Ik date, jij datet, wij daten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:31

Ik heb wel een interessant verhaal :')

3 jaar geleden iemand op een dating site tegengekomen die alles aan elkaar loog... Eerst was hij advocaat, toen bleek dat dat onzin was werkte hij ineens voor de FBI... Het is toen nooit tot een ontmoeting gekomen, daar had hij ook telkens smoesjes voor. Maar ik had hem wel via Skype gezien dus wist wel hoe hij er uit zag.

Nu 2 weken geleden per toeval zijn foto gezien en een berichtje gestuurd in de hoop dat hij eens eerlijk zou zijn, en het lijkt erop dat hij dat nu is. Ik vind het wel lastig om hem te vertrouwen en wil alles checken, maar ik heb hem nu eenmalig gezien en dat was wel heel apart :D toch vragen die ik had die beantwoord zijn.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:31

Ik heb enkel te melden dat ik de jongen van mijn afgelopen 2 dates heb gezegd dat het niks gaat worden, hij was heel lief maar hij leeft in zo'n andere wereld dan ik. Hij neemt het helaas vrij slecht op...

Wiskey1

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:46

Hier ook niks te melden haha.

Ben benieuwd tanya!

Wat vervelend stabledoor! Hoe uit zich dat?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:47

Tanya, lastig! Hoe oud was hij toen hij loog?

Oh wat zuur stabledoor, maar het is jou keuze en als ik het zo hoor verstandige keuze

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:53

Tanya, wat een super bizar verhaal :')

Stabledoor :(:)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:10

Janinevv schreef:
Tanya, lastig! Hoe oud was hij toen hij loog?

Oh wat zuur stabledoor, maar het is jou keuze en als ik het zo hoor verstandige keuze

24, nu bijna 28.
Hij zat/zit niet lekker in zijn vel en het liegen was een uitweg enzo. Ik snap het wel, maar heb wel serieuze trust issues erdoor :')

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:13

@wiskey1: Het waren verschillende dingen. Het ging ook veel te snel voor mij. Het voelde alsof hij uit een hogere sociale klasse komt dan ik, niet dat hij zich arrogant gedroeg, maar ik kan slecht tegen dat gevoel. Om een voorbeeld te noemen: we hadden het ovver studentenfeesten, in mijn oude studentenstad kan het er soms marginaal aan toe gaan dus ik vertelde wat verhalen, zegt hij "daar heb ik geen ervaring mee, ik verkeer niet in zulke kringen" en dat gaf me zo'n minderwaardig gevoel, want die kringen zijn mijn mensen, mijn vrienden, mijn 'volk'. Zijn kringen zijn wat meer de adelijke kant op. Hij zal het ongetwijfeld niet zo bedoeld hebben, maar toch... Zijn leven lijkt in niets op het mijne, dat zou gewoon niet goed komen, hoe lief hij daarnaast ook was.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:15

StableDoor schreef:
@wiskey1: Het waren verschillende dingen. Het ging ook veel te snel voor mij. Het voelde alsof hij uit een hogere sociale klasse komt dan ik, niet dat hij zich arrogant gedroeg, maar ik kan slecht tegen dat gevoel. Om een voorbeeld te noemen: we hadden het ovver studentenfeesten, in mijn oude studentenstad kan het er soms marginaal aan toe gaan dus ik vertelde wat verhalen, zegt hij "daar heb ik geen ervaring mee, ik verkeer niet in zulke kringen" en dat gaf me zo'n minderwaardig gevoel, want die kringen zijn mijn mensen, mijn vrienden, mijn 'volk'. Zijn kringen zijn wat meer de adelijke kant op. Hij zal het ongetwijfeld niet zo bedoeld hebben, maar toch... Zijn leven lijkt in niets op het mijne, dat zou gewoon niet goed komen, hoe lief hij daarnaast ook was.

Ah op die manier! Klinkt niet fijn! Maar hij neemt het niet goed op zeg je?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:25

Wiskey1 schreef:
StableDoor schreef:

Ah op die manier! Klinkt niet fijn! Maar hij neemt het niet goed op zeg je?

Hij maakt er een beetje een drama van, maar dat bevestigt eigenlijk alleen maar meer dat mijn keuze juist was.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 05:56

StableDoor schreef:
Hij maakt er een beetje een drama van, maar dat bevestigt eigenlijk alleen maar meer dat mijn keuze juist was.

ik snap inderdaad wel dat je dan deze keuze heb genomen.
ik hou ook niet van dat soort mensen en ze zijn toch vaak wel bewust van het mensen minderwaardiger maken dan hun zelf.

en als hij dan inderdaad zo reageert is de stap denk ik inderdaad alleen maar beter geweest
dat drama zal hij dan wel bij meer dingen doen die hem tegen staan namelijk :+

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:56

Oh wat een leven nu weer hier, leuk! Met goede en minder goede verhalen.

Janine: fijn dat je nu wel iemand hebt waarbij het gevoel goed is en het van beide kanten lijkt te komen!
Stabledoor: Ik zou echt precies hetzelfde hebben gehad, dus ik denk dat je inderdaad de goede keuze hebt gemaakt. En zijn reactie bevestigd dat alleen maar inderdaad.
Tanya: Spannend verhaal dit. Hoe kwam je er ineens op om hem toch weer een berichtje te sturen? Ik ben benieuwd hoe hij nu is!

Ik had het daten voor 2018 eigenlijk opgegeven, had er geen zin meer in. Maar nu is mijn leuke collega (en, om het nog moeilijker te maken, een van mijn beste vrienden) weer single. Vorig jaar gevoelens voor hem gehad, maar het was eigenlijk te onhandig en ik wilde onze goede vriendschap niet kwijt. Wel ooit gezoend, maar toen kreeg hij begin dit jaar een relatie, dus alle gevoelens uitgeschakeld. Maar nu komen ze toch wel langzaam terug en hij trekt nu nog meer naar me toe dan eerst. Dus we gaan nu gewoon voor een 'leuke tijd' en ik zie wel hoe het loopt.

edit:typo

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:08

Ik heb ook niet zo heel veel te vertellen op dit moment.
Ik ben wel wat aan het Tinderen en in gesprek met een leuke man. Maar ik blijf toch met die ene Tindermatch gedachten zitten. Wat ik van mezelf stom vind, want waarom wil ik nu juist de man die het meest onbereikbaar is {:)-:( Maar goed, gaat wel weer over, ooit haha.

StableDoor, jeetje. Beetje uit de hoogte van hem om zo te reageren op die studentenfeest. Rare reactie := Ik denk dat je deze inderdaad beter kwijt dan rijk bent.
Tanya, wat een verhaal haha. Ik ben benieuwd hoe het gaat nu en of ie wel eerlijk is deze keer _O-
Janine is wel een beetje het succesverhaal van dit topic op dit moment denk ik, haha! Super leuk! *\o/*

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:51

Stormmilagro : wat een spannend iets, weet die vriend ook wat hij voor jou voelt of is daar nooit over gesproken (die zoen)?

Marjon : leuk dat je tindert, mijn huigde jongen komt ook van tinder en was gelijk ook mijn eerste tinder date ooit.

Tot nu toe is het hier een succes! Ben benieuwd hoe het vanavond gaat, heb er in iedergeval zin in!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:38

Het was weer leuk *\o/*
Gaan weer wat doen binnenkort. Ben benieuwd!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:39

Leuk. Houden zo,

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:43

Jaa, hebben echt ook best veel dingen gemeen en dat scheelt een heleboel. En de zelfde humor :D

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:28

Janinevv schreef:
Het was weer leuk *\o/*
Gaan weer wat doen binnenkort. Ben benieuwd!

wat super leuk zeg!
Fijn dat het zo goed klikt :D

Wat hadden jullie gedaan dit keer?
(of heb ik daar overheen gelezen :+ )

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:19

Janinevv schreef:
Stormmilagro : wat een spannend iets, weet die vriend ook wat hij voor jou voelt of is daar nooit over gesproken (die zoen)?

Toen nooit echt over gesproken, de kans niet gehad (want zoiets wilde ik dan niet via whatsapp doen). En aangezien hij een maand/anderhalve maand erna een relatie kreeg heb ik het toen ook laten rusten. Dus nu gewoon zien hoe het loopt. Hij is nog niet klaar voor een nieuwe relatie (logisch, zo snel en hoeft ook zeker niet), maar we gaan gewoon leuke dingen doen. Gisteren na werk wel gezoend, dus voor de 1e keer sinds die ene keer een jaar terug, en vanuit zijn initiatief, dus daar was ik stiekem wel heel blij mee! :D

Fijn dat jouw date weer leuk was!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:33

Klinkt leuk gewoon wel zien toch waar het op uitloopt. Tot die tijd lekker genieten.

nu wat langere reactie was zo ellendig moe gisteravond. Janine wat hebben jullie gedaan?
Marjon heb ooit eens elders geopperd, kan het zijn dat je de onbereikbare man wil hebben omdat je eigenlijk diep van binnen niks vastigs wil hebben? Soort van bescherming tegen jezelf omdat dat toch nooit iets kan worden?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:50

Poging twee tot edit kan zijn dat iets dubbek staat had gekopieerd. :+
Grr bokt

Klinkt leuk gewoon wel zien toch waar het op uitloopt. Tot die tijd lekker genieten.

nu wat langere reactie was zo ellendig moe gisteravond. Janine wat hebben jullie gedaan?
Marjon heb ooit eens elders geopperd, kan het zijn dat je de onbereikbare man wil hebben omdat je eigenlijk diep van binnen niks vastigs wil hebben? Soort van bescherming tegen jezelf omdat dat toch nooit iets kan worden?

Stabledoor nu op jou reageren. Vreemd genoeg kom ik dit vaker tegen, dat iemand zich een stand lager voelt of het idee heeft dat er op neergekeken wordt want ik heb slechts ...... gedaan enz. Maar kan het niet zijn dat iemand je gewoon leuk vind om wie je bent en dat je afkomst/opleiding enz geen biet uitmaakt. En dat er geen bijbedoeling zit bij een dergelijke opmerking

Reden waarom ik dit zo neerzet. Omdat ik soms nu ook opmerkingen maak die ook zo opgevat kunnen worden van oh je kijkt neer op een milieu. -O- heel simpel ik kom uit een familie waar studeren wordt gemotiveerd (ook ooms tantes aan beide kanten dus) familieleden overal en nergens naar zijn uitgezwermd in alle mogelijke samenstellingen en zo. Veel zzp ers, mensen met een eigen zaak. Veel wisselingen van baan en huis enz. Reizen veel nieuwsgierig naar ander eten culturen. Laten binnen huwelijk of relatie de ander rustig alleen op vakantie gaan :j ,

Gv komt uit een arbeiders milieu. Iedereen om hem heen, ook zijn ouders, buren vrienden meest werken drie ploegen in fabriek houden van nederlandse meezingers en wonen in hoge uitzondering 10 km van hun geboorteplek af. (En dat is dat extreem ver weg :') ) werken van dag een tot hun pensioen op een zelfde plek. Eten liefst altijd iedere dag zelfde. Gaan naar zelfde camping op zelfde plek in zelfde week. Als ze al op stap gaan. Hier en daar mensen die moeite hebben met lezen en schrijven bijvoorbeeld (niet in zijn familie maar wel buren/vrienden best aantal) veel mensen zonder rijbewijs. Stellen doen echt altijd alles samen en alleen op stap is eigenlijk ongebruikelijk dan wel onbespreekbaar

Hij wijkt daarin wel af en hinkt eigenlijk tussen twee werelden in, reist graag, is razend nieuwsgierig naar ander eten, culturen. Maar kan ook terugvallen op hee dat ken ik dus dat bestel ik. :') Maar aan de andere kant werkt ook hij al 25 jaar bij dezelfde baas in jawel drie ploegendienst. Al is hij wel steeds met opleidingen zijn kennis aan het vergroten. Dat wil hij dus wel.

Zo ontzettend groot verschil dat ik ook wel eens dingen zeg als oh jij bent echt zo opgegroeid in een totaal ander milieu. En soms ook eye opener hee mensen doen echt soms dit of dat. Dat is geen overdreven cliche maar het bestaat echt :+ . Dus ja dat kan ook opgevat worden als ik kijk neer op, maar dat doe ik juist absoluut niet, ben alleen soms oprecht verrast of verbaasd. Ook hoe mensen met elkaar omgaan. Gelukkig weet gv ook dat ik er niks mee bedoel maar ja soms mensen om hem heen krijg ik wel naar mijn hoofd ooh doe je weer geleerd, of moet je je afkomst weer laten zien. Tsja mijn papa was ook maar een hardwerkende man. En niet stinkend rijk of zo, :+

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:17

karuna schreef:
Poging twee tot edit kan zijn dat iets dubbek staat had gekopieerd. :+
Grr bokt

Stabledoor nu op jou reageren. Vreemd genoeg kom ik dit vaker tegen, dat iemand zich een stand lager voelt of het idee heeft dat er op neergekeken wordt want ik heb slechts ...... gedaan enz. Maar kan het niet zijn dat iemand je gewoon leuk vind om wie je bent en dat je afkomst/opleiding enz geen biet uitmaakt. En dat er geen bijbedoeling zit bij een dergelijke opmerking

Reden waarom ik dit zo neerzet. Omdat ik soms nu ook opmerkingen maak die ook zo opgevat kunnen worden van oh je kijkt neer op een milieu. -O- heel simpel ik kom uit een familie waar studeren wordt gemotiveerd (ook ooms tantes aan beide kanten dus) familieleden overal en nergens naar zijn uitgezwermd in alle mogelijke samenstellingen en zo. Veel zzp ers, mensen met een eigen zaak. Veel wisselingen van baan en huis enz. Reizen veel nieuwsgierig naar ander eten culturen. Laten binnen huwelijk of relatie de ander rustig alleen op vakantie gaan :j ,

Gv komt uit een arbeiders milieu. Iedereen om hem heen, ook zijn ouders, buren vrienden meest werken drie ploegen in fabriek houden van nederlandse meezingers en wonen in hoge uitzondering 10 km van hun geboorteplek af. (En dat is dat extreem ver weg :') ) werken van dag een tot hun pensioen op een zelfde plek. Eten liefst altijd iedere dag zelfde. Gaan naar zelfde camping op zelfde plek in zelfde week. Als ze al op stap gaan. Hier en daar mensen die moeite hebben met lezen en schrijven bijvoorbeeld (niet in zijn familie maar wel buren/vrienden best aantal) veel mensen zonder rijbewijs. Stellen doen echt altijd alles samen en alleen op stap is eigenlijk ongebruikelijk dan wel onbespreekbaar

Hij wijkt daarin wel af en hinkt eigenlijk tussen twee werelden in, reist graag, is razend nieuwsgierig naar ander eten, culturen. Maar kan ook terugvallen op hee dat ken ik dus dat bestel ik. :') Maar aan de andere kant werkt ook hij al 25 jaar bij dezelfde baas in jawel drie ploegendienst. Al is hij wel steeds met opleidingen zijn kennis aan het vergroten. Dat wil hij dus wel.

Zo ontzettend groot verschil dat ik ook wel eens dingen zeg als oh jij bent echt zo opgegroeid in een totaal ander milieu. En soms ook eye opener hee mensen doen echt soms dit of dat. Dat is geen overdreven cliche maar het bestaat echt :+ . Dus ja dat kan ook opgevat worden als ik kijk neer op, maar dat doe ik juist absoluut niet, ben alleen soms oprecht verrast of verbaasd. Ook hoe mensen met elkaar omgaan. Gelukkig weet gv ook dat ik er niks mee bedoel maar ja soms mensen om hem heen krijg ik wel naar mijn hoofd ooh doe je weer geleerd, of moet je je afkomst weer laten zien. Tsja mijn papa was ook maar een hardwerkende man. En niet stinkend rijk of zo, :+

Ik snap wat je bedoelt, maar zijn toon was denigrerend, ik kreeg er echt een gevoel bij dat hij dacht dat hij beter is dan mijn vrienden (die overigens allemaal hoogopgeleid zijn) en dat hij daarmee indruk wilde maken op mij, dat hij wel 'klasse' heeft. En ja, ik ben even 'marginaal' als mijn vrienden, dus als hij zo praat richting mijn vrienden, heeft hij het eigenlijk ook over mij. Date zelf is van een milieu waar vooral met mensen van adel om wordt gegaan (zijn beste vriend is bijvoorbeeld een prins :+ ). Ik ben overigens ook hoogopgeleid, ik doe een zwaardere studie dan hij, maar dat heeft er eigenlijk niet zo veel mee te maken denk ik. Het is een lieve jongen verder, maar niet mijn ding.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:22

Ah op die manier. :j ex schoonfamilie had daar ook handje van {:)-:(

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:58

We zijn even in stadje wat wezen drinken.

Had net begrafenis van mijn opa, was heel mooi. En ben ook opgelucht dat achter de rug is.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:38

Janinevv schreef:

Had net begrafenis van mijn opa, was heel mooi. En ben ook opgelucht dat achter de rug is.

O gezellig, dat kan natuurlijk ook gewoon.

Wat fijn dat het mooi was Janine!
En inderdaad achter de rug, alleen begint het echte afsluiten nu wel vaak pas.
Sterkte de komende tijd.

En die dates zijn een mooie bijkomstige afleiding denk ik zo maar ;)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 17:10

lovelyfiefy schreef:
Janinevv schreef:

O gezellig, dat kan natuurlijk ook gewoon.

Wat fijn dat het mooi was Janine!
En inderdaad achter de rug, alleen begint het echte afsluiten nu wel vaak pas.
Sterkte de komende tijd.

En die dates zijn een mooie bijkomstige afleiding denk ik zo maar ;)

Jaa klopt, hadden ook naast gezellig en grappige gepsrekken ook wel wat serieuzere en over toekomst gehad.

Het is wel raar hoor, nu helemaal geen opa's en oma's meer.