We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:26

Ik vind dit toch wel echt fijner dan die eindeloze regen en bijbehorende modder. Alleen jammer dat de paarden nu zo goed als stil staan..

De kou zorgt bij mij ook voor zo’n enorm droge huid. Smeer de hele dag door, anders trekt het gewoon.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:48

Mijn pony is gisteren tijdelijk van de ijzers af gegaan. Hij vindt het nu een stuk leuker om in de wei te lopen. De paddock is een bende en de schuilstal helemaal, ze hebben de afgelopen dagen eigenlijk alleen maar hooi staan kauwen en het weer uitgepoept (gelukkig dat nog wel buiten de stal). De mijne draait proppen met zijn halve gebit, dus er ligt nu een mooi bedje. We kunnen alleen wat lastig met de kruiwagen door de sneeuw bij de mesthoop komen. Als die witte zooi straks weg is kunnen we er wel een dagje voor uittrekken om alles weer proper te krijgen. :D

Jerrycans met water brengen we normaal gesproken bij vorst in de kruiwagen naar de drinkbak, maar daar moet nu ook mee gesjouwd worden. Mijn dagelijkse workout krijg ik wel, dat is nog wel een voordeel bij een nadeel. }>

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:59

Zebrastreep schreef:
Wordt dan druk bij de wasstraat volgende week :').

Ik ga em lekker met de hand wassen, vind ie veel fijner hahaha. Moet alleen even goeie velgen reiniger halen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:04

Nou, de onderkant zal wel heel goor zijn dus ik ga door de straat waar ze ook vanaf onder je auto schoonmaken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:12

Bellatrix schreef:
Nou, de onderkant zal wel heel goor zijn dus ik ga door de straat waar ze ook vanaf onder je auto schoonmaken...

Ik hou niet zo van krassen, ben nodal zuinig op m'n beestje. Met de hand kom ik er ook onder. Hoge druk er even bij langs en klaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:23

Oh, dat kan ik allemaal niet. :')
Heb ook geen hogedrukspuit...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:28

Ik zie het ook niet zo zitten om de tuinslang door mijn huis uit te rollen om voor de deur mijn auto af te soppen terwijl ik 'm op de woensdag voor 5 euro door de wasstraat om de hoek kan sturen. Ik denk dat ik dat maar ga doen. Of misschien wil mijn vader zich er weer eens op uitleven, die vindt auto's wassen leuk. <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:29

Stuur hem dan ook ff hierlangs. :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:33

Bellatrix schreef:
Stuur hem dan ook ff hierlangs. :P

Kan ie aansluitend hier ook wel langs komen :D

Wel heel blij met de verbouwing hier. Nu tenminste een BIJkeuken, GEEN witte vloer in de keuken (welke debiel heeft dat verzonnen!?!) en vloerverwarming.
Het kostte een paar centen maar nu hebben we ook wat :j

Oh, en een werkende buitenkraan }>

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:57

Mijn paard is een beetje geïrriteerd dat het gras onder de sneeuw ligt :') ze was flink aan het graven tijdens een stukje lopen. Dus die is blij als het weer gaat dooien. Ze vond dat ze te kort had en ze hadden het pak kuil echt net 10 minuten op en stonden allemaal weer te blèren toen de trekker voorbij kwam :') en dan lag er zelfs nog hooi

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 00:16

_San87_ schreef:
Fitzroy schreef:
Ik heb net een nieuwe auto, en hij was zo mooi ... alleen de voorkant ziet er nog een beetje toonbaar uit. Zondag zou ik hem laten zien 130 km verderop. Ik denk dat ik hem daar maar even de wasstraat in rijd.

Ben je niet bang dat alles vast vriest met deze temperaturen?

Je kan hem beter voor je gaat door de wasstraat halen. Dan rij je hem vanzelf droog als je er bent

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:11

Als het weer dooi is mag die van mij ook door de wasstraat, met bodemreiniging.. Dan hoop ik wel dat het daarna boven nul blijft, en stiekem hoop ik dat de lente nu langzamerhand eraan komt..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:13

Marije_1997 schreef:
Ik hou niet zo van krassen, ben nodal zuinig op m'n beestje. Met de hand kom ik er ook onder. Hoge druk er even bij langs en klaar.

Met de hand wassen geeft meer (en onregelmatigere) krassen dan een wasstraat met textiel borstels ipv die (ondertussen ouderwetse) plastic sprietenborstels }>

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:18

Ik heb tot nu toe nog nooit krassen door de wasstraat gekregen.. Maar hoe was jij een auto, dat je krassen krijgt door met de hand te wassen? Ik heb er een pesthekel aan, daarom doe ik het bijna nooit, maar dat gebeurt bij mij met een spons en droogmaken met een zeem.. dus geen krassen..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:25

Daar is heel veel onderzoek naar gedaan. Bij íedere wasbeurt krijg je krassen, ook met een spons. Die spons neemt nl het zand en het stof waar je auto vies van is geworden mee terwijl jij met die spons over je auto gaat. Effect: schuurpapier. Is niet te voorkomen.
Je ziet die krassen niet echt goed natuurlijk, alleen onder strijklicht kun je het een beetje zien. Maar onder een microscoop kan een expert je direct vertellen of een auto met de hand gewassen is, of vaak door een wasstraat gereden is. Bij die laatste heb je een heel regelmatig 'schuurpatroon' van kleinere krasjes, bij met de hand wassen is het patroon grover en onregelmatig.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:38

Wij maken de auto's altijd nat en sprayen ze dan in met een shampoo die 20 minuten in moet werken, dit is een dikke laag schuim en daarna word de auto met gewoon water afgespoten, komt geen spons aan te passen alleen voor de velgen.

Ben erg benieuwd of dat dan ook schade geeft. Op zich klinkt het verhaal hierboven wel heel logisch.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:41

Los van wat de meeste krassen geeft.. Als je in de stad in een appartement woont dan zijn de mogelijkheden om zelf je auto te wassen beperkt :)) En moderne wasstraten zijn veel minder krasgevoelig dan voorheen.

En daarnaast is het ook nog eens gewoon een gebruiksvoorwerp:D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:55

Wij mogen officieel niet eens de auto op de straat wassen, volgens mij.

Hier ziet de auto er ook niet uit. Heeft van zondag tot woensdag hij de garage gestaan, maar blijkbaar is de strooiwagen langs gekomen en kwam dat zo hoog dat bijrijders raam helemaal onder zit, eigenlijk die hele zijkant.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:41

Bij ons hebben eigenlijk alle wasstraten ook een of meerdere wasboxen. Waar je je auto dus met de hand kan wassen als je dat zou willen. Hoef je het niet voor de deur te doen. Die zijn trouwens ook veelal uitgerust met een hogedruk spuit dus die hoef je dan ook niet zelf te hebben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:44

Dorus schreef:
Bij ons hebben eigenlijk alle wasstraten ook een of meerdere wasboxen. Waar je je auto dus met de hand kan wassen als je dat zou willen. Hoef je het niet voor de deur te doen. Die zijn trouwens ook veelal uitgerust met een hogedruk spuit dus die hoef je dan ook niet zelf te hebben.

En als er iets de moord voor je auto is, is het wel de hogedrukspuit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:45

Ik ben vooral van het gemak. Het liefst ga ik een echte straat in en niet zo’n ding waar je zelf uit moet stappen om weer een munt erin te doen.
@Jester, maar dan wordt hij weer smerig onderweg :P. Heeft niet zoveel zin dan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:07

Karin schreef:
We kunnen alleen wat lastig met de kruiwagen door de sneeuw bij de mesthoop komen.

Hebben ze geen ski's voor kruiwagens? :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:10

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:15

Ik heb een elektrische kruiwagen.Geweldig ding,super blij mee.Die van mij was een stuk goedkoper.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:20

Ik wist niet eens dat die bestonden. Het doet mij denken aan een caravan mover maar het werkt vast niet met afstandsbediening of wel?