Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:28

Toch dat smsje, dat toevallig overeen kwam met de omstandigheden (terwijl verkoper dus ook mijn telefoonnummer niet had). Was ook gewoon een https link, geen waarschuwing van Google of iets. Had de koper zich nog laten horen, dan had ik er niet eens iets achter gezocht, maar omdat het verzendlabel niet kwam, begon ik te twijfelen en vroeg om zijn adres. Berichten worden wel gelezen, maar geen reactie meer.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 17:38

Ik heb momenteel mijn servies op marktplaats staan. Er staat bij dat op biedingen niet gereageerd wordt.

Vandaag, berichtje voor een vrij simpel en niet idioot duur stuk:
"Hallo [Y], ik ben heel geïnteresseerd om dit te kopen, maar hoop wel op een veel lagere prijs. Met vriendelijke groet [X]"

Heb maar terug gestuurd:
"Hallo [X]. Wat grappig, ik ben er wel in geïnteresseerd om hem aan je te verkopen, maar hoop wel op een een veel hogere prijs. Laten we elkaar in het midden treffen en mijn huidige vraagprijs aanhouden :). Met vriendelijke groet [Y]"

Ben benieuwd of ik nog antwoord krijg :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:31

Ik ben benieuwd of de asp. koper er -zoals ik- ook om kan lachen :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 16:14

Helaas, geen humor. Wel gezien, geen antwoord...

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 16:19

Geniale reactie Vjestagirl :')

Vandaag zou iemand simpele gympen gratis komen ophalen. Ooit gekocht, wat gepimpt maar nooit afgemaakt of gedragen.
Mooi niet gekomen dus en ook geen reactie meer :+
Stuur dan gewoon een bericht dat er geen interesse meer is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 22:30

Poetsen ik snap nog niet wat er oplichting aan is

Er zou dus geld op je rekening moeten komen maar dit is niet gebeurd en ook geen reactie meer? Dat is toch geen oplichting? Degene kan ook gedacht hebben dat jij juist wilde oplichten met de omleiding die je eerst hebt moeten doen, dat zou bij mijn eerder argwaan opwekken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 22:43

Vjestagirl haha sterke reactie :))

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 08:01

StalNollie schreef:
Poetsen ik snap nog niet wat er oplichting aan is

Er zou dus geld op je rekening moeten komen maar dit is niet gebeurd en ook geen reactie meer? Dat is toch geen oplichting? Degene kan ook gedacht hebben dat jij juist wilde oplichten met de omleiding die je eerst hebt moeten doen, dat zou bij mijn eerder argwaan opwekken

De oplichting zit in de sms. Door de omleiding in die sms (en het feit dat je moet inloggen op de bank) geef je ze toegang tot je bank account. Ik had het geluk dat er maar 3 cent op stond, dus er viel niks te halen, maar heb ondertussen reacties gelezen, op Facebook, van mensen die op die manier een hoop geld verloren zijn en waarschuwen voor de scam.
Ik zelf had geen omleiding, het betaalplatform is een gewoon betaalverzoek zoals op marktplaats, maar dat was bij mij nog niet geactiveerd, waardoor het alleen wat langer duurde voor het verzoek verstuurd kon worden, omdat mijn identiteit geverifieerd moest worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 11:00

Gisteren weer iemand die niet op kwam dagen voor een gratis zitje, nu een nieuwe geïnteresseerde die voor morgenavond gepland staat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 15:06

Wij kwamen er gisteren achter dat het fietsje van mijn dochtertje niet meer te redden viel, dus op mp op zoek.
1 in de buurt gevonden, €5 lager geboden dan vraagprijs, 15 minuten later fiets opgehaald +:)+
Fijne ervaring dit weer eens!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 19:03

En hier is het gratis artikel ook netjes gehaald volgens afspraak (MP).
Ik had hem ook op Fb gezet met in de tekst duidelijk dat ik niet reageer op 'is het nog' of 'ik heb interesse', maar alleen als er per pb een duidelijk afhaaldatum+tijd werd gemeld. (ik ben heel flexibel en altijd thuis). Er waren 10 reacties van mensen die blijkbaar niet konden lezen en één die een tijd afsprak maar niet op kwam dagen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 19:24

Ik heb interesse in een Sectolin scheermachine. Nu nieuw bij Bol/Amazon €62.

Op marktplaats staat een "nieuwe" maar zonder garantie enz voor €65 _-:( op mijn vraag of de verkoper wil zakken krijg ik terug "tot €62".

Laat dan maar zitten, koop ik wel een nieuwe bij een officiële webshop, dan heb ik tenminste garantie en de absolute zekerheid dat het echt echt nieuw is.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 19:35

mvdende schreef:
Ik heb interesse in een Sectolin scheermachine. Nu nieuw bij Bol/Amazon €62.

Op marktplaats staat een "nieuwe" maar zonder garantie enz voor €65 _-:( op mijn vraag of de verkoper wil zakken krijg ik terug "tot €62".

Laat dan maar zitten, koop ik wel een nieuwe bij een officiële webshop, dan heb ik tenminste garantie en de absolute zekerheid dat het echt echt nieuw is.

En ik snap dan absoluut niet waarom mensen dan een bericht gaan sturen ipv gewoon bij de webshop te bestellen. Het is niet dat er een laagste prijs garantie gegeven moet worden op MP toch?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 19:48

Je kunt het heel netjes vragen, maar de verkoper is nergens toe verplicht en daar valt ook niet over te klagen, vind ik. Je bent zelf immers ook niet verplicht om het bij die persoon te kopen.

Ik pas de prijs van een item dat nieuw goedkoper is geworden wel aan als iemand me er netjes op wijst. Balen, maar dan ben ik te laat met verkopen en is de waarde gedaald.

Vaak blijkt het echter om een niet gangbaar maatje te gaan in een andere kleur of uitvoering, ergens in een outlet. Tja, koop dan vooral die als je er toevallig in past, maar daar pas ik mijn prijs niet voor aan.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:31

Ik pas de prijs nooit aan :Y)

Ik heb een PS rijbroek voor de hoofdprijs gekocht, was wat groot maar de vraag is dan of de kleinere maat past. Die kreeg ik pas binnen toen de ander niet meer retour kon...

Maar dan heb ik een zwarte in gangbare maat, krijg je constant berichten "maar online is hij goedkoper!". In een webshop in verweggistan, in een andere kleur, andere maat... Bestel die lekker dan :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 19:47

Jeeejjj we hebben weer iemand die niet op komt dagen -O-
We houden ervan.
Gelukkig heb ik niet echt rekening gehouden qua tijd.
Echt, die persoon komt dus uit 't dorp 7 km verderop...
Zooo niet netjes

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:54

Gratis dingen, lopen als een zonnetje. Ik had twee overtollige elektrische grasmaaiers, een heel kleine (helemaal goed) en een grotere met een klein probleempje (wielgewichtje dat vastgelijmd moet). Beide prima werkend. Ik werd gebombardeerd met reacties. Kreeg op de kleine ruim 40 reacties en op de grote een stuk of 15. Allemaal binnen een uur of 5. Gelukkig zijn beide opgehaald, ben eraf en hoef geen eindeloze hoeveelheid berichtjes meer te beantwoorden.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 14:38

Ik wil speelgoed kopen van iemand op marktplaats. Staat bij bieden. Dus ik vraag om een richtprijs. Die geeft ze niet, want mensen gaan er toch altijd wel onder proberen te zitten enz enz, ze kijkt en vergelijkt met de andere dingen op marktplaats en bedenkt wat ze ervoor wil hebben. Dus ik doe een bod, wat vergelijkbaar is met wat er nog meer op staat (ietsjes lager). Krijg ik; dat is wat de vorige geïnteresseerde ook bood.

Wat moet ik hier nou mee jongens :+ . Geef dan gewoon een richtprijs of zeg; Dat is te laag, ik had eerder €...,- in gedachte... Zo onzinnig dit...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 16:23

Haha idd lekker handig zo. Ik heb van de week op verzoek ook richtprijs gegeven. Kreeg daarop bod van 20 euro lager en de vraag of er dan ook singel bij kon. Ik was al blij met het bod dus singel erbij en beiden helemaal gelukkig. Ik geef gewoon een wat hoge richtprijs namelijk dan is een lager bod vaak uitstekend haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 18:26

Het is voor beide partijen ook ingewikkeld hoor, als verkoper is een richtprijs lastig aangezien bijna iedereen dan toch een onzin bod doet als je een prijs geeft.
Als koper is het lastig inschatten….

Ik heb al een tijdje een zo goed als nieuwe stijlborstel van oge te koop, ding was en is nieuw €90, ik vraag er €60 voor (richtprijs) maar krijg elke keer geen reactie meer, ook niet als ik vraag wat diegene er dan wel voor wil geven.
Wil gerust onderhandelen maar zo gaat dat dus niet

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 22:59

Ik ben al weken aan het hannessen met iemand die beenbeschermers zou kopen. Maar de communicatie gaat echt ZO stroef.... doodvermoeiend.
We communiceren via MP zelf, maar zie wel steeds dat er 'geleverd' bij de berichtjes staat, dus niet gelezen..
Heb geen andere gegadigden, dus heb ze maar op FB gegooid ook.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 15:57

Ik heb er weer één...

Trouwens afgelopen weekend een verkoop uit het boekje! Snel een afspraak gemaakt, mensen kwamen netjes optijd en tent mooi verkocht.

Maar vandaag...... -:(- iemand heeft een iets te koop staan met als woonplaats Ossendrecht. Mooi daar woon ik óók, dus dacht snel even langs te kunnen wippen om het te kopen. Blijkt woonplaats fout te zijn en Blijkt het Antwerpen te zijn. Jammer, maar goed, ik wil alsnog wel een stukje rijden. Maar verkoper zet wél advertentie op "ophalen" maar wil vervolgens absoluut geen adres geven wáár het opgehaald kan worden,alleen maar " Antwerpen"

Ja handige Harry, Antwerpen had ik wel begrepen, maar wáár in Antwerpen kan ik het komen halen.

Krijg alleen "ik ben geen winkel". Logisch, de meeste verkopers op marktplaats niet.... naar wil je nog verkopen of ben je de boel aan het belazeren...... het begint steeds meer op het laatste te lijken, anders had je gewoon een plaats/ adres af kunnen spreken.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 16:04

Ik heb jullieraad nodig. Iemand had van mij iets gekocht vrijdag en wilde dit opgestuurd hebben. Ik had het het liefst al briefpost gedaan, vanwege de dikte (zo groot en dik als een pinpas) gaat het nogal snel verloren.

Nu is het pakje vanmorgen aangekomen en je raad het al, pakje was leeg... Dit heeft de koper pas laten weten nadat er aangifte is gedaan wegens oplichterij. Ik weiger terug te betalen (via pb wil ik hier wel meer info over geven, maar liever niet openbaar). Wat moet ik nu doen?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 17:05

poetser schreef:
Ik heb jullieraad nodig. Iemand had van mij iets gekocht vrijdag en wilde dit opgestuurd hebben. Ik had het het liefst al briefpost gedaan, vanwege de dikte (zo groot en dik als een pinpas) gaat het nogal snel verloren.

Nu is het pakje vanmorgen aangekomen en je raad het al, pakje was leeg... Dit heeft de koper pas laten weten nadat er aangifte is gedaan wegens oplichterij. Ik weiger terug te betalen (via pb wil ik hier wel meer info over geven, maar liever niet openbaar). Wat moet ik nu doen?

Heb je een track&trace?
En wat was er met de koper afgesproken ? Wilde die alleen een enveloppe zonder of brievenbuspakketje?

Mijn vriendin heeft laatst bij Belsimpel (ok, is een winkel geen particulier) een mobiel besteld... die doos lag bij de brievenbus - mobiel eruit.
Gelukkig hebben hun zo een deurbel camera waar je op kan zien dat dat bezorger ook nog zelf tekend.
Was een heel gedoe - vooral omdat he als ontvanger weinig kan.
Maar als verzender kan je opsporing of uitleg aanvragen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 17:26

Ik zie leuke rijbroeken staan. Maar ze verzend niet. Waarom? Echt te ver weg.

Betreft het pakje.
Jij kan onderzoek in laten stellen.
Daar gaat niets uitkomen maar dan heb je je best gedaan