Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:37

Ik heb eindelijk onze boot voor volgend jaar naar de UK kunnen boeken maar viel wel even van mijn bank af over de totaalprijs.

In vergelijking met 2 jaar geleden ruim €300 duurder.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:42

Ik belde het bedrijf dat gisteren bij mij langs zou komen. Vrouw aan de telefoon, oh ja gaat wel vaker mis daar bij die afdeling. Ik ga ze mailen en dan bellen ze je. Geen sorry, geen wat vervelend en niet eens een fijne dag verder of iets. Verbinding werd gewoon verbroken. Raar bedrijf.

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 19:43

Missen maakt zo moe, kom gewoon terug alsjeblieft :\ .
Rouw.. hoe doen mensen dit? Ik voel me zo wanhopig..

Las meerdere in dit topic die hier mee te maken hebben, veel sterkte maar vooral ook zachtheid toegewenst :knuffel:

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 19:49

Pony moet nog enkele dagen op de kliniek blijven. Maagscopie liet eigenlijk niets ernstig oid zien, maar de da liet weten dat ze paraffine hebben toegediend ivm droge mest. Hij denkt dat het een kwestie is van langzame darmpassage. Dus dat wordt straks aan de bak om af te vallen en even secuur naar het management rondom dat beesie kijken.

Iemand enig idee of PPID kan leiden tot langzame darmpassage?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 19:55

Pindakaa7 schreef:
Missen maakt zo moe, kom gewoon terug alsjeblieft : .

Las meerdere in dit topic die hier mee te maken hebben, veel sterkte maar vooral ook zachtheid toegewenst :knuffel:

Als het overvalt is het niet te stoppen, maar het helpt ook om soms bewust er ruimte voor te maken. Elk stukje verdriet (en alle andere emoties die erin gemengd zitten) dat eruit is, maakt het zachter. Al voelt het vaak ook eindeloos. Ik zie het maar zo, rouw zelf wordt niet kleiner, maar het leven dat eromheen groeit wordt weer groter en dat maakt het draaglijk. :)

Ik erger me aan een klöte werksituatie waar ik verder weinig over kan delen zo openbaar op internet. Heb al meerdere malen op dagen van deze en afgelopen week een post volgetypt om het daarna weer weg te halen. :')
Iets met onzekerheid over mijn eigen functie en ondertussen kneitertje hard investeren en emotionele gesprekken moeten voeren met ouders van cliënten. Gewoon uugughhhaaarlllbbbeee allemaal.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 07-12-22 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 19:56

Ik had bij mijn merrie dat vermoeden wel, met name bij bietenpulp. Dat kreeg ze dus niet meer, want elke keer koliek. Ik denk dat het bij haar met name een tragere maagontlediging was en dat het voer wat te lang in de maag bleef staan zorgde voor gisting / gasvorming.
Naar mijn idee was het trouwens een bijwerking van de medicatie; ze kreeg Parlodel (werkzame stof bromocriptine), humane medicatie bij Parkinson, want oa maag-/darmproblemen als bijwerking in de bijsluiter heeft staan. Volgens de DA was dat niet één-op-één over te nemen voor een paard, maar uitsluiten kon ze het ook niet (want geen onderzoek naar gedaan).
Wat is bij jouw paard het probleem?

Suliko schreef:
Ik zie het maar zo, rouw zelf wordt niet kleiner, maar het leven dat eromheen groeit wordt weer groter en dat maakt het draaglijk. :)

Wat een mooie zienswijze, dank je wel hiervoor!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:02

Wauw, wat mooi omschreven Suliko

Pindakaa7 :knuffel:

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:11

Bedoelde je mij Hilary? De pony heeft al twee keer in een maand tijd krampkoliek gehad. Da kan geen verstopping oid vinden. Na een darmontspanner gaat het normaal gesproken de volgende dag weer goed maar dinsdagochtend was het gelijk weer raak en is hij 's middags naar de kliniek gegaan. Hij krijgt verder geen medicatie, maar ik ga er sterk vanuit dat hij PPID heeft. Het kan anders misschien nog een nasleep zijn van de narcose en metacam eimd augustus.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:16

denisesilver schreef:
Bedoelde je mij Hilary? De pony heeft al twee keer in een maand tijd krampkoliek gehad. Da kan geen verstopping oid vinden. Na een darmontspanner gaat het normaal gesproken de volgende dag weer goed maar dinsdagochtend was het gelijk weer raak en is hij 's middags naar de kliniek gegaan. Hij krijgt verder geen medicatie, maar ik ga er sterk vanuit dat hij PPID heeft. Het kan anders misschien nog een nasleep zijn van de narcose en metacam eimd augustus.

Ja, ik bedoelde jou :) Bij de scopie was ook niets te zien? Mijn merrie had ondanks vasten nog een flinke bal voedsel in de maag, ook na extra lang vasten; ik geloof dat er 4 of 6 liter Coca Cola Zero (zero want tja, PPID met chronische hb) aan te pas is gekomen om het op te lossen. Daarna waren haar koliekklachten weg en had ze weer honger als een ehhh paard. Daarna nog een keer pulp geprobeerd, maar bij iets grotere hoeveelheid ging het weer mis. Toen waren we er eerder bij en konden we het met water en parafine via sonde en een darmontspannertje oplossen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:30

Hier uiteindelijk air fryer frietjes met sugar snaps gegeten.

Mijn vriend had een uur geleden nog de HAP aan de lijn omdat ik als een goudvis naar adem aan het happen was. Ging zo slecht en benauwd dat ik bijna flauwviel. Godzijdank hielp 10 minuten buiten zitten en kon ik mijn afspraak bij de HAP afzeggen. :=

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:24

Volgende week beginnen met EMDR therapie, ben nu al zenuwachtig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:30

TessaxQuincy schreef:

Mijn vriend is vandaag begonnen en het is hem erg meegevallen. Niet dat dat voor jou ook zo zal zijn, het kan.

Succes :(:).

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:45

_San87_ schreef:
TessaxQuincy schreef:

Mijn vriend is vandaag begonnen en het is hem erg meegevallen. Niet dat dat voor jou ook zo zal zijn, het kan.

Succes :(:).

Dankjewel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:46

Ik dacht dat een kunststof kerstboom zo makkelijk was als 3 delen in elkaar klikken…

Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:14

Moestuin schreef:
Ik dacht dat een kunststof kerstboom zo makkelijk was als 3 delen in elkaar klikken…

[ [url=m/apL2St.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') sorry, ik moest even hartelijk lachen. Heel herkenbaar dit. Elk jaar de kerstboom opzetten en elk jaar vergeet ik dat elk individueel takje eerst ontvouwt moet worden en dan op de stam moet worden gezet. En dan ook nog weer eens op kleurcode want anders klopt het niet :')

Mijn ergenis is dat mijn broer mijn woordgrappen niet leuk vindt ;(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:15

Nee eerst de stam in elkaar, daarna de takken sorteren :')

Wij hebben nu voor het eerst een echte. Maar misschien zet ik 'm in de aarde en pak ik toch onze nepperd weer.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 23:26

Hier sowieso geen echte i.v.m. de katten, dennennaalden zijn gevaarlijk enzo.

Heb hier de kerstboom nog niet staan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:31

Een 2,5 jarige inrijden met slof en daar nog trots op zijn ook, soms denk ik echt wtf

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:33

xPabloBokt schreef:

Serieus? Ik moet dit even googlen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:38

Pindakaa7 schreef:
Missen maakt zo moe, kom gewoon terug alsjeblieft : .

ja, wel herkenbaar hoor. En je leest er altijd zoveel over en allemaal leuk en logisch blabla. Maar als het je dan overkomt….

Enige wat ik mezelf, in geval van ouders, maar voorhoud is dat iedereen op een gegeven moment zn ouders verliest en dat het er bijhoort omdat andersom (je kind verliezen) nog veel erger is. Dat maakt het voor mijn gevoel behapbaarder ofzo.

Eerste jaar kon ik er wel mee dealen, maar nu het tweede jaar ben ik er helemaal klaar mee := .

sterkte ….. Tijd schijnt alle wonden te helen (hier kunnen we vast ook nog wel een mooie inspirerende quote bij bedenken :') ) hopelijk gaat die tijd voor jou vlug :(:)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 23:41

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:46

Heel hard huilen, als ik huilen moet. En voor mij geldt, het eerste jaar is het ergst. Het wordt daarna anders. Niet minder, wel anders.

Als ik Roby heel erg mis doneer ik geld aan KWF of ik app haar moeder.

Als ik mijn oma mis, vertel ik mijn kinderen over haar.

Als ik op een feestje ben met mijn vriendengroep en het is overduidelijk dat we nooit meer compleet zullen zijn, praten we over de jongen die overleden is.

Huilen huilen huilen. Praten praten praten.

Pablo, thanks voor de link! Katten zitten niet bij onze boom en hij staat in de aarde dus ze kunnen het water niet drinken.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 07-12-22 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:46

Rennie89 schreef:
Menino schreef:

Wat poedersuiker. Mss kwam het echt niet uit en wilde ze graag liever later uitgebreid bellen?

Sterkte iig met het rotnieuws :(:)

Het komt haar nooit uit. Ga mij niet zeggen dat je dan niet even 5 minuten tijd kan maken als je vriendin duidelijk even erdoor heen zit..

ahw, ja, ik bedoelde het ook niet baggataliserend ofzo hoor. Maar zat even te denken wat ik zou doen.

Als ik zelf net zou zitten te lunchen met vrienden bv. zou ik liever een uurtje later terugbellen zodat iemand zijn hele hart uit kan storten en verhaal doen zonder haast en awkwardness enzo.

Als ze nooit tijd heeft dan is ze kennelijk het type goedweer-vriendin. Altijd de vraag of daar ruimte is voor in je leven. Hoop dat je toch je hart een beetje hebt kunnen luchten ergens :(:)
vreselijk nieuws is al vreselijk. En dan erachter komen dat iemand niet voor je klaar staat is wel echt een domper die je er dan niet bij kunt hebben.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:47

Urbanus schreef:
xPabloBokt schreef:

Serieus? Ik moet dit even googlen.

Ook voor konijnen (weet niet of je ze binnen hebt), maar wel goed om rekening mee te houden :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:50

Ja maar Adolf en Eva zitten in een bench als ik niet thuis ben. Wel een goede tip want ik wist dat gewoon niet.