Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:31

Mooie locatie hierboven! Dat prieeltje is erg schattig!

De broer van mijn vriend is dus ceremoniemeester, maar ook zijn getuige.
Omdat we ook een gastvrouw hebben, vallen zijn taken als ceremoniemeester best mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:26

Ik had dus geen idee wat een ceremoniemeester is :') Ik ben blijkbaar absoluut niet bekend met Nederlandse bruiloften.

Hele mooie locatie met dat prieeltje! :) Had je een alternatief voor als het weer niet mee zou werken?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:28

Eulogy schreef:
Ik had dus geen idee wat een ceremoniemeester is :') Ik ben blijkbaar absoluut niet bekend met Nederlandse bruiloften.

Hele mooie locatie met dat prieeltje! :) Had je een alternatief voor als het weer niet mee zou werken?

Nou, zelfs ik weet niet wat een ceremoniemeester is _O-
Is er een handboek voor als je gaat trouwen?
Enige bruiloften die ik heb gezien zijn die op TLC :')

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:35

Ceremoniemeester is...ehm... soort van projectmanager van een huwelijk. Dit is wel een leuk artikel met taken die je een ceremoniemeester kunt geven. Ik typte al eerder dat onze ceremoniemeester eigenlijk alleen aanspreekpunt was voor gasten vóór het huwelijk, en degene die het draaiboek in de gaten houdt tijdens de bruiloft. Nu hadden wij geen stukjes en speeches, dat scheelt :P .

Selina, we zijn gewoon buiten getrouwd, zelfs mét klein buitje 8-) . Iedereen stond toen heel gezellig verzameld onder de grote parasols. Maar als het echt flink geregend had, hadden de mensen van de locatie de opstelling binnen opgebouwd. Daar was precies genoeg ruimte.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:39

Oh ik zou dat echt niet kunnen hoor, dingen uit handen geven _O-
Denk ook niet dat iemand dat wilt zijn. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:43

Nee ik ben daar ook veel te veel een control freak voor :')
Hoewel, ik denk dat de best man en maid of honour ongeveer een vergelijkbare rol hebben hier?

Ik ben nog maar 1 keer, jaren geleden, naar een Nederlandse bruiloft geweest en toen waren we geen daggasten (was een collega van m'n vader). Verder inderdaad Griekse en Engelse bruiloften en heel veel TLC en Four Weddings _O-

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:47

Een ceremoniemeester is wel heel makkelijk om dingen uit handen te geven, zoals ervoor zorgen dat mensen er op het juiste moment zijn of op de juiste plek staan.
Beetje mensen commanderen eigenlijk :+

Of als je al eeuwen handjes aan het geven ben, kunnen zij het bruidspaar weg trekken voor andere dingen bijvoorbeeld. Dan hoef je zelf ook niet schuldig te voelen erover.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:49

Bij ons zorgt de ceremoniemeester er bijvoorbeeld voor dat de gasten rond 17:30 uur allemaal aan tafel zitten en het niet uren uitloopt. Dat doet hij door rond 17:00 uur aan te kondigen dat iedereen nog een half uurtje heeft om zich op te frissen, voor we aan het diner beginnen. Op die manier blijft alles een beetje soepel verlopen en hoeven wij als bruidspaar ons niet druk te maken over zaken waardoor we niet optimaal van onze dag kunnen genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:51

Ik was vvorig jaar op een bruiloft. daar was weinig regie en dat was best zoned. Daardoor bleven stoelen vooraan leeg, wisten mensen soms niet waar ze heen moisten en wist soms het personeel niet wat ze moesten doen. Er waren wel ceremoniemeesters maar die deden niet echt die taken. Daarom wil ik zeker iemand die de boel een beetje in geode banen gaat leiden.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:38

Mijn zus wilde graag onze ceremoniemeester zijn. Ze woont heeeeeelver weg dus alleen skypen kan en dan moeten we rekening houden met het tijdsverschil maar het gaat echt super!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:46

Ik zou mijn vader als ceremoniemeester vragen. Eventueel met nog iemand er naast zodat hij ook van het feest kan genieten, maar denk eigenlijk dat dat niet nodig zou zijn.

Mijn vader is al heel vaak ceremoniemeester geweest en dat past ook echt bij hem. Sowieso lijkt het mij heel mooi als hij de ceremoniemeester is op mijn bruiloft, ik ben toch echt een papa's kindje en mijn vader zou mijn en mijn vriend zijn wensen ook goed begrijpen.
Mijn vader is ook een goede organisator :+.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:54

Ceremoniemeesters heb je om (imo voornamelijk op de dag zelf) alles te regelen waar je als bruidspaar dan niet aan wilt hoeven denken... Dus idd de mensen op de juiste tijd naar de juiste plek leiden, of mensen die praatjes gaan houden inseinen dat het nu het moment is, zorgen dat die speciale topper die het bruidspaar op de taart wilde word doorgegeven aan het personeel van de lokatie en bij serveren ook op de taart staat. En het personeel vertellen dat de 'restjes' taart al een uur in de zon staan, of die niet in de koeling moet? :D Achter je oldtimer trouwauto aanrijden met een moderne auto zodat je verder kan als het oude kreng het begeeft... Het verplaatsen van kadoos naar kamer of ze aan het einde van de avond meenemen en afleveren bij het huis van het bruidspaar, kijken of de band/dj/whatever niet doodgaat van honger of dorst, indien nodig afrekenen met band/dj aan het einde van de avond.

Ik bedenk het nu: De ceremoniemeester geef je van te voren je draaiboek, en zij zorgen dat dat goedkomt, of dat alles wat lijkt niet goed te komen word opgevangen.

En je kan ze uiteraard al in de planning betrekken, dat is waarschijnlijk wel handig. En soms nemen ze het heft in eigen handen en gaan stiekem extra dingen regelen, maar daar hoef je je dan ook geen zorgen te over maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:19

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:41

verdorie kan weer de links niet zien repelsteel.

bij ons is mijn "schoonmoeder" de ceremoniemeester. Zijn biologische moeder is overleden (heb ik nooit gekend) en zijn vader is een maand geleden getrouwd met zijn nieuwe vrouw.

We vond het wel mooi om haar te vragen. Ze was heel verrast omdat ze het nooit had verwacht maar was er wel heel blij mee :)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:56

Wauw mooi repelsteel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:34

D'r zit een beste sleep achter!
Ik snap nu waarom ze het "sleep" hebben genoemd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 01:41

Het zusje van de pick up, het gladde laken :')

Afbeelding

Afbeelding

En toch heeft het wel wat vind ik.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:34

Bij ons waren een vriendin van mij en een zus van m'n man de ceremoniemeesters. Zij hebben de uitnodigingen verstuurd (niet iedereen was voor de hele dag uitgenodigd dus men kreeg een kaart met een los briefje erbij), het gastenboek geregeld (zelf ontworpen en laten drukken bleek later), de gasten ontvangen bij de lunch toen wij nog met de fotograaf op weg waren.
Ze hadden wel meer willen doen maar dat hoefde niet. Wij zijn nogal makkelijk :')
Oh en die vriendin ging 's morgens vroeg met mij mee naar de kapper. Dat vond ik wel gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:53

Ik had een hofdame, dat was mijn schoonzus. Die moest er de hele dag voor zorgen dat mijn jurk en sluier goed lagen (bv ook helpen in en uitstappen bij de koets met de sleep en sluier) en mijn make-up goed was (bv even waarschuwen wanneer bv lippenstift vervaagde).
Ik had haar een hele mooie passende gala outfit (jurk een jasje) gekocht met schoenen en tasje en ze mocht haar haren laten opsteken bij de kapper en make-up bij visagiste laten doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:17

tassie schreef:
ik kan de links niet openen...

Maar wauw poes, wat een locatie zeg

Dank je :) we huren het van vrijdag tot zondag samen met 20 vrienden en familieleden :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 00:26

Anoniem schreef:
Ik had een hofdame, dat was mijn schoonzus. Die moest er de hele dag voor zorgen dat mijn jurk en sluier goed lagen (bv ook helpen in en uitstappen bij de koets met de sleep en sluier) en mijn make-up goed was (bv even waarschuwen wanneer bv lippenstift vervaagde).
Ik had haar een hele mooie passende gala outfit (jurk een jasje) gekocht met schoenen en tasje en ze mocht haar haren laten opsteken bij de kapper en make-up bij visagiste laten doen.

Netjes van je :)

Ik vind het op TLC altijd zo bizar dat die bruidsmeisjes zomaar een paar honderd euro uit moeten geven aan een jurk die ze zelf niet eens mooi vinden. Snap sowieso al niet dat je mensen in kleding gaat laten lopen waar ze zich niet prettig in voelen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:19

Mijn bruidsmeisje hadden we ook in het nieuw gestoken, haren laten doen, make-up. :j Was mijn nichtje van toen 13 jaar. Ze heeft gewone kleding gekregen die ze altijd kan dragen, leuk tuniekje, gewoon normale kleding.
Dat in de VS vind ik ook echt te zot, enorm veel geld voor een jurk die je nooit meer aan kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:21

Jurken voor bruidsmeisjes kan je toch prima nog eens aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:33

Ik heb mijn hofdame de vrije hand gegeven in het uitzoeken van haar jurk en accessoires, ze ging ook steeds met mij mee trouwjurken passen en we zaten echt op één lijn wat dat betrof dus ik durfde het wel aan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:10

Ik ben ceremonie meesteres? Geweest voor mn broer. T ging op zich best goed alleen was ik nog niet op de locatie geweest dus moest ik gauw nog een indeling verzinnen, tafels/stoelen bij vragen en versieren.

Wij vragen waarschijnlijk een filmproducent om ceremoniemeester te zijn, dan is het niet iemand die zo dicht bij staat dat het jammer is dat hij/zij een grote taak heeft en zijn werk is min of meer plannen en organiseren. Ik wil eigenlijk alles zelf van te voren vast leggen, maar op de dag zelf echt niks hoeven doen.

De locatie vind ik wel heel lastig. Ik trouw het liefste buiten met mooi weer,maar dat heb je niet voor het zeggen. Het is handig als t dichtbij huis is,maar hier heb ik nog niks gevonden waarvan ik dacht dit is het.