Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:41

MarlindeRooz schreef:
Lockdown gaat hier alleen maar werken met het leger op elke straathoek. Net zo’n debiel in de AH, wel haar trui voor de mond houden maar echt op 10cm cm afstand langs me heen lopen. :+ Dan heb je echt niet opgelet.

Ik heb nu gelukkig genoeg in huis om eventjes niet naar de supermarkt te hoeven. Scheelt weer drukte!

Precies. Nederlanders zijn veel te pragmatisch om te luisteren als de overheid zegt 'blijf binnen'. Het moet echt met een hele harde hand gehandhaafd worden, anders krijg je alleen maar mensen die tegendraads doen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:41

Er kan ook haast niet mankracht beschikbaar zijn om alle straten schoon te vegen, al zet je alle militairen in. Hoeveel hebben we daarvan, niet veel toch sinds de bezuinigingen? En volgens mij moet je dat ook niet willen.. Ik hoop wel dat mensen het serieuzer gaan nemen en meer op afstand gaan blijven van elkaar, beter de richtlijnen volgen, maar verder zit er niks anders op dan gewoon doormodderen met ons leven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:42

Photograph schreef:
Benzz schreef:
Ik word echt heel moe van Wilders..........

Ik vind dat die gelijk heeft

Gisteren zei je nog dat je nauwelijks iets leest over het virus, anders dan wat je hier af en toe leest en je ouders... hoe kun je het dan nu met Wilders een zijn?

Ik vind hem een grote schreeuwer, maar los daarvan ben ik niet meteen tegen een lockdown. Ik denk alleen dat het daar nog veel en veel te vroeg voor is. Mocht de noodlijn zichtbaar worden in de IC’s dan zal er heus een lockdown komen, maar nu een lockdown is veel te vroeg, mensen gaan in opstand komen en dan breekt de boel door en overstroomt de IC alsnog. En dan krijg je mensen echt geen tweede keer in lockdown.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:43

Anoniem schreef:
Astma is wel een risico groep.

That’s me :(

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:46

Wilders doet een beetje alsof een totale lockdown DE oplossing is. En daarmee praat hij inderdaad naar de oren van een bepaalde groep Nederlanders. Hij gooit het heel erg op emotie: 'WE SPELEN MET MENSENLEVENS'.

Maar wat hij er niet bij zegt, is dat een totale lockdown zonder oplossing in het zicht niet werkt, want daarna komt er alsnog een ziektegolf (zoals vanmorgen is toegelicht). De enige oplossing is om het zo veel mogelijk te beperken met de hoop dat een vaccin er zo snel mogelijk komt (en alle immuniteit die wordt opgebouwd is mooi meegenomen maar niet het hoofddoel). En zodat de zorg het aankan.

Een lockdown zal -wanneer nodig- echt wel ingezet worden. Maar voor nu is het niet nodig en heeft het alleen maar grote nadelen.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 18-03-20 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:47

Ik denk dat een totale lockdown niet realistisch is en ook niet echt de oplossing.
Maar een samenscholingsverbod zou wel zinvol kunnen zijn en ook langer vol te houden waardoor je hopelijk alsnog de piek kan afvlakken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:47

Citaat:
Maandag lanceerde het Amsterdamse ziekenhuis OLVG een app waarmee inwoners van Amsterdam en omgeving kunnen controleren of ze mogelijk besmet zijn met Covid-19. Gebruikers kunnen daarin dagelijks symptomen invullen, zoals lichaamstemperatuur, hoesten of kortademigheid. Ziekenhuispersoneel schat op basis van de ingevulde symptomen in of acute zorg nodig is. Het ziekenhuis hoopt zo de drukte bij huisartsenposten en de eerste hulp te verminderen. Als de app goed werkt, kan hij ook elders in Nederland worden ingevoerd.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/16/dr ... n-a3993911

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:48

Josien_ schreef:
Ik denk dat een totale lockdown niet realistisch is en ook niet echt de oplossing.
Maar een samenscholingsverbod zou wel zinvol kunnen zijn en ook langer vol te houden waardoor je hopelijk alsnog de piek kan afvlakken.

Daar ben ik ook wel voor idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:48

Anoniem schreef:
Ja joh, was net boodschappen aan het doen... kan m’n spullen nog niet op de band leggen of er staat Zon dombo in m’n nek te hijgen.
Wat begrijp je niet aan 1,5 meter

Gewoon eventjes gaan hoesten en zeggen dat je vorige week nog in italie was. }>

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:50

Ik ben positief verrast door Gert-Jan Segers van de CU, de manier waarop hij in discussie gaat met Wilders vind ik echt heel erg goed. Die man is mij nog nooit opgevallen :+

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:51

Meelezer wil ook een duit in het zakje doen: ik merk hier dat de maatregelen in beginnen te dalen. Zojuist in de supermarkt werd er niet meer idioot gehamsterd, waren bijna alle schappen weer bijgevuld en hield vrijwel iedereen netjes afstand, ook in de rij voor de kassa. En ook op straat merk ik dat mensen automatisch wat meer afstand houden bij het passeren, met een verontschuldigende glimlach erbij.

We hebben blijkbaar even tijd nodig om aan de new normal te wennen

Ik ben dus wel hoopvol.

Destination

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:52

Pff, PvdD is in mijn aanzien gedaald. We zitten midden in de Coronacrisis en zij maken zich zorgen om de vogelgriep en het klimaat. Als KLM en Schiphol maar niet te veel hulp krijgen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:52

ruitje schreef:
Ik ben positief verrast door Gert-Jan Segers van de CU, de manier waarop hij in discussie gaat met Wilders vind ik echt heel erg goed. Die man is mij nog nooit opgevallen :+

Ja die heeft vaker echt goed onderbouwde dingen. Vond hem ook erg sterk in tegenstelling tot de PvD nu :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:53

Hier was in de jumbo alles op voorraad.. behalve toiletpapier(handzeep niet gecheckt). Gelukkig koop ik altijd een grootverpakking in mijn up en heb ik dat net een paar weken terug gedaan.:+

En je merkt niets in de winkel.. 1,5 meter afstand echt niet.

Denk oprecht dat we te ongehoorzaam hiervoor zijn, niet snappen wat dit inhoudt omdat het nieuw is.
Bedoel, kijk naar hoe er gereageerd word als er door het KNMI code rood wordt afgekondigt, dan hoor je mensen ook alleen maar "oh dat zal wel meevallen".

Daarnaast is het natuurlijk niet zichtbaar, en dat vindt men sowieso al moeilijker, kijk naar mentale 'ziekte's'.
Laatst bijgewerkt door Air op 18-03-20 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:53

Kaka schreef:
Meelezer wil ook een duit in het zakje doen: ik merk hier dat de maatregelen in beginnen te dalen. Zojuist in de supermarkt werd er niet meer idioot gehamsterd, waren bijna alle schappen weer bijgevuld en hield vrijwel iedereen netjes afstand, ook in de rij voor de kassa. En ook op straat merk ik dat mensen automatisch wat meer afstand houden bij het passeren, met een verontschuldigende glimlach erbij.

We hebben blijkbaar even tijd nodig om aan de new normal te wennen

Ik ben dus wel hoopvol.

Ik geloof daar ook wel in, dat we te heropvoeden zijn op dat gebied.
Wellicht niet iedereen, maar hoe meer mensen zich aan de nieuwe spelregels houden, hoe meer het ingeburgerd raakt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:55

Benzz schreef:
ruitje schreef:

Ja die heeft vaker echt goed onderbouwde dingen. Vond hem ook erg sterk in tegenstelling tot de PvD nu :+

Ik heb hem even op pauze gehad, loop 30 minuten achter, zal mij straks eens gaan ergeren aan de PvD :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:56

ruitje schreef:
Ik heb hem even op pauze gehad, loop 30 minuten achter, zal mij straks eens gaan ergeren aan de PvD :')

PvdD kan je wel overslaan, tenzij je geïnteresseerd bent in de vogelgriep of het verkleinen van Schiphol. We zitten op een tijdbom met de hoeveelheid veehouderij en pluimveehouderij in Nederland.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:57

ruitje schreef:

Ik wist niet wie hij was, maar zei idd precies hetzelfde. Zijn rust was erg prettig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:59

Jesse Klaver deed een mooi stuk naar mijn mening. Knap dat Wilders daar toch nog een discussie over kan gaan starten...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:04

In Zwitserland zijn we (op basis van geteste mensen) nu in dezelfde besmettingsgraad (per hoofd van de bevolking) als Italie een paar dagen geleden.
Toch is alles nog vrij los in verhouding tot andere landen en is er nog geen sprake van zorg overbelasting. Of dat dan nu deze week explodeert is uiteraard de grote vraag.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:05

2051 positief geteste mensen staat op rivm

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:06

Ik word echt agressief van Wilders zeg. Stom geschreeuw

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:06

Stille meelezer hier. Ik volg dit topic omdat jullie goede info geven en ik zo van de situatie in Nederland op de hoogte kan blijven waar mijn familie woont. Nu heb ik alleen een vraag en ik kan in dit tooic er zo gauw geen antwoord op vinden. Hoelang kan het virus blijven leven op oppervlakken. Dus buiten het lichaam van een mens? Ik hoor hier, Zuid-Afrika, telkens op de radio dat het tot wel negen dagen, onder bepaalde omstandigheden, op allerlei oppervlakken kan blijven leven?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:07

Hier in Belgie ook nog geen overbelaste zorg hoorde ik.
Maar de beelden uit Italië gister waren wel hallucinant. Een wasplaats in het ziekenhuis omgebouwd tot Spoed.
Mensen in tenten voor het ziekenhuis...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:08

SimoneeM schreef:
Ik word echt agressief van Wilders zeg. Stom geschreeuw

Het valt ook heel erg op dat hij alleen echt inhoudelijk reageert op vragen die in lijn zijn met zijn visie. Als dat niet zo is dan herhaalt hij gewoon zijn betoog alleen op een andere manier. Idiote manier van betogen als je het mij vraagt :')