Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:04

Het afscheren en terug laten groeien duurt langer dan nu even doorbijten. Je hebt dan super lang zo’n irritante tussenlengte waar je niks mee kunt en wat alle kanten op gaat steken. Te kort om iets mee te kunnen maar te lang om ‘kort’ te zijn.

Goed verzorgen en op tijd puntjes bijknippen

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:30

Ik had vorig jaar zomer ook mijn haar gemillimeterd en nondeju wat ben ik vaak verbrand op mijn hoofd :')
Hete zomer en kaal hoofd ging bij mij echt niet lekker samen. En het groeit niet snel genoeg dat het in de winter weer lekker lang is, dus toen was het smerig koud ook nog. Nog niet gesproken over hoe lang het duurt om uit te groeien. Ik ben bijna 1,5 jaar bezig en ik heb nog steeds geen eenlengtelijn weten te bereiken -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 23:32

Dit is nu net zo'n handige tijd dat je niemand ziet.Dus als je het een keer wil laten groeien is dit je kans. Haarmaskertje erin en even laten groeien totdat je het allemaal weer op een fatsoenlijke lengte kunt knippen.

Je bent toch geen Tibetaanse monnik, of een paard met zomereczeem?

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:40

Haarmaskers, olie, bijknippen gebeurt regelmatig.
Gemilimeterd zal het zowieso niet worden _O- minstens een pixie kapsel ofzo.

Loop nu de hele dag met een petje op voor de zon en zodat niemand mijn jaar zier _O- _O-

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:12

rayoow schreef:
Haarmaskers, olie, bijknippen gebeurt regelmatig.
Gemilimeterd zal het zowieso niet worden _O- minstens een pixie kapsel ofzo.

Loop nu de hele dag met een petje op voor de zon en zodat niemand mijn jaar zier _O- _O-

Gewoon nu al een leuk kapsel er in laten knippen en dat bijhouden tot de boel hersteld is.
Hoef je indd. Niet als een monnik er bij te lopen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:28

Als je het bedacht krijgt om je haar nu al half af te laten knippen/scheren en dat al een goed plan vond, dan kan de rest er ook nog wel bij. Gewoon doen dus en lekker een jaar voor schut lopen. Ik kan je uit ervaring vertellen dat van 'niets' naar 'iets' qua haar ongeveer een jaar duurt. Prettige feestdagen alvast!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:05

Kort kapsel = besparen op shampoo.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:19

Wat adviseert de kapper Rayooh? Helemaal dood kan toch haast niet? Ms een stuk korter maar helemaal millimeteren zou ik niet durven als het niet echt nodig zou zijn.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:08

boeflover schreef:
Wat adviseert de kapper Rayooh? Helemaal dood kan toch haast niet? Ms een stuk korter maar helemaal millimeteren zou ik niet durven als het niet echt nodig zou zijn.

Mijn kapper heeft me 300 euro gerekend... Ik heb er dik 300 km voor gereisd enkele reis.
Blondeermiddel zat 2,5 uur in mijn haar. Nee daar wil ik geen contact meer mee.
Mijn puntjes bijknip kapper zei veel olie erin en die had het wat korter geknipt. Zij denkt dat het goed komt maar ik kan ondertussen wel janken.
Als ik mijn haar was komen er soms complete plukken haar uit |(

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:56

En waar wil je nou precies vanaf gepraat worden dan?

De aanschaf van een tondeuse?
De aanschaf van de haarmaskers?
De aanschaf van nieuwe haarverf?

Met een muts maak je met dit weer ongetwijfeld een interessant mode statement, én het is graties. :)*

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:13

rayoow schreef:
Mijn kapper heeft me 300 euro gerekend... Ik heb er dik 300 km voor gereisd enkele reis.
Als jij er zoveel voor betaald hebt en de kapper verprutst het, zou ik wel degelijk contact met hem opnemen. Betekent nog niet dat je de volgende keer daar naar toe gaat, maar wél dat ie je eventueel (financieel) tegemoet kan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:10

rayoow schreef:
Mijn puntjes bijknip kapper zei veel olie erin en die had het wat korter geknipt. Zij denkt dat het goed komt maar ik kan ondertussen wel janken.

:oo
Waarom heb je je niet eerder hier gemeld, dan hadden we je daar van af kunnen praten >;) .

Ik zou naar de puntjes-bijknip-kapper luisteren. Het komt goed :(:) !

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:17

Marie_Anne schreef:
rayoow schreef:

Waarom heb je je niet eerder hier gemeld, dan hadden we je daar van af kunnen praten >;) .

Tja, was als kind altijd mijn kapper en goede vriend van mijn ouders. Hij wou iets doen ter ere aan mijn overleden vader. Schrok er zelf van dat ik nog zo'n rekening kreeg. Ging half in shock terug naar huis...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:20

rayoow schreef:
Marie_Anne schreef:

Tja, was als kind altijd mijn kapper en goede vriend van mijn ouders. Hij wou iets doen ter ere aan mijn overleden vader. Schrok er zelf van dat ik nog zo'n rekening kreeg. Ging half in shock terug naar huis...

Hoe durft hij... "Ter ere van je overleden vader" -O- -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:22

Wat een rotzak, voor 300 euro -O- .

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:30

Zo hé, lekker dan!
En hij was bevriend met je vader? Het lijkt er meer op dat hij nog een trap na wilde geven.

Heb je overigens al eens van Olaplex gehoord? Dit is een geweldig middel om geblondeerd haar weer aan te laten sterken. Eenmaal beschadigd haar wordt natuurlijk nooit meer helemaal gezond maar het maakt het wel draaglijker en niet meteen nodig om af te knippen.

Het bestaat uit 3 stappen: stap 1 en 2 moet je bij de kapper laten doen en thuis kan je het onderhouden met stap 3. Het wordt in principe gebruikt tijdens het blondeer proces bij de kapper maar het werkt ook prima als je het achteraf doet.
Ik heb het een paar jaar geleden ook gehad toen ik mijn haren meermaals had laten highlighten waardoor het praktisch wit was. Mijn kapper heeft het toen ook aangeraden en dat werkte heel goed.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:18

Jolien87 schreef:
Zo hé, lekker dan!
En hij was bevriend met je vader? Het lijkt er meer op dat hij nog een trap na wilde geven.

Heb je overigens al eens van Olaplex gehoord? Dit is een geweldig middel om geblondeerd haar weer aan te laten sterken. Eenmaal beschadigd haar wordt natuurlijk nooit meer helemaal gezond maar het maakt het wel draaglijker en niet meteen nodig om af te knippen.

Het bestaat uit 3 stappen: stap 1 en 2 moet je bij de kapper laten doen en thuis kan je het onderhouden met stap 3. Het wordt in principe gebruikt tijdens het blondeer proces bij de kapper maar het werkt ook prima als je het achteraf doet.
Ik heb het een paar jaar geleden ook gehad toen ik mijn haren meermaals had laten highlighten waardoor het praktisch wit was. Mijn kapper heeft het toen ook aangeraden en dat werkte heel goed.

Ik ken het niet maar ga het zeker eens opzoeken

Thanks voor alle tips!

En jep, daarom ga ik dus nooit meer daarheen was echt een rot streek

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:39

Ik dacht dat je bedoelde dat de andere helft kaal (geschoren) was! :D

Maar wat een naaistreek..
Ik hoop dat je het geen toch even wat laat weten, dit is geen normale ging van zaken hoor!

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:22

Wauw dat had ik zelfs niet betaald. Al zou ik het willen, zoveel kan ik echt niet ff missen. Wat zegt je moeder er van?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:57

Ik heb inderdaad de olaplex shampoo+conditioner en dit helpt inderdaad echt heel goed.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:11

Steffi4 schreef:
Wauw dat had ik zelfs niet betaald. Al zou ik het willen, zoveel kan ik echt niet ff missen. Wat zegt je moeder er van?

die was mee, Vind het ook echt niet oke.
Kon het eigenlijk ook absoluut niet missen....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:24

hoe ziet de andere kant eruit Rayoow? En wat heeft dit met je vader te maken? Voor dat geld? Ik vind het echt schandalig..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:06

rayoow schreef:

2.5 u :?
Serieus, die haatte jouw vader en wilde postuum wraak door jouw haar chemisch te verbranden!
Natuurlijk valt het uit!

300 euro? -:(-
Mijn god, ik maakte stampij! Yelp, facebookpagina, overal bad reviews, allesbehalve gewoon incasseren!

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:07

IMJ schreef:
hoe ziet de andere kant eruit Rayoow? En wat heeft dit met je vader te maken? Voor dat geld? Ik vind het echt schandalig..

Andere kant heb ik kort laten knippen en deels geschoren.
Vroeger kwam mijn moeder daar voor nieuwe kleuren felle kleuren en dat had die allemaal aan mijn vader geleerd. Waren hele goede vrienden

Afbeelding

Afbeelding

Het ziet er gewoon niet uit

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:13

Ik zou het allemaal op een paar cm afscheren als ik kijk naar je laatste foto. Dat ziet er niet heel verkeerd uit die geschoren kant. Beter dan dat dode roze vogelnestje.

En ik zou mijn geld terug eisen.