Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:14

In hoeverre heeft een gewone huiskat de behoefte om te jagen? Het eten krijgen ze thuis namelijk rijkelijk?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:15

Nou, ik heb wat ratten kolonies leven in de muren rondom mijn tuin en in de carport (opslag van weet ik veel wat) van mijn buurvrouw en mijn honden zorgen ervoor dat ze niet in de tuin komen. Wie dat wel doet en word gepakt verteld dat niet na. Ik heb eigenlijk geen last van ze, ze komen niet in de buurt van mijn huis.

De rondstruinende katten in de buurt zorgen echter voor overlast. Ze krijsen, ze schijten overal (toch wat groter dan die rat) en ze hebben net zoveel vlooien.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:16

Denk eerder dat al het afval wat overal maar neergegooid wordt opruimen beter gaat helpen :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:21

Pantykous schreef:
Ik zei niet dat ik er vies van was, ik zeg alleen dat ik het een harddrug vind :D

Gezien al je antwoorden in dit topic vraag ik me af waarom wij geen bffs zijn :')

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:24

Winged schreef:
In hoeverre heeft een gewone huiskat de behoefte om te jagen? Het eten krijgen ze thuis namelijk rijkelijk?

Mijn goed gevulde huiskat brengt me haast dagelijks een dode muis.
Vroeger, toen we nog bij water woonden, ook muskusratten en meerkoeten maar die zijn hier gelukkig niet

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:25

Eulogy schreef:
elnienjo schreef:

Iemand met een dubbel paspoort is evengoed buitenlander. Dat is dan het risico van het van twee walletjes willen eten.

Je kunt niet elke 2e nationaliteit opgeven :? Dat heeft niks te maken met van twee walletjes willen eten.

<KNIP>

Correct. Op basis van een verdrag tussen NL en Marokko geeft de Nederlandse overheid bijvoorbeeld de geboorte van kinderen met minstens 1 Marokkaanse ouder door aan de Marokkaanse overheid. Die kinderen krijgen dan automatisch ook de Marokkaanse nationaliteit en die kun je NIET inleveren. Punt. Was een jaar geleden zelfs een rechtszaak van een ouderpaar (hij was Marokkaans) die per se NIET wilden dat de naam van hun kind aan de Marokkaanse overheid doorgegeven ging worden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:27

vanLotje schreef:
Winged schreef:

Mijn goed gevulde huiskat brengt me haast dagelijks een dode muis.
Vroeger, toen we nog bij water woonden, ook muskusratten en meerkoeten maar die zijn hier gelukkig niet

De onze jaagt ook bijna dagelijks. Uitsluitend viervoeters, geen vogels. Zijn voorganger deed alleen maar vogels.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:28

Nikass schreef:
Maar als zij nu twee weken droog brood willen eten zodat ze dan een uitje kunnen doen, is dat toch hun keuze?
Niemand bepaald toch hoe jij je salaris uitgeeft? Waarom dan wel willen bepalen hoe iemand zijn uitkering uitgeeft?

Dat is prima, maar ga dan niet lopen klagen. Of eisen dat je er ook recht hebt op. In Duitsland heb je wel eens van die donatie-manden voor eigenaren die het zelf niet voor hun hond/kat kunnen kopen en daar gooi ik nooit wat in. Ik snap dat je graag een huisdier wil hebben, maar als je het niet kunt betalen is dat gewoon jammer. Ga dan lekker de hond uitlaten van de buurman of zo. Die is vast ook blij met aandacht.

Katten jagen schijnbaar beter als ze regelmatig gevoederd worden (even die obesikatten niet mee gerekend) Onze boerderij kat krijg haar natje en droogje en vang muizen bij het leven. (zit op boerderij)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:33

Er zou een keurmerk voor cocktails moeten komen. Elk restaurant of bar dat cocktails verkoopt zou volgens de officiele richtlijnen moeten mixen. Belachelijke prijzen vragen voor een zwak aftreksel zou niet moeten kunnen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:35

sureido schreef:
Bloodymary schreef:
Kinderen hebben niks te zoeken op festivals.

Dit :') meeste festivals bestaan uit drugs/alcohol/sigaretten en zijn 18+, waarom zou je daar opeens kinderen bij betrekken?

Verder zie ik om mij heen nog steeds veel 15 jarigen of minder roken dus schijnbaar is het nog allemaal niet erg genoeg. Ik ben iemand die met drank op niet van sigaretten af kan blijven maar gelukkig wanneer ik niks drink ook niet rook, wat misschien ook wel niet populair is aangezien de meeste die roken altijd willen roken :+

Ik heb misschien wel een heel erge:

Wanneer jij geen verantwoordelijkheid neemt voor je beesten zoals katten, ook aub niet gaan flyeren als ze kwijt zijn of boos worden als ze doodgereden worden. Als jij je kat of hond zo graag wilt hebben, neem dan je verantwoordelijkheid en houd die beesten lekker op je eigen grond. En nu heb ik het niet over als ze een keer ontsnappen, maar sommige katten ontsnappen 10 keer op een dag en schijten alles onder. Dat is trouwens ook geen ontsnappen maar ‘de kat buiten laten’. Waarom? Je wil een kat, waarom moet die door heel de buurt lopen en lopen vechten met alle andere katten die wel in hun tuin zitten?

Mijn unpopular mening ertegenin: je moet geen kat houden als hij niet naar buiten kan. Wil ik best uitbreiden met: je moet geen dieren opsluiten. En nee, ik ben totaal niet heilig, ik heb ook dieren in hokjes gehad. Maar ik ben van gedachten veranderd. Één van de mooie dingen aan katten vind ik dat ze vrij kunnen zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:37

Niobe schreef:
Pantykous schreef:
Ik zei niet dat ik er vies van was, ik zeg alleen dat ik het een harddrug vind :D

Gezien al je antwoorden in dit topic vraag ik me af waarom wij geen bffs zijn :')

Wanneer vrienden van je vrienden worden <3

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:38

Mogen we dan ook onze honden op straat gooien? :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:40

Van mij wel ja. Vind honden persoonlijk wel een stuk enger, die bijten/komen in je kruis duiken _O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:41

Mensen met katten zouden hun tuin moeten afzetten zodat de katten niet bij de buren in de tuin kunnen schijten.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:45

MarcoBorsato schreef:
Niobe schreef:

Wanneer vrienden van je vrienden worden <3

Alleen maar liefde <3

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:46

Whale schreef:

In mijn jeugd, ik ben in 1953 in een grote stad geboren, liepen honden altijd gewoon op straat zonder hun eigenaren.Dat was wel een ander type hond dan tegenwoordig,geen HR honden.Maar gewone leuke gezellige honden. Als je tegenwoordig nog zo'n hond wilt hebben dan vind je die niet in Nederland. Wel als opvang uit Oost-Europa.Daar hebben ze nog dergelijke honden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:47

elnienjo schreef:
Mensen met katten zouden hun tuin moeten afzetten zodat de katten niet bij de buren in de tuin kunnen schijten.

eens!
hebben wij dan ook gedaan, flink wat stroom er op.. katten van de buurt hebben het wrs ook al ervaren.. komen niet meer in de buurt van onze tuin en niemand heeft last van onze katers.. ze schijten op eigen bak, verharen binnen mijn huis en tuin en niet op de tuinkussens van de buurman. niemand kan ze aanrijden.
Bovendien is ons huis en tuin muisvrij, en dat vind ik genoeg, wat de muisjes bij de sloot doen maakt mij niet zoveel uit.. vinden de roofvogels wel interessant.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:54

anjali schreef:
Whale schreef:

In mijn jeugd, ik ben in 1953 in een grote stad geboren, liepen honden altijd gewoon op straat zonder hun eigenaren.Dat was wel een ander type hond dan tegenwoordig,geen HR honden.Maar gewone leuke gezellige honden. Als je tegenwoordig nog zo'n hond wilt hebben dan vind je die niet in Nederland. Wel als opvang uit Oost-Europa.Daar hebben ze nog dergelijke honden.

HR Honden? Hoog Rendement?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:55

Hoog risico

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:56

MaritB schreef:
Hoog risico

Moet het dan niet zijn: HR EIGENAREN?! Oops, unpopular opinion :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:11

Pandora2 schreef:
Pantykous schreef:
Alcohol is een harddrug, nicotine ook.

Eens.

Ook al zit ik dan aan de harddrug :')

De wet bepaald of iets een harddrug is, dat is geen mening.
Zowel alcohol als nicotine zijn in Nederland geen harddrug.

Net zo als dat de maan geen planeet is. Je kunt vinden van wel, maar dat maakt het nog niet waar.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:15

Ok, muggenzifter.

Mijn unpopular opinion is dat de wet die bepaalt dat alcohol en nicotine geen harddrugs zijn, onzin is. Maw de opiumwet moet op de schop. Naar mijn mening.

Past het zo wel in je straatje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:19

Pantykous schreef:
Ok, muggenzifter.

Mijn unpopular opinion is dat de wet die bepaalt dat alcohol en nicotine geen harddrugs zijn, onzin is. Maw de opiumwet moet op de schop. Naar mijn mening.

Past het zo wel in je straatje?

Helemaal goed zo, ik kan vanavond weer rustig slapen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:19

Fijn, ik ook :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:21

Zo'n volgevreten huiskat kan gewoon lekker voor de hobby de halve dag bij een muizenholletje gaan liggen wachten totdat de muis echt wat te eten moet gaan zoeken en het dan toch maar waagt.....