Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
friezenfan2 schreef:Bij hoeveel mensen sta ik onder de foei knop want ondanks dat Eelke dit aan kaarten. Ik dus ook niet in de action komt door angst. En ik voel me nu toch iets aangevallen. Mag ik mezelf dan niet voelen hoe ik me voel?
friezenfan2 schreef:Bij hoeveel mensen sta ik onder de foei knop want ondanks dat Eelke dit aan kaarten. Ik dus ook niet in de action komt door angst. En ik voel me nu toch iets aangevallen. Mag ik mezelf dan niet voelen hoe ik me voel?
Relaxed schreef:friezenfan2 schreef:Bij hoeveel mensen sta ik onder de foei knop want ondanks dat Eelke dit aan kaarten. Ik dus ook niet in de action komt door angst. En ik voel me nu toch iets aangevallen. Mag ik mezelf dan niet voelen hoe ik me voel?
Aangevallen? Waar... Volgens mij vinden mensen het juist erg dat andere mensen die angst blijkbaar hebben. Wil het geen medelijden noemen, maar ik vind die angst oprecht heel erg, dat je dat zo ervaart.
Relaxed schreef:friezenfan2 schreef:Bij hoeveel mensen sta ik onder de foei knop want ondanks dat Eelke dit aan kaarten. Ik dus ook niet in de action komt door angst. En ik voel me nu toch iets aangevallen. Mag ik mezelf dan niet voelen hoe ik me voel?
Aangevallen? Waar... Volgens mij vinden mensen het juist erg dat andere mensen die angst blijkbaar hebben. Wil het geen medelijden noemen, maar ik vind die angst oprecht heel erg, dat je dat zo ervaart.
Shadow0 schreef:Maar dat soort opmerkingen kunnen toch makkelijk wat onprettig en ongemakkelijk overkomen. 'Medelijden' heeft niet voor niets zo'n negatieve lading gekregen: heel vaak komt het niet uit daadwerkelijke empathie vanuit begrip, maar vanuit afstand en onderscheid. Vanaf een afstandje "jeetje, ik vind het echt heel erg voor jou (dat jij zo verkeerd bent/denkt/voelt), dat moet wel heel zwaar zijn" benadrukt vooral de afstand, het verschil. Dat deel tussen haakjes wordt niet exact zo uitgesproken maar ligt er wel heel sterk onder. Er is een normaal en een afwijkend/fout/verkeerd, en wat lijkt op medeleven is eigenlijk vooral een benadrukking van het verschil.
Dat helpt helemaal niemand als je dat niet doet vanuit de interesse om eerst naast iemand te gaan zitten.
Brene Brown (van oa de Kracht van Kwetsbaarheid) heeft daar veel over gezegd en geschreven.
[ Video ]
Citaat:België en vijftien andere EU-lidstaten doen mee aan de aanbesteding voor de aankoop van tot 220.000 behandelingen met dit nieuwe medicijn van farmabedrijf Glaxo Smith Kline (GSK). De Europese Commissie heeft daarover een raamakkoord gesloten met het farmabedrijf.
Sotrovimab (VIR-7831) kan gebruikt worden voor de behandeling van patiënten met milde symptomen die geen beademing nodig hebben, maar toch een groot risico lopen op een ernstig ziekteverloop. Lopende studies suggereren dat een snelle behandeling de ziekte afremt en het aantal ziekenhuisopnames en opnames op diensten intensieve zorg vermindert.
Relaxed schreef:ingedebruijn schreef:Maar iemand angstig vinden klopt toch ook als iemand zegt angstig te zijn? Ik zie nergens voorbij komen dat angst niet mag. Dat is heel wat anders.
Idd, het is vooral voor jezelf heel vervelend..
Ann schreef:Shadow0 schreef:Maar dat soort opmerkingen kunnen toch makkelijk wat onprettig en ongemakkelijk overkomen. 'Medelijden' heeft niet voor niets zo'n negatieve lading gekregen: heel vaak komt het niet uit daadwerkelijke empathie vanuit begrip, maar vanuit afstand en onderscheid. Vanaf een afstandje "jeetje, ik vind het echt heel erg voor jou (dat jij zo verkeerd bent/denkt/voelt), dat moet wel heel zwaar zijn" benadrukt vooral de afstand, het verschil. Dat deel tussen haakjes wordt niet exact zo uitgesproken maar ligt er wel heel sterk onder. Er is een normaal en een afwijkend/fout/verkeerd, en wat lijkt op medeleven is eigenlijk vooral een benadrukking van het verschil.
Dat helpt helemaal niemand als je dat niet doet vanuit de interesse om eerst naast iemand te gaan zitten.
Brene Brown (van oa de Kracht van Kwetsbaarheid) heeft daar veel over gezegd en geschreven.
[ Video ]
Bij bovenstaande post sluit ik me helemaal aan!
Sommige 'meelevende' reacties in dit topic vind ik echt bizar. Ze lijken voornamelijk te komen van mensen die de maatregels zat zijn en in mijn ogen daardoor mensen die zich er nog wel aan houden (om wat voor reden dan ook) 'angstig' vinden.