Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:16

liiza schreef:
Ik heb het huis *\o/*

Gefeliciteerd!!!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:27

Huur: €650,-
Gwl: €0,-
Boodschappen €120,- (gebaseerd op 4 weken)
Extra's/huisdieren/reiskosten €60,-
AWBZ €20,-
Verzekeringen €200,-
Sparen €200,-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:12

Gefeliciteerd Liiza! *\o/*

Seniorenwoningen omzetten naar studentenwoningen doen ze hier ook, maar dat zijn studiootjes met een woon/slaapkamer van 3,5 bij 3,5 en alleen bedoeld voor eenpersoonshuishoudens.
Voor ik mijn vriend kende heb ik daarvoor gekeken, maar ik zou gek worden in zo'n konijnenhokje. :=
Mijn slaapkamer bij mijn moeder thuis was even groot...

Anoniem

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:16

Jullie kunnen best veel sparen! , ik houd niks over :+

56.03 Vodafone (mobiel :o )
356,56 Huur
40 naar een schuld die niet door mij komt ><
33,90 Telfort (Tv en internet)
10,75 Water
112.90 zorgverzekering
37,50 eigen risico
100 Eneco
130 Boodschappen

Dan deze maand nog 60 nodig voor oa konijnenvoer en nog een schuld die bij ouders loopt , en dan ben ik door mijn geld wel zo goed als heen , inkomsten zijn deze maand 990 euro :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:25

lor1_1984 schreef:
Huur: €650,-
Gwl: €0,-
Boodschappen €120,- (gebaseerd op 4 weken)
Extra's/huisdieren/reiskosten €60,-
AWBZ €20,-
Verzekeringen €200,-
Sparen €200,-

Internet: €20,-

Telefoon is prepaid, denk €10,- per maand (plus €10,- bonusbeltegoed) maar vaak doe ik er langer mee en reken ik onder de extra's of het boodschappengeld.
Internet op de telefoon doe ik via de wifi en een heel enkele keer op m'n beltegoed.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 19:21

Ik zie weinig stalling /paard voorbij komen hier. Zal straks mijn lijstje hier ook even neer zetten. Ben wel sinds afgelopen maand 180 euro netto meer gaan verdienen :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 19:31

Huur + stalling (bij mijn ouders) €500,-
Gas verschilt hoe het weer is (losse gasflessen) de leiding naar de tank word nu aangelegd
Nu ongeveer €85,- per maand
Zorg en zekerheid €90
Boodschappen €150,-
Telefoon €38
Wegenbelasting/verzekering €60,-
Tanken €120,-
En dan nog de kosten van mijn paard aan hoefsmid/tandarts/zadelmaker etc. hier spaar ik elke maand voor.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:38

Ik heb geen paard en rij/verzorg ook niet meer dus heb geen kosten daaraan. ;)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:50

Ik zal mijn lijstje ook neerzetten, vergeet vast wat :')

Huur: 320
Gwl: 110
Verzekeringen: 150
Stalling knolliebollie: 100
Hoefsmid: 30 per 6 weken
UPC: 55
Tele2: 20
Boodschappen: +/- 150

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:52

Per maand ik + vriend:
Huur 527.
Gas elektriciteit 120. (heb hem best hoog gezet hoor ter voorkoming van een narekening eind van het jaar)
Internet tv bellen 35.
Boodschappen 400. (ja wij houden van lekker eten)
Inboedel 7.
Wa vallen we allebei nog onder onze ouders.
Zorgverzekering vriend 108, mijne wordt betaald.
Water 21.
Benzine 15.
Verder een spaarrekening met een potje voor de kat, gemeentebelastingen, eigen risico, onderhoud brommer, verzekering brommer. Etc.
Huurtoeslag is bij ons 249 en zorgtoeslag 78 dat gaat er dan nog vanaf en onze eigen inkomens natuurlijk.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:20

Ik heb een huisje dat vroeger seniors woning was. Wel oud en krakkemikkig, maar zooo leuk :) Het was een urgentenwoning, maar blijkbaar hebben die niet gereageerd :):)

LizMD, oh jeetje, paard de deur uit. Dan ga ik wel weer terug naar mijn ouders en word ik een enorm oude vrijster of iets, maar paardlief gaat echt de deur niet uit :o
Moeilijke keuze die je hebt gemaakt!

Super nieuw Iiiza, gefeliciteerd!! :):)

Mijn huur is 480, maar daar komt gas/water/licht nog bij.... Dit is wel een van de goedkoopste dingen die ik heb langs zien komen. Ik weet niet hoe mensen dat doen hoor.... Zonder partner dan.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:57

Ik zie ook bijna nergens brand/inboedel verzekering, autoverzekering en eigen wa verzekering (voor jezelf dus) staan.
Deze zitten bij mij in 1 pakket en liggen al rond de €90 per maand.
Verder ben ik nog steeds niet uit over welke internet/tv provider ik neem.
Mijn internet moet snel genoeg zijn om met 2 mensen een vrij 'zwaarwegend' online spel te spelen, en televisie wil ik mogelijk programma's opnemen en/of terugkijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:02

Ik heb vandaag aansprakelijkheid en inboedel verzekering afgesloten :)

In Rotterdam heb je keuze reuze lijkt me :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:08

Rebecca schreef:
Ik heb vandaag aansprakelijkheid en inboedel verzekering afgesloten :)

In Rotterdam heb je keuze reuze lijkt me :)

Wat bedoel je met keuze reuze? Wbt tv en internet aansluitingen?
Probleem is dat ik niet weet of hier glasvezel ligt.
Mijn moeder is bv heel erg tevreden ook met upc, terwijl mijn zus roept 'absoluut nooit meer!!!'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:09

:j , ik had hier maar 2 keuzes , kan je niet ergens heen bellen of iets?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:23

Ik heb zojuist inboedel & aansprakelijkheids afgesloten. En weer een paar (verzekeringen etc) mijn nieuwe adres doorgegeven. Wat een geregel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:24

In het begin die post van de oude bewoners is ook zo irri , ik krijg nu pas niks meer

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:53

Dames, jullie moeten me even helpen. Ik wil dit huis heel graag en ik kan het nu goed betalen, maar mijn contract loopt tot de zomervakantie en is daarna onzeker. Ik heb daarnaast nog een andere baan waar ik 1 à 2 dagen werkzaam ben (afhankelijk van de hoeveelheid werk bij andere baan) waar ik een vast contract heb.

Ik krijg het ineens benauwd van het feit dat ik dan echt alles alleen moet betalen. Zouden jullie dit aandurven? Of toch beter niet?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:56

liiza schreef:
Dames, jullie moeten me even helpen. Ik wil dit huis heel graag en ik kan het nu goed betalen, maar mijn contract loopt tot de zomervakantie en is daarna onzeker. Ik heb daarnaast nog een andere baan waar ik 1 à 2 dagen werkzaam ben (afhankelijk van de hoeveelheid werk bij andere baan) waar ik een vast contract heb.

Ik krijg het ineens benauwd van het feit dat ik dan echt alles alleen moet betalen. Zouden jullie dit aandurven? Of toch beter niet?

Zelfs vaste contracten zeggen tegenwoordig niets meer. Daarbij krijg je ww, eventueel als het echt vies tegenvalt zelfs bijstand en wellicht andere toeslagen.
Met die gedachte doe je het liever niet natuurlijk, want als je alleen al weet dat het niet verlengd wordt dan ga je zoeken naar andere opties, maar bedoel te zeggen dat er dus altijd nog een oplossing en hoop is.
Je moet je eigen toekomst niet opzij gooien om hoe het er in Nederland nu aan toe gaat. Ik denk dat dit het beste moment in mijn leven is geweest om op mezelf te gaan, ben bang dat het in de toekomst voor mij in ieder geval een stuk lastiger had geworden.

Edit: mijn contract loopt ook tot juli, en op dit moment is ook alles onzeker op mijn werk omdat we midden in een reorganisatie zitten (ook al heel veel mensen met oa vaste contracten ontslagen).. Dus ik snap heel goed je gedachtegang, maar niets of niemand kan mijn huisje en dus trots zomaar afnemen. Eindelijk iets dat van jezelf is. Met die gedachte ga ik het sowieso wel redden, hoe dan ook.. Waar een wil is, is een weg
Laatst bijgewerkt door Gowlan op 28-01-15 01:00, in het totaal 1 keer bewerkt

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:57

Wie dan leeft, wie dan zorgt. Ik ben waarschijnlijk ook einde van het jaar m'n baan kwijt. Ik vind dat als je de kans krijgt je er voor moet gaan. Een oplossing komt er wel

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:00

LizMD schreef:
Wie dan leeft, wie dan zorgt. Ik ben waarschijnlijk ook einde van het jaar m'n baan kwijt. Ik vind dat als je de kans krijgt je er voor moet gaan. Een oplossing komt er wel

Kijk jij snapt het
+1 *\o/*

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:04

Dat moest ik even horen (lezen) Bedankt voor de snelle reactie!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:11

liiza schreef:
Dat moest ik even horen (lezen) Bedankt voor de snelle reactie!

Geen probleem, ik las het toevallig haha. Ik had mijn eerste bericht trouwens aangepast op t moment dat jij net geantwoord had :')

In ieder geval denk goed na voor jezelf, ik schets natuurlijk nu gewoon mijn gedachtegang en mijn eigen situatie.
Pittig is het sowieso, zeker als je het in je eentje moet doen.
Houd wel in gedachten dat mogelijkheden tot voltijd schoolgaan etc er niet meer bij is, zeker niet met dat nieuwe stelsel wat nu ingevoerd is (dag toekomstplannen voor mij).
Als ik nog naar school wil dan moet ik goed sparen voor een deeltijd/avond studie of met geluk een bbl opleiding of baan vinden die school voor jou wilt financieren icm loon.
Stiekem hoop ik ooit iets moois op de markt te vinden, maar voornu moet ik roeien met de riemen die ik heb en daar ben ik mij goed van bewust.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:40

Mijn contract loopt ook in juli af, toch heb ik het risico genomen.

Mocht ik écht geen ander werk vinden, ga ik wel schoonmaken om zo rond te komen :')

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:11

Super liiza dat je het huisje hebt! Ik snap je zorgen, maar ik sluit me aan bij wat de rest zegt. Het komt wel goed. En zo zullen er altijd dingen zijn die je tegen zullen houden ;)

Ik heb trouwens mijn huis gekocht met een jaarcontract en een intentie verklaring, maarbook dat is geen zekerheid dat mijn baas me houd. Gezien de situatie op het werk komt dat wel goed, daar niet van. En anders gelukkig genoeg werkgelegenheid voor mij.

En heel handig om jullie uitgave lijstjes te zien! Ik heb me van de week al eens wat verdiept in internet+telefoon+evt. televisie. Maar het lijkt hier veel duurder te zijn dan wat jullie hier boven noemen >;)