Inflatie en alle gestegen kosten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:18

_San87_ schreef:
De prijzen aan de pomp waren al gestegen sinds de aanval op Iran, nu de VS er een schepje bovenop doet, zal dat nog wel meer stijgen...

Er zullen wel meer prijsverhogingen aan komen.

Precies dat denk ik dus ook. Het zal voor heel veel mensen betekenen dat ze een stapje terug moeten doen.

MyWishMax

Re: Inflatie en alle gestegen kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:54

Helemaal in combinatie met de veranderingen bij de belastingdienst met de vervoerskosten bij ziekte. Vanwege de vele medische km kreeg ik altijd geld terug, maar die regels veranderen en daar kom ik niet meer voor in aanmerking. Omdat ik op een goede dag te goed ben en dan tellen de slechte en gemiddelde dagen niet.

Zal voor groep mensen dus dubbel op zijn. Maar dat heb je altijd natuurlijk, bij de ene door benzine en belastingdienst, de ander benzine en huur, de ander weer iets anders. Of fijn loonsverhoging krijgen en daardoor buiten de boot vallen bij dingen

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:09

Little_Gift schreef:
Topictitel al eens goed gelezen?

Je kunt moeilijk verwachten dat de mensen die het moeilijk hebben en het geld niet hebben, zomaar even jouw levensstijl over kunnen nemen trouwen ook

Mijn levensstijl is dus geen verwarming aan en verwarmde bodywarmer uit China. Volgens mij kwam je zelf met verwarmde dekens, ik zie het verschil niet zo?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:10

Telpeva schreef:
Dorine92 schreef:
Het zal je verbazen. China kan dat prima maken én verzenden voor een paar euro

Daarover verschillen we dan van mening, dat zulk goedkoop spul uit China prima is, want naar mijn mening is dat niet zo. Kwalitatief vind ik het over het algemeen ondermaats, en de veiligheid daar kan je ook vraagtekens bij hebben.

Mijn setje dat aan de Europese standaarden voldoet, inclusief zaken als garantie die verder gaat als 'de deur' heeft toch een ander prijskaartje.

Maar ik denk niet dat iemand die het geld niet heeft, zulke standaarden erop na kan gaan houden
Overigens ben ik degene die zo'n verwarmde bodywarmer gekocht heeft, en heeft gezien dat hij prima werkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:41

We gaan het denk ik niet eens worden Dorine dus ik laat het er verder wel bij.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:43

Telpeva schreef:
We gaan het denk ik niet eens worden Dorine dus ik laat het er verder wel bij.

Agree to disagree :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:58

Wat apart.. dus mensen die niet veel te besteden hebben moeten dan dus in de kou blijven zitten omdat ze de duurdere spullen niet kunnen betalen en de goedkope niet moeten kopen… :?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:00

Dorine92 schreef:
Little_Gift schreef:
Topictitel al eens goed gelezen?

Je kunt moeilijk verwachten dat de mensen die het moeilijk hebben en het geld niet hebben, zomaar even jouw levensstijl over kunnen nemen trouwen ook

Mijn levensstijl is dus geen verwarming aan en verwarmde bodywarmer uit China. Volgens mij kwam je zelf met verwarmde dekens, ik zie het verschil niet zo?

Dan moet je beter lezen want dat was niet mijn tip.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:19

Little_Gift schreef:
Dorine92 schreef:

Dan moet je beter lezen want dat was niet mijn tip.

Oh sorry dat was jij niet inderdaad

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:20

Cer schreef:
Wat apart.. dus mensen die niet veel te besteden hebben moeten dan dus in de kou blijven zitten omdat ze de duurdere spullen niet kunnen betalen en de goedkope niet moeten kopen… :?

Ja die snapte ik ook niet helemaal idd. Bovendien is een lichaam verwarmen, desnoods met een verwarmde bodywarmer uit China, effectiever dan een heel huis verwarmen dag in dag uit. Wat buiten dat dus al geen mogelijkheid is vanwege de kosten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:25

Cer schreef:

Dat was in ieder geval niet mijn gedachte :) Mijn mening is dat warmte een basisbehoefte is en dat de verwarming aan zou moeten kunnen in huis, al is het maar op een temperatuur om narigheid zoals schimmel te voorkomen want als dat in huis ontstaat dan is dat ook niet goed of gezond voor de bewoner(s). In zo'n geval zou verwarmde kleding in mijn beleving ook niet nodig hoeven zijn, hoogstens voor even wat extra comfort maar niet als basis verwarming voor mensen in plaats van verwarming, dat lijkt mij niet gezond op langere termijn.

Wat mensen kopen moeten zij uiteraard ook zelf weten, zelf heb ik geen vertrouwen in Chinese producten op stroom en dan zijn Europese kwaliteit verwarmde dekentjes en kussentjes met een stekker denk ik een van de beter betaalbare opties voor mensen met weinig geld.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:20

Ja jouw mening is dat het een basisbehoefte is, maar voor veel mensen werkt het dus niet zo en hebben ze dus geen keuze.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:57

Daar heb je gelijk in Telpeva, maar is helaas nog geen realiteit dus in de tussentijd moeten mensen toch iets …

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:01

Met de actie van Trump afgelopen nacht is de kans vrij groot dat alles nog duurder gaat worden. Benzine gaat sowieso komende week stijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:04

Brandstof, energie, producten, alles.

Wij hebben net een paar weken geleden een nieuw vast energie-contract afgesloten :=.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:07

_San87_ schreef:
Wij hebben net een paar weken geleden een nieuw vast energie-contract afgesloten :=.

Dat is juist positief toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:08

Benzz schreef:
_San87_ schreef:

Dat is juist positief toch?

Oh jazeker! Bedoelde het als pfiew, net op tijd.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:16

@Nadia, Cer:
Ik vind dat dus heel erg, en eigenlijk niet kunnen in een welvarend land als Nederland. In de zin van: heel erg dat hier dus maar zo weinig tot niks aan wordt gedaan. Boodschappenbonus, huurbevriezing...helaas goobye zwaaizwaai.

Mijn hoop was nog gevestigd op het noodfonds, maar wat gaat 120 euro verspreid over 6 maanden nou voor verschil maken... :o Als je dan tegelijkertijd de berichten hoort van wat die NAVO top allemaal kost, dan frustreert het mij enorm. Sorry als ik hiermee jullie ook heb gefrustreerd, ik vind het zo ontzettend oneerlijk hoe mensen steeds verder in de knel komen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:29

Ik ben het met je eens hoor, veel situaties zijn echt schrijnend.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:35

Telpeva schreef:
@Nadia, Cer:
Ik vind dat dus heel erg, en eigenlijk niet kunnen in een welvarend land als Nederland. In de zin van: heel erg dat hier dus maar zo weinig tot niks aan wordt gedaan. Boodschappenbonus, huurbevriezing...helaas goobye zwaaizwaai.

Mijn hoop was nog gevestigd op het noodfonds, maar wat gaat 120 euro verspreid over 6 maanden nou voor verschil maken... :o Als je dan tegelijkertijd de berichten hoort van wat die NAVO top allemaal kost, dan frustreert het mij enorm. Sorry als ik hiermee jullie ook heb gefrustreerd, ik vind het zo ontzettend oneerlijk hoe mensen steeds verder in de knel komen.

Ik snap dit helemaal, het is ook enorm oneerlijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:06

Maar dat ben ik ook helemaal met je eens Telpeva (ik hoop dat je dat ook wel leest in mn bericht)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:06

Ja ik ben het ook met je eens Telpeva, maar helaas is de realiteit voor heel veel mensen anders.

Wij wonen niet meer in NL en hier krijgen de meeste gepensioneerden ineens geen warm home discount meer, er zijn aanpassingen gedaan aan wie het wel krijgt en 99% valt nu buiten de boot.
In de winter heb je nu buurtcentra die open zijn voor ouderen zodat ze daar een warm drankje kunnen krijgen voor niets, en er zijn goede doelen die sokken en mutsen uitdelen zodat mensen die hun kachel niet aan kunnen zetten toch ietwat warm kunnen blijven.
Nu willen ze heel veel benefits (uitkeringen) van gehandicapten afpakken dus t wordt alleen maar erger. Ook voor mensen met een handicap die wel werken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:09

Telpeva schreef:
@Nadia, Cer:

Met een rechtse meerderheid in de politiek, zal het steeds moeilijker worden voor mensen met de laagste inkomens.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:18

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:27

Electra63 schreef:
Telpeva schreef:
@Nadia, Cer:

Met een rechtse meerderheid in de politiek, zal het steeds moeilijker worden voor mensen met de laagste inkomens.

Waarom alleen bij rechts. Het geld gaat hoe dan ook wel weg. De vraag is alleen waarheen. Links lijkt bijv te denken dat Nederland in zijn eentje de opwarming van de aarde gaat tegenhouden, en is bereid veel, heel veel geld daarvoor te verspillen over de ruggen van de burgers. En als het nou nog daadwerkelijk goed voor de aarde zou zijn wat ze doen.. maar dat valt zwaar te betwijfelen. Dus om links nou zo goed te laten wegkomen tov rechts.. ik weet het niet. Volgens mij doet momenteel niemand het goed