Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:54

take_one: wat doen we dan met Christelijk onderwijs? En sinds wanneer is Nederland geen "mixland"? Ik zie ook niet wat er negatief is aan een land met verschillende culturen.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:55

Heb het idd niet zo netjes verwoord, heb helaas heel vaak nare ervaringen met mensen uit het buitenland.
En ik woon nog niets een bij grote steden, vandaar dat het er zo uit floepte.
Ik kan gewoon echt niet normaal over straat lopen, ik word nagestaard, er word naar me geroepen, laatst heeft een man mij zelfs achterna gerend tot op het station.. daar word je niet bepaald vrolijk van. :\

Krips

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:56

Mensen uit het buitenland....?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:57

chevax schreef:
take_one: wat doen we dan met Christelijk onderwijs? En sinds wanneer is Nederland geen "mixland"? Ik zie ook niet wat er negatief is aan een land met verschillende culturen.

Van mij part hoeven al die geloven niet in de scholen.
Geloof zelf helemaal niet, dus.

Een land met verschillende culturen is prima, maar ik weet niet of jullie het ook zien, maar ik zie meer mensen met buitenlande afkomst dan mensen uit Nederland zelf.
Maar kan aan mij liggen.

BasiNami

Is Nederland niet een land met een multiculturele samenleving? Net zoals ongeveer ieder land op de wereld tegenwoordig? Denk vooruitstrevend, hoe kun je een groep mensen met verschillende gedachten en meningen laten samenleven in 1 land. Dit is hoe de toekomst is. Niet de grenzen dichtgooien, maar van elkaar leren en ontwikkelen.

Jildau

Jeetje toen ik vanochtend op het station stond overwoog ik bijna om PVV te stemmen. Hier in Hoogezand zijn de meeste, niet allemaal!!, allochtonen en dan eigenlijk vooral de jongens, verschrikkelijke respectloze aso's.

MamboBeach

Lante schreef:
BasiNami schreef:
Ik schrik van het aantal PVV stemmers hier..! Vreemd dat zoveel mensen vallen voor het 'durven zeggen van dingen'. Zo kan iedereen wel roepen wat er anders en beter moet.
Ik ga zelf liever voor een politicus die minder 'roept' maar wel een uitgedacht uitvoerbaar plan achter zijn opmerkingen heeft.

Amen, helemaal mee eens! Ik ga voor Sp of PvdA. Ik neig naar PvdA, omdat ik perse die enge Wilders niet aan de macht wil, brrr.

En ik niet die enge Cohen. Bah!

Krips

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:58

Waarom is Cohen eng?

ilse86

@krips
deels mee eens. eerste alinea helemaal mee eens. tweede alinea is idd waar. heb ik ook gehoord. heeft femke ook aangegeven op 3fm bij coen en sander.

derde alinea zet ik vraagtekens bij. christendom is een religie die al van oudsher in nederland bestaat en veel nederlandse gebruiken zijn ook hierop gebaseerd. ik vind wel dat alle extremismen fout zijn. ook idd de hoedjeskerken en kindjes uit urk die geen enting mogen hebben omdat dit in de bijbel staat.
toch vind ik dat je moet uitsluiten dat nederland islamiseert. een moslimpartij hoeft van mij dus absoluut niet.

Vierde alinea: onzin natuurlijk. dan mogen lonsdale jongeren ook geen petje meer op en mogen joden geen keppeltje op. mag ik nog wel rijden met cap? of draag ik dan uit dat ik amazone ben? laat ze lekker die hoofddoek dragen. burka's mogen wel uit het straatbeeld verdwijnen.

take_one

BasiNami schreef:
Is Nederland niet een land met een multiculturele samenleving? Net zoals ongeveer ieder land op de wereld tegenwoordig? Denk vooruitstrevend, hoe kun je een groep mensen met verschillende gedachten en meningen laten samenleven in 1 land. Dit is hoe de toekomst is. Niet de grenzen dichtgooien, maar van elkaar leren en ontwikkelen.

Als iedereen zo denkt... :(:)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:59

Ik word altijd een beetje droevig van zulke topics. Het is goed dat we er over praten, maar ik vind sommige meningen zo.. tja... onvriendelijk, om het maar zo uit te drukken. Natuurlijk zijn er Moslims die hier de boel verzieken. Die mogen van mij gigantisch op hun sodemieter krijgen. Net zo goed als die gezellige autochtone jongens die mijn paarden eens 's nachts hebben losgelaten, de Nederlandse mannen die ingebroken hebben op mijn kantoor, de Belgische drugstoeristen waar we hier tot voor kort veel last van hadden of Engelse voetbalsupporters die categorisch de boel afbreken. Maar laten we op zijn minst proberen om iemand als individu te beoordelen en niet als groep.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:00

chevax schreef:
Nee hoor, je bent prima geïnformeerd! :-)

Dan snap ik ook de ophef niet over wat er gaat gebeuren als Wilders MP word.. Als zijn partij niet groot genoeg is, kan hij toch ook geen MP worden?

chevax

take_one schreef:
Ik kan gewoon echt niet normaal over straat lopen, ik word nagestaard, er word naar me geroepen, laatst heeft een man mij zelfs achterna gerend tot op het station.. daar word je niet bepaald vrolijk van. :\

Heb je tijdens het rennen over je schouder gevraagd of hij Moslim is? :D (grapje moet kunnen!)

MamboBeach

Krips schreef:
Waarom is Cohen eng?

Gewoon, die man zijn hele voorkomen vind ik eng. Ik vind dat helemaal geen MP-figuur als ik het zo uit mag drukken. Ik heb werkelijk waar helemaal niets met hem.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:01

chevax heeft een punt. wat doe je met die oostblokkers bij ons op het industrieterrein? die zorgen ervoor dat ik niet meer durf te gaan hardlopen en skaten in mijn straat.

RoodZonnetje

take_one schreef:
Omdat het hier Nederland is en geen mixland ???

Nederland is wél een mixland. Daar hebben we tig jaar geleden voor gekozen. En nu het slecht gaat met de economie moet Nederland ineens weer mix-land af zijn?

chevax

Tallie1979 schreef:
chevax schreef:
Nee hoor, je bent prima geïnformeerd! :-)

Dan snap ik ook de ophef niet over wat er gaat gebeuren als Wilders MP word.. Als zijn partij niet groot genoeg is, kan hij toch ook geen MP worden?

Ik denk dat die opheft ontstaat doordat sommige mensen denken dat als Wilders aan het roer staat, alles plots is opgelost. En Wilders zal na de verkiezingen roepen "ik wilde wel, hoor, maar niemand heeft me een kans gegeven om mee te regeren." De discussie is in principe hypothetisch (hoop ik uit de grond van mijn hart).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:02

chevax schreef:
Ik word altijd een beetje droevig van zulke topics. Het is goed dat we er over praten, maar ik vind sommige meningen zo.. tja... onvriendelijk, om het maar zo uit te drukken. Natuurlijk zijn er Moslims die hier de boel verzieken. Die mogen van mij gigantisch op hun sodemieter krijgen. Net zo goed als die gezellige autochtone jongens die mijn paarden eens 's nachts hebben losgelaten, de Nederlandse mannen die ingebroken hebben op mijn kantoor, de Belgische drugstoeristen waar we hier tot voor kort veel last van hadden of Engelse voetbalsupporters die categorisch de boel afbreken. Maar laten we op zijn minst proberen om iemand als individu te beoordelen en niet als groep.

Tja, en ik word droevig van zulk soort antwoorden. Ik kan die mensen namelijk wel heel goed begrijpen.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:02

Tallie1979 schreef:
Eefske schreef:
Maar of je graag een MP wil die bij Berlusconi past.. ;)

Ga je mij waarschijnlijk niet wijs vinden, maar ik lach me kapot om die man! Hij is echt een driftkop en een narcist! _O-

Maar, hij heeft wel al heel erg veel gedaan voor Italie.. Oke, oke, en aardig wat mensen beledigd.. ( heb helemaal slap gelegen toen hij een Duitse politicus een kampcommandant noemde, heel Europa stond op zijn achterste benen! :)) )

Sarkozy ging ook grote schoonmaak houden in Frankrijk.. Toevallig ook flink het immigrantenbeleid aanscherpen.. Kreeg ook veel kritiek, maar toch de meeste stemmen..

Belgie kreeg Vlaams belang, ook al een partij die een verschil wilde maken waar veel mensen over hun nek van gingen.. Ook Vlaams belang is gehoord..

En nu PVV/Geert Wilders.. Let op mijn woorden, zijn partij wordt groot, hij gaat veranderingen brengen.. En het werd verdeurie tijd ook! :P

Als we toch eens Italiaanse politiek zouden krijgen: Geen persvrijheid, een president die immuniteit voor strafvervolging voor zichzelf wil, wetten over bouwvergunningen aanpassen om z'n eigen villa te behouden, boekhoudfraude uit het strafrecht halen om z'n hachje te redden, kieswet aanpassen om meer zetels te halen. Vind ik niet echt grappig..

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:03

Heino schreef:
take_one schreef:
Omdat het hier Nederland is en geen mixland ???

Nederland is wél een mixland. Daar hebben we tig jaar geleden voor gekozen. En nu het slecht gaat met de economie moet Nederland ineens weer mix-land af zijn?

Misschien omdat het nu te heftig word?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:03

take_one schreef:
Heb het idd niet zo netjes verwoord, heb helaas heel vaak nare ervaringen met mensen uit het buitenland.

Dan ben ik toch benieuwd naar wat je dan deed of zei, want ik woon al mijn hele leven in Amsterdam, en ik heb nog nooit zoiets meegemaakt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:04

Ik snap het wel dat het hypothetisch is, maar het is weer spijkers op laag water zoeken, omdat hij toch nooit MP zal worden :P

take_one

PattyOosten schreef:
take_one schreef:

Dan ben ik toch benieuwd naar wat je dan deed of zei, want ik woon al mijn hele leven in Amsterdam, en ik heb nog nooit zoiets meegemaakt.

Nou ik doe echt nooit niks, ik loop alleen maar, heb nette kleding aan etc.
Ik heb lichtblond haar, misschien is dat het probleem? := :=

BasiNami

take_one schreef:
BasiNami schreef:

Als iedereen zo denkt... :(:)

Jammer dat je neerbuigend hierover doet. Doet me denken aan een bepaalde politicus die hard negatieve woorden kan schreeuwen, maar tegenover positief vooruitstrevende standpunten liever van tafel wegloopt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:05

take_one schreef:
Misschien omdat het nu te heftig word?

En is dat niet oneerlijk dan? Eerst mogen ze mee doen, en dan als er een crisis komt moeten ze weer weg? Denk je serieus dat de crisis opgelost wordt als men allochtonen zo aanpakt? Ligt de oorzaak van de economische crisis niet heel ergens anders? En moeten we ons niet voornamelijk op de crisis focussen ipv een kleine groep relschoppers?