Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:47

_Friemel schreef:
Ik heb het peuterbed van m'n zoontje op marktplaats staan omdat hij over gaat naar een groter bed, ik heb dit bed zelf ontworpen en met de hand laten maken van zware kwaliteit steigerhout 1,5 jaar geleden (lees, je krijgt t bed dat maar 70x150 is bijna niet opzij) ik heb er zelf veel voor betaald dus ik wil er graag wat moois voor terug, hij staat echt net op marktplaats en ik krijg een bod van 50 euro met daarachter aan dat ze het zo zwaar heeft want alleenstaand en of ik een uitzondering kon maken en van een ander 150 met een levensverhaal erachteraan, 5 kids, krap bij kas, weinig ruimte etc. Waar haal je het lef vandaan....

Koop dan lekker een goedkoop bed van Leen Bakker of IKEA. 8)7

_Friemel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:50

Ja of een ander bed van marktplaats maar ga niet bedelen op een zware kwaliteit handgemaakt bed :+ wilde eigenlijk terug sturen dat ik ook alleenstaand ben en een nieuw bed moet kopen voor m'n zoontje. Of moet hij maar op de grond :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:51

_Friemel schreef:
Ja of een ander bed van marktplaats maar ga niet bedelen op een zware kwaliteit handgemaakt bed :+ wilde eigenlijk terug sturen dat ik ook alleenstaand ben en een nieuw bed moet kopen voor m'n zoontje. Of moet hij maar op de grond :')

Precies ja. En vaak zijn het nieteens mensen die het echt zo krap hebben, maar gewoon mensen die voor een duppie op de eerste rij willen zitten.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:58

Ik heb er toen ook 1 langs gehad voor een loopfietsje, ze doet een bod, maakt een afspraak en krijg later een mail of t voor 10 euro minder kan want ze had t krap dus ik eerlijk gezegd nee helaas ik heb genoeg geïnteresseerde dus prijs staat vast.

Nou toen kwam ze dus, wat een figuur, ze is 10 minuten binnen geweest en ik wist al dat ze tepelpiercings had gehad, 1 downunder, dat haar ex haar kind niet meer mocht zien zonder haar, dat haar ex het kind niet wilde, dat haar ex haar sloeg en als klapper op de vuurpijl dat ze wekelijks zakgeld kreeg. Maar vervolgens wel aan me vragen waar ze lekker kon eten want ze had honger dus wilde ff wat halen...

Ik deed de deur dicht en ik dacht echt alleen maar "wtf was dat"

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:04

_Friemel schreef:
Ik heb er toen ook 1 langs gehad voor een loopfietsje, ze doet een bod, maakt een afspraak en krijg later een mail of t voor 10 euro minder kan want ze had t krap dus ik eerlijk gezegd nee helaas ik heb genoeg geïnteresseerde dus prijs staat vast.

Nou toen kwam ze dus, wat een figuur, ze is 10 minuten binnen geweest en ik wist al dat ze tepelpiercings had gehad, 1 downunder, dat haar ex haar kind niet meer mocht zien zonder haar, dat haar ex het kind niet wilde, dat haar ex haar sloeg en als klapper op de vuurpijl dat ze wekelijks zakgeld kreeg. Maar vervolgens wel aan me vragen waar ze lekker kon eten want ze had honger dus wilde ff wat halen...

Ik deed de deur dicht en ik dacht echt alleen maar "wtf was dat"

:') omg wat erg

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:06

Omg friemel, die slaat wel echt alles zeg :')

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:29

Ja en ik liep ook steeds meer naar de deur zo van ja haha je mag nu wel weg en toen stond ik er en ze bleef maar ratelen terwijl ze de deur blokkeerde :') dus ik zo nou hartstikke fijn, veel plezier ermee ik ga gauw m'n kleine ophalen!

:')

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:40

Daarom laat ik liever niemand binnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:41

Jemig Friemel, wat een aparte mensen heb je er toch tussen zitten :')

Wij hebben ook wel mensen gehad die ter plekke nog proberen om te afgesproken prijs omlaag te krijgen.
Loeizware grenen kast, maar zag er nog wel goed uit. Op Marktplaats gezet voor 70 euro en uiteindelijk akkoord met een bod van 50 euro.
Meneer en zoon kwamen de kast ophalen met een aanhangertje (waarvan ik echt mijn twijfels had of die niet in elkaar zou zakken := ). Hoop gemopper omdat de kast zo zwaar was (had ze al gewaarschuwd). Met veel gezucht en gesteun het kreng op de aanhanger gekregen, komt de vader met 25 euro aan omdat ze de aanhanger hadden moeten lenen ivm het gewicht van de kast.
Uh ja, dat is toch niet ons probleem? :+ Ze hebben het nog een tijd vol gehouden, maar wij wilden er echt 50 euro voor hebben of ze mochten de kast weer terug op z'n plek zetten. In die sjouwklus hadden ze ook geen zin, dus toch maar de afgesproken prijs betaald :')

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:45

Cayenne schreef:

Wij hebben ook wel mensen gehad die ter plekke nog proberen om te afgesproken prijs omlaag te krijgen.
Loeizware grenen kast, maar zag er nog wel goed uit. Op Marktplaats gezet voor 70 euro en uiteindelijk akkoord met een bod van 50 euro.
Meneer en zoon kwamen de kast ophalen met een aanhangertje (waarvan ik echt mijn twijfels had of die niet in elkaar zou zakken := ). Hoop gemopper omdat de kast zo zwaar was (had ze al gewaarschuwd). Met veel gezucht en gesteun het kreng op de aanhanger gekregen, komt de vader met 25 euro aan omdat ze de aanhanger hadden moeten lenen ivm het gewicht van de kast.
Uh ja, dat is toch niet ons probleem? :+ Ze hebben het nog een tijd vol gehouden, maar wij wilden er echt 50 euro voor hebben of ze mochten de kast weer terug op z'n plek zetten. In die sjouwklus hadden ze ook geen zin, dus toch maar de afgesproken prijs betaald :')

Ik vind dat gewoon echt schofterig... :oo

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:48

-O- cayenne, om die reden laten wij betalen vóórdat het ingeladen is.... Een buurman had het een keer met een piano. Heel veel moeite gedaan om dat ding in te laden en toen gaven ze er ook minder dan van te voren afgesproken voor. Nu was m'n buurman nogal makkelijk en heeft het erbij laten zitten...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:51

Kentaro: de volgende keer pakken wij het ook heel anders aan inderdaad!

Ik vergat nog mijn gevoel over mensen die bij je in huis moeten komen om iets te kopen.
Momenteel vliegen mijn laatste jonge vogels uit en komen de nieuwe eigenaren die dus ophalen.
Over het algemeen zijn dat meestal hele leuke mensen. Goed, je laat ze binnen, toont de vogel, maakt een leuk praatje.. Soms bied ik zelfs iets te drinken aan wanneer ze van ver komen.. Niets aan de hand.
Maar je hebt er ook mensen tussen zitten die gewoon bijna niet meer weg willen -O-
Vorig jaar had ik ze er al tussen zitten en de afgelopen weken weer. Na een half uur/drie kwartier vond ik het wel genoeg, maar ze bleven gewoon op de bank plakken, ondanks mijn subtiele hints dat ik aan het eten wilde beginnen/manlief thuis kwam. Inclusief de awkward stiltes omdat ik echt wel uitgepraat was en er op zat te wachten tot het muntje viel. *crickets chirp*
Nope, de hint kwam nog steeds niet aan :')
Uiteindelijk heb ik maar gezegd dat ik moest opschieten ivm een (niet bestaande) afspraak, anders hadden ze volgens mij nog verwacht dat ze konden blijven eten ofzo :=

De meeste mensen zijn gewoon leuk en aardig, hoor. Maar soms...
Of ze rukken gewoon je volieres open, waarna ik een snoekduik moet maken om hem dicht te gooien voor ik m'n vogels kwijt ben...
Ach, gelukkig is het broedseizoen bijna voorbij :7

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:07

djuulsie schreef:
Cayenne schreef:

Ik vind dat gewoon echt schofterig... :oo

Ja doenze zelf een bod, gaan de mafketels in mijn huis onderhandelen...
Duh als ik minder had gewild had ik dat gelijk gezegd bij lager bod

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:41

Hier ook weer iemand die niet kan lezen :=
Gloednieuwe leren chaps, vp 25 exl. (Redelijke prijs lijkt me) krijg een bod van 17 incl.. heb haar verteld dat ik dat niet doe omdat de verzendkosten al 6,95 zijn.
Hele discussie dat ze door de brievenbus kunnen enz. Ik heb haar verteld dat dat niet kan omdat ze dan beschadigen door het dubbelvouwen. 'Dan doe je er een keukenrolletje tussen' dan komen er nog steed kreukels in het leer..

Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik ze maar zo moest verzenden. Heb haar gezegd dat ik dat niet doe(eigenlijk vanwege de prijs), en toen geen reactie meer

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:30

Niet via marktplaats, maar via united wardrobe (tweedehands kleding) deze keer.
Had een paar (neppe) adidas gympen gekocht die er op de foto aardig goed uitzagen ende echte versie is tussen de 300 en 1000 euro, wat ik te duur vind. Ten eerste had ze ze platgedrukt en verstuurd in een vuilniszak :? vind ik toch best gek aangezien het om schoenen gaat. In de advertentie had ze aangegeven dat het maat 39 was. Toen ik ze gekocht had stuurde ze een berichtje dat het eigenlijk maat 40,5 was maar dat het als een 39 valt, opzich geen probleem. Maar nu aangekomen blijken ze maat 41 te zijn en veel te groot natuurlijk. Daarnaast had ik nadrukkelijk gevraagd of het adidas-merkje erop stond en die stond er op zei ze. Mooi niet dus... Ze vertelde ook nog hoe lekker ze liepen maar goed ze lopen dus ook voor geen meter. Volgens de regelgeving van UW mag ik ze terugsturen, maar met verzendkosten voor eigen rekening (6,95). Baal hier toch wel weer van.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:49

enamorada schreef:
Niet via marktplaats, maar via united wardrobe (tweedehands kleding) deze keer.
Had een paar (neppe) adidas gympen gekocht die er op de foto aardig goed uitzagen ende echte versie is tussen de 300 en 1000 euro, wat ik te duur vind. Ten eerste had ze ze platgedrukt en verstuurd in een vuilniszak :? vind ik toch best gek aangezien het om schoenen gaat. In de advertentie had ze aangegeven dat het maat 39 was. Toen ik ze gekocht had stuurde ze een berichtje dat het eigenlijk maat 40,5 was maar dat het als een 39 valt, opzich geen probleem. Maar nu aangekomen blijken ze maat 41 te zijn en veel te groot natuurlijk. Daarnaast had ik nadrukkelijk gevraagd of het adidas-merkje erop stond en die stond er op zei ze. Mooi niet dus... Ze vertelde ook nog hoe lekker ze liepen maar goed ze lopen dus ook voor geen meter. Volgens de regelgeving van UW mag ik ze terugsturen, maar met verzendkosten voor eigen rekening (6,95). Baal hier toch wel weer van.

Heb je jullie correspondentie bewaard?
Uiteindelijk heeft ze je gewoon niet gestuurd waarvoor je hebt betaald.
( het enige is....wat loopt lekker? Iedereen vind wat anders )

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:15

tussen de 300 en 1000 euro voor een stel Adidas gympen? Seriously? :wow:
Ik ben benieuwd naar een foto van de echte versie :=

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:25

Cayenne schreef:
tussen de 300 en 1000 euro voor een stel Adidas gympen? Seriously? :wow:
Ik ben benieuwd naar een foto van de echte versie :=

Ik zie ze echt voorbij komen voor te gekke prijzen... Zou het er zelf nooit voor over hebben denk ik. Het zijn Adidas Yeezys, kun je wel even googlen :j (Ze zijn trouwens zo belachelijk duur omdat ze zijn ontworpen door Kanye West :') )

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:56

Getverdemme ik moet mijn ei even kwijt.
IK VOEL ME ZO DOM!

gelukkig zie ik dat ik niet de enige ben die dit mee maakt maar ik kan mij hier zo ontzettend kwaad om maken.
Het begon vorig jaar, ik had een mooie woolrich jas gezien op internet via whatsapp goed contact met de verkoper. ik had €150,00 overgemaakt en madame zou de jas opsturen ik had tot toen altijd goede ervaringen met marktplaats heel veel 'dure' en mooie spullen over kunnen nemen :)
Die jas moet nog steeds binnen komen en heb m in november betaalt.
Goed aangifte gedaan natuurlijk het telefoon nummer was natuurlijk allang weggegooid.

Toen in december leuk leuk een Iwatch, ik had een gezocht advertentie geplaatst (dan krijg je al bericht van marktplaats dat je op moet letten! hier gaan internet oplichters natuurlijk op happen).
vele hebben mij idd bericht met te mooi om waar te zijn producten! tot iemand mij belde en vertelde dat hij ze via apple kon leveren leuke babbel maar was niet om.
Ik wilde zijn adres telefoon nummer mail etc (op opgelicht.nl kan je alles natrekken dat heb ik dus gedaan) alles klopte hij was geen oplichter volgens de site.
Hij wist het goed gemaakt hij maakte daarmee het verhaal compleet... ik mocht de helft aanbetalen dus €170,00 (veel geld dus vind ik).
Ik zei dat ik hem wel op kon halen dat was ook geen probleem, goed al met al lukte het halen niet dus na veel bel verkeer toch overstag en aanbetaald.
Heb daarna nog veel sms contact gehad maar helaas de iwatch moet nog steeds komen (op opgelicht forum zag ik later helaas dat deze meneer meerdere mensen heeft opgelicht... we zijn met elkaar al aardig op een goed spoor maar het wordt afgeraden om voor eigen rechter te gaan spelen (stom land))

Vandaag... zelfde verhaal met een armband (STOPIDDDD) ik wilde voor mijn verjaardag (van mn verjaardagsgeld een mooie buddha armband) je raad het al...
deze jonge zat nog op school en zou vanmiddag mailen (dat moet hij nog steeds doen, de advertentie is al weg)
Wel heb ik weer een adres telefoon nummer mail enz. ik heb al aangegeven dat ik daar morgen natuurlijk achteraan ga!
voor 80% weet ik dat ik opgelicht ben ALWEER!
Deze lieve jongen sta ik zondag als ik de auto heb waarschijnlijk bij aan de deur (als hij natuurlijk het goede adres heeft opgegeven want moet er wel even 1 uur en 50 min voor reizen)

Ik ben nu echt voorgoed genezen en haal alleen nog maar spullen op! wil zien wat ik koop
Ik baal echt gigantisch van mijzelf bah! 3x scheepsrecht of zo?

hoe staat het er voor bij jullie? en wat zouden jullie in mijn situatie doen?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:01

Sorry maar ik vind dit echt zo vreselijk naïef... En niet 1x maar meerdere keren, ik stuur niet eens dingen op met zulke waardes! Kom het maar halen..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:04

_Friemel schreef:
Sorry maar ik vind dit echt zo vreselijk naïef... En niet 1x maar meerdere keren, ik stuur niet eens dingen op met zulke waardes! Kom het maar halen..

Hier hetzelfde.. Zou het echt niet aandurven := .

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:20

Ik ga met bovenstaande mee, voor dingen met zulke bedragen haal je op. Erg naief idd.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:10

Dan ben je wel echt heel naïef zeg :=

Zou bijna willen zeggen je vraagt er om maar dat is natuurlijk niet zo. Niemand vraagt er om maar goed. Naïef zeker wel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:08

Ik zou bijna zeggen: als je zo veel geld over hebt wat je blijkbaar niet mist mag je mijn rekeningnummer ook wel hebben? :=

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:24

Heb mijn marathonwagen op MP staan, kreeg een berichtje: als je er een 0 afhaalt wil ik hem wel hebben, toen heb ik terug gestuurd: als je er een 0 bijdoet kom ik hem brengen met een strikje erom :')

Sorry, maar vind dat zo flauw.... Dat verdiende een flauw antwoord