Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:52

hahah das ook een goeie, maar nee, ik ga er geen moeite voor doen, geen energie in steken.
Heb wel betere dingen te doen ;)

Meneer is geblokkeerd en hij zoekt het maar uit :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:58

enzino schreef:
Maar misschien leuk om een geintje met hem uit te halen, vertel hem bijvoorbeeld dat je broer bij de politie werkt en dat hij wil weten onder welke code de aangifte in het systeem zit omdat hij dit echt niet vind kunnen. Bovendien zijn er natuurlijk al stappen ondernomen om zijn adres te verkrijgen bij zijn internet provider maar als hij nu meewerkt dan zal zullen zijn "bedreigingen" wat coulanter worden aangepakt.

Die is echt geniaal :D

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:58

showteam schreef:
Mo_86 schreef:
Heb net een reactie, met de vraag of ik een filmpje wil maken dat ik met de schoenen in het gras sta en dan het gras sta te vertrappen :? . Omdat ze ze daar ook voor gaat gebruiken. Goed, das dus iemand die zich verveelt... :evaw:
Dat ga ik dus niet doen :')

@ Enzino: Maar als iemand 35 euro vraagt ben je toch een dief van je eigen portemonnee als je 20 euro hoger dan dat gaat bieden? Heb even rondgekeken en 35 euro is wel een realistische prijs :).

Ik gok dat wij dezelfde persoon hebben gehad :P Ik had ook 3 paar gympen op marktplaats staan (waaronder een adidas paar) op alle 3 werd 20 euro meer dan de vraagprijs geboden. Ik vond het vreemd heb de persoon gemaild en hij vroeg of ik foto's wilde maken dat ik de schoenen aan had e.d.
Was het bij jou ook een man?

Nee, een meisje. Het e-mailadres bevatte 1991 overigens. Het ging bij mij echt om een filmpje haha, en dan stampen en zo. Zie mezelf al staan :')

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:12

Gisteren weer iemand aan de deur gehad via MP.
Netjes op tijd, vriendelijke mevrouw en zonder moeilijk doen de prijs betaald.

Deze week op veel artikelen een bod gehad van dezelfde persoon.
Mail je haar,.....niks geen reactie meer. Das wel iritant.

Wat betreft die minumumprijs.
Ik snap dat mensen zo'n prijs hebben, maar pak dan wel een prijs waarmee je akkoord zou gaan.
Ik bood van de week op iets waarbij stond bieden vanaf €10.
Dus ik mail dat ik het voor die prijs die dag nog kwam halen.
Krijg ik mail terug dat ze minimaal €15 wilden hebben.....

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:21

Ik koop best veel op marktplaats. Omdat 2e hands toch wel goedkoper is dan nieuw. Veel van mijn interieur komt van marktplaats.

Ik heb laatst nog trouwschoenen via marktplaats gekocht. Hele mooie, oorspronkelijk hele dure. Ze waren maar één x gedragen. Over het algemeen leveren mensen heel keurig als je betaald hebt.

Maar verkopen op marktplaats is niet ideaal. Mensen geven in een winkel heel veel geld uit. Maar als iets nog net zo mooi is, of zelfs nog bijna nieuw is van een particulier, gunnen ze hem vaak nog niet eens de helft van de oorspronkelijke prijs! Daarom verkoop ik zelden via marktplaats.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:16

Ook een leuke, ik vraag 2 euro voor een truitje (kindertruitje, nieuw, geen merk) en dan 1,90 euro gaan bieden. Nah, sorry hoor, maar als je zo gaat mierenn**ken, laat dan maar!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:13

Ik heb net een hoofdstel gekocht. niet echt via marktplaats maar ze wou het er wel opzetten.
Maar goed is een stubben hoofdstel van nieuwprijs 150 euro. nooit gebruikt. ze heeft hem overbodig gekocht bij een faillissement uitverkoop voor 5 euro. ga hem zondag ophalen. intotaal heeft hij me 50 euro gekocht met een extra frontriem erbij

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:34

Veel van deze berichten zijn de reden dat ik dus nooit meer een telefoonnummer bij een advertentie zet.

Ook zet ik bieden altijd uit en zet er een prijs bij en dat ze dan vanaf die prijs mogen bieden via email.
Laatst nog mijn espressomachine er op gezet voor €180,- (nieuwprijs €450,-) 1 jaar oud en heel weinig gebruikt.
En dan nog mensen die 130-150 euro bieden..

Ergste wat ik ooit meegemaakt hebt met MP is toen ik nog een heel stuk jonger was, ik op zoek was naar een bijbaantje met paarden.
Gewoon voor op zaterdags/zondags, stalletjes uitmesten, beestje borstelen en dat soort dingen.
Aantal dagen later belt er een man of het mij leuk lijkt om voor 1 of ander blad foto's wil laten maken met de nieuwste trends op gebied van paardrijkkleding.
Ik: goh ja dat lijkt me best wel leuk om te doen ja.
Tijdje met die meneer aan de tel. gezeten en hij het een ander uitleggen.
Dus op gegeven moment kwamen we dan aan bij 'het contract' en het loon wat daar bij hoorde.
Het was best wel veel geld per uur vond ik zelf, dus was best blij.
Tot hij met de opmerking kwam dat ik dan ook af en toe naakt moest poseren :')
Ik: bedankt voor uw telefoontje *tuuttuuttuut* snel de haak erop gekwakt.
Wat een idioot, vond het uurloon ook al aan de hoge kant :=

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:44

Omg sommige mensen zijn heel sneu wat dat betreft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 04:42

Mo_86 schreef:
Nee, een meisje. Het e-mailadres bevatte 1991 overigens. Het ging bij mij echt om een filmpje haha, en dan stampen en zo. Zie mezelf al staan :')

Misschien was het gewoon een slim plan, als jij een filmpje maakt dan stuurt zij terug dat de schoenen nu teveel zijn gebruikt dus gaat het bod omlaag. Jij kan dan niet meer ontkennen aangezien zij bewijs heeft van het vele, en rare, gebruik.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:03

Ik heb ook weer iets via marktplaats...
Iemand is geïntresseerd in rijlaarzen van mij.
Ik geef de minimale prijs aan en toch nog voor minder proberen te krijgen.

Uiteindelijk wil ze graag komen om te passen. Ik aangegeven dat het prima is.

Ondertussen gebruikt de geïntresseerde steeds slechtere zinsopbouwen, slecht grammatica en met veel vraagtekens en dergelijke. En als laatste blijft ze erop hameren dat ze al eerder bij mij is geweest vanwege De Niro laarzen?

Ik heb aangegeven dat ik nog nooit De Niro laarzen heb gehad.

pfff.. Wat moet ik hier nou mee?
Wil graag mijn laarzen verkopen, omdat ik binnenkort ga verhuizen van stal (dus al het overbodige wil ik graag verkocht hebben). Maar krijg nu toch een raar onderbuik gevoel. Wat zouden jullie doen?

Edit: nu weer zoiets gek. Andere bieder heeft als laatste 115 geboden (daarvoor al opgeboden tegen bovenstaande geïntresseerde). Heb gemaild dat ik tot op heden niks heb vernomen van deze bieder en dat ik graag wil weten of de biedingen serieus zijn.
Deze bieder heeft nu net boven zijn bod van 115 euro een bod van 200 euro gedaan :') . Die ga ik dus niet meer serieus nemen en heb de biedingen van deze persoon verwijderd.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:13

Als je er al geen goed gevoel bij heb, zou ik zeker niet m'n adres geven en die persoon langs laten komen!
Dan maar even langer wachten, verkopen doe je ze toch wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:20

BarockPinto schreef:
[...]
de nieuwste trends op gebied van paardrijkkleding.

[...]

Klinkt toch als een heel valide verhaal, naakt poseren om de nieuwste trend in paardrijkleding te laten zien.
Ik snap niet dat je er niet gewoon op in bent gegaan...

:D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:22

Een nieuwe trend is dat zeker.... :+ :D

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:34

enzino schreef:
Mo_86 schreef:

Misschien was het gewoon een slim plan, als jij een filmpje maakt dan stuurt zij terug dat de schoenen nu teveel zijn gebruikt dus gaat het bod omlaag. Jij kan dan niet meer ontkennen aangezien zij bewijs heeft van het vele, en rare, gebruik.

Dat was inderdaad ook een van de eerste dingen waar ik aan dacht.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:37

Kentaro schreef:
Als je er al geen goed gevoel bij heb, zou ik zeker niet m'n adres geven en die persoon langs laten komen!
Dan maar even langer wachten, verkopen doe je ze toch wel!

Ja dat is waar, heb best veel geïntresseerde al gehad. Waarvan eigenlijk iedereen fijn reageerde (ookal waren bijv. de maten niet juist).

Alleen die 2 van marktplaats niet (dus die zo raar mailt en die hoge biedingen plaatst).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:38

Zou je gevoel volgen!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:55

Nou heb ze gemaild dat ik niet verder in zee met hun ga (ben erg netjes gebleven), maar de geïntresseerde was er niet blij mee. Ze lijkt wel erg geïntresseerd en ik vind het wel erg vervelend voor hem/haar. Toch ga ik niet verder met deze persoon, aangezien ik al een 2e mail heb ontvangen waarbij er verder gevraagd wordt naar mij en mijn paard(en). Het geeft mij wel een dubbel gevoel,

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:59

enzino schreef:
BarockPinto schreef:
[...]
de nieuwste trends op gebied van paardrijkkleding.

[...]

Klinkt toch als een heel valide verhaal, naakt poseren om de nieuwste trend in paardrijkleding te laten zien.
Ik snap niet dat je er niet gewoon op in bent gegaan...

:D

Ja dikke doei hahaha.
Ik was daar toen nog ietsie te jong voor.
Als ik nu het aanbod weer zou krijgen zou ik zeker ja zeggen (niet dus) :Y)

Over het algemeen heb ik goede ervaringen met MP hoor.
Laatst nog een digitale ontvanger verkocht voor 250 euro.
Meneer kwam netjes langs, wilde een aantal dingetjes weten qua aansluitingen e.d
Niks gezeur over de vraagprijs, betalen en meenemen.

Ook een keer gehad dat ik mijn paard op Mp had staan.
Jaartje of 8 geleden is dit.
Ik was thuis, wordt ik ineens door stal gebeld dat er mensen op mij staan te wachten, die mijn paard willen kopen en ik wist van niks.
Geen mail, geen telefoontje helemaal niks.
Dus ik naar stal geraced, waren deze mensen met trailer en al 200 km hierheen komen rijden, zonder dat ze uberhaupt wisten of ik er was en of ik accoord zou gaan.
Ze hadden op een of andere manier uitgevogeld waar mijn paard stond en er maar gewoon heen gereden omdat ze haar heel graag wilden hebben.
Ik vroeg 1000 euro, kreeg 950 in mijn handen gedrukt en de deken van ruim €300,- die ik eigenlijk net nieuw had gekocht moest er ook bij.
Ik was eigenlijk zo vreselijk verbaasd dat ik haar uit stal heb gehaald en mee heb gegeven.
Achteraf baal ik hier natuurlijk best van, meer omdat ik niet weet waar ze gebleven is.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 09-02-12 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:00

Cardy, ik denk dat je er heel goed aan hebt gedaan!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:13

@ BarockPinto : Dat is balen zeg van je paardje... Zeker ook hoe het gelopen is, heb je nooit meer iets van de mensen vernomen?

@ Kentaro: Ik denk het ook inderdaad.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:14

Oh als ik geen goed gevoel heb bij iemand doe ik het ook niet hoor.

Had dus mijn espressoapparaat erop staan, VP €180 (lager bieden geen zin)
Kreeg een mailtje van iemand:
Ik jou bied 150 euro, jij nu adres en tel.nr geven en ik vanavond op kom halen.
:') nou mooi niet dus.
ik geef al helemaal m'n tel.nr niet aan vreemden, aangezien ik een jaar lang telefonisch gestalkt ben door iemand :=
Als ik al iemand benader over een bepaald artikel, dan begin ik eerst met:
Goedenmiddag/avond/hallo meneer/mevrouw Janssen.
Ik zou u graag 150 euro willen bieden dan kom ik hem vanavond nog ophalen.
(al bied ik zowiezo niet lager als er staat BIEDEN VANAF.....)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:17

hahaha dat had ik ook niet gedaan hoor

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:19

Ja het is al vaak de manier waarop mensen beginnen.
Kreeg laatst ook een mailtje van iemand dat ik diegene maar moest bellen, want hij wilde graag mijn hoofdstel overnemen. Ja daaaaaggg... Echt op zo'n asociale manier.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf wel vaak probeer zoveel mogelijk geld van een 2e hands artikel te krijgen.
Doe het wel op een respectieve manier en blijf vriendelijk.

Bij mijn eigen advertenties begin ik ook altijd met geachte heer/mevrouw/etc. en bedank vaak voor hun reactie/bod/etc.

Vind het zelf ook prettig als iemand op die manier met mij mailt, dus het goede begin begint bij jezelf :D.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:21

OH, die heb ik ook weleens gehad! 'Adres geven, ik langs komen'........ :D