Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:44

Het enige wat ik nu denk is, je zou maar agent zijn tegenwoordig |(
Voor zo'n k.t loontje steeds bekogeld worden, is het de ene groep niet dan wel de andere.
En als je er dan een keer 1 terug tikt word het gefilmd en sta je maanden op non actief in afwachting van een zitting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:09

bigone schreef:
Marie_Anne schreef:
In Amsterdam zijn de meeste besmettingen in de stadsdelen Nieuw West en Centrum. In het Centrum komen veel toeristen, maar ook dagjesmensen, in Nieuw West echter niet. Dat ligt echt aan de bewoners zelf.
https://www.amsterdam.nl/nieuws/nieuwso ... tadsdelen/

Wanneer ik dat staatje kijk is het West en Nieuw west en niet het centrum.

Week 32 was Centrum wel heel hoog. Week 33 beter, hopelijk blijft dat zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:14

bigone schreef:
Agenten belaagd tijdens demonstratie tegen coronaspoedwet

https://www.ad.nl/binnenland/agenten-be ... ~a633b38c/. Staan een aantal filmpjes op , virus waarheid kan beter weer waanzin achter hun naam plakken, stelletje aso’s. Blijf met je poten van de politie af.

Ik heb alleen het eerste filmpje gekeken, maar schrik er echt van. Wat een vreselijk volk :r . Afschuwelijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:15

Het is ook wel een bepaald slag mensen en eentje heeft morgen moeite om te lopen getuige het onderstaande filmpje, die krijgt er eentje met de wapenstok over, auw!

https://nos.nl/l/2344794

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:20

Heb nog wat filmpjes gekeken, maar ik hoop echt dat ze aan de hand van de beelden nog wat van die aso's aan kunnen houden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:21

bigone schreef:
Het is ook wel een bepaald slag mensen en eentje heeft morgen moeite om te lopen getuige het onderstaande filmpje, die krijgt er eentje met de wapenstok over, auw!

https://nos.nl/l/2344794

Hier vond ik eigenlijk niet veel gebeuren tegen de politie.
Ja wat eigenwijze typetjes waarvan ik me afvraag of ze zichzelf nu niet kapot schamen ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:23

Dan kijk de vorige link die ik doorgaf van het AD maar even en vooral het twitterfilmpje.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:24

Ja die heb ik ook gezien, daarom schrijf ik er ook speciaal bij "hier"

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:29

Die vrouw: jullie moesten je kapot schamen :o?
Echt koekoek... 8)7

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:33

wow 16 doden in 2 dagen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:47

mariekeoo schreef:
wow 16 doden in 2 dagen

Gaat weer de verkeerde kant op. En dit keer ben ik wel een beetje eens dat het van de jeugd komt. Gisteren werd ik ook uitgenodigd voor een verjaardag. Ik ken die persoon toch niet heel goed dus ik was sowieso al niet heen gegaan , maar dan denk ik ook hallo heb je niet opgelet... En dat zou een feestje zijn voor meer dan 6 personen.

Zusje zelfde verhaal afgelopen dinsdag naar de Efteling geweest en raad eens nu naar een feestje 'ja maar er zijn maar maximaal 6 mensen hoor'! En maar afvragen hoe het kan dat alles omhoog gaat. Tja hoe zou dat nou komen?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:50

Citaat:
Bijna de helft (47 procent) van de mensen die het virus recent hebben opgelopen is tussen 20 en 40 jaar oud, 26 procent is tussen de 40 en de 60 jaar, 2 procent is 80 jaar of ouder en 14 procent is jonger dan 20 jaar. Zoals bekend verlopen infecties bij jonge mensen meestal mild. Ouderen lopen een veel groter risico om in het ziekenhuis te belanden.

Maar eigenlijk is dit toch wel wat er in maart graag gezien was.
Groepsimmuniteit, de sterkte het laten krijgen zodat het minder om zich heen kan gaan grijpen.
Of is het nu helemaal zeker dat dit niet werkt omdat mensen het vaker zouden kunnen krijgen?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:52

Zebrastreep schreef:
mariekeoo schreef:
wow 16 doden in 2 dagen

Gaat weer de verkeerde kant op. En dit keer ben ik wel een beetje eens dat het van de jeugd komt. Gisteren werd ik ook uitgenodigd voor een verjaardag. Ik ken die persoon toch niet heel goed dus ik was sowieso al niet heen gegaan , maar dan denk ik ook hallo heb je niet opgelet... En dat zou een feestje zijn voor meer dan 6 personen.

Zusje zelfde verhaal afgelopen dinsdag naar de Efteling geweest en raad eens nu naar een feestje 'ja maar er zijn maar maximaal 6 mensen hoor'! En maar afvragen hoe het kan dat alles omhoog gaat. Tja hoe zou dat nou komen?

Maar zijn de doden nu ook jongeren? Of zijn de mensen die nu aan corona overlijden vooral oudere?

Begrijp me niet verkeerd, het is óók erg als een oudere komt te overlijden.

Maar ik zou het angstaanjagender vinden als het vooral jongeren zouden zijn die nu overlijden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:55

Jongeren houden er vooral ernstige vermoeiheidsklachten aan over die maanden aanhouden. Volgens mij gaan die er over het algemeen niet vaan dood aan.

Maar vermoeidheidsklachten zijn ook erg heftig.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:55

mvdende schreef:
Maar zijn de doden nu ook jongeren? Of zijn de mensen die nu aan corona overlijden vooral oudere?

Maar ik zou het angstaanjagender vinden als het vooral jongeren zouden zijn die nu overlijden.

Als van het begin is geweten dat het alle leeftijden kan treffen en hoewel risicogroepen (al dan niet ouderen) meer kans hebben eraan te overlijden, zijn er opvallend veel gezonde, jonge mensen die er dodelijk ziek van worden (met vaak permanente gevolgen) en al dan niet overlijden.

Dat verandert niet plots in de tweede golf, het principe is hetzelfde. Het enige waar men nu over wil spreken is in welke bevolkingsgroepen de meeste verspreiders zitten. Maar het komt toch in gezinnen terecht en dus zal jong en oud besmet worden en ziek worden.

En dus is het nog steeds de moeite om het angstaanjagend te vinden, of toch tenminste tot op die hoogte dat het je motiveert om je aan de regels te houden. Want ik wens het natuurlijk niemand toe dat ze wekenlang in pure angst leven.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 16:58

SinneJ schreef:
mvdende schreef:

Als van het begin is geweten dat het alle leeftijden kan treffen en hoewel risicogroepen (al dan niet ouderen) meer kans hebben eraan te overlijden, zijn er opvallend veel gezonde, jonge mensen die er dodelijk ziek van worden (met vaak permanente gevolgen) en al dan niet overlijden.

Dat verandert niet plots in de tweede golf, het principe is hetzelfde. Het enige waar men nu over wil spreken is in welke bevolkingsgroepen de meeste verspreiders zitten. Maar het komt toch in gezinnen terecht en dus zal jong en oud besmet worden en ziek worden.

En dus is het nog steeds de moeite om het angstaanjagend te vinden, of toch tenminste tot op die hoogte dat het je motiveert om je aan de regels te houden. Want ik wens het natuurlijk niemand toe dat ze wekenlang in pure angst leven.

Ene kant denk ik laat ze het maar voelen die eigenwijze mensen. Maar zal je zien die worden niet ziek... Juist mensen die zich goed aan de regels houden zijn de dupe van de eigenwijze mensen. Maar ik heb zoiets met mijn zusje is goed als jij het op je geweten wilt hebben dat ik studievertraging op loop , mijn moeder haar bedrijf moet sluiten omdat ze ziek wordt en mijn vader waarschijnlijk op de IC terechtkomt in het ergste geval hoop ik dat er een ernstig schuldgevoel blijft knagen. Ik mag er niks meer over zeggen van mijn ouders omdat je moet toch een keer wat dus ik hou thuis mijn mond erover.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 17:58

Zou ook geen agent willen zijn, ik vind het echt beangstigend om te zien. Doodeng

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 18:21

Op mijn werk (niet mijn locatie) heeft een collega in maart corona opgelopen. Zij is ongeveer 30 jaar. Inmiddels werkt ze weer 2 keer per week 3 uurtjes en daarna gaat ze meteen naar bed. Dat is al 4,5 maand verder dan of zo? En dan nog ben je slechts zo ver hersteld dat je 2 keer per week 3 uurtjes kan werken...

Ook jongeren moeten corona niet onderschatten...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 18:53

verootjoo schreef:
Jongeren houden er vooral ernstige vermoeiheidsklachten aan over die maanden aanhouden. Volgens mij gaan die er over het algemeen niet vaan dood aan.

Je houd er longschade de rest van je leven aan over. Ik denk dat veel jongeren geen besef hebben hoe dat je verdere leven beinvloed.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 18:54

Het hoeft niet altijd... Maar in de meeste gevallen wel.
En jongeren zijn laks

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 18:56

Je kunt er longschade aan over houden. Het is zeker niet voor iedereen zo. Ik vind het risico alsnog niet een experiment waard uiteraard, maar er zijn ook echt veel mensen die niets gemerkt hebben en ook erna geen problemen hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 18:56

Popstra schreef:
verootjoo schreef:

Je houd er longschade de rest van je leven aan over. Ik denk dat veel jongeren geen besef hebben hoe dat je verdere leven beinvloed.

Dat kan ook nog ja. Maar hoeft niet altijd. Veel mensen wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 19:01

Een van de belangrijkste redenen dat mensen steeds lakser worden is doordat men door het vele testen grote groepen besmette mensen vinden die geen tot amper symptomen hadden. Dat zijn vooral de party gangers en daarmee wordt het idee dat het dus allemaal overdreven is gesterkt. Ook onder de voetballers waren al behoorlijk wat gevallen die er met een snotje en een kuchje vanaf komen.

Het zou niet verkeerd zijn als ze eens wat serieuze cijfers zouden plaatsen over restklachten statistiek want dat is eigenlijk nog maar weinig opgepikt in het nieuws.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 19:17

purny schreef:
Het hoeft niet altijd... Maar in de meeste gevallen wel.
En jongeren zijn laks

Niet alle jongeren zijn laks en ook andere mensen zijn laks.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 21:05

Ik zou het wel fijn vinden alsde níet lakse mensen en jongeren wat meer in beeld komen, evenals de plaatsen waar het wel heel goed gaat :)