Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:20

Citaat:
Voor een dixi zal ik echt nooit en te nimmer €15 per nacht gaan bijbetalen! Die dingen zijn echt een complete ramp! Stinken die krengen, even snel een plas op een evenement oid, prima, maar 2 weken in een dixi....mij niet gezien.

Ik heb geen ervaring met een dixie op evenementen.
Ik heb veel ervaring met een dixie op wandelingen.

Die dingen stinken niet, en worden keurig om de zoveel dagen geleegd/ onderhouden.

1 dixie per gezin kost wat, maar 'ramp' en 'kreng' lijkt mij niet aan de orde.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:35

Op een festival stinken ze wel hoor. En ik vind ze ook ruiken als ze nieuw zijn. Dat spul wat er in zit ruik je gewoon heel goed. Maar dan nog, als dat zou betekenen dat je wel op vakantie kan. En wat moet bijbetalen, dan is dat maar zo. Ze kosten nu eenmaal een x bedrag per week om te horen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:44

Sheran schreef:
Ik snap dat het allemaal super vervelend is, maar word wel naar van de mensen (niet jullie hoor) die zo aan het pushen zijn over de vakanties, de terrasjes en alle andere luxe dingen. Het is nooit goed: eerst moesten we in 100% lockdown en nu zijn mensen boos dat ze niet naar de sauna kunnen. Denk even iets verder dan je eigen ego. Zolang je het nog over 'wij' kunt hebben, gezond genoeg bent om op vakantie te gaan en genoeg geld hebt om op vakantie te gaan mag je je wat mij betreft vooral heel rijk rekenen.

Ik was 5 jaar niet op vakantie geweest en had tijden gespaard voor ons weekendje weg.

Ik snap prima dat de boel dicht gaat, daar had ik alle begrip voor.. maar dan geen keuze hebben om te annuleren of te verzetten vond ik echt apart.
Dat heeft niets te maken met mijn eigen ego, maar wel met geld.
Had het prima gevonden om het te verzetten, maar die optie was er niet.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:54

Brainless schreef:
Sheran schreef:
Ik snap dat het allemaal super vervelend is, maar word wel naar van de mensen (niet jullie hoor) die zo aan het pushen zijn over de vakanties, de terrasjes en alle andere luxe dingen. Het is nooit goed: eerst moesten we in 100% lockdown en nu zijn mensen boos dat ze niet naar de sauna kunnen. Denk even iets verder dan je eigen ego. Zolang je het nog over 'wij' kunt hebben, gezond genoeg bent om op vakantie te gaan en genoeg geld hebt om op vakantie te gaan mag je je wat mij betreft vooral heel rijk rekenen.

Ik was 5 jaar niet op vakantie geweest en had tijden gespaard voor ons weekendje weg.

Ik snap prima dat de boel dicht gaat, daar had ik alle begrip voor.. maar dan geen keuze hebben om te annuleren of te verzetten vond ik echt apart.

Ben ook vrij zeker dat het niet jouw bericht is waar men op reageert. Bij jou valt er enorm veel weg en is het inderdaad niet zo redelijk dat er geen overleg mogelijk is.

Echter zijn er hier mensen die al maanden non stop klagen. Enerzijds roepen ze dat de economie sterft op deze manier, anderszijds is elke euro er 1 te veel. Niet enkel qua teruggave, maar ook qua activiteiten: alles is te duur, dus ik doe niet veel en we gaan nooit uit eten. Dan ben je imo wat hypocriet bezig, want je zorgt bijna niet voor winst op die manier, je zorgt enkel voor een risico en voor je eigen entertainment. Dat is prima, maar roep dan niet hoe goed je het doet en hoe iedereen zich moet aanpassen.

Even klagen is helemaal prima en ik leef echt met jou mee brainless, ik snap dat het rot is. Maar vakantie is extreme luxe en we mogen het niet anders gaan bekijken dan dat.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:54

Ik push ook met m'n vakantie, wil zo snel mogelijk weg, lekker met de tent de natuur in,hiken in de bergen. Over dingen waar verder andere mensen komen hoor je me niet. Ik geef in Nederland ook bijna niets uit. Dat bewaar ik liever voor reizen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 09-05-20 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:55

Juist mensen die nooit terrasjes pakken of winkelen en zuinig zijn om eindelijk een keer op vakantie te kunnen worden gewoon veel harder getroffen. Onze dochter heeft twee jaar gespaard voor een dure reis, die zal waarschijnlijk niet doorgaan en dan heb je een voucher van 4500 euro. Maar ze klaagt niet want ze hebben vaste baan en verder geen problemen. Dus daar komt het niet zo hard aan.
Wel bij mensen die elk dubbeltje op zij hebben gelegd om eindelijk op vakantie te kunnen. Zij zijn het geld ook een jaar kwijt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:16

Het is altijd zuur als je vakantieplannen niet kunnen doorgaan. Of je er nou hard voor hebt gewerkt, hard voor hebt gespaard of er gewoon hard aan toe bent, of je nou meteen je geld terugkrijgt of dat je er later aanspraak op kunt maken.

Maar als je onder de huidige omstandigheden gaat lopen pruilen en drammen omdat de dingen niet lopen zoals jij ze je in je hoofd had, of omdat je naar jouw maatstaven niet krijgt waar je volgens jou 'recht op hebt': dat vind ik vrij egoïstisch.

Sheran schreef:
Zolang je het nog over 'wij' kunt hebben, gezond genoeg bent om op vakantie te gaan en genoeg geld hebt om op vakantie te gaan mag je je wat mij betreft vooral heel rijk rekenen.

Hier sluit ik mij dan ook volledig bij aan.
Laatst bijgewerkt door Karin op 09-05-20 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:19

Citaat:
Maar als je onder de huidige omstandigheden gaat lopen pruilen en drammen omdat de dingen niet lopen zoals jij ze je in je hoofd had, of omdat je naar jouw maatstaven niet krijgt waar je volgens jou 'recht op hebt': dat vind ik vrij egoïstisch.

Precies dat, als je dit hele topic continu bestookt met dezelfde riedel, worden mensen dat gewoon een keer beu.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:20

Ik was nog even mijn bericht aan het bijwerken met de quote van Sheran :o maar idd, dat is ook precies wat ik bedoel.

lizy29

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:26

Jullie vertrekken komende week naar Nederland toch Monique?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:32

Brainless schreef:
Sheran schreef:

Ik vind het echt zuur hoor, je boekt geen wellnesshotel voor de kamer en de overnachting. In jouw geval zou ik misschien toch eens een mailtje naar Consuwijzer sturen om te informeren wat je rechten zijn, en of het niet toch verzet zou kunnen worden :o .
https://www.consuwijzer.nl/

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:36

Fout, moest in het andere topic.
Laatst bijgewerkt door Scum op 09-05-20 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:39

Naja ik heb een soort van keuze. Of de 15 per nacht bijbetalen. Of geld weg. Dus ja dat is wel zuur. Snap dat er ergere dingen zijn. Absoluut. Maar toch zeker gezien thuissituatie was ik hier erg aan toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:03

Avelienvd schreef:
Naja ik heb een soort van keuze. Of de 15 per nacht bijbetalen. Of geld weg. Dus ja dat is wel zuur. Snap dat er ergere dingen zijn. Absoluut. Maar toch zeker gezien thuissituatie was ik hier erg aan toe.

Het is heel erg balen gewoon hoor, dat snap ik.
Wordt er dan geen voucher aangeboden, of dat je mag verzetten naar een later tijdstip? Heb je daar naar geïnformeerd?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:10

Heb ik idd naar geinformeerd. Maar helaas is dit de enige keus die ik heb.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:59

Volgens mij mogen ze dit niet doen, tenzij het in de algemene voorwaardes bij de boeking staat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:06

Brainless schreef:

In jouw geval vind ik het best een klantonvriendelijke gang van zaken. Waarschijnlijk staan ze in hun recht, iets met kleine lettertjes en die reservering staat nu eenmaal. Maar ook hier mis ik het langetermijndenken, deze keer vanuit het bedrijf: denk met je klanten mee als je door omstandigheden niet de normale service kunt bieden. Dan is de kans groter dat ze nog eens terugkomen of aan anderen vertellen hoe tevreden ze zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:12

Avelienvd schreef:

Balen zeg :( Ook hier vind ik het niet zo netjes van het bedrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:14

Avelienvd schreef:

Dan zou ik in jouw geval ook bij Consuwijzer navragen of dat wel mag.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:46

Wij zouden eind deze maand op vakantie gaan naar een huisje in Duitsland. Verhuurder biedt geen mogelijkheid tot verzetten naar een andere datum of refund. Gezien het met meerdere mensen zou zijn (10) vind ik het niet verantwoord. Dat de vakantie niet doorgaat vind ik prima, ben wel pissig dat de verhuuder niet met ons meedenkt.. Snap dat het ook voor hun een klotesituatie is maar ja..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:51

Walkure schreef:
Wij zouden eind deze maand op vakantie gaan naar een huisje in Duitsland. Verhuurder biedt geen mogelijkheid tot verzetten naar een andere datum of refund. Gezien het met meerdere mensen zou zijn (10) vind ik het niet verantwoord. Dat de vakantie niet doorgaat vind ik prima, ben wel pissig dat de verhuuder niet met ons meedenkt.. Snap dat het ook voor hun een klotesituatie is maar ja..

Meerdere mensen uit verschillende gezinnen? Dat mag in Duitsland nu toch ook nog niet dus mag dat volgens mij niet verhuurd worden toch ? Geen annuleringsverzekering?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:56

Walkure schreef:

Dit kan je op je annuleringsverzekering gooien, wellicht je reisverzekering.

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:20

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:58

Beste is dus gewoon idd in NL blijven.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:06

Nathazzz schreef:

Ik wilde het ook al plaatsen, zat het net te lezen.

Als het bij een klein aantal landen blijft, die zich openstellen voor buitenlands toerisme, moet je daar volgens mij niet heen willen. Zal wel echt super druk zijn daar, in landen zoals Kroatië is het sowieso al super druk in het hoogseizoen.

Maar het zou ook kunnen dat veel mensen het toch niet aandurven en dat het meevalt met de drukte...