op mijn werk hebben we ook wel bijzondere namen ertussen zitten
bruut mijntje louke lieve cash
en zo verder soms snap ik niet hoe je dat je kind kan aandoen
Lotje02
Geplaatst: 31-08-11 14:24
Ik ken iemand met een zoontje dat Toff heet. "Hallo, ik ben tof"
verootjoo
Geplaatst: 31-08-11 16:09
Lotje02 schreef:
hoop ik niet voor het jochie dat het een negertje is. 'hallo, ik ben chocotoff'
Kipje39
Geplaatst: 31-08-11 16:14
Lotje02 schreef:
hier moest ik zo hard om lachen... collega's keken wel even vreemd...
Een oud collega van mij heet Beebs.... Op de een of andere manier moest ik altijd denken aan een varken... gek genoeg had ze die uitstraling ook een beetje...
Anneert
Geplaatst: 31-08-11 16:37
margreet4 schreef:
Anneert schreef:
Kan afkorting zijn van Barbara natuurlijk. Vind Babs niet echt raar, maar ook niet mooi. Heb altijd t idee dat het vooral een Vlaamse naam is. (komt omdat ik vroeger een serie keek uit België en daar zat een Babs in )
Dat is de oude woonplaats van m'n vriend. Een of ander gat in Zeeuws Vlaanderen
vuurneon
Geplaatst: 31-08-11 16:42
Djaymie
Sorry, maar dat komt op mij zo stom over Gevolgd door Djestiny... het zusje.. brrrr (krijg gelijk een beeld voor mij van gouden naamkettingen etc haha)
Ik heet Leane, met 1 N en die komt ook niet vaak voor..
Is minder dan 5x aan mannen gegeven (als volgnaam) en meisjes: 15x eerste naam, 16x als volgnaam.
lori1kenobi
Geplaatst: 31-08-11 21:15
Wij hebben onze zoon vorig jaar de naam Revo gegeven (geen afkorting van revolutie ). Die naam heb ik niet zelf bedacht maar eerlijk gestolen haha. Zelf heb ik ook niet een allerdaagse naam, ik heet Lori. De laatste jaren hoor je deze naam wel steeds meer.
Ik dacht bij Revo eerder aan Grevo Maar origineel is de naam zeker
_Laura_
Geplaatst: 31-08-11 21:27
Mijn mentor en wiskundedocent heet Rooske ik vind het een hele mooie naam! ben het verder nog nooit tegen gekomen.
Lien_
Geplaatst: 31-08-11 21:55
Dat is niet eens een heel rare/aparte naam, maar ik heb hem nog nooit eerder gehoord nee!
Een klasgenote van mij heet Jourdi, wat sommige docenten daarvan maken (je zegt djoerdi). Haar broer heet Axl.. M'n moeder heeft een keer gevraagd of ze hem vernoemd hadden ofzo, nee, ze wilden gewoon 'simpele, korte namen' voor hun kinderen.
Ik ken ook een Karsjen, Sananda en Meile. Duurde wel even bij mij voordat ik de namen helemaal doorhad, kende ze alleen van spreken enzo.. Meestal moet ik zulke namen eerst zien en even laten bezinken. 'Huuuh? Sanada? Sanande? San-an-da? ' Nouja, origineel zijn ze wel
Haha ja ik stond er ook even van te kijken, bij kennismaking had HIJ langer haar dan ik heb maar het is toch echt zo
Mijn tante heet Youetta, die naam heb ik verder eigenlijk ook nog nooit gehoord!
Aranel
Geplaatst: 31-08-11 22:23
Een oppaskindje van mijn moeder heette Youandi (van het engelse 'zinnetje' you - and - I en dan samengevoegd). Vind ik op z'n zachts gezegd ook nogal apart Je spreekt het trouwens uit als joewandie.
xxmichellexx
Geplaatst: 01-09-11 06:41
Op school heb ik een lerares die Iam heet. Zelfde categorie als Youandi .
Hah, ik vind Aimee wel mooi, maar Grieteke niet, echt ouderwets.. Vreemde combi ook idd om je kinderen te noemen
Flying_Angel
Geplaatst: 01-09-11 17:53
RoseK schreef:
Hebben jullie eigenlijk ook een achternaam die daar bij past? Ik vind engelse namen erg mooi maar dat klinkt soms zo suf met een nederlandse achternaam..
Hier is een voorbeeld haha! Ik heb een Friese voornaam en een Italiaanse achternaam! Klinkt niet stom vind ik.