Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Ik heb een achternaam die ik altijd moet spellen en hoewel mijn voornaam echt niet moeilijk is moet ik altijd zeggen "met een h". Gezien ik dus Kathleen noem en ze 't standaard als Katleen schrijven. En voor mij voelt dat zelfs heel erg onnatuurlijk.
Hoewel het een heel normale naam is, is het eigenlijk ook gewoon een rare naam.
Ik geloof dat ik de Engelse schrijfwijze heb. Al zou dat ook met een C moeten zijn dan meen ik?
Mijn naam is blijkbaar ook een plek in Florida.
Martje80 schreef:Ayasha schreef:Ik heb een achternaam die ik altijd moet spellen en hoewel mijn voornaam echt niet moeilijk is moet ik altijd zeggen "met een h". Gezien ik dus Kathleen noem en ze 't standaard als Katleen schrijven. En voor mij voelt dat zelfs heel erg onnatuurlijk.
Hoewel het een heel normale naam is, is het eigenlijk ook gewoon een rare naam.
Ik geloof dat ik de Engelse schrijfwijze heb. Al zou dat ook met een C moeten zijn dan meen ik?
Mijn naam is blijkbaar ook een plek in Florida.
Zie je ze dan niet denken, Kathleen met een H, hathleen? Huh wait
beatje schreef:Ik zit ook in het namentopic me te bemoeien,zie er toch namen voorbij komen dat ik denk,dan heb je toch ook een hekel aan je kind als je het zo noemt.
Ik vind dat toch wel sneu.
Ayasha schreef:_San87_ schreef:Ik vind ze vreselijk. Je noemt je kind toch verdorie niet Golv
. Of Wolf
. Gooi er een Dolf bij en je hebt een mooi trio
.
Nou liever Wolf dan "Sjefke" (fijn als je een stoere kerel van 20 bent.) of "ids" of "fos" (wtf?) of Bridge (tegen dat je 70 bent willen de vrouwen dan wel met je spelen gok ik.) of Panda. Serieus? Panda?!!!
Als ik op een sollicitatie gesprek moet komen zeg ik toch liever "aangenaam, Wolf" dan "Aangenaam, Panda."
Wolfe is tenminste nog een engelse jongensnaam. En Kimi, voor een jongen?! Of Jackie... (zo spreek ik mijn jack russell regelmatig aan.)
xU_Blinghx schreef:Als persoon met een moeilijk te schrijven naam + uit te spreken naam: Doe het je kind niet aan. Het is zwaar irritant om docenten, leraren, mensheid de hele tijd te moeten corrigeren voordat ze snappen hoe ik heet. Daarnaast is het op sollicitatie awkward en je krijgt altijd de vraag waar het vandaan komt.
Mijn standaard anwtoord is altijd dat mijn ouder speciaal wilde zijn![]()
desondanks krijg ik wel vaak complimentjes over mijn naam en is het een goede gespreksstarter