Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:53

Ik zie nog best veel mensen per week. Sowieso op stal al minstens een stuk of 7, dan nog een medisch contact, en dan nog mijn bezoekjes in het weekend. Ik kan er ook niet mee zitten eerlijk gezegd. Met thuiswerken is je leven als single al heel saai. O ja, dan vergeet ik nog de bakker, de supermarkt en de dierenwinkel.

Tiens, lekker dat je ervan genoten hebt +:)+

Femke_Tweety

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:39

Gaan we elkaar nu complimenteren met je bewust niet aan de regels houden?

Ik gun iedereen van alles, maar hier heb ik toch echt moeite mee.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:44

Femke_Tweety schreef:

Er zit ook nog wel iets tussen een dag te vroeg naar de kapper gaan en je volledig niet aan de regels houden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:02

Femke_Tweety schreef:

Toe zeg Tienus weet van dichtbij wat corona is en haar gun ik inderdaad even ontspannen
Wat maakt die dag eerder nou uit
Anderen reizen idd door Nederland en zijn voor gebieden waar weinig corona is een risico
Maar he dat mag

En dat ik een dagje eerder wimpers heb laten zetten, tja is bij vriendin waar ik af en toe toch mee afspreek en waar ik bewust het afgelopen maanden niet heb laten doen...

Dan zeg ik maar, hij die zonder zonde is werpe de eerste steen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:06

Nah een ander daar weer op aanvallen is ook weer een ander uiterste. Je mag ook nog steeds door Nederland reizen zolang je maar ook daar rekening houdt met de afstand etc. Dat hebben we afgelopen 2 week ook gezien aan de vakantieparken etc. Dan hadden ze die ook moeten afsluiten. Dat hebben ze niet gedaan.
Beetje aardig tegen elkaar zijn is ook een optie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:07

O jee, de wereld vergaat als iemand eens een dagje eerder iets doet... overdrijven is ook een vak.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:08

secricible schreef:
Volgens nos nog niet:

Citaat:
Ziekenhuisopnames stabiel
Het aantal opnames voor covid-19 in het ziekenhuis was afgelopen kalenderweek met 1113 opnames ongeveer hetzelfde als de week ervoor. Hetzelfde gold voor het aantal opnames op de intensive care. Op de IC's werden afgelopen kalenderweek 224 mensen met covid-19 opgenomen. De grafiek laat zien dat juist de laatste dagen het aantal coronapatiënten weer iets lijkt toe te nemen.

Wat ook logisch is want die vertragen 1-2 weken op de cijfers.

Edit: oh je was aan het aanpassen.
En ja, dat de R stijgt is dan een logisch gevolg. En nkg niet tgv de laatste versoepeling dus hij gaat nog verder stijgen. De vraag is wat dat doet voor de zorg.

Niet te vergeten dat we ook de britse variant hebben en de zuid afrikaanse variant nu.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:09

De R bepalen was door de Afrikaanse variant toch ook lastig las ik? Verder geen oordeel over. Ook ik vind het spannend.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 02-03-21 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:09

lenaa_tje schreef:
Nah een ander daar weer op aanvallen is ook weer een ander uiterste. Je mag ook nog steeds door Nederland reizen zolang je maar ook daar rekening houdt met de afstand etc. Dat hebben we afgelopen 2 week ook gezien aan de vakantieparken etc. Dan hadden ze die ook moeten afsluiten. Dat hebben ze niet gedaan.

Ik val niemand aan, alleen je kunt niet wijzen zonder je af te vragen of jezelf foutloos bent
We maken allemaal situaties mee waarin je je naderhand afvraagt of het wijs was.
Gelukkig zijn we mensen en die.maken fouten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:13

Maar als we allemaal net 1 ding doen wat volgens de regels niet mag, dan is het einde zoek hé.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:16

friezenfan2 schreef:
Maar als we allemaal net 1 ding doen wat volgens de regels niet mag, dan is het einde zoek hé.

En toch kan het zomaar gebeuren
Iets 'te weinig afstand of wat dan ook
Ik ben vandaag voor het eerst in een jaar boodschappen gaan doen, was zo nerveus hiervoor dat ik werkelijk mijn mondkapje vergat,was.alleen bezig met winkelwagen schoon maken
Tja dom,dom

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:17

friezenfan2 schreef:

Maar ook dan bestaat er nog wel iets als logisch nadenken waarin iedereen andere keuzes maakt. Jij maakte toch de keuze om niemand op 1,5 meter toe te laten? en een ander kan die keuze voor zich zelf niet maken.
Een beetje menselijkheid is toch soms ook wel fijn.

Ik ga toch ook niet de politie bellen omdat mijn buren op 1,5 meter van elkaar nu nog een praatje maken terwijl er eigenlijk een avondklok is. Geniet even van je praatje terwijl je, je groenbak nog binnenhaalt. Niet iedereen heeft de optie gehad om van het mooie weer te kunnen genieten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:18

Ik zie per dag zo’n 50 leerlingen van nabij. Leerlingen die vaak zo blij zijn dat er nooit geen sprake is van de anderhalve meter. Knuffels in overvloed helaas. Ik zit in de hotzone merk ik en ben daardoor weer strenger op andere contacten.
Kortom helaas werk zorgt voor contacten en daardoor isolatie van je dierbaren.

Oja ontsmetten van alles drie keer per dag. En handen wassen heeeel vaak. Alles ter voorkoming. Maar vreemde situatie.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:21

Coby schreef:
Ik zie per dag zo’n 50 leerlingen van nabij. Leerlingen die vaak zo blij zijn dat er nooit geen sprake is van de anderhalve meter. Knuffels in overvloed helaas. Ik zit in de hotzone merk ik en ben daardoor weer strenger op andere contacten.

Oja ontsmetten van alles drie keer per dag. En handen wassen heeeel vaak. Alles ter voorkoming. Maar vreemde situatie.

Knuffelen met leerlingen? Wow! Dat vind ik zelfs buiten coronatijd bizar.

Snap niet dat er voor leraren geen plexiglas scherm is geinstalleerd tijdens de schoolsluiting zodat ze niet in de buurt van leerlingen hoeven komen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:23

Coby schreef:

Dit vind ik wel herkenbaar. Zeker met de leerlingen in de noodopvang. Het knuffelen dan niet maar daar is jou doelgroep dan ook naar. Maar ook wij hebben leerlingen die wel is een arm over een schouder nodig hebben hoor.
Ook met iedere dag weer meer leerlingen op school ben ik bang dat alles weer snel vergeten wordt. Ook aan mondkapjes moeten wij nog steeds leerlingen herinneren

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:23

Echwel schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik val niemand aan, alleen je kunt niet wijzen zonder je af te vragen of jezelf foutloos bent
We maken allemaal situaties mee waarin je je naderhand afvraagt of het wijs was.
Gelukkig zijn we mensen en die.maken fouten

Sterker nog, ik denk dat daar de reden zit dat horeca en winkels niet open kunnen.
We maken teveel kleine foutjes en uitzonderingen, bewust en onbewust. Daar kunnen geen maatregelen tegenop.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:24

elnienjo schreef:
Coby schreef:

Knuffelen met leerlingen? Wow! Dat vind ik zelfs buiten coronatijd bizar.

Snap niet dat er voor leraren geen plexiglas scherm is geinstalleerd tijdens de schoolsluiting zodat ze niet in de buurt van leerlingen hoeven komen.

Die zijn er wel hoor maar je kan bij bepaalde doelgroepen niet achter je plexiglas blijven staan maar misschien heb ik een gekke groep kinderen voor m’n neus of ben ik zelf wel vreemd :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:50

Dames, geen stress, ik heb niet het idee dat Femke_tweety mijn kappersafspraak veroordeelt.

Ik voel me door niemand van jullie aangevallen of veroordeeld.
Ik kreeg vandaag wel een beetje het gevoel wat je had toen je kon schaatsen of dat je heerlijk buiten kunt zitten, in de zon, uit de wind en je rijk voelen dat dat al in februari kon. Dat gevoel!

Genieten van de kleine dingen; kleine dingen groot ervaren!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:19

Texas laat de teugels vieren.
Bron: nos

https://nos.nl/l/2370881#UPDATE-container-51450231

Wat Nederland betreft; vrijheden op platteland en dorpen is gemakkelijker en veiliger te realiseren dan in dichtbevolkte gebieden.

Mijn kapper; eenmanszaak in dorp met 80-100 woningen.
Waar ik broek gekocht heb, dorp met 1000 inwoners. Naar binnen gekeken en alleen eigenaresse liep er.
Tja, dan heb ik gisteren gebeld voor een afspraak.

In mijn regio geen drukke winkelstraten. Dan moet ik naar Zwolle of andere provinciesteden.
De horeca in mijn plattelandsregio zou in mijn ogen heel veilig buiten open kunnen gaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 01:18

tienus63 schreef:
In mijn regio geen drukke winkelstraten. Dan moet ik naar Zwolle of andere provinciesteden.
De horeca in mijn plattelandsregio zou in mijn ogen heel veilig buiten open kunnen gaan.

Dan komen de mensen uit de drukke gebieden gewoon deze kant op.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:37

Ik dacht dat Texas sowieso al veel milder was met regels..?

Gister verdwaalde ik per ongeluk in een gesprek over het aantal corona doden (dat viel wel mee volgens diegene) en het aantal zelfmoorden wat hoger was (dat kon ik nergens terugvinden). Het betrof een voorstander van het Herstel.Nl plan... Ik kwam er niet helemaal uit. Hoe kan de ene dode nou meer of minder belangrijker zijn dan de ander? Ik begreep dat niet helemaal..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:45

Ik las net deze op de facebook van een Texaanse:
Citaat:
Texas: “We can’t handle our own power grid.”
Also Texas: “Take your mask off, we got you.”

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:49

Brainless schreef:
tienus63 schreef:

Dan komen de mensen uit de drukke gebieden gewoon deze kant op.

Dat is het probleem ook.
We zijn gewoon veel te mobiel en te ongeduldig.
Bovendien gaan de campings binnenkort weer open, dus meer ‘inwoners’ op platteland.
Het is en blijft een hele moeilijke puzzel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:08

Wellicht hier ook eens een aantal lekker naar de kapper gaan, lekker even zich verwennen. Zal ze goed doen.
Wat een zuur gezeik zeg!!

Corona blijft. Wil je dan de rest van je tijd hier op de wereld sober leven? Ik niet iig.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:10

elnienjo schreef:
Ik las net deze op de facebook van een Texaanse:
Citaat:
Texas: “We can’t handle our own power grid.”
Also Texas: “Take your mask off, we got you.”

Amerika doet het beter dan Europa.
Afrika ook :)