model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:05

Voor dat aansturen van modellen ben ik nu bezig op stage zelf inderdaad :) Kan ik me in vinden hoor, is ook erg lastig.

Moodboards werken erg fijn, echter heb ik er door m'n studie nogal een afkeer tegen gekregen gezien daar voor elke foto die je maar maakte een moodboard moest hebben en je erachter moest verantwoorden .. Zucht. Moedeloos word je daar van.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:08

ooh, zo'n vak had ik ook op school, kunstBV, ik werk enorm in mijn hoofd, zie het beeld voor mij, maar moest allemaal voorbeeld foto's hebben, schetsen, tussenstappen. Dat werkt gewoon voor mij niet :') Ik werk verder op iets wat ik mooi in een foto vind :P

wat voor stage doe jij? Heb erg veel nu van de meeting geleeerd, maar blijf het moeilijk vinden, ook omdat de meesten ouder zijn dan ik. Maar heb ik ook als ik paarden fotografeer, dus dat is echt een aandacht punt voor mij

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:14

Bij een Freelance Fotograaf loop ik momenteel :) Studie Fotografie, laatste jaar :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:16

hebben ze iets van een website? krijg nml of foto academie of allemaal verschillende fotografen :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:20

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:16

Even gauw tussendoor..
Ben vanavond plotseling gebeld door Huntmodels, of ik aankomende donderdag op casting wil komen.
Heb in de eerste instantie ja gezegd, maar nu toch afgezegd (via sms, durfde niet te bellen...) omdat ik zoveel slechte verhalen er over lees op internet.
Voel me nu toch best rot erover, dat ik eerst ja gezegd had en dat zij een uur voor me vrij hadden gehouden :\

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:59

xLoki, huntmodels is toch die ene waarvoor je zelf eerst flink moet dokken om een portfolio te laten maken?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:02

xLoki schreef:
Even gauw tussendoor..
Ben vanavond plotseling gebeld door Huntmodels, of ik aankomende donderdag op casting wil komen.
Heb in de eerste instantie ja gezegd, maar nu toch afgezegd (via sms, durfde niet te bellen...) omdat ik zoveel slechte verhalen er over lees op internet.
Voel me nu toch best rot erover, dat ik eerst ja gezegd had en dat zij een uur voor me vrij hadden gehouden :\

Och, als jij je er niet goed bij voelt is dit een goede keuze geweest denk ik zo. En dat uur vullen ze zo weer in met iemand anders :)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 04:07

Zelf vandaag mijn modelcall voor de grote Torontoshow gehad.
Het was al de allerlaatste selectie, sinds ze al voorselecties hadden gedaan, dus ik ging er vol goede moed naartoe.
Kom ik daar... Is iedereen rond de 24/25 met al 6-8jaar ervaring... :+
Tjaa, en dan kom ik aan met 1 show en 1 shoot achter de rug :Y)

Ze vonden mijn looks echt enorm leuk en passend, maar waren toch te bang dat ik de druk van een grote show niet aankon.
Vandaar dat ze mij verteld hebben om volgend jaar terug te komen.
Ik vind het natuurlijk wel jammer, maar kan me prima in hun besluit vinden.

Daarna nog een tweede teleurstelling, want ik heb me helaas alweer moeten afmelden voor de Schwarzkopf show _-:(
Mijn moeder denkt dat het niet te combineren is met mijn paardrijclinic dat weekend, dus heb ik maar weer opnieuw moeten afwijzen ^)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:10

Ik voel me een hele slechte fotograaf in studie maar kan m'n aandacht zo niet bij 't nabewerken houden op 't moment, haha :+ Wat erg dit.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 9681_o.jpg

Preview van een ander model, i.v.m grootte en te lui om te resizen even in een mooie prachtige lange FaceBook link.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:25

Volledige versie:

Afbeelding

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:52

Gaaf model, heel mooi haar heeft ze zeg.
Ik stoor me alleen een beetje aan de arm, zit een beetje in de weg ofzo.. Maar verder een toffe foto :j

_Snow_White schreef:
Zelf vandaag mijn modelcall voor de grote Torontoshow gehad.
Het was al de allerlaatste selectie, sinds ze al voorselecties hadden gedaan, dus ik ging er vol goede moed naartoe.
Kom ik daar... Is iedereen rond de 24/25 met al 6-8jaar ervaring... :+
Tjaa, en dan kom ik aan met 1 show en 1 shoot achter de rug :Y)

Ze vonden mijn looks echt enorm leuk en passend, maar waren toch te bang dat ik de druk van een grote show niet aankon.
Vandaar dat ze mij verteld hebben om volgend jaar terug te komen.
Ik vind het natuurlijk wel jammer, maar kan me prima in hun besluit vinden.

Daarna nog een tweede teleurstelling, want ik heb me helaas alweer moeten afmelden voor de Schwarzkopf show _-:(
Mijn moeder denkt dat het niet te combineren is met mijn paardrijclinic dat weekend, dus heb ik maar weer opnieuw moeten afwijzen ^)

Wat balen! Wel een eerlijke beslissing van de organisatie van die show denk ik, maar toch.
Jammer dat je de Schwarzkopf show alweer niet kunt doen, maar 3x is scheepsrecht dus volgende keer beter!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:54

Posh, ann_moi, is het misschien een idee om 11 april op Centraal Station A'dam af te spreken en dan gezamenlijk naar de locatie te gaan? (of posh, ben jij er al eerder ivm de catwalktraining?)
Vind ik persoonlijk wel een prettig idee maar mijn ouders nog 't meest :=

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:57

Is het station bij de bijlmer niet makkelijker? Het lijkt mij iig een goed plan :)

Erg mooie foto courses, heel gaaf! :)

Jammer snowwhite, volgende keer komt het vast helemaal goed!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:02

Oh, ik wist niet dat daar een station was, haha :D
Is goed, dan zien we tzt wel hoelaat precies denk ik zo?
Ben wel benieuwd naar wat meer informatie moet ik zeggen, tijd, programma, kleding, enz :=

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:33

UMayDream en Ann_moi: Ik heb net overleg gehad met de ontwerper maar helaas is het programma nog niet bekend.

Ik weet alleen wanneer ik de zaal in mag en dan zal ik er ook zijn, ik geloof dat dit 16.00 uur is en dan gaat ook de training van start. Ik kom met de auto en kan jullie wel bij het station ophalen?

Qua kleding wordt het geheel stoer, jeugdig en zomers. De muziek wordt hier ook op aangepast, lekkere snelle en vlotte muziek. Er treden die avond nog 2 andere ontwerpers op, er is een lokale band en er is een expositie van een beginnend fotograaf.

Er zijn fotografen aanwezig, sommige fotografen leggen weinig contact met modellen dus als jullie graag foto's willen even achter de fotograaf aan en zijn kaartje vragen.

Als het goed is komen er nog 2 fittingdagen zodat jullie weten wat jullie aan krijgen, ik krijg waarschijnlijk foto's van alle modellen zodat ik tijdens de training weet wie wat aanheeft.

Als jullie verder nog vragen e.d. hebben (hier of pb) stel ze gerust!

@Courses: Mooie foto, de pose klopt en het ziet er mooi natuurlijk uit.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:36

Thanks voor de info :D
Fijn dat je ons bij het station kan oppikken!
Kleding+muziek combi klinkt goed, lekker vlot en niet te saai.
Fittingdagen, wat houd dat in? Kleding passen? Ik weet niet of ik daar bij kan zijn, 3x op en neer naar A'dam voor 1 show word me wat te gortig en te prijzig.. Is dat verplicht?
Anyway, ik heb er zin in, alles komt vast op z'n pootjes terecht :D

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:44

Fitting is inderdaad het passen van jouw outfit, ik neem aan dat ze de modellen over die 2 dagen verspreiden anders wordt het kostenplaatje voor jullie wel heel hoog inderdaad.

Ik vind het jammer dat er nog zo weinig bekend is maar hier moeten we het mee doen! En het komt zeker wel goed, gaat helemaal goed komen.

Over de tijd bij het station zal ik nog even nadenken, ik ga ruim op tijd van huis weg in elk geval.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:48

Misschien is het ook mogelijk een fitting te doen in Amsterdam voor de meiden die daar vandaan komen, en een fitting meer naar het noorden als er meer mensen uit het noorden komen? (weet niet waar ann_moi vandaan moet komen..?) Is maar een ideetje, maar misschien is het wat.
Om ruim op tijd er te zijn is wel fijn idd, hoeven we ook niet te haasten enzo.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:51

Klinkt goed. Ik ben heel erg benieuwd en heb er al veel zin in.
Ik kom meer uit het Oosten, maar dankzij een OV kaart reis ik gratis. :) Voor mij is Amsterdam iets meer dan een uurtje. Ik heb komende periode ook wel veel geluk, ik ben elke middag vrij. :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:52

mooie foto courses!

Ooeh, wat gaan jullie doen?? :o

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:53

mooie rustige sfeer heeft je foto courses :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:27

Ik vind het qua sfeer inderdaad een hele mooie foto, maar ook ik vind dat arm niet helemaal lekker liggen :P Komt misschien door de compositie, het lijkt een beetje alsof het niet haar eigen arm is. Ogen zijn wel heel mooi! Heb je die zo nabewerkt of kan ik het me goed herinneren dat je dat soort dingen niet nabewerkt?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:31

Dat kan ik niet eens ... :P Nee, dat is niet na ge-edit o.i.d, is echt puur haar ogen en de inval van 't licht geweest :)
Kreeg er vanmiddag ook al een reactie over, maar ogen editen heb ik nog nooit gedaan en heb er ook niet veel baat bij dat überhaupt te kunnen (waarom zou je?) :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:41

Nee ik weet dat er wel fotografen zijn die de ogen extra accentueren dus ik dacht misschien heb je ze blauwer gemaakt, maar ik had inderdaad al ergens gelezen in t topic dat je dat nooit doet. Meisje heeft dan echt prachtige ogen van zichzelf haha