Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hommage

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:52

Ik wel :) Het is hier al die tijd wel erg stil geweest... geen bericht goed bericht? Ik ben inmiddels weer in turkije, mijn 8e week in 5 maanden dus hebben elkaar gelukkig nog behoorlijk veel kunnen zien.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:01

Hier ook gelukkig. Morgen komt hij weer deze kant op ^^ En hij studeert nu voor een jaartje in België, dus dat scheelt ook al een hele hoop met de reistijd!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:01

Fijn Ilja en Fangio...
Ik reis morgen weer af naar Londen.... ben het nog steeds goed zat maar ja, kan er zo weinig aan doen verder.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:03

Ik leef ook nog hoor! Afgelopen week 5 dagen vriendlief hier gehad, en nu weer afwachten wanneer het gaat lukken. Ik ga sowieso eind november naar Nederland, maar hoop dat hij tussendoor nog even hier langs kan komen. Ben misschien verwend, maar 6 weken vind ik echt veel te lang :o

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:05

Ik ben sinds vorige week terug in NL en verder (nog) geen uitzicht op wanneer ik mn vriend weer zie maar waarschijnlijk de eerste paar maanden sowieso niet..

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:10

Dat is balen Blacky =/ Hij ziet ook geen kans om binnenkort hierheen te komen? Voor de feestdagen ofzo?
Vooral als je nog geen datum hebt wanneer je elkaar weer ziet vind ik het zelf altijd heel moeilijk.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:15

Ik vind 6 weken ook lang hoor... en ik weet dat sommigen hier het nog veel zwaarder hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:20

Ik woon inmiddels in Birmingham en heb m'n vriend tot nu toe elk weekend gezien :D In augustus zelfs vrijwel de hele maand, want toen had ik hier zelf nog geen huis. Merk wel dat je echt heel snel verwend wordt, want nu wil ik toch wel heel graag ook echt in dezelfde stad wonen. Zoals het er nu uitziet kan dat over een jaar of 2 jaar en gaan we dan samenwonen :)

Blacky en SwanHeart :(:) 6 weken is ook lang hoor! Kan hij inderdaad niet hierheen komen?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:20

Nee hij vind NL 3x niks (I don't blame him, sinds ik terug ben voel ik me hier ook niet echt thuis meer) maar ivm zijn werk zou het ook makkelijker zijn als ik die kant op zou gaan.
Maar ik wil ook graag weer naar school en omdat ik geen stufi meer krijg en alles een lening is wil ik het liefst zoveel mogelijk opsparen zodat ik niet met een giga schuld eindig. Zomaar even heen en weer vliegen zit er dan dus niet in en als het even kan liever helemaal niet rond de feestdagen etc want dan betaal je helemaal de hoofdprijs..

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:56

Ik ben ook weer net uit Turkije, even een weekje op bezoek geweest na elkaar bijna 6 maanden niet gezien te hebben.
En we hebben nieuws. De verblijfsvergunning voor mijn vriend is rond is waarschijnlijk is hij over 4 a 5 weken in Nederland *\o/*

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:59

Gefeliciteerd!! :D

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:40

Ikkuh wat superfijn voor jullie!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:08

Dankje! Wij zijn er ook super blij mee *\o/* . Het ging ook veel sneller dan verwacht. Precies op de 5e week na de aanvraag kregen we de bevestiging dat we groen licht hebben gekregen. Heb ook wel genoeg van het lange afstand gedoe ;) , we hebben vorige week ons 7 jarige jubileum gevierd :D <3 . Nu kunnen wij ons eindelijk op de toekomst gaan richten.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:19

Echt diep respect voor jullie!

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:25

Mag ik me ook melden hier? :)

Vandaag mijn vriendje naar het vliegveld gebracht nadat hij 3 weken bij mij geweest is.
Ik mis hem nu al ook al woont hij in Denemarken dus dat valt op zich nog mee...

Geen idee wanneer ik hem weer zie, hopelijk binnen een maand of 2 maar is even afwachten hoe het gaat lopen.

Ik zelf zou wel vrij snel die kant op willen, maar dat komt ook omdat ik zelf niet per se in Nederland wil/hoef te blijven dus dat maakt dingen wel makkelijker.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:04

Natuurlijk, hoe meer zielen hoe meer vreugd ^^
Hoe hebben jullie elkaar ontmoet? En spreek je al wat Deens? Ik vond het zelf een hele moeilijke taal om te verstaan. Lezen gaat wel, maar hoe ze dat uitspreken... Ben zelf Zweeds gewend en dan is dat Deens maar wat binnenmonds gemompel xD

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:10

Fangio schreef:
Natuurlijk, hoe meer zielen hoe meer vreugd ^^
Hoe hebben jullie elkaar ontmoet? En spreek je al wat Deens? Ik vond het zelf een hele moeilijke taal om te verstaan. Lezen gaat wel, maar hoe ze dat uitspreken... Ben zelf Zweeds gewend en dan is dat Deens maar wat binnenmonds gemompel xD

We hebben elkaar ontmoet via Trials (Xbox spel) en Twitch (livestream website) waar ik regelmatig rondhing om wat tijd te verdrijven (klinkt suf, I know haha) :+
Begon met privéberichten op Twitter/Facebook, toen op Skype met bellen/cam aan en uiteindelijk elkaar in het echt ontmoet en het klikte nog beter in het echt dan over het internet.

Dat Deens binnensmonds klinkt is zo waar haha, ik spreek zelf nog geen Deens maar wil er wel binnenkort mee beginnen.
Sommige woorden lijken wel op het Nederlands, maar inderdaad die uitspraak gaat nog wel tricky worden vrees ik. :D

Gelukkig spreken we beide goed Engels dus tussen ons zijn er geen communicatieproblemen maar om er te wonen is het toch handig om de taal te kennen.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:35

Ik vind het wel een leuk verhaal ^^ Zelf heb ik er niet zoveel mee, maar mijn vriend kan zich ook uren vermaken met streams kijken op twitch, voornamelijk league of legends.
En opzich denk ik dat Deens leren ook wel snel gaat, als je gewoon zorgt je iets hebt waarbij je ook cd's ofzo hebt om de uitspraak te horen. Ik heb zelf Zweeds geleerd op die manier en dat ging ook best prima voor de beginselen. Daarna als je daar bent komen natuurlijk alle dialecten waarin iedereen spreekt erbij waardoor je alsnog niemand verstaat maargoed =P

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:04

Fangio schreef:
Ik vind het wel een leuk verhaal ^^ Zelf heb ik er niet zoveel mee, maar mijn vriend kan zich ook uren vermaken met streams kijken op twitch, voornamelijk league of legends.
En opzich denk ik dat Deens leren ook wel snel gaat, als je gewoon zorgt je iets hebt waarbij je ook cd's ofzo hebt om de uitspraak te horen. Ik heb zelf Zweeds geleerd op die manier en dat ging ook best prima voor de beginselen. Daarna als je daar bent komen natuurlijk alle dialecten waarin iedereen spreekt erbij waardoor je alsnog niemand verstaat maargoed =P

Oh ja hij kijkt ook vaak League of Legends waar ik zelf niets mee heb maar gelukkig doet hij het bijna niet als ik er ben en zou het niet erg vinden want dan ga ik gewoon wat anders doen. :P

De uitspraak horen via een CD lijkt me inderdaad wel de makkelijkste manier, en hij kan me natuurlijk ook altijd nog helpen als dat nodig is. :P

Ik weet niet precies waar jouw verhaal staat maar jouw vriend woont in Zweden? :)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:44

Nou, mijn vriend is Frans, maar studeert momenteel in België, maar ik heb zelf een poosje in Zweden gewoont =)
Het probleem met je vriend je laten helpen (tenminste, dat heb ik dan) is dat je zo makkelijk weer overschakelt naar Engels xD Ben nu namelijk een beetje aan het proberen m'n Frans op te pakken, maar dat valt nog vies tegen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:54

Ik weet niet zeker of ik hier ooit wel eens heb gereageerd, maar ik heb ook een lange afstandsrelatie, al bijna vijf jaar. Het einde komt nu wel in zicht want ben hopelijk volgende zomer klaar met mijn studie hier.
Mijn vriend kan echt amper Engels dus dat was wel echt handig met de taal leren. Zijn Engels is nu wel beter dan in het begin trouwens. :)

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:41

Fangio schreef:
Nou, mijn vriend is Frans, maar studeert momenteel in België, maar ik heb zelf een poosje in Zweden gewoont =)
Het probleem met je vriend je laten helpen (tenminste, dat heb ik dan) is dat je zo makkelijk weer overschakelt naar Engels xD Ben nu namelijk een beetje aan het proberen m'n Frans op te pakken, maar dat valt nog vies tegen.

Haha daar heb je misschien wel een punt :P
Ooh Frans is geen makkelijke taal, was er op de middelbare school wel goed in maar nu ben ik zo'n beetje alles vergeten. :+

Hoe vaak zien jullie elkaar?

@Loose: Dat is al een aardige poos, wel fijn dat het einde in zicht komt. Waar komt je vriend vandaan?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:24

Dames, mn lover heeft een nieuwe job per 1 jan in Nederland dus hij komt terug en we gaan weer samenwonen. Aan mijn status als latter komt na 1,5 jaar dus een einde...

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:26

Wat geweldig zeg DromenLies!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:40

Ben er ook echt ontzettend blij mee :)