Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:15

Exitium schreef:
Toen ik hetzelfde had was het iets van € 240,- geloof ik :')

245 hoor ik net van mijn vriend :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:37

Exitium schreef:
Toen ik hetzelfde had was het iets van € 240,- geloof ik :')

270 ofzo :') Is nu 2 jaar terug en baal er nog van _O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:38

Rennie89 schreef:
Ineke2 schreef:

Je hebt toch ingehaald met een te hoge snelheid? Lees ik nou zo verkeerd? :o?

In het beginstukje waar ik dus voorbij de politie reed, reed ik dus van 140 naar 127 geloof ik bij de eerste inhaal stuk waar de politie achter mij reed. Pas verder waar je altijd al 130 mocht ging ik weer naar 140 en haalde nog 1 auto in met 145 omdat deze zelf ook 140 reed en ging toen naar rechts :) toen waren we inmiddels bij de betreffende afrit.

Maar waarom in godsnaam ga je een auto inhalen die al 140 rijdt en dus al te hard?

Dan had je beter met 130 naar rechts kunnen gaan en netjes de toegestane snelheid rijden.

Ik krijg echt de kriebels van mensen zoals jij, die vinden dat een snelheidslimiet niet voor hun geld.

Die snelheidslimieten zijn er niets voor niets...... houd je er dan ook aan!

Ik rijd ook wel eens perongeluk te hard, maar dan nooit méér dan 10km. En zodra ik het door heb (kijk elke minuut wel ofzo) dan laat ik mijn snelheid terugzakken naar de max snelheid. En dat is op mijn teller met flinke afwijking. Dus waarschijnlijk reed ik ondanks dat mijn eigen teller 10km/h teveel aan gaf, gewoon de officiële snelheid als je Google Maps erbij pakt. Maar ik heb GEEN zin in een bekeuring. Heb er ook nog geen gehad gelukkig, maar ik rijd dan ook pas vanaf januari.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:38

Oh en roodlicht cameras meten ook snelheid als t groen is :') dat kostte me ooit 90 euro leergeld, 12 te hard (70 op de teller ipv 50 op een 70 weg met 50 op kruispunt)

Let sinds ik lease rij wel wat meer op nog. Wil geen boete-naam op werk _O-

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:40

Hanafubuki schreef:
Oh en roodlicht cameras meten ook snelheid als t groen is :') dat kostte me ooit 90 euro leergeld, 12 te hard (70 op de teller ipv 50 op een 70 weg met 50 op kruispunt)

Hier kwam ik ook op de verkeerde manier achter :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:47

Hanafubuki schreef:

Flitsmeister geeft aan toch dat het om rood en snelheid gaat? O:)

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:49

Hanafubuki dat wist ik niet.
Goede tip.

Sommige flitspalen kunnen flitsen van voren.
Vond mijn man grappig, want geen kentekenplaat voor op de motor.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 21:52

Dat was dus inderdaad ook het geval op die 80 weg met al die flitsers. Meten snelheid als je dus door groen gaat en door rood licht :x -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 21:57

mvdende schreef:
Ik rijd ook wel eens perongeluk te hard, maar dan nooit méér dan 10km. En zodra ik het door heb (kijk elke minuut wel ofzo) dan laat ik mijn snelheid terugzakken naar de max snelheid. En dat is op mijn teller met flinke afwijking. Dus waarschijnlijk reed ik ondanks dat mijn eigen teller 10km/h teveel aan gaf, gewoon de officiële snelheid als je Google Maps erbij pakt. Maar ik heb GEEN zin in een bekeuring. Heb er ook nog geen gehad gelukkig, maar ik rijd dan ook pas vanaf januari.

Jij rijd dus eigenlijk standaard langzamer dan de toegestane snelheid? Ik hoop dan wel op de rechterbaan? Want ik kom je dan toch echt liever voorbij op de snelweg om gewoon wel de toegestane snelheid of iets harder te rijden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:58

Ineke2 schreef:
mvdende schreef:

Jij rijd dus eigenlijk standaard langzamer dan de toegestane snelheid? Ik hoop dan wel op de rechterbaan? Want ik kom je dan toch echt liever voorbij op de snelweg om gewoon wel de toegestane snelheid of iets harder te rijden.

Nee ze haalt ook in. :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:09

Nayomie schreef:
Ineke2 schreef:

Nee ze haalt ook in. :+

Ik haal inderdaad ook regelmatig in ja. Als het lukt met de drukte en het een enkele of maximaal 3 vrachtwagens zijn, dan ga ik inderdaad wel inhalen. Met ongeveer 105km/h op mn teller. Heb niet altijd Maps aan staan, dus ik houd mijn teller snelheid als juiste snelheid (En deze discussie heb ik hier al eerder gehad. 15 jaar geleden bestond Google Maps nog niet en reed iedereen gewoon de snelheid van zn teller)

100km is overdag natuurlijk ook gewoon de maximale snelheid.

Na 19:00 of in België denk ik wel 2x na of ik echt wil gaan inhalen. Want als ik dan met 105 ga inhalen zitten ze me echt van de weg te drukken.

Als er echt een "trein" van vrachtwagens rijdt, dan blijf ik er meestal achteraan sukkelen. Anders is de kans dat er iemand achter in mijn Panda probeert te kruipen mij te groot. Mensen gaan echt ontiegelijk snel bumperkleven tegenwoordig! -:(-

Ps. Iemand de film Bumperkleef gezien? Wees blij dat dát een film is...... En niet real life. aanrader voor mensen die nog wel eens durven bumperkleven..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 22:14

Poeh met 105 km inhalen snap ik wel dat je regelmatig last van bumperklevers hebt.
Praat het niet goed hoor, maar tja dan gebeurd het sneller, zéker als je dit doet op een 2 baans weg.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:16

Nja goed, je zegt dat te hard rijden echt niet kan, maar te langzaam rijden wel? Daarmee heb je zelfs een nog groter verschil in snelheid, dus zelfs nog gevaarlijker, vanuit gaande dat je 100 (90 dus in jouw geval) rijdt wanneer je 130 mag.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:18

Ineke2 schreef:
Poeh met 105 km inhalen snap ik wel dat je regelmatig last van bumperklevers hebt.
Praat het niet goed hoor, maar tja dan gebeurd het sneller, zéker als je dit doet op een 2 baans weg.

Maar 100 is toch gewoon de maximale snelheid?

Moet ik dan maar 115 gaan rijden met de kans op een flinke bekeuring? Heb ik niet zoveel zin in eigenlijk.

Die 1 of 2 minuten dat iemand achter mij rijdt met 105-110 ipv de 130 wat ik vaak genoeg tegen kom, levert misschien 1 minuut vertraging op....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:20

Nayomie schreef:
Hanafubuki schreef:

Flitsmeister geeft aan toch dat het om rood en snelheid gaat? O:)

Ik rij zonder Flitsmeister etc :P rij (reed) veel in t buitenland en daar ben je strafbaar in landen met radarapps dus ik heb ze niet _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:21

Oh meen je, dat wist ik niet. Nee dan snap ik dat je die niet hebt, en elke keer opnieuw installeren is ook een kriem. :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:24

Ik heb tot nu toe echt geluk gehad qua boetes geloof ik. Rij al 2 jaar 3 nachten per week langs een flitspaal als ik naar het werk ga en weer naar huis. Vooral als ik naar huis rij om 2.00 of 3.00 met een lekker hard muziekje op vergeet ik wel eens dat hij er zit. Het is niet voor niets de bestel verdienende flitspaal in Drenthe.

Mijn man is wel een keer op de heen en terugweg op dezelfde plek geflitst, beide keren 5km te hard. Sneu geld.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:25

Nayomie schreef:
Nja goed, je zegt dat te hard rijden echt niet kan, maar te langzaam rijden wel? Daarmee heb je zelfs een nog groter verschil in snelheid, dus zelfs nog gevaarlijker, vanuit gaande dat je 100 (90 dus in jouw geval) rijdt wanneer je 130 mag.

Alleen in België mag je 120. Of in Nederland na 19:00. Als ik dan inhaal met 110, is het snelheidsverschil officieel maar 10-20km per uur.

Dat in België ook genoeg wegmisbruikers rijden die ruim 130-140 rijden.... waardoor het snelheidsverschil al oploopt naar 30km/h is niet helemaal mijn probleem.

Ik zal mijn auto echt niet voor iemand zn neus naar links gooien, zeker niet in België waar het snelheidsverschil dus groter is. Dan ga ik pas naar links als ik héél in de verte in mn spiegels een auto zie, of de linkerbaan gewoon helemaal leeg is.

Dat iemand dan met 140 aan komt scheuren en even een paar minuten 110 moet rijden, is niet mijn probleem! Ze wachten maar héél ff die paar minuten dat ik bezig ben een of enkele vrachtwagens in te halen.

De minimum snelheid op een snelweg is iets van 80 ofzo. Dat rijdt ik dus echt ruim als ik 110 rijdt.

Mijn autotje heeft een maximale topsnelheid van 130km/U. 120 red hij nog wel, maar vind het motortje niet erg grappig.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:28

Het gaat om het verschil in snelheid wat je creëert. Je wilt niet dat mensen 115 gaan rijden, want dat is te snel en 15km verschil maar jij mag wel een verschil van 20-30km maken.

Maargoed, ben allang blij dat je hem niet zomaar naar links gooit. :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 22:32

mvdende schreef:

Moet ik dan maar 115 gaan rijden met de kans op een flinke bekeuring? Heb ik niet zoveel zin in eigenlijk.

Die 1 of 2 minuten dat iemand achter mij rijdt met 105-110 ipv de 130 wat ik vaak genoeg tegen kom, levert misschien 1 minuut vertraging op....

Je zegt zelf dat je 100 op de teller rijd, dan rijd je eigenlijk al langzamer dan 100.
In gaan halen met 105 op de teller is zo’n beetje inhalen met precies 100. Dat levert nou eenmaal veel ergernis op en het duurt ook nog eens vrij lang.

Tussen 19 en 6 uur mag je overigens 130 op veel stukken dan zou ik als jou was dan maar achter de vrachtwagens blijven, want het is echt gevaarlijk anders met zo’n groot snelheidsverschil. Dan heb je een beetje hetzelfde effect als rijden met een brommobiel buiten de bebouwde kom al mag het op sommige wegen wel.

Ik ben wel blij te lezen dat je goed kijkt en niet je auto er voor gooit ala ‘ ik mag hier 100 rijden en ook al rij je veel harder dan rem je maar af’.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:38

Nayomie schreef:
Het gaat om het verschil in snelheid wat je creëert. Je wilt niet dat mensen 115 gaan rijden, want dat is te snel en 15km verschil maar jij mag wel een verschil van 20-30km maken.

Maargoed, ben allang blij dat je hem niet zomaar naar links gooit. :j

Het verschil is dat 90 rijden op een snelweg gewoon prima is toegestaan. Maar te hard rijden is niet toegestaan.

Juist om het snelheidsverschil wat extra gecreëerd word door de hardrijder.

Ik kijk echt heel goed in mn spiegels en als er een hardrijder aan komt scheuren als ik al mn knipper aan heb naar links en op het punt sta daadwerkelijk naar links te schuiven, dan breek ik mn poging af en blij rechts rijden.

Is soms bloed irritant, zeker in België. Heeft me van de zomer soms wel 3 of 4 pogingen gekost om achter een vrachtwagen weg te komen. Steeds kwam er iemand met 120 en 120+ aangereden en kon ik mn poging weer afbreken.

Ik blijf dan ook vaak genoeg gewoon op de rechter rijbaan achter een vrachtwagen aan sukkelen als ik het te druk vind om naar links op te schuiven.

Ik heb geen haast en met 85 achter die vrachtwagen aan kom ik ook wel op mn bestemming, misschien 5 minuten later. Maar so be it. Ik probeer veilig te rijden zonder gehaast.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:44

Ineke2 schreef:
mvdende schreef:

Je zegt zelf dat je 100 op de teller rijd, dan rijd je eigenlijk al langzamer dan 100.
In gaan halen met 105 op de teller is zo’n beetje inhalen met precies 100. Dat levert nou eenmaal veel ergernis op en het duurt ook nog eens vrij lang.

Tussen 19 en 6 uur mag je overigens 130 op veel stukken dan zou ik als jou was dan maar achter de vrachtwagens blijven, want het is echt gevaarlijk anders met zo’n groot snelheidsverschil. Dan heb je een beetje hetzelfde effect als rijden met een brommobiel buiten de bebouwde kom al mag het op sommige wegen wel.

Ik ben wel blij te lezen dat je goed kijkt en niet je auto er voor gooit ala ‘ ik mag hier 100 rijden en ook al rij je veel harder dan rem je maar af’.

Officieel is de km teller van je auto de enige juiste teller! Je moet niet naar Google Maps kijken!

Afbeelding
Google zelf geeft ook aan dat alleen je eigen km teller in de auto "telt" als officiële snelheid.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 22:53

Ik rij veel op cruisecontrol op de snelweg, zo heerlijk. Doet niks aan af dat als je 100 op je teller rijd je langer dan 100 gaat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:55

De km snelheid is niet geijkt. Je hebt ongeveer 10 km afwijking op een snelheid van 100 km op je teller. Ik rijd op mijn navigatie 104 km op traject controle, harder dan de meeste (haal alles in) en krijg geen bekeuring. Rijd ik ca 115 op mijn teller ;) dus ja als mensen langzaam inhalen, dat is ook een ergerpuntje. De km teller in je auto is praktisch nooit gelijk aan werkelijke km.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:58

Ineke2 schreef:
Ik rij veel op cruisecontrol op de snelweg, zo heerlijk. Doet niks aan af dat als je 100 op je teller rijd je langer dan 100 gaat.

Dat zou ik óók graag doen, op cruisecontrol rijden.

Maar mijn Panda is niet zo lux dat er cruisecontrol in zit. En dan heb ik nog wel één van de meest luxe uitvoering met climate control en getinte ramen.

Maar de cruisecontrol ontbreekt dus.