Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:09

DeMolenhoek schreef:
Duidelijk geen ervaring met de tijd, energie en geld dat in een flessenlam kruipt :) (nachtvoedingen, warmtelamp, dure melkvervangers, medicatie etc)

Klopt heb ik idd niet, wel met andere dieren trouwens dus ik weet hoeveel werk het is, en wat de kosten kunnen zijn maar om dan een dier op deze manier aan te bieden.. Op mij komt het over alsof "het" dan maar zo snel mogelijk weg moet en of het nou een lam of een hond is, bij zo iemand zou ik ook niet willen kopen. Als hij nou gezegd had dat de prijs afhankelijk is van wanneer hij opgehaald kan worden met de redenen er bij dan was het al heel anders over gekomen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:15

dees_daan schreef:
DeMolenhoek schreef:
Duidelijk geen ervaring met de tijd, energie en geld dat in een flessenlam kruipt :) (nachtvoedingen, warmtelamp, dure melkvervangers, medicatie etc)

Klopt heb ik idd niet, wel met andere dieren trouwens dus ik weet hoeveel werk het is, en wat de kosten kunnen zijn maar om dan een dier op deze manier aan te bieden.. Op mij komt het over alsof "het" dan maar zo snel mogelijk weg moet en of het nou een lam of een hond is, bij zo iemand zou ik ook niet willen kopen. Als hij nou gezegd had dat de prijs afhankelijk is van wanneer hij opgehaald kan worden met de redenen er bij dan was het al heel anders over gekomen.

:j

Amber_anne

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:29

Past die dan ook elke dag de prijs aan op marktplaats?

Nee hoor ik zou ook niet bij zo iemand kopen

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:05

vijf euro verschil per dag is wel heel overdreven. Een flessenlam voor dertig euro is gewoon te duur.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:06

Ik weet niet hoeveel werk het is, maar dat is het risico nu eenmaal als je gaat fokken met dieren. Ik vind ook niet dat je dat per dag moet doorberekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:11

Kun jij wel vinden maar zo werkt het niet. Een veulen verkopen op 6 maand of op 11 maand is toch ook duurder op 11 maand? Je hebt er 4 maand extra tijd en eten in gestoken. De prijs gaat ook systematisch omhoog.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:15

DeMolenhoek schreef:
Kun jij wel vinden maar zo werkt het niet. Een veulen verkopen op 6 maand of op 11 maand is toch ook duurder op 11 maand? Je hebt er 4 maand extra tijd en eten in gestoken. De prijs gaat ook systematisch omhoog.

Maar dat gaat niet per dag, ik snap dat het duurder is en dat is logisch.

Maar hier is een prijs afgesproken en daar hou je je aan, vind ik. Die 5 euro is je "eigen risico". Bij een veulen kun je ook onmogelijk alle werkelijke kosten doorrekenen die je maakt in tijd en geld :-). Dat kan gebeuren als je dieren als hobby houdt.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:39

Lotus83 schreef:
Donderdag kreeg ik een bericht op Mp van iemand.
Ik bied de vraagprijs.

Oké.. ophalen of versturen ..
Gisteravond kreeg ik bericht met versturen graag en het volledige adres

Ik stuur betaalverzoek en tot op heden niets gehoord..
Misschien ben ik ongeduldig maar ik vind dat toch een beetje vreemd

Poging tot oplichting
Krijg net bericht..
Ik ben al 2x opgelicht, wil je 10 cent naar me overmaken dan betaal ik je direct.

Heb gezegd dat ze met iets beter zal moeten komen
Ik ga het adres nog even checken maar dat zal ook niet kloppen gok ik

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:41

DeMolenhoek schreef:

Een 9 jarige is toch ook niet meteen 2500 euro meer waard dan een 7 jarige omdat er 2 jaar stalkosten bij gerekend wordt?

Volgensmij gaat het hoofdzakelijk om hoe de verkoper reageert en niet eens zozeer om de prijs van het dier.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:50

Lotus83 schreef:
Lotus83 schreef:
Donderdag kreeg ik een bericht op Mp van iemand.
Ik bied de vraagprijs.

Oké.. ophalen of versturen ..
Gisteravond kreeg ik bericht met versturen graag en het volledige adres

Ik stuur betaalverzoek en tot op heden niets gehoord..
Misschien ben ik ongeduldig maar ik vind dat toch een beetje vreemd

Poging tot oplichting
Krijg net bericht..
Ik ben al 2x opgelicht, wil je 10 cent naar me overmaken dan betaal ik je direct.

Heb gezegd dat ze met iets beter zal moeten komen
Ik ga het adres nog even checken maar dat zal ook niet kloppen gok ik

En ja hoor. Adres voor centrum Jeugd en gezin in Rotterdam

Gemeld aan marktplaats en hoop dat ik antwoord krijg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:58

MarleenM schreef:
DeMolenhoek schreef:

Een 9 jarige is toch ook niet meteen 2500 euro meer waard dan een 7 jarige omdat er 2 jaar stalkosten bij gerekend wordt?

Volgensmij gaat het hoofdzakelijk om hoe de verkoper reageert en niet eens zozeer om de prijs van het dier.

Volwassen dieren kun je niet meer vergelijken. Eenmaal volwassen gaat het puur over africhting, wel/niet drachtig etc. Dan gaat het over prestatie’s. Op jonge leeftijd is dat anders. Maar goed, ik kan alleen maar zeggen: Als je niets/niet veel weet over schapen en lammeren kun je er ook geen zinnige uitspraak over doen. Ik ga bv ook niet discussiëren over de waarde van een oldtimer want ik heb er geen kennis van.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:58

Ik zet mijn telefoonnummer er niet meer bij. Had een rijbroek te koop.met lederen zitvlak, wordt ik gebeld door een jongen dat hij het wel wilde kopen en of ik dan met de broek op zijn hoofd wilde zitten.
Kan het nog gekker, mafketel?!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:19

uhm... ik heb al veel geiten en schapenlammeren grootgebracht... meeste gratis metv1 dag idd vanwege de hoge kosten. Ik weet dus wat het kost. En ja.. io snap dat dat doorberekend wordt, maar kom ff op, zeg:

om half 10 krijg ik antwoord op mijn vraag wat ie kost:25 euro.
daarna vraag io naarvhet ras, krijg daar geen antwoord op alleen 25 euro
enfin.. ik vraag of ik maandag kan halen.
hij:kan vanavond. 20 euro.
ik:sorry, uur rijden. Ik kan ook morgenvroeg komen
hij:nee, zondag lan niet
ik:ok, dan wordt het maandag
hij:30 euro mag je hem halen.

dikke doei, zeg. Hij kan niet op zondag, en verwachten dat mensen om 22 uur nog ff in de auto stappen slaat nergens op.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:27

Ik kreeg net een 1 ster beoordeling. Verkoopster weigerde te betalen voor verzending. Echt hoe ruk is dat beoordelingssysteem :=

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:59

Coconut schreef:
Ik kreeg net een 1 ster beoordeling. Verkoopster weigerde te betalen voor verzending. Echt hoe ruk is dat beoordelingssysteem :=

Kun je haar dan ook 1 ster geven? Ik negeer het als iemand verder ook meerder positieve beoordelingen heeft.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:12

Ik had haar nog twee sterren gegeven. De een ster beoordeling zie je pas als je de ander ook beoordeeld hebt :=

Sommige mensen :n

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:26

Coconut schreef:
Ik had haar nog twee sterren gegeven. De een ster beoordeling zie je pas als je de ander ook beoordeeld hebt :=

Sommige mensen :n

Ja het is een raar systeem, vrienden kunnen elkaar 5 sterren geven, ook als ze in het echt niets van elkaar kopen.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:56

Mijn ervaring is inmiddels dat wanneer je je advertentie verwijderd en aangeeft dat het niet via marktplaats verkocht is, je ook niemand kunt beoordelen :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:13

Ik heb ook weer één...

Ik verkoop leren rijlaarzen met rits, omdat mijn kuiten er al geruime tijd niet meer in passen. Dat staat ook letterlijk in de tekst samen met de maten en foto’s van de laarzen en het meetlint waarmee we de lengte en kuitmaat opgemeten hebben. Vrij weinig tekst, maar gewoon wat nodig is. De laarzen zijn verder niet van een bijzonder merk en worden verkocht als zijnde “gebruikt” maar zien er nog netjes uit, wat aan de foto’s te zien is.

De advertentie haal ik zo nog weg, maar voor nu is die hier nog te zien: http://link.marktplaats.nl/m1511676380? ... ios_tablet

Ik sluit een deal met koper voor €20

Maar nu ontvangt de koper het pakket en vind ze de rits te stroef lopen (ik heb daar zelf niets van gemerkt en heb ze nog goed gepoetst voor verkoop) en de laarzen zitten te strak. Krijg een heel zielig verhaal over dat dochter en heel lang voor gespaard heeft en nu wil ze de laarzen terug sturen en haar geld terug.

Wat zouden jullie doen?

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:15

Daphara schreef:
Ik heb ook weer één...

Ik verkoop leren rijlaarzen met rits, omdat mijn kuiten er al geruime tijd niet meer in passen. Dat staat ook letterlijk in de tekst samen met de maten en foto’s van de laarzen en het meetlint waarmee we de lengte en kuitmaat opgemeten hebben. Vrij weinig tekst, maar gewoon wat nodig is. De laarzen zijn verder niet van een bijzonder merk en worden verkocht als zijnde “gebruikt” maar zien er nog netjes uit, wat aan de foto’s te zien is.

De advertentie haal ik zo nog weg, maar voor nu is die hier nog te zien: http://link.marktplaats.nl/m1511676380? ... ios_tablet

Ik sluit een deal met koper voor €20

Maar nu ontvangt de koper het pakket en vind ze de rits te stroef lopen (ik heb daar zelf niets van gemerkt en heb ze nog goed gepoetst voor verkoop) en de laarzen zitten te strak. Krijg een heel zielig verhaal over dat dochter en heel lang voor gespaard heeft en nu wil ze de laarzen terug sturen en haar geld terug.

Wat zouden jullie doen?

Mijn eerste ingeving is dat ze zo stroef lopen omdat ze te strak zitten. Ik zou zelf zeggen verzonden is verkocht, dan had ze gewoon moeten komen passen. Zoiets is in mijn optiek gewoon een risico wat je loopt via marktplaats.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:35

Ik zou ze laten terugsturen, maar alle verzendkosten voor de koper. Ik denk dat ze ze dan wel houdt.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:37

ik zou niet laten terugsturen. Als ze het zo zielig vind voor haar dochter geeft ze toch zelf het geld terug? Voor hetzelfde geld is rits nu wel kapot door te ruw.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:40

IHN schreef:
ik zou niet laten terugsturen. Als ze het zo zielig vind voor haar dochter geeft ze toch zelf het geld terug? Voor hetzelfde geld is rits nu wel kapot door te ruw.

Dat, je weet niet hoe ze in de tussentijd er mee zijn om gegaan en hoe je ze terug krijgt.

Als jij de maten netjes hebt doorgegeven dan is het niet anders dan risico van online kopen.

Edit, advertentie zojuist gezien, lijkt mij duidelijk zat die gegevens. Jammer maar dan hadden ze moeten ophalen en passen bij jou.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:55

Gezien de maten is dat geen klein meisje meer. En lang sparen voor € 20?

Heb 3 weken geleden paar rijlaarzen via marktplaats verkocht, ook veel maten opgemeten en doorgegeven, koper durfde het wel aan. Ging om laarzen van een paar honderd euro's. Waren ook net te krap op kuiten, koper laat ze vermaken op eigen kosten. Waren wel nog nieuw en helft van winkelprijs.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 13:17

Ik had aangeboden haar de verzendkosten als compensatie terug te storten, dan had ze de laarzen voor €13, maar nee, ze is niet tevreden en wilde volledige vergoeding.

Inmiddels gaat koper mij melden bij marktplaats omdat ik ondeugdelijk spul verkoop. De ritsen zijn van “stroef” naar “gaan niet dicht” gegaan en de scheldwoorden vliegen me ook al om de oren.

Ik heb haar maar zelf dus maar “gemeld” bij marktplaats. Jammer is dan wel dat de hele chat verdwijnt.

Zucht, daar gaat mijn smetteloze 5 sterren score op MP.