Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:41

MarlindeRooz schreef:
Nu heb ik verdorie zin in mac terwijl ik probeer af te vallen. :')

Die mcwrap is niet heel slecht toch? (dat maak ik mijzelf tenminste wijs _O- )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:46

Silenna schreef:
fleurtjeuh schreef:
Anoniem: Ik 'woon' al 3 jaar in een huurhuis waar ik nooit ben. Ik heb er hooguit 20x geslapen. Toen ik ging verhuizen kreeg ik net precies een relatie en ben ik altijd daar te vinden (hij heeft een eigen bedrijf aan huis en kan er eigenlijk niet weg). Maar ik durf m'n huur niet op te zeggen omdat m'n ouders er zo ontzettend veel tijd in hebben gestoken met helpen opknappen...
Ze weten ook wel dat ik er nooit ben. Maar het voelt zo banketstaaf tegenover m'n ouders...

Dit vind ik met de huidige krapte op de woningmarkt dus wel echt redelijk schandalig. :=

Ja, snap ik. Ik vind dat ook niet helemaal oke, maar ik snap het aanhouden ook. Hoewel ik dit wel een aparte reden vind, qant ouders weten het al. Mocht ik weer een relatie krijgen wordt het hier ook lastig, maar om andere redenen. Ik verlies dan mijn inkomen, mijn recht op hulp en zou volledig afhankelijk worden. Dat ben ik al eens geweest en ga ik nooit meer aan beginnen. Maar wel zuur als dat betekent dat je nooit meer samen kan wonen.

In deze tijd zou ik wel huisgenoot willen hebben, dat zou enorm schelen in alle kosten. Maar ook dan verlies ik mijn uitkering. Dus ik woon alleen in een eengezinswoning en kan ik hier weg zonder veel meer te moeten betalen of ergens terecht te komen wat niet geschikt is voor gezondheid. En ook zonde van alle tijd, geld en moeite die in dit huis gestoken is door ouders en mij

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:48

Mijn biecht voor vandaag: ik moet naar de AH voor 1 ding, het is nog geen 5 minuten fietsen maar ik ga lekker met de auto :o

Niobe

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:48

1 huurhuis lost het probleem ook niet op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:53

Ik ga deze namiddag met de trailer mijn paard oppikken op de weide en weer naar pension brengen. Mijn vriend zei dat hij dan alvast de afwas zal doen en als er tijd over is ook al stofzuigen.
Het ziet er naar uit dat ik "toevallig" wat langer onderweg zal zijn O:) (ik heb een schijthekel aan stofzuigen...)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:00

Silenna schreef:
fleurtjeuh schreef:
Anoniem: Ik 'woon' al 3 jaar in een huurhuis waar ik nooit ben. Ik heb er hooguit 20x geslapen. Toen ik ging verhuizen kreeg ik net precies een relatie en ben ik altijd daar te vinden (hij heeft een eigen bedrijf aan huis en kan er eigenlijk niet weg). Maar ik durf m'n huur niet op te zeggen omdat m'n ouders er zo ontzettend veel tijd in hebben gestoken met helpen opknappen...
Ze weten ook wel dat ik er nooit ben. Maar het voelt zo banketstaaf tegenover m'n ouders...

Dit vind ik met de huidige krapte op de woningmarkt dus wel echt redelijk schandalig. :=

Zoiets zeggen mensen achter mijn rug om ook over mij, dat ik in mijn eentje een gezinswoning 'bezet' hou.

Toch kan ik het wel begrijpen, 3 jaar is natuurlijk niet heel kort ofzo maar een van mijn vriendinnen heeft tijdens haar relatie ook haar eigen huis gehouden, en dat was haar meest verstandige keuze ever want anders had ze terug bij haar ouders kunnen intrekken op 35 jarige leeftijd toen haar relatie knapte. Want dat deed ie.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:03

Silenna schreef:
fleurtjeuh schreef:

Serieus, hoezo dan?

Mijn huis staat ook al 1.5 jaar zo goed als leeg, ik ben altijd in Soest.

Maar verkopen wil ik niet.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:04

Maanlicht schreef:
Mijn biecht voor vandaag: ik moet naar de AH voor 1 ding, het is nog geen 5 minuten fietsen maar ik ga lekker met de auto :o

Same! :o :D
Met dit weer (het hoost hier op dit moment) pak ik die luxe O:)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:07

Ik zou dan misschien een vriendin erin laten trekken als dat juridisch gezien mag maar zomaar opgeven is idd niet slim. Ook al baal ik er zelf ook van gezien ik ook graag het huis uit wilt. Maar de krapte is niet de schuld van de mensen die hun huis aanhouden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:09

Telpeva schreef:
Zoiets zeggen mensen achter mijn rug om ook over mij, dat ik in mijn eentje een gezinswoning 'bezet' hou.

Toch kan ik het wel begrijpen, 3 jaar is natuurlijk niet heel kort ofzo maar een van mijn vriendinnen heeft tijdens haar relatie ook haar eigen huis gehouden, en dat was haar meest verstandige keuze ever want anders had ze terug bij haar ouders kunnen intrekken op 35 jarige leeftijd toen haar relatie knapte. Want dat deed ie.

Ps, ik snap dat het misschien een beetje onduidelijk is geschreven, maar ik woon ook gewoon in mijn gezinswoning, wat ik vooral ermee wou zeggen is dat mensen tegenwoordig sowieso sneller oordelen over zulke dingen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:12

Telpeva schreef:

Maar wanneer geef je het huis dan wel op?
Er zijn ook mensen 25 jaar getrouwd en gaan dan scheiden.
In die zin zou je dan nooit helemaal samen kunnen gaan wonen zonder een extra woning aan te houden.

Nu begrijp ik dat zeker de eerste jaren wel, maar eens moet je er toch voor gaan denk ik dan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:19

Ik vind wel een verschil zitten tussen een koop- en een huurhuis vasthouden. Huren kan je wel weer, een koophuis kan je evt zelfs nog verhuren als je intrekt bij je partner toch? Dan heb je alsnog altijd iets.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:23

DuoPenotti schreef:
Telpeva schreef:

Maar wanneer geef je het huis dan wel op?
Er zijn ook mensen 25 jaar getrouwd en gaan dan scheiden.
In die zin zou je dan nooit helemaal samen kunnen gaan wonen zonder een extra woning aan te houden.

Nu begrijp ik dat zeker de eerste jaren wel, maar eens moet je er toch voor gaan denk ik dan.

Eens hoor, maar ik vind ergens wel dat dat een keuze mag zijn van de mensen die er direct bij betrokken zijn, zoals de bewoners zelf, eventueel de eigenaar of verhuurder. Een keuze waar zij zich prettig bij voelen, en niet per se een keuze waar een jaloerse derde zich prettig bij voelt. Zo lang er geen regels over zijn doen die mensen imo toch niks verkeerd

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:26

Ailill schreef:
Silenna schreef:

Serieus, hoezo dan?

Mijn huis staat ook al 1.5 jaar zo goed als leeg, ik ben altijd in Soest.

Maar verkopen wil ik niet.

Een koophuis in deze situatie doe je ook in het kader van vermogensopbouw, prima te begrijpen. Zou ik ook doen als ik er geld voor over had :)

Hier ging het over een huurhuis, dat is toch anders.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:27

En dat wordt vastgehouden uit schaamte voor ouders die veel gedaan hebben.. :P

Maar goed, eigenlijk ook iets waar we ons niet mee moeten bemoeien. Ze staat altijd wel in d'r recht.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:32

Lief al jullie support.. het was nogal een rollercoaster.. ik wil niet met modder smijten maar onze opvatting over hoeveel energie je in je relatie stopt ligt ver uiteen blijkbaar. Na het huwelijk leek zijn motivatie gewoon kwijt en in gesprek raken lukte gewoon niet..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:39

Biecht:
Ik luister al een tijdje naar Lindemann, een paar maanden inmiddels denk ik. Ook naar Rammstein.

Gisteravond kwam ik er achter dat de achternaam van de zanger van Rammstein Lindemann is, en toen viel ook pas het kwartje dat het dezelfde man is.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:50

Ik wilde een gezond broodje halen bij Backwerk.... ben de mac in gewandeld en heb nuggets gehaald en een wrap menu. De wrap viel tegen zonde...

Nu ook alweer spijt dat ik dit naar binnen heb geschoven _O-

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 14:13

Ik heb net een blikje redbull verstopt in de koelkast. Zodat mijn vriend hem niet pakt. :')

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 14:31

Ik ben vandaag jarig maar heb tegen iedereen gezegd dat ik niet thuis ben... heerlijk zo'n hele dag voor mijzelf met taart en andere lekkere dingen Y)(^) . Happy birthday to me *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 14:43

yvje86 schreef:
Ik ben vandaag jarig maar heb tegen iedereen gezegd dat ik niet thuis ben... heerlijk zo'n hele dag voor mijzelf met taart en andere lekkere dingen Y)(^) . Happy birthday to me *\%/*
Haha, heerlijk! Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* Y)(^)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 14:47

corinep schreef:
Ik ben weer op Bokt gekomen in een wat eenzame rottige periode. Echter vond ik hier totaal niet wat ik zocht, mensen zijn zo hard soms achter een computer scherm. Nu ben ik er eigenlijk wel al weer een tijdje klaar mee maar ben toch een beetje verslaafd blijkbaar, ik geef mezelf regelmatig een ban voor een dag omdat ik gewoon echt veel betere/leukere dingen te doen heb... Ik overweeg nu een permanente ban voor mezelf aan te vragen.

Ik vind dit best een lastig bericht. Enerzijds omdat ik het heel verdrietig vind dat je je misschien niet welkom voelt, anderzijds heb je op het forum best een scherpe tong en ben je zelf best hard achter je scherm.

Wat mij betreft zand over onze fittie, bokt kan echt wel een fijne plek zijn.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 14:51

Silenna schreef:
fleurtjeuh schreef:

Vind ik ook, ga het dan onderverhuren ofzo
Is misschien ook niet netjes maar dan woont er tenminste nog iemand

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 14:53

Bellatrix schreef:
hagelslag schreef:
[quote="Bellatrix"
:+:

Ik zal vast niet de enige zijn maar misschien wel één van de weinigen met mijn leeftijd.
Je bent absoluut niet de enigste.
Ik ken meerdere die tot dusver Single zijn en al ouder.
En weet je, dat is echt niet erg.

Niet iedereen met een relatie heeft ook een goede relatie.
Juist dat jij op jezelf kunt zijn is heel veel waard <3

Lief van je. :*

Om mij heen heeft iedereen een relatie, wonen samen of zijn getrouwd. Ze hebben altijd iemand om op te bouwen en bij uit te huilen. Ik heb dat niet, ben altijd alleen.

Nou ben ik het op zich gewend en vind het ook fijn maar ik heb vaak het gevoel dat ik iets heel groots en fijns mis..

Nou nee.....
Getrouwd hier maar dat wil niet zeggen dat je dan altijd iemand hebt om op te bouwen en bij uit te huilen.....
Ook in een huwelijk kun je ontzettend eenzaam zijn....

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 15:07

rink schreef:
Lief al jullie support.. het was nogal een rollercoaster.. ik wil niet met modder smijten maar onze opvatting over hoeveel energie je in je relatie stopt ligt ver uiteen blijkbaar. Na het huwelijk leek zijn motivatie gewoon kwijt en in gesprek raken lukte gewoon niet..

Wat verdrietig zeg... En wat vreemd dat dat na jullie huwelijk opeens kwam, dat had je niet kunnen voorzien natuurlijk. Klote!