Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

samira_baco

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:05

ik heb ook weer goede mp dagen
eerst een konijnen buitenhok gratis gekregen mensen kwamen hem ook nog brengen woonde dichtbij :D
en ik had een halster op mp staan die nog splinternieuw was en iemand wilde hem graag hebben en komt om vandaag om 1 uur ophalen :)

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:25

lady_lover16 schreef:
ik heb ook weer goede mp dagen
ik had een halster op mp staan die nog splinternieuw was en iemand wilde hem graag hebben en komt om vandaag om 1 uur ophalen :)

hij is netjes opgehaald door de mvr en ze was erg blij ze zij ja me dochter heeft zo ponykamp en dan kan ze hm gelijk mee nemen en gebruiken :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:01

Pffff Wordt vandaag een beetje moedeloos hoor van de mensen die reageren via MP. De hitte is over dus daar kunnen ze niet meer bevangen van zijn.....
Als ze contact met je opnemen is het kort af, kan geen gedag etc af.....
We hebben wat partijen erop staan, maar ga ik er nu vanuit dat iedereen het snapt of ben ik onduidelijk?
Bv een partij met broeken, staat netjes verdeeld in kleur en welke maten (maten gaan naar leeftijd) ervan inzitten.
Eerst de vraag welke maten het zijn. Dus ik netjes uitgelegt, leeftijd X past bij Maat X
Dan weer een mail, hoeveel broeken? totaal (11stuks) netjes doorgegeven en dat iedere opgegeven maat erin zit...
Of, kunt u garanderen dat de leeftijden exact kloppen met de opgegeven leeftijden. Uhhh nee want het ene kindje is nu eenmaal groter of kleiner dan de andere, het is een richtlijn.... Krijg je als antwoord terug, "denk je dat ik dom ben of zo dat weet ik ook wel" Maar ik wil het wel overnemen voor €25,- incl verzenden (ben wel van België). Terug gemaild dat ik het bod veel te laag vind en dat er duidelijk instaat bieden vanaf ... (excl. verzenden).
Wat degene bood was nog geen kwart van de vanaf prijs....
Kreeg ik een mail terug "vrek"....
Nou m'n mond viel open van verbazing hahahah

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:36

Hmm, ik heb weer bieders die nergens op reageren. Stuur ik dat ik akkoord ga, hoor je gewoon niks meer!

Nou ja, het is zeker weer vakantie! :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:19

Tallie1979 schreef:
Hmm, ik heb weer bieders die nergens op reageren. Stuur ik dat ik akkoord ga, hoor je gewoon niks meer!

Nou ja, het is zeker weer vakantie! :')

Helaas gebeurt dat met enige regelmaat

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:29

Ik heb een partij nieuwe paarden artikelen op MP staan. Advies verkoopprijs is over de 850 euro, een bod gehad op MP van 100 euro, krijg ik een mail dat ze het voor 40 incl wel wil hebben, want het gaat naar een goed doel.

:')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:40

Ik ben ook een goed doel, kun je het mij sturen voor 5 euro? :D

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:54

Stille meelezer meldt zich :wave:

Ik had wat kleding op mp staan.
Eerst de vraag of ik ze wat meer foto's kon toesturen. Geen probleem dus ik stuur ze de foto's.
Vervolgens een meeltje of ze de kleding niet kon komen passen want het was zo moeilijk te beoordelen vanaf foto's en ze was ontzettend geinteresseerd.
Nou is goed, kom maar dus ik stuur adres vervolgens hoor/lees ik niks meer :?
Heb een aantal weken gewacht en de kleding daarna aan een goed doel weggegeven.

Verder maak ik geen rare dingen op mp mee sorry :')
Ongelooflijk wat sommige mensen wel meemaken hahaha.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:11

Die goede doelen vliegen als paddestoelen uit de grond als het er op aan komt... :evaw:

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:59

Afgelopen week weer een fijne ervaring met MP gehad. Mijn moeder had wegens verhuizing een dressoir op MP gezet voor €25. Belde er een mevrouw op die wel interesse had want haar dochters ging op kamers en het dressoir zou ook meteen dienen als bureau voor het meisje, nou prima een afspraak gemaakt en mevrouw en dochter zouden tussen 17.00 en 18.00 komen.
Om 17.05 stonden ze aan de deur, twee minuten gekeken en ze hebben het meteen ingeladen en meegenomen. Mensen blij, mijn moeder ook blij!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:02

ShauniBef schreef:
Ik heb een partij nieuwe paarden artikelen op MP staan. Advies verkoopprijs is over de 850 euro, een bod gehad op MP van 100 euro, krijg ik een mail dat ze het voor 40 incl wel wil hebben, want het gaat naar een goed doel.

:')

Inclusief verzenden :D ?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:33

Balen hooi op mp staan.
Met duidelijk erbij '' zelf ophalen''
30,- p/s.

Krijg je een mailtje:
Ja ik woon *plaatsnaam*
en breng het maar voor 30,- p/s thuis.

Plaats ligt ruim 30km verderop.
_O-

En hij had zijn adres er ook al bij gezet :')

Maar terug gemailt dat wij geen vervoer hebben....

Zijn die grote ronde balen trouwens

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:42

Lezen is zoooooo moeilijk!

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:03

stille lezer meld zich :+

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:25

Bij mij loopt het de laatste dagen ineens verbazingwekkend goed. Snap er niks van. Heb er de laatste weken weer wat merkkleding etc. opgezet, liep heeel langzaam. Gisteravond kwam ik thuis en had ineens mijn hele mailbox vol. Snap er niks van! Heb wel het gevoel dat wanneer dingen er wat langer op staan er pas biedingen en mailtjes komen.

Al komen er veel berichtjes hier ook errug bekend voor ;)
Hoe lang wachten jullie op een reactie, nadat je een bieder hebt gemaild dat je akkoord gaat? Heb inmiddels al een hoger bod gehad maar wil toch even wachter op degene die ik gister akkoord heb gemaild.

Vind het soms ook erg jammer dat een Hallo of Groet er niet af kan... Ik vraag vriendelijk of ze het willen komen halen of dat het verzonden moet worden. Krijg ik terug: Ok, adres is: .... .... .... .

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:06

Ik ben er sinds gister achter dat marktplaats geld wil als je EEN link in je advertentie zet 8)7
Ik heb een grote emmer biogluco te koop staan en heb een link naar dat product waar alle info netjes in staat (is een pdf). Dus ik zet die link altijd bij in m'n ads. Lijkt me wel zo handig voor de kopers namelijk.
Ben ik die emmer gisteren op MP aan het zetten, krijg ik een mail dat m'n advertentie is geblokkeerd omdat er een link instaat, en als ik wil dat hij weer geactiveerd wordt moet ik of betalen (minimaal 9 euro!), of die link weghalen.

Als ze dan toch zo graag natrekken wat we op internet plaatsen om ons geld af te kunnen troggelen, dat ze het dan gelijk goed doen zeg, want ik heb niet eens een bedrijf :')
Ik weet nu in ieder geval dat al die winkels die advertenties met linken in plaats, dik betalen hiervoor :\

Verder tot nu toe alleen positieve verhalen meegemaakt, dus in zekere zin positief voor mij, maar geen voer voor dit topic :)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:34

Ja dat is inderdaad al een paar jaar zo.. Gaat in principe automatisch, zodat mensen niet simpelweg hun webshop promoten via marktplaats. Opzich zit er wel wat in.. In jou geval is het inderdaad wat jammer, maar als ze onderscheidt gaan maken in links is het hek helemaal van de dam..

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:39

Haha, ik ging net posten: "Misschien weten de meesten onder jullie dit al wel hoor, maar ik had marktplaats al een hele tijd niet meer gebruikt, dus ik stond een beetje te kijken toen ik die mail kreeg"

Ik vind het wel een beetje overdreven, de bedragen die ze vragen. Maar goed. Ergens inderdaad wel te begrijpen, anderzijds heel vervelend voor niet-professionelen. Blokkeren ze ook linken naar plaatjes bv? Want je kan ook maar erg weinig plaatjes uploaden bij marktplaats, dus als je je advertentie van meer plaatjes wil voorzien maar je mag geen linken neerzetten...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:49

Ja dat doen ze ook, overal waar .nl achter staat is voor hun een link.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:06

Silly1972 schreef:
Ja dat doen ze ook, overal waar .nl achter staat is voor hun een link.

.com , .be enz ook hoor.

je kunt er evt wel iets inzetten dat je de PDF kan mailen.
Link kan je trouwens wel in de afbeelding proberen, maar dan heb je kans dat mensen aanklikken dat je een link vermeld.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:09

Ik heb er nu inderdaad gewoon instaan dat ze moeten mailen voor meer info := Kon niet veel anders bedenken. Ook als ik al die regeltjes zag die bij in die mail stonden had ik niet veel opties meer. Anders kon ik geband worden voor overtredingen enzo.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:10

xHaithi schreef:
Ik heb er nu inderdaad gewoon instaan dat ze moeten mailen voor meer info := Kon niet veel anders bedenken. Ook als ik al die regeltjes zag die bij in die mail stonden had ik niet veel opties meer. Anders kon ik geband worden voor overtredingen enzo.

heb ik ook een tijdje gehad :+
en das niet handig :o

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:21

Hahahah XD Die stoute marktplaats ook :P Zo de leedjes pesten, tsss.

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 05:39

Hier een stille meelezer die zich meld!

Had laatst de zolder opgeruimd en wat spullen erop gezet, sommige dingen worden heel leuk afgehandeld en sommige.dingen zo onbeschoft.
Mensen die niet reageren, zeggen dat zr het komen halen en niet komen opdagen, dan bel ik er zelf achteraan nemen ze gewoon niet op en bellen niet terug etc.

Ook hadden wij een nieuwe bank en stoel gekocht, de oude hadden we op marktplaats gezet dat deze met spoed waren af te halen tot de volgende middag. (Gistermiddag). Anders zouden we ze maar de kringloop doen. Biedt er iemand 12.5 euro voor de leren stoel, echt een koopje. Nou primaophalen voor 14.30 met adres erbij anders waren we weg.(Dochtertje moest van de opvang gehaald worden en de nieuwe bank plus stoel van de winkel. Mailt die mevrouw om 14.00 terug dat voor het adres dus die nogmaals gemaild. Reageerd ze weer dat ze het waarschijnlijk niet gaat redden, dus mijn reactie is dan gaat het over. Weer een mail, of het niet 15 min later kan, was inmiddels al 10 voor half 3 en de stoel stond al op de aanhanger. En dochtertje moest voor half gehaald worden waarna wij gelijk door wouden, dus nee dat kon gewoon niet. Dus weer gemaild dat dat niet kon en de stoel dus naar de kringloop gaat. Mailt ze weer jammer dat je not even 20 min wilt wachten, was inmiddels al half 3. Dus ik aangegeven dat ik voor 12.5 euro niet mijn hele planning ga omgooien en extra ga omrijden. Ractie terug van haar kant: tja 12.5 euro of de kringloop....
Had echt de neiging om terug te mailen, dat ik niet om 12.5 euro hoef te kijken en voor het gezeur wat ik nu heb gehad ik hem dan liever naar de kringloop doe waar ik er iemand echt blij mee kan maken.
anWant het was ook nog niet zeker dat ze hem wou, ze wou hem eerst komen bekijken...

Als ze gewoon om 14.00 was weggereden was er niks aan de hand dan was ze mooi optijd geweest, had ze de stoel.kunnen hebben in plaats van de hele tijd mailen en daarbij om uitstel vragen...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 06:33

Maar wel tijd om te mailen blijkbaar...
Pff.