Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:37

chamion schreef:
Vorige week goedkoop met 20 euro. Deze week tot nu toe nog geen boodschappen gedaan. Simpelweg geen geld. :')

Wat spulletjes verkocht wat te koop stond en nu heb ik 34 euro. Hiervoor moet ik tanken en boodschappen doen. Hopelijk komt mijn loon snel, en dat alles nu wel goed is gegaan (vakantiegeld komt maar niet tot uitkering) want dan heb ik 34 euro voor boodschappen want tanken kan ik dan van mijn bankrekening. :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:53

chamion schreef:
chamion schreef:
Vorige week goedkoop met 20 euro. Deze week tot nu toe nog geen boodschappen gedaan. Simpelweg geen geld. :')

Wat spulletjes verkocht wat te koop stond en nu heb ik 34 euro. Hiervoor moet ik tanken en boodschappen doen. Hopelijk komt mijn loon snel, en dat alles nu wel goed is gegaan (vakantiegeld komt maar niet tot uitkering) want dan heb ik 34 euro voor boodschappen want tanken kan ik dan van mijn bankrekening. :+

Pfoeh, niemand om op terug te vallen die je even een paar tientjes wil lenen tot dat gedoe met je geld opgelost is?

Doubtless

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:09

Kan je mss fietsen ipv autorijden?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:37

Ik heb een bak buitenbeentjes peren gekocht. Echt véél peren voor weinig geld. Lekker in smoothies enzo :9 :9

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:46

chamion schreef:
chamion schreef:

Wat fijn dat je iets verkocht hebt en zo geld hebt, maar wat een lastige situatie waar je in zit. Weet je niet wanneer je loon exact komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:32

Ik heb nog 7 euro voor de weekend boodschappen, moest verf benodigdheden en hamstervoer extra hebben en dan de gebruikelijke zak kattenvoer . Gaat allemaal van weekbudget af (40 euro per week , hoop dat ik binnenkort meer krijgen kan van bewindvoerder elke week)

Heb in principe nog rijst en een pot chicken tonight staan , brood crackers en kaas . Zou moeten kunnen dit weekend :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:46

Deze week 21 euro uitgegeven! Komend weekend ga ik een weekendje naar m'n ouders, dat scheelt veel geld.

De buitenbeentjes peertjes vind ik ook fantastisch! :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:07

Ik merk dat ik een weekbudget heeeel moeilijk vind, gewoon omdat ik niet echt met weekmenu's werk maar meer met de spullen die ik toevallig heb en daar evt nog iets bijhalen (wat dan neerkomt op bijv een pakje pita's of een zak spinazie) voor een complete maaltijd. Daarom dat ik nu veel naar het gemiddelde probeer te kijken,dat zou ook wat moeten zeggen :j
Momenteel is het gemiddelde 27 per week, inclusief kattenvoer en een frequent mee-etende vriend. Dat is best netjes denk ik :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:11

Week menu werkt ook niet hier
eerste 2 weken veel aant verzamelen geweest en daardoor einde van de maand weinig nodig
Dus ga straks ook kijken naar wat ik heb uitgegeven hele maand en dat door de weken delen
Dan ga ik dan volgende maand in 1 x pinnen dus word het een maand budget

Denk dat dat beter werkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:14

Iedereen moet het op zijn eigen manier doen toch +:)+ Het gaat er uiteindelijk om dat we bewuster omgaan met ons maandbuget (en straks allemaal stinkend rijk zijn van het geld dat we besparen :oo :oo )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:16

Ik heb geen andere keus , krijg mijn weekgeld en daar moet ik het mee doen meer heb ik niet :)

Topic staat vol tips altijd fijn

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:25

I know rebecca
Wie weet als ik de smaak te pakken heb met voorraad bijgevuld houden enz dat het dan wel gaat lukken
Maar begon nu met een lege vriezer en lege kast hihi

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:37

Weekbudget werkt hier ook niet. Ik kan het allemaal nog zo plannen, bedenken en in huis hebben, maar dan moet ik er op die dag maar net zin (en tijd) in hebben :+ Morgen eten en wijntjes drinken met vriendinnen, da's dan weer wat duurder. Maar voor dat soort dingen maak ik gewoon ruimte :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:04

Ik ook weekgeld contant. De ene week 70 euro en nu 50.
Het ging mij wel makkelijk af. Ik kan nu gelukkig van de 70 alles doen dat ik moest doen. Normaal als ik pedicure of medicatie moet halen dan komt dat bovenop de 70

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:05

Hier ook morgen eten met vriendinnen
Ik kook maar wel afgesproken dat we de kosten delen en mocht me uitleven
Dus dat ga ik ook doen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 00:02

Rebecca schreef:
Ik heb geen andere keus , krijg mijn weekgeld en daar moet ik het mee doen meer heb ik niet :)

Hier hetzelfde, ik doe daarom ook niet zozeer mee om te bezuinigen maar om me er wat meer van bewust te worden wat ik allemaal koop.
Als ik écht zou willen zou ik wellicht wat kunnen bezuinigen maar met de kosten van 4 katten heb je zowiezo een hap uit je budget van €25,- à €30,- per maand.
Maar heb best veel huishoudelijke producten nu dus hoef daar voorlopig vrijwel niets van te halen, wat dus betekend dat ik in principe m'n volledige weekgeld heb voor boodschappen en de katten en geregeld een bestelling bij aliexpress.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:07

Rebecca schreef:

Topic staat vol tips altijd fijn

hier ook.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:57

Ik krijg in theorie elke donderdag mijn geld, maar het is weer de begin van de maand dus ik stond rood. Er moest nog wat anders ook af, dus wist niet of mijn loon voldoende was om de rood stand weg te werken.
Ik werk op 30 km afstand van mijn huis, en werk regelmatig de afsluitende dienst. Dus fiets is niet mogelijk (anders had ik dat inderdaad al gedaan of een scooter gekocht) Lenen van andere doe ik liever niet. Heb al te veel schulden en die ben ik nu bezig af te betalen (en de reden dat ik flink moet besparen) want voorlopig (nog 2 maanden) ben ik ruim 250 euro per maand extra kwijt aan vaste lasten. Allemaal schulden die zijn begonnen na het overlijden van mijn moeder en dat alle rekeningen (behalve mijn inkomsten rekening) werden geblokkeerd.

Gelukkig heb ik de afgelopen 2,5 maand veel extra gewerkt waardoor ik die 250 euro verdient had, maar het bleef krap. Dus vandaag maar aan de baas vragen of ik voor vast 25 uur kan krijgen, zomer komt er weer aan dus de baas zal meer mensen nodig gaan hebben.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 10:10

Ben blij dat ik niet zo hoef te leven :=
Sterkte ermee :(:)

Dit weekend toch meer boodschappen nodig dan ik dacht, budget van volgende week zal er dus ook heel eind aan gaan maar van plan ook voor volgende week al wat boodschappen te doen :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:17

Nog een tip:
Vele van jullie zullen dit al doen :+ ik kocht altijd gesnipperde ui.
Tot mijn moeder zei: zo'n bakje kost €1,25.. Bij de Turk heb ik een netje uien voor 1.. Ongeveer 10x zoveel dus.. Ik snij voortaan wel zelf :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:17

Chamion
Balen dat je er dergelijke gevolgen van ondervind
Alsof je in zo een periode niet al genoeg aan je hoofd hebt :(:)
Hopelijk snel de boel weer op de rit

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:18

Ik koop uien bij een boer een dorp verderop
Net van 5 kg voor 3 euro
En vele malen langer houdbaar dan die van de supermarkt

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 10:19

Ik snijd altijd mijn uien al zelf idd :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:35

De voorgesneden groenten zijn ook een stuk duurder dan ongesneden. Plus ik vind altijd stukjes steel die ik niet wil :') Bij gesneden groenten zit ook zout verwerkt om het wat langer houdbaar te houden. Ik snij mijn groenten wel lekker zelf :D

@Magrathea dat is inderdaad wel heel netjes! ik heb januari voor gemiddeld 22 euro per week boodschappen gedaan voor mij alleen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:41

Zout onttrekt vocht , als ze dat er bij stoppen word het volgens mij juist minder lang houdbaar
(Ik snijd het meeste ook gewoon zelf hoor)