Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:30

Ik hoorde idd dat ze huren verhoogd hadden, ik zit nu op 733 volgens mij en dat vind ik al behoorlijk maar als ik hier ooit wegga zal ik bij een volgend huis wel tegen de 900 zitten...maar dat is absurd natuurlijk.

Scheelt dat ik prima zit en voorlopig de komende 20 jaar niet weg wil.

Maar ze maken het zo wel heel moeilijk voor mensen om aan een huurwoning te komen/

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:40

Ik kwam alleen maar in aanraking voor woningen van 900.07 euro. Goedkoper stond ik alleen maar boven de 500. De woning waar ik volgende week de sleutel van krijg kost 833. Veel geld maar ben al blij dat ik wat heb.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:58

Bellatrix schreef:
Heb je haast of red je het nog even? De woning van je oom kan je niet in toch?

Die gaat de verkoop in.

Moet nog verzinnen wat ik met mijn deel gaat doen.

Daar loop ik ook tegenaan hoge huren waar ik niet voor in aanmerking kom met dat ik alleen ben en een hoop minimaal 2 personen of senioren waar ik nog 6 jaar te jong voor ben, maar eigenlijk wegens chronische ziek wel nodig ben.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 11-09-25 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:01

833 is ook al pittig ja!

Marcella, je oom komt niet meer terug dus?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:04

Hij wil wel, maar gaat niet meer gebeuren plus dan moeten we hypotheek gaan regelen wegens veel aankomende kosten.

Val mij mee dat de gemeente nog niet heeft lopen zeuren over leegstand. :=

Bij mij tot maximaal 682 euro waar ik op mag reageren.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:10

Het staat nog niet te koop? Wanneer gaat dat gebeuren?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:12

Bellatrix schreef:
Het staat nog niet te koop? Wanneer gaat dat gebeuren?

Als het leeg geruimd is. :+

Ben tot nu toe de enige die echt wat gedaan heeft. Toen ik er 1,5 maand geslapen heb.

Maar we gaan tzt container huren. Gok dat we wel 2x 8 kub nodig zijn. _O-

30 Jaar verzameld.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:13

Ja, misschien wel goed om dit zo snel mogelijk te doen? Des te eerder jij van het huis af bent.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:15

Bellatrix schreef:
Ja, misschien wel goed om dit zo snel mogelijk te doen? Des te eerder jij van het huis af bent.

Zolang ik nog in de ww zit heb ik geen haast en nu nog genoeg te doen op de moestuin. Heb mijn deel al gedeeltelijk gedaan.

De verzameling kranten en folders zijn in ieder geval opgeruimd en dat waren een hoop dozen. Met hoop hout en losse keuken kasten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:16

Hij heeft veel zooi in zijn huis staan? :+
Hoelang zit jij nog in de WW dan? Jij werkt niet dus nu en hebt daarom tijd om het huis leeg te halen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:21

Moestuin is belangrijker anders loop ik kans geroyeerd te worden wegens onkruid wat nog 1.60 hoog staat. En dan kom ik helemaal niet meer naar buiten.

Ben aan het wachten op wia beslissing van bezwaar. Meer dan 1 jaar al.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:53

Ik heb geen verstand van moestuinen en hun regels. Kan je dat wat meer uitleggen? Mag ook via PB anders gaan we wel heel offtopic.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:28

Hoewel ik goed zit waar ik zit. Blijf ik ingeschreven voor het geval dat en reageer af en toe om het account werkend te houden, maar -O- waar ik 7/8 jaar geleden nog ergens weleens in de top 20 kwam is het nu 50 of veel en veel lager zelfs met 10 jaar inschrijftijd. Oftewel hoe langer de wachttijd hoe verderop ik raak 8)7

En mag ik omdat ik alleen ben alleen reageren op woningen boven de 650 euro, maar nagenoeg alles dat aangeboden wordt is 733/750 euro per maand, geen idee hoe ik geacht wordt dat te betalen met een netto net boven bestaands minimum. :o? Er zal vast wel stevige huursubsidie tegenover staan maar dan nog is het heel erg krapjes kwa inkomen daarna vrees ik. Het is langzaam een kansloze markt geworden.

Ik ben blij waar ik zit en hoop gewoon nooit te hoeven gebruik maken van een huurwoning, onbetaalbaar gewoon.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:33

Kom je hier nu klagen om het klagen ofzo? Wees blij dat je een koopwoning hebt in NL en Frankrijk....
Er zijn maar weinig mensen die een huis kunnen kopen laat staan 2.. ik vind het een beetje een misplaatste reactie in een topic waarin mensen hard zoeken voor een huurhuis.

Goed dat gezegd hebbende.
Ik woon momenteel best prima in een appartement van de woningbouw maar ik mis zo hard een tuin met mijn zoontje.. ik reageer eigenlijk al zo'n 1,5 jaar op alles wat voorbij komt en op mag reageren maar het hoogste wat ik gekomen ben is denk ik 13de ofzo?? Wel echt zuur want wss volgend jaar ivm dalende inkomsten vanwege parttime werken minder kans op een woning met een tuin -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:37

13e is niet slecht hoor. Maar het is geen 1e nee. Ik snap dat je een tuin wil met je zoontje. :j
Waarom de dalende inkomsten dan? Moet je minder werken of wil je dat zelf?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:42

karuna schreef:
Hoewel ik goed zit waar ik zit. Blijf ik ingeschreven voor het geval dat en reageer af en toe om het account werkend te houden, maar -O- waar ik 7/8 jaar geleden nog ergens weleens in de top 20 kwam is het nu 50 of veel en veel lager zelfs met 10 jaar inschrijftijd. Oftewel hoe langer de wachttijd hoe verderop ik raak 8)7

En mag ik omdat ik alleen ben alleen reageren op woningen boven de 650 euro, maar nagenoeg alles dat aangeboden wordt is 733/750 euro per maand, geen idee hoe ik geacht wordt dat te betalen met een netto net boven bestaands minimum. :o? Er zal vast wel stevige huursubsidie tegenover staan maar dan nog is het heel erg krapjes kwa inkomen daarna vrees ik. Het is langzaam een kansloze markt geworden.

Ik ben blij waar ik zit en hoop gewoon nooit te hoeven gebruik maken van een huurwoning, onbetaalbaar gewoon.

Dan verkoop jij je huis in Frankrijk en ga je in Nederland wonen en heb je wel geld genoeg. :?

Ik snap het geklaag echt niet. Constant heen en weer pendelen tussen twee huizen en klagen over geld tekort. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 15:02

Yonker schreef:
Kom je hier nu klagen om het klagen ofzo? Wees blij dat je een koopwoning hebt in NL en Frankrijk....
Er zijn maar weinig mensen die een huis kunnen kopen laat staan 2.. ik vind het een beetje een misplaatste reactie in een topic waarin mensen hard zoeken voor een huurhuis.

Ik woon momenteel best prima in een appartement van de woningbouw maar ik mis zo hard een tuin met mijn zoontje.. ik reageer eigenlijk al zo'n 1,5 jaar op alles wat voorbij komt en op mag reageren maar het hoogste wat ik gekomen ben is denk ik 13de ofzo?? Wel echt zuur want wss volgend jaar ivm dalende inkomsten vanwege parttime werken minder kans op een woning met een tuin -O-

Eh ik heb geen huis in nederland geen idee hoe je daar aan komt maar :? Dat heb je echt enorm mis. Was het maar zo n feest. :') Ik heb mijn huis in nederland moeten verkopen omdat ik de hypotheek niet meer kon opbrengen. En er domweg geen zicht was op een huurwoning in nederland omdat ik steeds ergens op plek 50 bleef hangen of lager. Ondanks dat ik toen al 7 jaar was ingeschreven. En ja ik verblijf soms in nederland maar niet in een eigen huis :n .

en ja ik blijf ingeschreven voor het geval dat. Als ik om wat voor reden ook weg moet waar ik nu zit heb ik graag nog een minimale kans op een huurhuis in nederland. Iets met een minimale zekerheid. En zolang ik geen huurhuis accepteer zit ik ook niemand in de weg. Maar zover sta ik nog niet eens. Plek 50 of veel en veel lager in de rij.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 15:05

Hier momenteel ook helemaal geen aanbod. Ik zoek in de vrije sector maar ook daar is weinig in te vinden. Haast heb ik gelukkig niet, maar toen ik me een aantal jaar geleden inschreef had ik toch wel gedacht dat ik inmiddels iets zou hebben gevonden ...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 15:16

Bellatrix schreef:
13e is niet slecht hoor. Maar het is geen 1e nee. Ik snap dat je een tuin wil met je zoontje. :j
Waarom de dalende inkomsten dan? Moet je minder werken of wil je dat zelf?

Die 13de plek is ook wel echt uitzondering hoor, maar ik denk dan maar. Als iedereen die daar boven staat nu een woning krijgt dan ben ik over 13 woningen aan de beurt? *D Geen idee of dat op tijd is :')

Ik "moet" niks, maar ik heb er zelf voor gekozen om minder te werken. Ik ben van 40 naar 24 uur gegaan omdat ik 3 dagen hem weg brengen wel genoeg vind :j
Dat is overigens prima te doen financieel door de toeslagen die ik krijg! Maar mijn toetsinginkomen is dan wel een stuk lager en moet je dus in een andere categorie huren, waardoor het meer appartementen zullen zijn als eengezinswoningen. Kortom zie ik het een beetje somber in. Maar we houden hoop.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 15:43

Ik begrijp het. :j
Ik snap dat je 3 dagen wegbrengen wel genoeg vindt.
Maar dan wordt het idd lastig iets te vinden...zeker met tuin.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:25

prompter schreef:
Hier momenteel ook helemaal geen aanbod. Ik zoek in de vrije sector maar ook daar is weinig in te vinden. Haast heb ik gelukkig niet, maar toen ik me een aantal jaar geleden inschreef had ik toch wel gedacht dat ik inmiddels iets zou hebben gevonden ...

Vrije sector is inderdaad nog minder aanbod lijkt wel.en dan vaak ook minimaal 3 personen.
Wij hebben vorig jaar op 2 huizen gereageerd waarbij we 1ste stonden (na 14jaar inschrijftijd) eerste was een drama qua buren en het huis was niks, dus niet gedaan. 2e wel geaccepteerd en daar wonen we nu al ruim een jaar naar volle tevredenheid. Na verhuizing direct opnieuw ingeschreven.
Er komt niet eens meer iets voorbij waarop wij met zn 2en zouden kunnen reageren,zo blij dat we onze kans gepakt hebben!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:45

karuna schreef:
Yonker schreef:

Eh ik heb geen huis in nederland geen idee hoe je daar aan komt maar :? Dat heb je echt enorm mis. Was het maar zo n feest. :') Ik heb mijn huis in nederland moeten verkopen omdat ik de hypotheek niet meer kon opbrengen. En er domweg geen zicht was op een huurwoning in nederland omdat ik steeds ergens op plek 50 bleef hangen of lager. Ondanks dat ik toen al 7 jaar was ingeschreven. En ja ik verblijf soms in nederland maar niet in een eigen huis :n .

en ja ik blijf ingeschreven voor het geval dat. Als ik om wat voor reden ook weg moet waar ik nu zit heb ik graag nog een minimale kans op een huurhuis in nederland. Iets met een minimale zekerheid. En zolang ik geen huurhuis accepteer zit ik ook niemand in de weg. Maar zover sta ik nog niet eens. Plek 50 of veel en veel lager in de rij.

Dus je bent officieel inwoner van Frankrijk en je staat niet in Nederland bij je vriend ingeschreven? :)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:56

Hier zit er ook geen beweging in. Ik wil(de) dichter bij stal wonen, maar er komt amper iets vrij. Of veel te klein, of 1400 euro per maand %) . Het lijkt wel of de middenhuur na de laatste wetswijziging verdwenen is. De regering dacht dat door de regulering van het middensegment de huurprijs van 157.000 woningen met gemiddeld 240 euro omlaag zou gaan. Maar ik heb alleen maar woningen gezien waarvan de huur juist omhoog is gegaan, om te zorgen dat het geen middenhuur meer was.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:12

Ik ga van het weekend naar de ikea om keuken spullen te kopen, hoeveel van wat hebben jullie? Gaat om glazen, kopjes, borden etc.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:14

xxxmh schreef:
Ik ga van het weekend naar de ikea om keuken spullen te kopen, hoeveel van wat hebben jullie? Gaat om glazen, kopjes, borden etc.

Heb je een vaatwasser? Hou je van afwassen?

Anders zo min mogelijk: dan kan je geen afwas opsparen. :P

Ik heb van alles 4 (klein, groot en diep). En dan schaaltjes wel meer haha. Maar als je 10 borden hebt dan heb je sneller veel afwas.