Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:08

Wat ik trouwens ook een ergernis vind, is als ik bezig ben met klanten aan de kassa en met ze in gesprek ben en opeens gaat een collega van mij er doodleuk door heen staan te praten en dingen aan mij vragen.
En als ik niet reageer omdat ik in gesprek ben met een klant gaan ze staan roepen of de vraag continu herhalen.
Enorme ergernis en het mag ook nog eens niet van de baas.. :n

Anoniem

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:34

Creditcard: dit kost extra geld. Pas bij een x-bedrag is het rendabel voor een bedrijf :-) daarom kun je er vaak niet mee betalen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:27

Klanten waren weer lekker sociaal vandaag met die pokke telefoons aan hun oor. En ook allemaal te lui om die bonuskaart te pakken

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:40

Dan haal je de bonus er toch niet af? :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:53

Het meest vervelende vind ik toch nog steeds klanten die opmerkingen maken die je 10.000 keer per dag hoort. En het vervolgens raar vinden dat je daar dan niet heel hard om lacht.

Of klanten die tijdens het pinnen de pas knetterhard in de pinautomaat drukken, dat ding hoeft toch niet kapot? Of de pinpas er al uit trekken voordat de transactie klaar is. Of met de kar overal tegen opbotsen en daar dan om lachen. Dan denk ik echt thuis doe je dat toch ook niet?

Purny ik had die bonus er ook echt niet meer afgehaald dan.

Zo stoom afgeblazen. :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:03

Ja het was vandaag ook echt weer kak. Als je op een gegeven moment 500 keer het bonus nummer intikt ben je gaar. Ik was ook heel erg blij dat het tijd was

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:22

Wauw, ik zou hem er gewoon niet afhalen dan. Mensen kiezen er toch voor om dat ding wel of niet te hebben? En ja, als iemand het een keer netjes aangeeft dat ie hem vergeten is, maar jullie code mag gebruiken? Dat vind ik alweer wat anders.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:48

Marocje schreef:
Wauw, ik zou hem er gewoon niet afhalen dan. Mensen kiezen er toch voor om dat ding wel of niet te hebben? En ja, als iemand het een keer netjes aangeeft dat ie hem vergeten is, maar jullie code mag gebruiken? Dat vind ik alweer wat anders.

Standaard hoe het gaat:

Heeft u een bonuskaart?
Nee
*haalt niets eraf*
Tijdens het betalen zegt de klant: maar er was toch dit en dat in de bonus..? :=

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:17

"Klopt, daarom vroeg ik de bonuskaart?"

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:25

Maar ze zijn al zo verwend dat wij hem wel intikken... of dan vragen ze aan mij of ik hem heb. Zou ik echter nee gaan zeggen dan gaan ze steigeren..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:28

Wij kunnen bij mijn winkel de spaarkaart (geen bonus) niet opzoeken in de kassa. Ik weet ook niet precies waarom, maar daar klagen mensen ook nog wel eens over. Ik denk dan: eigen verantwoordelijkheid :P

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:32

Erg herkenbaar, wij hebben geen bonuskaart maar een klantenkaart waar per week enkele artikelen met korting opstaan.
Vraag ik netjes heeft u ook een klantenkaart? Krijg ik een botte nee terug, en na het afrekenen gezijk dat de korting er niet af is.. :n

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:37

Of spullen op de grond laten vallen en er vanuit gaan dat wij het wel opruimen dan.. Op zich geen probleem, maar het onfatsoen om er vanuit te gaan dat ik jouw zooi wel opruim.. Ben je dienstmeid niet..

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:37

Inhakend op de vers is vers regel van de jumbo, ik geef ook niet iedereen gratis wat mee hoor := sommige mensen gaan echt zoeken naar producten die over-/op datum zijn, die geef ik niks mee... Hallo, zo werkt het niet hè :D

De jongen van de kassaleiding is nu al voor de 2e keer bedreigd. De eerste keer was het een buitenlandse kerel (praatte engels) die een lot wilde omruilen, dat kon niet dus toen werd hij boos. Eerst wilde hij gaan slaan, maar gooide toen een pen in zn gezicht. Daarna is hij buiten gaan wachten en heeft hij die jongen nog uitgescholden voor homo e.d. Niet normaal :roll:

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:46

Bij ons is het ook vet gezellig bij de jumbo.
Politie komt heeeel vaak over de vloer. Afgelopen zondag ben ik nog bedreigd, 3 getinte mannen die wouden dat ik hun boodschappen mee gaf, (ze hadden te weinig geld) dus helemaal verrot gescholden. Had ook bijna een klap gekregen.. Helaas gebeuren dit soort dingen vaker bij ons..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:13

Ik had het vorige week nog. Groette een klant en kreeg te horen: Dag ... kijkend naar mijn naamkaartje.. zo heet je toch? Ik ja meneer vanmorgen in ieder geval nog wel...

Vandaag ook een snotaapje aan m'n kassa gehad, te beroerd om te groeten... af en toe wil ik ze ook echt wel opvoeden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:20

Hier ook, regelmatig de politie. Vooral om winkeldiefstal.. afgelopen week het hele tandpastavak leggeroofd, echt bijzonder! Precies op het tijdstip dat DKW aan het laden&lossen was en wij bezig waren met de studentenhordes.. Gelukkig is de beste man in het Noorden opgepakt :-)

De studenten zijn bij ons vooral degene met een grote mond. Zelfs naar mijn collega van 60 jaar.. kom op zeg, waar is je verstand?! Ook een vrouw die elke keer weer met sinaasappels komt aanzetten van meer dan 7 dagen oud. Al een paar keer een netje meegegeven terwijl de vers=vers regel maar voor 7 dagen geld, maar vandaag was de groenteman er klaar mee! oei, dat heeft mevrouw geweten.

voor de rest veel leuke en lieve klanten, maar ben als kassaleiding in de avonden wel eens flink uitgescholden omdat ik een bepaald iets niet mocht doen of netjes vroeg of de boodschappen al wel afgerekend waren of dat meneer alleen de tabak nog moest betalen.. kom op zeg -.-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:07

Wat ik vandaag meemaakte: Klant uit het buitenland was aan de telefoon en stond voor mijn kassa. Op het moment dat hij moest afrekenen liep die gewoon vrolijk verder te bellen en liet iedereen maar wachten... Asociaal...
Kind zette zijn tanden even in moeder, scheen nog hard te zijn ook! Moeder vertelde aan zoontje dat hij dat niet mocht doen. Ik had dat kind toch even hardhandig aangepakt...

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:30

Er is iets wat me de laatste tijd erg opvalt en wat me verschrikkelijk irriteert.

Als een ouder drank koopt met een kind erbij, en het is duidelijk voor het kind (Kind komt met een fles vodka aanlopen en zegt "deze ook nog pap", of "mam, wil jij deze voor me afrekenen?") dan moet het kind een identiteitsbewijs laten zien als de verkoper vermoed dat deze onder de 25 is. Anders kan ik mijn baan verliezen en de winkel een flinke boete krijgen.

Nu is het zo dat als je dat vraagt het kind altijd direct een ID-bewijs pakt en het helemaal niet erg vind, maar de ouder altijd op de achterbenen gaat staan en een beetje bozig zegt dat zij/hij het betaalt dus dat het niet hoeft. En die arme kinderen schamen zich vervolgend dood voor paps/mams :') :')

Waaaarom doen ouders daar zo moeilijk over! Ik heb nog geen enkele keer een ouder gehad die niet beledigd was als ik vroeg of de zoon/dochter al boven de 25 is. En het is toch gewoon een algemeen bekende regel? Ik heb tot nu toe twee keer meegemaakt dat zoon/dochter gewoon 16 of 17 was.

En dan nog zo iets, klanten moeten vaak duidelijk maken dat zij toch echt de baas zijn. Als iemand vraagt hoeveel bijvoorbeeld een fles wijn kost, en ik zeg "volgens mij was deze 12,99, maar ik zal het even nakijken in de kassa" dan zijn er altijd wel mensen die direct zeggen dat ik het ze nu wel voor die prijs mee moet geven als het duurder is, want nu heb ik het al gezegd :')

In een winkel staan is echt super leuk werk, maar sommige klanten... :o

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:36

Ik vind klanten ook steeds onbeschofter worden, met name de oudere klanten. Soms kan er nog geen hallo af en wordt het geld naar je toe gesmeten..

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:38

Mensen die het muntgeld naast je opgehouden hand op de band gooien.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:57

Vanuit klanten kant: ik vind het zo irritant als ze vragen heeft u alles kunnen vinden? Aardig bedoeld, maar ik vind het zo'n domme vraag. Alsof ik alles op de band ga leggen om te vragen 'mevrouw, waar ligt de koffiemelk?'

en lang praten als ze met klanten bezig zijn.

Iets waar caissières helemaal niets aan kunnen doen, maar het irriteert me soms:
'koopzegels erbij?' nee dank u. 'spaarstickers?' nee,dank u.
'bonuszegels voor het pakket?' nee...dank u.
'voetbalplaatjes?' tegen die tijd duurt afrekenen al langer dan boodschappen doen.

ergernissen vanuit caissière kant:
-klanten die je compleet negeren en aan het bellen zijn, of appen.

-mensen die je beschuldigend aankijken als iemand voor hen 'nog snel even' wat moet halen

-warm muntgeld. Vre-se-lijk

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:38

die servicevraag zijn we verplicht te vragen maar durf het amper. Krijg daar altijd zulke vervelende reacties op :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:44

Servicevraag hoeven wij niet meer te vragen eveneens of de klant koopzegels spaart

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:54

@Solmyrkvi Dat is eigenlijk heel simpel. Ze voelen zich aangesproken op hun gedrag (het kopen van drank voor hun kind) en daarom sputteren ze tegen.