Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 14:58

Laurora schreef:
_San87_ schreef:

Eens! Echt overal. De bioscoop is ook nauwelijks nog te doen, bloedende oren na Guardians of the Galaxy, zo hard dat t stond :.

Ohja die hoort er ook nog bij!
Een maand of twee terug naar Avatar: way of the water geweest, mijn eerste bioscoop bezoek sinds corona, zat gewoon de halve film met m'n handen tegen m'n oren. Was ook meteen de laatste keer bioscoop voor mij.
Geluidsexperts zeggen al járen dat het geluidsniveau uit de klauwen loopt, mag wel iets aan gedaan worden, het moet toch leuk blijven voor iedereen imo.

Ja, vind ik ook. Ik snap ook niet hoe dat geluid opeens zo enorm hard is gegaan.

iirrssjjee

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 16:30

Ik dacht dat het aan mij (en mijn man) lag!?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 16:40

Ja bizar he, ik vind het echt niet grappig meer. Zou het met corona te maken kunnen hebben? Dat we dingen niet meer zo gewend zijn?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 16:42

Fly_high schreef:
prompter schreef:
Ik vind het ook niet sneu, maar ik heb er zelf niks mee. Ik heb sowieso niet zoveel met feestjes eigenlijk :D (en dat is volgens mij pas echt een UO :)) )

Oke ik ga in mijn ultieme mierenneukmodus bij voorbaat excuus :P MAAR uitspraken zoals "ik vind X niet leuk", "ik heb niets met activiteit Y", "ik lust geen Z" etc. zijn per definitie geen UO's, dat noemen we feiten :)

Mijn ergernis blijft dat grofweg de helft van dit topic uit zulke uitspraken lijkt te bestaan :')

Hoe zou het dan geformuleerd moeten worden? Want "ik vind alcohol niet lekker" is voor mij dan misschien wel een feit, maar voor een ander een mening.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:07

Goh ik dacht ook dat ik degene was die gevoeliger was geworden voor geluid, had tijdens de laatste keer bios mijn concert oortjes in :') tijdens Graspop laatst heb ik bij geen enkel concert mijn oortjes uit kunnen laten, het deed gewoon oprecht pijn.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:16

Pinkpop was ook een drama. Had dat zonder oordoppen echt niet getrokken. Ik had ze heel eventjes uit om met een vriendin te praten die ietsje verder weg stond bij het podium (echt een minuut) en ik voelde de druk en het suizen al. Was echt niet grappig!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:21

Is dat niet gewoon gewenning door oordoppen dan? Ik loop altijd zonder en heb er niet zo’n last van.
Gillend publiek recht in m’n oor is weer wat anders :=

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:21

VuurVleugels schreef:
Fly_high schreef:

Oke ik ga in mijn ultieme mierenneukmodus bij voorbaat excuus :P MAAR uitspraken zoals "ik vind X niet leuk", "ik heb niets met activiteit Y", "ik lust geen Z" etc. zijn per definitie geen UO's, dat noemen we feiten :)

Mijn ergernis blijft dat grofweg de helft van dit topic uit zulke uitspraken lijkt te bestaan :')

Hoe zou het dan geformuleerd moeten worden? Want "ik vind alcohol niet lekker" is voor mij dan misschien wel een feit, maar voor een ander een mening.

Als jij alcohol niet lekker vindt, dan is het een feit dat jij alcohol niet lekker vindt, punt ;) geen discussie meer mogelijk.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:28

Huh maar als er “ik vind” in voorkomt dan is het toch een mening, het gaat hier ook om niet populaire meningen?
Dan weet ik niet zo goed wat er anders genoemd moet worden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:29

Niobe schreef:
Is dat niet gewoon gewenning door oordoppen dan? Ik loop altijd zonder en heb er niet zo’n last van.
Gillend publiek recht in m’n oor is weer wat anders :=

Nee.

Geluidsdruk is geluidsdruk; dat is een meetbaar gegeven.
Als jij went aan hoog volume geluid dan zegt dat iets over jou, namelijk dat je gehoor gesloopt wordt....

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:32

Wat zeg je?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:35

Niobe schreef:
Huh maar als er “ik vind” in voorkomt dan is het toch een mening, het gaat hier ook om niet populaire meningen?
Dan weet ik niet zo goed wat er anders genoemd moet worden

Ik weet ook niet anders dan wanneer er "ik vind" voor staat, het een mening is.

Ik vind bier niet lekker, dat is mijn mening, voor anderen ligt dat heel anders.
Maar wanneer ik zeg "Bier ís niet lekker" dan verkondig ik het als een feit, waar veel anderen het niet mee eens zijn.

Ik vind Harry Potter stom, is ook een mening, waar menigeen het waarschijnlijk niet mee eens is, maar dat is juist het kenmerk van een mening, toch?
Wanneer ik zeg "Harry Potter is stom", dan verkondig ik mijn mening wederom als feit dat niet algemeen gesteld kan worden, getuige de grote oplages waarin de boeken gedrukt zijn en hoevaak de films bekeken zijn.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:38

Bovenstaande is een grove leugen. Harry Potter kan niet stom zijn!

:')

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:39

Fly_high schreef:
VuurVleugels schreef:

Als jij alcohol niet lekker vindt, dan is het een feit dat jij alcohol niet lekker vindt, punt ;) geen discussie meer mogelijk.

Maar dan is dit hele topic toch overbodig? Want dan is alles een feit.

Ik weet niet beter dan dat een feit een algemeen iets is, wat onafhankelijk 'getest' kan worden. Dat ik alcohol niet lekker vind is niet onafhankelijk getest. Dus geen feit. Voor mij persoonlijk misschien, maar geen voldongen feit voor de rest van de wereld. Dus wat zou dan wel een mening zijn?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:41

‘Ik vind’ is altijd een mening. Iemand vindt alcohol niet lekker, dat kan. Dat is een mening. Geen feit. Want iemand anders kan alcohol wel lekker vinden. Feit is dat de zon elke dag weer opkomt en dat we belasting moeten betalen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:44

VuurVleugels schreef:

Ik weet niet beter dan dat een feit een algemeen iets is, wat onafhankelijk 'getest' kan worden. Dat ik alcohol niet lekker vind is niet onafhankelijk getest. Dus geen feit. Voor mij persoonlijk misschien, maar geen voldongen feit voor de rest van de wereld. Dus wat zou dan wel een mening zijn?

Jawel, dat jij alcohol niet lekker vind is een feit :D het zegt iets over jou, namelijk dat je alcohol niet lekker vindt.

En zo kun je alles kapot redeneren :j waar sommigen hun vak van gemaakt hebben en dan heet het recht l*llen wat krom is :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:47

Feit/mening begint al een unpopular opinion op zichzelf te worden

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:50

Meta-UO

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:54

Niobe schreef:
Wat zeg je?

_O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:57

Ik VIND dat mijn mening een opinie is :P

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:59

VuurVleugels schreef:
Fly_high schreef:

Om een feit te zijn hoeft betreffende gebeurtenis zeker niet onafhankelijk getest te zijn (want dat is voor heel veel zaken niet van toepassing). Van Dale zegt dat een feit is "gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat" en daar voldoet zintuiglijk waarnemen ook prima aan. Als jij alcohol als zijnde niet lekker waarneemt met je zintuigen dan is het een feit dat jij alcohol niet lekker vindt ;)

Maar wat mijn mierenneukmodus eigenlijk triggert :P is het idee achter UO topics dat allerlei stellingen die aangedragen worden discussie mogelijk maken. Dus over het algemeen stellingen waarvan te beargumenteren valt dat deze wel of niet waar zijn. Zoals voorbeelden van de laatste paar pagina's: "(ik vind dat) verkoop van alcohol verboden zou moeten worden", "(ik vind dat) drugs legaal zouden moeten zijn".

Aldus mijn UO: alle meningen in de trant van "X/Y/Z is wel/niet leuk/lekker/" horen eigenlijk niet in het UO topic. En zo te zien is het een echte UO :)) _O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 18:04

Jij geeft het perfecte voorbeeld van een UO in dit topic :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 18:05

Betreft mening of niet:

Regel 1: Ik heb altijd gelijk.
Regel 2: Indien ik geen gelijk heb gaat automatisch regel 1 in werking.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 18:08

Ik vind dat Ed Sheeran gecriminaliseerd moet worden

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 18:23

Niobe schreef:
Ik vind dat Ed Sheeran gecriminaliseerd moet worden

Alle roodharigen.