Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:57

Ik vind ze liev :') *gaat binnenkort herebeesje vangen en eraan snuffelen*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:00

Afbeelding

:+

*rent weg*

Desiree_2001

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:06

:') vanaf plaatjes zijn ze heel leuk hoor, maar in het echt hoef ik ze niet tegen te komen. Vanaf een afstandje gaat het nog wel, maar zodra ze in de directe omgeving van m'n gezicht komen ben ik weg. Ik heb een behoorlijk trauma aan die beesten :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:09

Ik krijg jeuk bij het zien van het plaatje :+

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:11

Inderdaad :') ik ook

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:32

Ergernis. Je bus voorbij zien rijden als je naar de halte loopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:37

Heel flauw :7 -O- :')

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:46

purny schreef:

Oh god, dat is echt verschrikkelijk.
Ik heb dit een tijd geleden toch nog wel een heel stuk erger gehad. Ik ging met de bus naar school en was onderweg naar de bushalte, ik was extra vroeg weggegaan van huis omdat ik deze bus absoluut niet mocht missen. er reden twee bussen langs deze bushalte, daar zat ongeveer vijf minuten tussen en ik moest de laatste hebben anders kwam ik te laat (andere bus nam een andere route en deed er een kwartiertje langer over). Toen ik bij de bushalte aankwam stond er een bus, er stond geen lijnnummer op, maar aangezien mijn bus pas over zeven minuten zou komen ging ik ervanuit dat dit de andere bus was. Toen ik twee meter bij de bushalte vandaan stond reed de bus weg, op de achterkant stond wel een lijnnummer... Het was de bus die ik moest hebben! Zeven minuten te vroeg weggereden, terwijl er niets opstond en de buschauffeur zag dat ik aan kwam lopen. Toen moest ik op mijn hakken van tien centimeter een kortere weg nemen naar een andere bushalte, in de hoop hem daar wel te halen. Ik heb heel hard gerend en hem uiteindelijk gehaald bij de andere bushalte. Mijn vriendin zat al in deze bus, toen vertelde me dus dat de bus bij de halte na die waar ik stond, vijf minuten heeft staan wachten omdat hij zo vroeg was. Ik was zo ontzettend kwaad! Eigenlijk wou ik die buschauffeur heel graag slaan, het is dat ik zo moe was van dat rennen :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:57

Maar het mooie is nu dat ik precies met de volgende bus m'n aansluiting heb gehaald omdat de andere bus erachter zat. Dus het maakt het wel weer een beetje goed.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:11

Dat maakt het wel weer een beetje goed inderdaad. :)

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:38

purny schreef:

Ik ben altijd op tijd (2/3 minuten van te voren) en mijn bus heeft meestal nog wat vertraging, ookal ben ik de 2e bushale :roll:, ben ik een keer net iets te laat weggegaan is mijn bus opeens 1 minuut te vroeg waardoor ik mocht rennen.. Gelukkig zag de buschauffeur het wel en wachtte.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:48

M'n bus kwam 5 minuten eerder. In principe zijn er dus een aantal tijdhaltes waar de chauffeur moet wachten. Maar dit is dus niet gebeurd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:49

Ergernis: Mensen die het leuk vinden om een bekertje met vloeibare inhoud (koffie, thee etc) in een stoelvuilnisbakje te proppen. Maak je niets vermoedend het bakje open om een papiertje weg te gooien, krijg je de inhoud van het bekertje over je broek/schoenen omdat zo'n vuilnisbak met flink wat kracht open klapt.

Heel lollig -O-

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:04

Het is ook zo vreselijk als de buschauffeur de achterste duren dicht doet als je aan komt rennen waardoor je nog harder moet rennen om überhaupt nog in te kunnen stappen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:41

Ik heb niet alles gelezen verder, maar hoe weetje dat die mensen boos op je zijn?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:34

buschaufeurs die wegrijden als je aan komt rennen... hinderlijk ja ! ik word daar ook echt kwaad van. mijn bijrijdknollie staat aan een 80 km weg dus de bus komt daar langs en ook aanscheuren. het gebeurd heel vaak dat de buschauffeur de halte niet eens ziet, of keihard oo de rem moet. nu ik zelf regelmatig bij die bushalte op en uitstap merk ik pas hoe vervelend het is als je niet zeker weet, of de bus wel of niet gaat stoppen voor jou. ik been me altijd voor dat als hij doorrijd ik op hoge poten naar syntus ga bellen om een klacht in te dienen. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:37

Gewoon even je hand opsteken als je de bus moet hebben

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:39

Het is ook zo leuk als de buschauffeur niet stopt terwijl je ruim vantevoren op het knopje hebt gedrukt. Een tijd geleden ging ik naar een verjaardag, ruim op tijd op stop gedrukt en vlak voor de halte ging ik staan. De buschauffeur reed de halte voorbij om een paar meter later keihard op de rem te drukken, maar ik stond nog bovenaan het trappetje dus ik kletterde naar beneden :') bedankt meneer de buschauffeur...
Op de terugweg drukte ik ook ruim op tijd op stop, maar weer reed de buschauffeur gewoon door, toen ben ik maar gewoon een paar extra haltes blijven zitten tot ik weer bij een halte dichtbij mijn huis was :+

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:40

purny schreef:
Gewoon even je hand opsteken als je de bus moet hebben

sommige chafeurs rijden gewoon door ook al steek je je hand op, vaak genoeg gezien

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:44

klopt.. ik ga ook altijd met mn ov in mn handen staan en zwaai even een keer. opzich denk ik dat de bus ook wel stopt als ik midden op de weg ga staan, maar bij een 80 km weg durf ik dat niet :')

het is ook een heel gek gelegen halte. weet niet of iemand de route van lijn 43 apeldoorn-arnhem via dieren kent? dan weet je misschien wel welke halte ik bedoel haha

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:49

its_daantjee schreef:
klopt.. ik ga ook altijd met mn ov in mn handen staan en zwaai even een keer. opzich denk ik dat de bus ook wel stopt als ik midden op de weg ga staan, maar bij een 80 km weg durf ik dat niet :')

het is ook een heel gek gelegen halte. weet niet of iemand de route van lijn 43 apeldoorn-arnhem via dieren kent? dan weet je misschien wel welke halte ik bedoel haha

ken ik niet, maar ken wel rare haltes, oa een paar waar gewoon geen licht brand (lijn 314 amsterdam-hoorn hoorn-amsterdam), dus dan als t winter is ziet de chafeur je niet, dan moet je met licht in je handen gaan staan zwaaien, en dan hopen dat ie stopt (ik stap gellukig altijd bij een goed verlichte halte op en ga nooit meer richting hoorn)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:51

dat scheelt idd ! ik hoor buschauffeurs ook wel dat ze het fijn vinden als iemand de zaklamp van zn telefoon aandoet als je bij een slecht verlichye bushalte staat. word op lijn 43 in ieder geval wel gewaardeerd!

maar t is een rotlijn hoor.. apeldoorn arnhem is via de snelweg met de bus een uurtje. deze gaat helemaal via dieren, dus dat is al een uur en van dieren naar arnhem ook nog een uur.. rit duurt dus 2x zo lang als de snelbus naar arnhem vanuit apeldoorn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 00:21

Loop bij werk halte verder , of ze zien me niet op hun manier of ze remmen last minuten . Halte verder is net wat lokale :P , wel enorm irritant

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:39

LadyMadonna schreef:
Ik vind ze liev :') *gaat binnenkort herebeesje vangen en eraan snuffelen*

Ze ruiken normaal gesproken naar niks. Maar als ze zich bedreigd voelen scheiden ze een geel stinkend spulletje af.

BAHBAH :r

Ik heb er liever ook niet mee te maken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:37

its_daantjee schreef:

Ik ken een stuk van die route. En bij je verhaal moest ik dus precies aan wat destijds mijn halte op die route was denken. Die heet geloof ik Harderwijkerweg. Vanuit Eerbeek de eerste halte na de rotonde.

Vanuit Apeldoorn ook wel eens gehad dat de chauffeur de halte miste. Of dat ze in Beekbergen bijna het restaurant daar op de hoek rammen en dan een paar honderd meter later nog niet wakker zijn en dan zeggen: o, daar had ik rechtsaf gemoeten he? Die chauffeurs die ook steeds zeggen: ik kom uit Arnhem, ik weet hier de weg niet. Nou ik kom verdomme uit Den Haag en ik ken de route door Beekbergen blindelings, dan kan iemand uit Arnhem het ook wel leren lijkt me.