Exitium schreef:Toen ik hetzelfde had was het iets van € 240,- geloof ik
245 hoor ik net van mijn vriend

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Rennie89 schreef:Ineke2 schreef:
Je hebt toch ingehaald met een te hoge snelheid? Lees ik nou zo verkeerd?
In het beginstukje waar ik dus voorbij de politie reed, reed ik dus van 140 naar 127 geloof ik bij de eerste inhaal stuk waar de politie achter mij reed. Pas verder waar je altijd al 130 mocht ging ik weer naar 140 en haalde nog 1 auto in met 145 omdat deze zelf ook 140 reed en ging toen naar rechtstoen waren we inmiddels bij de betreffende afrit.
Hanafubuki schreef:Oh en roodlicht cameras meten ook snelheid als t groen is :') dat kostte me ooit 90 euro leergeld, 12 te hard (70 op de teller ipv 50 op een 70 weg met 50 op kruispunt)
Let sinds ik lease rij wel wat meer op nog. Wil geen boete-naam op werk
Hanafubuki schreef:Oh en roodlicht cameras meten ook snelheid als t groen isdat kostte me ooit 90 euro leergeld, 12 te hard (70 op de teller ipv 50 op een 70 weg met 50 op kruispunt)
mvdende schreef:Ik rijd ook wel eens perongeluk te hard, maar dan nooit méér dan 10km. En zodra ik het door heb (kijk elke minuut wel ofzo) dan laat ik mijn snelheid terugzakken naar de max snelheid. En dat is op mijn teller met flinke afwijking. Dus waarschijnlijk reed ik ondanks dat mijn eigen teller 10km/h teveel aan gaf, gewoon de officiële snelheid als je Google Maps erbij pakt. Maar ik heb GEEN zin in een bekeuring. Heb er ook nog geen gehad gelukkig, maar ik rijd dan ook pas vanaf januari.
Ineke2 schreef:mvdende schreef:Ik rijd ook wel eens perongeluk te hard, maar dan nooit méér dan 10km. En zodra ik het door heb (kijk elke minuut wel ofzo) dan laat ik mijn snelheid terugzakken naar de max snelheid. En dat is op mijn teller met flinke afwijking. Dus waarschijnlijk reed ik ondanks dat mijn eigen teller 10km/h teveel aan gaf, gewoon de officiële snelheid als je Google Maps erbij pakt. Maar ik heb GEEN zin in een bekeuring. Heb er ook nog geen gehad gelukkig, maar ik rijd dan ook pas vanaf januari.
Jij rijd dus eigenlijk standaard langzamer dan de toegestane snelheid? Ik hoop dan wel op de rechterbaan? Want ik kom je dan toch echt liever voorbij op de snelweg om gewoon wel de toegestane snelheid of iets harder te rijden.
Nayomie schreef:Ineke2 schreef:
Jij rijd dus eigenlijk standaard langzamer dan de toegestane snelheid? Ik hoop dan wel op de rechterbaan? Want ik kom je dan toch echt liever voorbij op de snelweg om gewoon wel de toegestane snelheid of iets harder te rijden.
Nee ze haalt ook in.
Ineke2 schreef:Poeh met 105 km inhalen snap ik wel dat je regelmatig last van bumperklevers hebt.
Praat het niet goed hoor, maar tja dan gebeurd het sneller, zéker als je dit doet op een 2 baans weg.
Nayomie schreef:Hanafubuki schreef:Oh en roodlicht cameras meten ook snelheid als t groen isdat kostte me ooit 90 euro leergeld, 12 te hard (70 op de teller ipv 50 op een 70 weg met 50 op kruispunt)
Flitsmeister geeft aan toch dat het om rood en snelheid gaat?
Nayomie schreef:Nja goed, je zegt dat te hard rijden echt niet kan, maar te langzaam rijden wel? Daarmee heb je zelfs een nog groter verschil in snelheid, dus zelfs nog gevaarlijker, vanuit gaande dat je 100 (90 dus in jouw geval) rijdt wanneer je 130 mag.
mvdende schreef:Maar 100 is toch gewoon de maximale snelheid?
Moet ik dan maar 115 gaan rijden met de kans op een flinke bekeuring? Heb ik niet zoveel zin in eigenlijk.
Die 1 of 2 minuten dat iemand achter mij rijdt met 105-110 ipv de 130 wat ik vaak genoeg tegen kom, levert misschien 1 minuut vertraging op....
Nayomie schreef:Het gaat om het verschil in snelheid wat je creëert. Je wilt niet dat mensen 115 gaan rijden, want dat is te snel en 15km verschil maar jij mag wel een verschil van 20-30km maken.
Maargoed, ben allang blij dat je hem niet zomaar naar links gooit.
Ineke2 schreef:mvdende schreef:Maar 100 is toch gewoon de maximale snelheid?
Moet ik dan maar 115 gaan rijden met de kans op een flinke bekeuring? Heb ik niet zoveel zin in eigenlijk.
Die 1 of 2 minuten dat iemand achter mij rijdt met 105-110 ipv de 130 wat ik vaak genoeg tegen kom, levert misschien 1 minuut vertraging op....
Je zegt zelf dat je 100 op de teller rijd, dan rijd je eigenlijk al langzamer dan 100.
In gaan halen met 105 op de teller is zo’n beetje inhalen met precies 100. Dat levert nou eenmaal veel ergernis op en het duurt ook nog eens vrij lang.
Tussen 19 en 6 uur mag je overigens 130 op veel stukken dan zou ik als jou was dan maar achter de vrachtwagens blijven, want het is echt gevaarlijk anders met zo’n groot snelheidsverschil. Dan heb je een beetje hetzelfde effect als rijden met een brommobiel buiten de bebouwde kom al mag het op sommige wegen wel.
Ik ben wel blij te lezen dat je goed kijkt en niet je auto er voor gooit ala ‘ ik mag hier 100 rijden en ook al rij je veel harder dan rem je maar af’.
Ineke2 schreef:Ik rij veel op cruisecontrol op de snelweg, zo heerlijk. Doet niks aan af dat als je 100 op je teller rijd je langer dan 100 gaat.