Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:49

ik had er ook nooit aan gedacht om voor vvv bonnen op MP te kijken maar kwam ze toevallig tegen..
kijk namelijk regelmatig bij de bioscoopkaartjes en dat is diezelfde rubriek :)

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:13

Tijdje niet meer op bokt geweest *schaam*. Nog gefeliciteerd daisyree.
Vanmiddag komt er iemand voor de motorjas kijken. Hoop dat hij hem koopt kan het geld goed gebruiken. Zag alleen net dat hij1 van de schouderbeschermers gescheurd is. Waarschijnlijk omdat ik hem in een doos had gedaan. Maar die dingen zijn uitneembaar en vervangbaar dus hoop dat hij hem nog wil kopen.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:54

Dank jullie wel, dames.. Zorgen voor niks dus :))

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:45

Ik heb mijn zebra / multishades / duo rolgordijn op internet. Nieuwprijs €69.95 en had het op bieden gezet. Krijg ik biedingen van €7.50 / €8.50. Heb de biedingen er maar afgegooid en een minimaal bedrag van €30,- ingevoerd. Ding is zo goed als nieuw en echt nog heel netjes.

Nu heb ik wel een bod gehad van €30,- maar zit te twijfelen, wil er toch eigenlijk wel €40,- voor. Is dat onrealistisch? :+

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:51

Ik zou met 30 genoeg nemen. Zo heel veel krijg je op MP meestal ook niet, helaas.. En 30 is best netjes, lijkt me:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:54

Je zou een mailtje kunnen sturen met dat je er 40,00 voor in gedachten hebt en er dan tussenin wilt gaan zitten op 35,00?!

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:59

Jee wat is het vorige topic snel gegaan, en wat gaat deze ook weer snel!

Sanne, ik denk dat dat wel reeel is. Maar zou ik akkoord gaan met "verschil delen" dus 35 euro.

Ik heb ook 50 euro vvv bonnen, ook aan gedacht om het op mp te zetten. Ik weet dus echt niet wat ik ermee aan moet. Wat doe jij er dan mee Elize?

Ik heb 2 weken terug toch zoiets ontzettend leuks meegemaakt...maar niet heus.
Ik wilde op Vakantieveilingen een nachtje naar Bonn winnen. Dit lukte niet. Dus op mp gekeken, en ja hoor iemand bood de bon naar Bonn (haha) ook aan :) Fijn mail contact gehad, ze reageerde ontzettend snel iedere keer. Mooi bedrag afgesproken, maar 20 euro en het geld overgemaakt. Geld was ontvangen, ik zou de bevestiging van het hotel en de waardebon krijgen. Vrijdag kreeg ik een mail met de bevestiging dat het geld er was en naar welk email adres de bon kon worden gestuurd. Dat snapte ik al niet, want ik mailde toch met het adres, maargoed. De bon kwam dus niet... Maandag en zaterdagavond heb ik de mail nog een keer verstuurd. Ze antwoordde immers zo snel. Niets gehoord... Dinsdag weer gemaild dat ik toch echt die bon wilde om alles kort te sluiten met het hotel (naamverandering). Stilte... Woensdag ben ik maar op haar naam gaan googelen. Ik vond toen wat dingen die niet klopten, op mp had ze dezelfde bon weer gezet op maandag, dus mijn mail genegeerd. Die bon was echter voor een andere datum. Mijn man heeft op die mail gereageerd, dat hij hem wilde hebben. Ze mailde direkt terug met alle gegevens, dus ze was mooi wél online... En mij negeren... Toen heb ik haar een redelijk boos mailtje gestuurd (wel netjes gebleven hoor) waar die bon bleef. En ik vroeg me natuurlijk ook hardop in de mail af of ze niet een oplichter was. Heb ook gezegd dat k vóór de avond de bon wilde of mijn geld terug. Nou, toen heeft mevrouw op mijn naam gegoogled (haha :+ ) en blijkbaar mijn telefoonnummer weten te achterhalen (via mijn website?). Ze belde me toen op met een prive nummer natuurlijk. Ze was behoorlijk boos en ze was geen oplichtster en ze had het "druk gehad"en blabla. Meteen daarna ontving ik de bon alsnog. De bevestiging van het hotel bleef uit, dus ik vertrouwde het niet. Hotel gebeld, er was geen reservering bekend onder naam van mij of haar. Ook de waardebon nummer klopte niet, en de bon was inmiddels al verzegeld. Vakantieveilingen gebeld, die zeiden dat fraude via mp veel voorkomt.
Uiteindelijk na boos boos boos worden heb ik donderdagmiddag de bevestigng van het hotel gekregen (vrijdag gingen we al weg...). Ook haar telefoonnummer gekregen (die klopte niet).
Mijn man kreeg via zijn nep-mails naar haar ook geen adres, en een ander vals telefoonnummer. Het klopte allemaal niet... en ook de bevestiging van het hotel was niet van een week terug maar van donderdag. Ze heeft waarschjnlijk op het allerlaatste moment nog iets geregeld ofzo omdat ik dreigde er werk van te maken... Maargoed, bij het hotel was alles oké, daar was ik allang blij mee.

Lang verhaal, maar wees dus gewaarschuwd als je een bon via mp overneemt!
Ik heb er ook een bon op staan, maar mij kun je makkelijk nazoeken ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:07

maiska, ik wil je bonnen wel voor 30 euro :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:11

Kun je de vvv echt nergens besteden??
Het is hier allemaal te besteden, daar moet toch wat tussen zitten :D

3.1.1 Pretparken en dierentuinen waar u VVV bonnen kunt inleveren:

•De Keukenhof
•Walibi World
•Madurodam
•Dolfinarium
•Burgers’ Zoo
•Madame Tussauds
•SnowWorld
•Efteling
3.1.2 Landelijke winkelketens en warenhuizen waar u VVV bonnen kunt inleveren:

•V&D
•De Bijenkorf
•Dixons
•Blokker
•Enorm
•Xenos
•Etos
•Hema
•Free Record Shop
•Ici Paris XL
•Douglas
•Leen Bakker
3.1.3 Landelijke doe-het-zelf zaken en tuincentra waar u VVV bonnen kunt inleveren:

•Formido
•Praxis
•Gamma
•Karwei
•Intratuin
3.1.4 Landelijke boekwinkels en cadeauwinkels waar u VVV bonnen kunt inleveren:

•De Slegte
•Bruna
•The Read Shop
•Top1Toys
•Intertoys
•Selexyz
•Expo
3.1.5 Goede doelen waar u VVV bonnen kunt inleveren:

•Unicef
•Wereld Natuur Fonds
•War Child
•CliniClowns
•War Child
•De Nederlandse Hartstichting
•Vereniging Natuurmonumenten
•Artsen Zonder Grenzen
3.1.6 Overig/websites waar u VVV bonnen kunt inleveren:

•ANWB
•Bever Zwerfsport
•Halfords
•Foot Locker
•KPN
•Hi Telecom
•BCC
•Dynabite
•Van Leest
•Belcompany
•Kras.nl
•Weekendjeweg.nl
•bol.com

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:16

Websites waarop u uw VVV bonnen kunt verpatsen:
. Bokt.nl
. Marktplaats.nl

:))

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:39

Heb dan eindelijk mijn deken verkocht voor de vp.
Geld is net bijgeschreven dus hij gaat vanmiddag op de post.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 12:42

Ik word ook niet zo vrolijk van VVV bonnen. K heb alleen het geluk dat mijn moeder ze altijd 1 op 1 van me over wil kopen.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:49

Hihi, het was inderdaad Alja, van de VVV bonnen en niet ik. Zou niet weten wat ik er mee moet :)

Waarom reageren mensen zelfs niet op een tegenbod? Je kan toch gewoon netjes zeggen: nee, dan gaat het niet door? Of als iemand een afspraak maakt en besluit toch niet te komen: zeg het even, dan zit de verkoper niet voor de kat zijn viool te wachten.. *zucht*

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:57

Heel irritant is dat.
Had vorige week ook een mailtje op de deken dat ze hem graag wou hebben en geld over zou maken.
Advertentie verwijderd en maar wachten tot het geld werd bijgeschreven.
Na 6 dgn had ik er geen vertrouwen meer in en de advertentie maar opnieuw geplaatst.
Is het dan zo moeilijk om te zeggen dat je m toch niet wil???
Nu dus wel verkocht aan een andere.
Nou mijn kinderwagen nog. :D

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:28

Mijn nieuwe aanwinst is binnen de fjord voor 19,50 *\o/*
Jammer genoeg was die wat beschadiger dan dat die op de foto leek :')
Maarja maakt niet zo heel veel uit ben blij dat ik hem heb haha. *\o/*

Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:07

VVV bonnen weet ik echt wel raad mee! Ik koop er een lekker luchtje van, of een mooie mascara, een boek, CD, etc. etc. Gewoon van die luxe dingetjes die ik normaal niet zo snel zou kopen.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:14

wij hebben de vvv bonnen ingeleverd op bol.com
toch weer 100 euro bij elkaar :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:26

Tsja weet niet of je het rare reacties vindt van mensen, maar ik heb mijn paard op MP staan. Ook op andere sites, maar daar maak ik niet mee wat ik op marktplaats heb.

Ik krijg heel veel reacties (al meer dan 20 binnen een dag) van mensen die mijn paard kostenloos of tegen betaling wel willen uitbrengen / rijden / verzorgen etc. Na de 5e heb ik mijn advertentie aangepast en eronder gezet dat ik dat echt niet zoek. zucht.... + maar heb geen zin meer om te reageren op die mensen. Ook krijg ik vaak een mail met: is de vraagprijs bespreekbaar? geen naam, hallo of niets, ja soms: ik heb een heel goed thuis.

Tsja allemaal zeggen ze een goed thuis te bieden dus dat zegt mij niets meer. Echter ik reageer altijd: dat de vraagprijs een vraagprijs is, maar dat je een prijs niet kan baseren op een paar fotos of een tekst. Ik geef daarbij aan dat mensen welkom zijn om hem uit te proberen en pas bij een goede klik met mijn paard kun je bepalen of je het geld er voorover hebt. Als er geen klik is dan is iedere cent die je betaalt teveel.

Daarom krijg ik vaak een reactie van: ja maar ik heb maar € te besteden (E3000,- onder de vraagprijs). Daar kan ik nu echt pissig om worden. Zoek dan een paard wat qua prijs wel in je zoek categorie valt. Of reacties van: mijn budget ligt niet zo hoog. Dan heb ik zoiets van reageer dan gewoon niet op een paard in de hogere prijsklasse. (vraagprijs staat er gewoon open en bloot bij)... Ik heb dan eigenlijk geen zin meer om te reageren.....

Gelukkig ook mensen die gewoon komen kijken komend weekend. Mochten ze echt geïnteresseerd zijn kunnen we kijken of we bij elkaar kunnen komen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:49

ClaudiaHS schreef:
Heel irritant is dat.
Had vorige week ook een mailtje op de deken dat ze hem graag wou hebben en geld over zou maken.
Advertentie verwijderd en maar wachten tot het geld werd bijgeschreven.
Na 6 dgn had ik er geen vertrouwen meer in en de advertentie maar opnieuw geplaatst.
Is het dan zo moeilijk om te zeggen dat je m toch niet wil???
Nu dus wel verkocht aan een andere.
Nou mijn kinderwagen nog. :D

Had ik ook...

Uiteindelijk nog een mail gestuurd met 'hee, wil je ze nog hebben, anders gooi ik ze er opnieuw op..'.. Netter verwoord uiteraard maar wel duidelijk, kreeg ik vier dagen later een mail met 'hee, was het geld nog niet binnen, anders neem ik contact op met de bank..'

Dus ik teruggestuurd: 'nee, helaas niet, maar als het rekeningnummer verkeerd is wordt dat aangegeven of wordt het geld teruggestort toch?'

Mail terug: 'Het geld is overgeschreven, hij geeft nu aan dat het afgeschreven is hoor!'

Raar verhaal, je ziet toch dat het verkeerd is of dat het geld is teruggestort?! :=
Geef dan eerlijk toe dat je het dan en dan kan overmaken omdat je dan salaris krijgt of weet ik het..

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:10

Dat heb ik nu dus, had op iets gereageerd en prijs overeen gekomen.
Wil ik het geld overmaken, ships sta in de min.... :o
Nu dat maar netjes door gegeven en gevraagd of ze het misschien een week vast wil houden voor me.
Heb er ook bij gezet dat als ze dat niet wil ik daar begrip voor heb.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:20

...en hier weer eentje op bokt, danoesje.... heeft lederen laarzen te koop staan, en zet er veels te weinig info bij (ze heeft ze niet nagemeten). Dus ik vraag of ze de hoogte en kuiten etc. even na wil meten. Laarzen stonden bij haar vriend, waar ze pas het weekend zou zijn. Ok, ik wacht wel een week.... na het weekend nog steeds geen antwoord. Dus ik er maar weer een pb achteraan gestuurd, of ze al nagemeten had. Geen antwoord. Weer afwachten. Weer een pb gestuurd, dat ik het jammer vind dat ze niet meer reageerd, want ik heb echt interesse in die laarzen. Geen antwoord. Terwijl je kunt zien dat ze online is geweest, je berichten heeft gelezen en zelfs in een ander topic gepost. Ik ga over m'n nek van zulke mensen. echt waar. Zal wel weer een meisje zijn van 16 zonder verantwoordelijkheidsgevoel ofzo. Ze mag die laarzen dáár stoppen, waar de zon niet schijnt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:34

justdiesel schreef:
Dat heb ik nu dus, had op iets gereageerd en prijs overeen gekomen.
Wil ik het geld overmaken, ships sta in de min.... :o
Nu dat maar netjes door gegeven en gevraagd of ze het misschien een week vast wil houden voor me.
Heb er ook bij gezet dat als ze dat niet wil ik daar begrip voor heb.

Dat vind ik netjes.. :)
Heb ik ook begrip voor want ik zit ook wel eens krap..

Maar anderhalve week niet terugmailen en dan opeens weer wel..

Het is dat het een mooie prijs was, anders had ik ze er wel weer op gezet..

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:35

Ik ga vanavond weer een lading op bokt en marktplaats gooien..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:37

Oh jemig..

Weer zo'n brutaaltje..

Ik heb tegenwoordig in al mn advertenties staan: 'Bieden is ex verzendkosten'
Bod gehad. Akkoord gegaan, krijg ik:
'Ik betaal 100 incl portokosten.'

Ik ga er niet eens meer moeite aan besteden, gewoon terugstuurd:
'Hallo ***, dan mag u 100 euro + 6,75 verzendkosten overmaken naar...'

:')

Ajuus :')

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:08

Nou de motor jas is verkocht. Weer een goede ervaring erbij.
Heb alleen nu weer zo'n bieder die niet reageert.