[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:30

Play stupid games.....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:34

ik mis de na beelden :D

Ja de filmer is idd wel erg rustig :+

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:35

Je ziet volgens mij ook echt dat zijn pees een stuk eruit getrokken wordt :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:37

waar zie jij dat?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:41

Staat ook een filmpje op tiktok waarbij een tiener haar hand bij de draaiende blender steekt. Halve vinger er af. :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:44

Allright deze filmpjes skip ik even :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:58

njiloj schreef:
Leandra schreef:
Hier de zus van een psychopaat. De hond moest het bij ons geregeld ontgelden als hij in de ogen van mijn broertje wat verkeerd had gedaan. "Gelukkig" geen moordneigingen maar eng is het wel.

Wow, heftig. Gelukkig komt het niet te vaak voor:

Naar schatting heeft 3 procent van de mannen en 1 procent van de vrouwen psychopathische karaktertrekken. Ongeveer 15-30 procent van mensen die in de gevangenis verblijven, lijdt aan psychopathie. Bron:https://www.ensie.nl/psychologie/psychopathie

Ik ken ook een psychopaat. Deze man staat gelukkig niet dichtbij, maar een heel bijzonder (en best eng) iets om te ervaren. Hij zit sinds enkele jaren ook op een gesloten afdeling.
Hij leek zo charmant…
Die cijfers kloppen redelijk ja :)

Ooit is er onderzoek gedaan naar de hersens van seriemoordernaars. Uit dat onderzoek bleek dat ze allemaal een bepaald onderdeel missen/kleiner is dan normaal/juist zichtbaar vergroot (ik weet even niet meer wat van toepassing is, ik dacht het laatste).

Conclusie: Niet iedereen met die afwijking wordt/is een seriemoordenaar, maar iedere seriemoordernaar heeft wel die afwijking.

Rete interessant.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:06

Ik heb zoiets meegemaakt in mijn omgeving. Deze man was een pedofiel en daar bleek ook dat hij gewoon een gedeelte van zijn frontal lobes niet had. Die man was zo los van de realiteit en dat bleek dus gewoon een fysische oorzaak te hebben.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:47

Ja dat is helemaal zuur en bizar dat dat gebeurt natuurlijk. Ik geloof ook wel dat bij veel mensen die "nare" dingen doen, dat een oorzaak in de hersenen ligt. Alleen maakt dat voor de slachtoffers natuurlijk weinig uit waardoor het komt, als ze misbruikt of vermoord worden.

Het is alleen dat die mensen dan ook niet kunnen begrijpen wat ze verkeerd doen en geen berouw tonen.

Het is dan alleen jammer dat je niet van tevoren zoiets kan onderzoeken in de hersenen en dan preventief behandelen op een of andere manier.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:50

PoelieWoelie schreef:

DuoPenotti schreef:
waar zie jij dat?

Vlak voor de man valt, brrr. Hoe zal die vinger er uit hebben gezien inderdaad, vermoed alleen nog wat bot

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:57

dat met die leeuw is eigen schuld dikke bult

Die info over psychopaten is idd wel interessant.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:58

Jis_ schreef:
Best een heftig filmpje van een man die vroeg om problemen, opjutten van leeuw en dan wordt zijn vinger er af getrokken door de leeuw.

Verbaast me hoe rustig er door gefilmd wordt %)

https://www.hln.be/bizar/dierenverzorge ... ~a4044072/

Pfoeeeeh.. Maar wel typisch gevalletje van dit heb je verdiend vind ik. :o

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 12:05

Jis_ schreef:
PoelieWoelie schreef:

DuoPenotti schreef:
waar zie jij dat?

Vlak voor de man valt, brrr. Hoe zal die vinger er uit hebben gezien inderdaad, vermoed alleen nog wat bot

oh ja zie nu wat jij zegt.

Hopelijk is dat kwijl.

Spoiler:
Afbeelding

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 12:34

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:00

DuoPenotti schreef:
Wow... Heel heftig.

En zit hij nu vast?

Nee, mijn moeder heeft geen aangifte gedaan. Wij hebben het wel voorgesteld maar dat wilde en kon ze niet.
Hij is nu niet meer in ons leven en dat is prima.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:32

Pffff
Begrijp het wel weer, blijft toch haar zoon....

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 14:36

Even pure nieuwsgierigheid, absoluut geen oordeel want ik kan me in de verste verte niet voorstellen hoe het voor jullie moet zijn,
Maar je zegt dat jullie geen aangifte tegen hem hebben gedaan, ik begrijp dat dit uit liefde is (want ja, toch familie) maar zijn jullie niet bang dat hij iemand een keer iets aan doet? Niet dat dat voorkomen zou kunnen worden door aangifte, maar ik vraag me dan toch af, zou de wereld niet in bescherming genomen moeten worden tegen dit soort mensen?

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:55

Laurora schreef:
Even pure nieuwsgierigheid, absoluut geen oordeel want ik kan me in de verste verte niet voorstellen hoe het voor jullie moet zijn,
Maar je zegt dat jullie geen aangifte tegen hem hebben gedaan, ik begrijp dat dit uit liefde is (want ja, toch familie) maar zijn jullie niet bang dat hij iemand een keer iets aan doet? Niet dat dat voorkomen zou kunnen worden door aangifte, maar ik vraag me dan toch af, zou de wereld niet in bescherming genomen moeten worden tegen dit soort mensen?

Hij heeft mij veel aangedaan maar geen zichtbare schade aangebracht. Ik heb wel ptss door hem gekregen. Mijn moeder heeft geen aangifte gedaan vanwege dat het haar zoon is en het nadeel is ook dat hij zo uitgekookt is dat hij de politie om de tuin zal leiden. Dat heeft hij al eens gedaan toen mijn moeder op het punt stond hem aan te geven.

Dus ja, eigenlijk zou ik heel graag aangifte tegen hem doen en hem laten opsluiten. Maar hij heeft mij de laatste jaren niets meer gedaan dus ik kan nu geen aangifte meer doen. Hij moet echt een keer iemand iets aandoen waardoor hij opgepakt kan worden. En dat is heel eng.

Daarom ben ik blij dat ik hem niet meer spreek of zie maar hij woont nog steeds bij mij in dezelfde plaats. Mijn moeder is om die reden verhuisd naar een andere plaats.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:40

Jee wat naar allemaal, wat lijkt me dat lastig om zo iemand in je familie te hebben :(:)
Ik hoop heel erg voor jullie dat hij uit jullie leven blijft en verder nergens schade aanricht.
Heel veel sterkte er mee

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:20

Heel lastig zeg.. heeft hij eigenlijk wel een vrouw oid?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 00:50

sureido schreef:

Eerlijk gezegd hoop ik dat ook niet

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 06:53

sureido schreef:

Hij heeft geloof ik af en toe een vriendin. En een kind (puber) die hij niet meer ziet.

Vroeger was het voor mij niet meer dan normaal om met hem te leven. De kinderpsycholoog zei dat hij gewoon gevoelig was, mijn moeder weet het aan dat hij allergieën had, de huuisarta deed er niet veel mee en ik onderging het geweld.
Maar hij manipuleerde iedereen altijd zo dat niemand mij geloofde. Zelfs mijn moeder niet. Mijn vader was vaak weg en op de momenten dat hij thuis was keek hij weg.
De enige die het wel zag was de oppas maar ook zij kon praten als brugman.

Het is ook lastig omdat je weet dat psychopaten er eigenlijk niet aan kunnen doen. Ze zien het niet. Het draait allemaal om hen. Ze kennen geen empathie, geen schaamte en zijn vaak zo uitgekookt en charmant dat iedereen ze aardig en gezellig vindt. Een psychopaat windt iedereen om zijn of haar vingers als ze diegene nodig hebben. Hebben ze ze niet meer nodig dan worden de mensen keihard gedumpt.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 08:27

Heftig Leandra. Het klinkt mij heel erg als een narcist, ligt dat zo dicht bij elkaar?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 08:35

Noisy schreef:
Heftig Leandra. Het klinkt mij heel erg als een narcist, ligt dat zo dicht bij elkaar?

Beide narcistische ps en antisociale ps (wat hier psychopathie wordt genoemd) liggen vrij dicht bij elkaar, ontwikkelen doorgaand ook in dezelfde hechtingsfase. (jong tot iig voor het 15e levensjaar), naast het erfelijke component en eventuele hersenafwijkingen.
Uiteindelijk wordt er een label geplakt, maar beide liggen vrij dicht bij elkaar inderdaad, qua gedrag wat je kan waarnemen als buitenstaander.
Enige verschil is dat de een er toch een gevoel van minderwaardigheid aan ten grondslag ligt wat de persoon moet verbloemen met een manipulatie en een gebrek aan empathie er boven op, dus er boven moet staan om zich beter te voelen.
De ander ontbreekt de empathie volledig (antisociale ps) en is ook het gewetensstuk sterk onderontwikkeld. Beide kunnen (indien intelligent genoeg) extreem manipuleren, maar dat is ook het gene wat zij hebben mee gekregen om te overleven bij het gebrek wat zij hebben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:08

c_alsemgeest
bedankt voor je uitleg.

De omschrijving die Leandra geeft lijkt idd erg veel op de vriend die mijn moeder had toen mijn vader was overleden. Maar ik denk niet dat het een psychopaat was.
Maar hij wist wel precies wanneer zich te gedragen en de correcte antwoorden te geven. Mensen om zijn vingers te winden. Maar thuis als er niemand bij was compleet andersom te zijn.
En niemand die ons kinderen geloofde...