Goedemorgen! Wat een weekend pff ben er nog moe van haha. Helaas was het de laatste keer dat deze wedstrijd in Wijchen op deze locatie werd georganiseerd heb ik gehoord. Prachtige grote vloer, heel sfeervol ingerichte zaal en relaxte sfeer. Vloer was wel goed stroef maar dat scheelde een hoop gekrab . De kids lagen er in de ballroom na de herkansing uit. In de latin wisten ze zich na een gedanste herkansing te plaatsen voor de halve finale maar daar bleef het bij. Voor zo'n grote (internationale) wedstrijd met zo'n sterk veld missen ze gewoon nog veel ervaring en uitstraling maar hé, dat wordt de komende tijd heel veel trainen . Ze hebben er naar mijn mening uitgehaald wat er in zat. Wat natuurlijk ook niet meehielp was dat de avond daarvoor het afdansen op de dansschool was waardoor we uiteindelijk pas om half twee 's nachts thuis waren ... dat doen we een volgende keer dus anders . Nou, op naar de Brado a.s. zondag in Oss.
Dat hebben de kids toch goed gedaan, Eva! Proficiat met hun prestatie! NADB lijkt me ook echt veel groter en 'heftiger' dan de Brado.. Ben ook heel benieuwd hoe onze eerste NADB gaat zijn! Komende zondag in Oss zijn jullie er ook bij, Eva? Doen er nog meer mensen uit het topic mee?
Wij in ieder geval wel, we hebben er ontzettend veel zin in! Had ook nieuwe ballroomschoenen gekocht, maar helaas een enorme blaar aan de eerste keer erop dansen eraan overgehouden, dus doe het nog even op mijn oude vertrouwde schoentjes! Haat dat zo hè, sommige schoenen moet ik echt even indansen... Andere kan ik zo aan, nooit problemen mee gehad! Vaagheid!
eva1969
Geplaatst: 28-01-13 12:27
Thanks allemaal! Klopt idd is echt heel erg anders dan de Brado en het niveau ligt ook echt wel hoger. Hier een foto van de imponerende vloer (een deel ervan haha). Die was zo groot dat de meeste klasses in een keer de vloer op moesten. Om je dan goed te laten zien en op te vallen tussen tig paren valt echt niet mee.
Ja komende zondag zijn wij er ook. Spreek je me aan, dat vind ik leuk maar ik denk dat jij mij eerder herkent als moeder van Sem dan ik jou. Balen van je schoenen of beter, van de blaar op je voet Tot zondag!
Ik wil me ook even melden. Heb een aantal jaar terug gedanst, gestopt bij Zilver latin ster, gezien mijn danspartner me liet vallen. En nou naar een aantal jaar, altijd de kriebels gehad, mag ik 28 februari eindelijk mijn dansschoenen weer aantrekken. Ik ga met mijn vriend beginnen. Ik heb gedanst en ga ook weer dansen bij Vida studios Doetinchem
Welkom Miejmoon! Leuk dat je weer gaat dansen! Heeft je vriend ook al eerder gedanst? Welk niveau beginnen jullie?
Eva, tot zondag dan inderdaad! Zal eens langskomen om te kletsen .
SsSimonee
Geplaatst: 28-01-13 13:11
Mijn vriend heeft 0,0 ervaring, dus we beginnen weer bij het begin. In de dansschool staat het als volwassen beginners. Kan zelf dan weer alles bijschaven. Kan niet wachten om weer te beginnen. Stiekem mijn dansschoenen al weer even aangehad, voelde meteen weer goed.
Eva, gefeliciteerd met de prestatie van de kids! Ballroom hebben ze toch nog goed gedaan, ondanks dat ze dat niet trainen! En latin natuurlijk helemaal super!!!
eva1969
Geplaatst: 04-02-13 09:46
Thanks! Jullie ook gefeliciteerd, wij hadden dat toch goed voorspeld, een eerste plek in de ballroom . Ik vond trouwens dat jullie plaatsing in de latin niet terecht was, dat vond ons hele tafeltje niet . Wij hadden een weekend vol dans (weer eens). Zaterdag het 5-jarig jubileum van de dansschool gevierd. 's Middags met een foxtrot-optocht door de stad naar het Raadhuisplein waar we een toespraak van de burgemeester kregen en een feestje op het plein gevierd hebben. 's Avonds een feest in de dansschool waar wij helaas vroeg van moesten vertrekken i.v.m. de wedstrijd van zondag. Hier nog een foto van de foxtrot-optocht, was zo leuk!
Wij starten 17 februari in ... hilversum is dat dacht ik ... zijn er nog meer die daar heen gaan ? Ik hoop dat het niet al te vroeg begint we moeten namelijk een eind rijden hahah..
Bnet
Geplaatst: 04-02-13 10:44
Super grappig, die optocht! Met zn allen aan de foxtrot
Tja, de paren die in latin boven ons geeindigd waren eindigen vaker boven ons. 1 jurylid had ons in de finale wel steeds 2e geplaatst . Volgende keer beter!
En ballroom was ik toch nog wel heel verbaasd over, gewoon freaking 1e!!!
Nu hard trainen voor Tilburg, Hilversum was ons wat te ver voor een eerste NADB.
BernetteO , hoelang moeten jullie rijden naar hilversum ? Voor mij wordt het ook de eerste wedstrijd... nu nog opzoek naar een leuke jurk .. mmmm de tijd tikt wel door
NadineK
Geplaatst: 04-02-13 11:06
Goedemorgen! * komt even binnen vallen
Ik heb altijd gedanst tot 1,5 jaar terug. Helaas moeten stoppen omdat mijn partner ook mijn vriend was, en dat helaas overging. Maar sjonge wat gaat t kriebelen als ik alles hier zo lees. Wellicht toch maar weer opties zoeken om te kunnen gaan dansen want mis het dansen en de Wedstrijden veel te veel! Tot die tijd blijf ik hier gewoon meegenieten met jullie verslagen!
NoiraM, leuk dat jullie gaan starten. Dat is een NVAD wedstrijd toch? Alvast veel succes (enne foto's he) Bernette, niet verbaasd zijn, jullie waren echt het beste Wij hebben nog wel even gedacht over de NADB wedstrijd in Hilversum komend weekend, maar nee, ik ga even quality time met mijn echtgenoot doorbrengen hehe. Sjouwen al zo veel weekenden met de kids rond, is het niet dansen, dan is het wel paardrijden. Nu zijn wij even aan de beurt NadineK: Hoi! Wat jammer als je op die manier 'gedwongen' wordt om te stoppen met dansen. Is er bij jou in de buurt geen dansschool waar je als dame alleen naar toe kan? Bij ons zijn er altijd genoeg heren om te assisteren. Ook al zitten wedstrijden er dan niet direct in, kan je in ieder geval weer dansen!
tina
Geplaatst: 04-02-13 12:17
dat ziet er leuk uit zo optocht! grappig zelfs!
nadine K ,welkom ,sommige dansscholen doen latin solo ,heb je geen danspartner voor nodig
En NoiRam, wij rijden daar een uur minimaal over . Een jurk vinden vind ik altijd zo lastig! Vind vanalles mooi, maar dan weer niet geschikt om mee te dansen of hebben ze mijn maat niet meer
Dankjewel Eva, het ging ook echt lekker .
NadineK
Geplaatst: 04-02-13 16:25
Ja is idd erg vervelend Eva! Het is wel de bedoeling om in een 'verre' toekomst (een jaar?) toch weer op te pakken met mijn ex, maar dat is nog ver weg show. De heren die rondlopen bij ons op de dansschool willen inderdaad best assisteren, maar is toch niet helemaal ideaal.
@ Tina, latin solo? Wat moet ik me daar bij voorstellen ? Ik ben net naar Amsterdam verhuist dus misschien is dat iets om op te gaan pakken!
Jurken blijven inderdaad een puntje, maar oh zo heerlijk om voor te shoppen! Ik heb mijn jurk op een paspop in mijn slaapkamer staan, kan ik er toch van blijven genieten