt niet op hè
Toen ik mijn zaakje nog had was het ook van... betalen!!!! Voor je het weet staan ze op de stoep. Maar terug ontvangen is van oh...we hebben de tijd.
Moet zeggen dat ze de toelages die ik krijg omdat ik nu alleenstaand ben vlot afgehandeld hebben. Valt me alweer mee.

Het geluk dat je heb is je kind. Was het huurtoeslag of zorg dan had je denk ik ook langer moeten wachten.

We worden per dag moederlozer. Met je rug tegen de muur staan en maar afwachten of er een schot komt dat je echt naar de klote bent. Alles wat fout kan gaan is fout gegaan. Niks klopt. Stoom uit je oren