Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:10

gister vroeg een kindje aan me: mevrouw, heb jij kinderen? ik: nee, daar ben ik toch veel te jong voor! (ben 19 :P ) jongetje: teleurgestelde blik en loopt weg.
:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:54

Sta net twee minuten op de afdeling, komt er een meneer naar me toe die compleet verontwaardigt en boos is over het feit dat hij (gratis) koffie zou moeten drinken uit een wit(!) bekertje. Meestal hebben we gele bekertjes.
Wat hier nu de bedoeling van was, van die rotbekers.
'Nou uhm... voor de koffie?' Compleet boos over het feit dat er andere bekers waren.
'Ach weet u wat Meneer, ik zal even mijn baas halen. Die is ongetwijfeld verantwoordelijk voor die bekers. * roept Chef* Meneer wil graag weten waarom er witte bekers zijn ipv gele. Hij vind deze bekers belachelijk'

Meneer: 'Inderdaad, jij mag dan wel de baas zijn, maar ik heb hier nog steeds alles te zeggen'
Oohja, nog even fijn om er bij te vermelden: Meneer is gestuurd door de koningen om alle supermarkten te controleren. :j

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:02

Haha, witte bekertjes, belachelijk! Kan echt niet hoor!

Afgelopen donderdag kwamen er mensen binnen in het restaurant, ze hadden gereserveerd dus ik ging even in het boek kijken aan welke tafel ze zaten. Ik kwam zelf net binnen op het werk, dus had nog niet gekeken. Toen ik terug liep om die mensen de tafel te wijzen, kwam een vrouw van het gezelschap al heel boos naar me toe, duwt haar jas in mijn hand en roept: "NOU, JIJ MOET HEM OPHANGEN VOOR MIJ HOOR, IK KAN ECHT GEEN PLEKJE VINDEN TUSSEN AL DEZE JASSEN!"
Wij nemen altijd de jassen aan, we hangen ze ook op tafelnummer weg ;)

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:05

ik ben 15 en werk bj de albert heijn.
had net een bekende klant gezien (bekend van de winkel)
komt mijn moeder met mijn zusje in de winkel, en mijn zuxje rent heel hard naar me toe en geeft me een knuffel, ik zeg: hee hoe is het met mijn meisje??

komt die klant naar me toe: aah is dat je kindje?:)

nou.. euh ,, nee...

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:16

ik werk bij de bristol en stond een tijdje geleden op de schoenenafdeling ziet mijn collega klanten die aan de bovenvoorraad zit,en dat willen we liever niet hebben,zegt mijn collega kan ik u helpen,geen antwoordt terwijl ze het wel hoorde.Dus weer kan ik u helpen mevrouw,zegt die mevrouw ik heb geen polio ik kan zelf wel kijken.Mijn collega helemaal ontdaan en zegt we willen niet dat de klanten aan de bovenvoorraad komen,ze kijkt mijn collega vuil aan en loopt ook zo weg.Hoe asociaal moet je zijn

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:40

Wat een verhalen hier zeg...

Ik werk ook in een winkel, namelijk een pets place xl (dierenspeciaalzaak).

Hier wonen veel buitenlandse mensen i.v.m. de universiteit. Een poosje gelden hebben we echt heel erg gelachen om een buitenlandse klant.

Hij komt de winkel binnen, loopt een rondje door de winkel (de winkel is vrij groot 450 m2) en loopt dan naar de kassa al wijzend naar de vlooien middelen en zegt in gebrekkig Engels iets van combo.
Dus ik bedoelt u frontline combo?
Klant no en weer iets wat ik versta als combo en al wijzend naar de vlooien middelen.
Zo een poosje door en toen zij hij ineens Durex en toen viel bij mij het kwartje, hij zij geen combo maar condooms.

Ik mijn lag proberen in te houden en een stagiaire naast mij die het ook bijna niet hield. In het engels nee meneer die hebben wij niet wij zijn een dierenspeciaalzaak en verkopen alleen producten voor dieren en daar zijn geen condooms voor.

Die man wist niet hoe snel hij de winkel uit moest. En wij kwamen niet meer bij.
Omdat wij een grote winkel zijn denken veel buitenlandse studenten vaak dat wij een supermarkt zij.

En wat ik vaak mee maak is als je zegt dat wij een product niet in het assortiment hebben de klant zegt "en nu" Als of ik het product dan kan toveren.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 00:42

Ik heb nog iets grappigs.. Ik kopieer het even uit een MSNgesprek. Vriendin werkt bij de Kwantum op de gordijnen afdeling:

Nikita zegt:
*er waren een man en vrouw in de kwantum!
*Marokkaans
*en die vrouw was helemaal ingepakt met hoofddoek enzo
*en zij praatte met mij
*over een vitrage
*want ze wilde de prijs weten
*en toen waren we klaar, zegt ze: Oja hoe heet die stof ook al weer?
*kijk ik op het kaartje, was het precies de stof: Burca
* dus hahahahaha ik zei dat zo, en toen keek ze me me echt raar aan en die man van dr ook
*en toen liet ik snel dat kaartje zien want ik was echt bang dat ze boos op me zouden worden hahahahaha

We hebben niks tegen mensen met hoofddoeken enzo hoor, maar het was natuurlijk wel toevallig :P

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 00:50

AAAAAAAAAAAAH jeetje wat grappig! Burca ooooooooooooohhhhhhh

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 01:18

Ik heb eens gehad met kerst in de bloemenzaak waar ik jaren met plezier heb gewerkt, dat er een man aan de kassa kwam met een kerststuk van 50,-
Dit was een kado, dus ik pak hem netjes in...inmiddels had de beste man al 50,- op de toonbank neergelecht.
Hij wou er ook een kaartje bij a 0,80. maar deze wou hij gratis. Aangezien dit niet mijn kaartjes zijn, maar die van mijn baas, heb ik vriendelijk gezegt dat ik dit even zou overleggen aangezien hij vond dat hij deze wel mocht hebben (mag van mij) Hij werd hierop zo boos dat hij is weggelopen zonder kerststuk en zonder zijn 50,-.....inmiddels is dit 4 jaar geldeden en hij heeft zijn 50,- nog nooit opgehaald....duur kaartje!

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 01:34

:') Moet nog steeds lachen als ik aan vanavond denk..

Het was gigantisch rustig en collega en ik stonden wat te kletsen over het o zo bekende fenomeen afvallen. Wat we echter niet doorhadden, is dat er een mannelijke klant bij het schap dichtbij ons stond mee te luisteren. :+ Collega zat dus te vertellen dat ze wel aardig tevreden was met haar gewicht, maar dat ze een te groot hoofd had. :D
Komt die klant ineens naar ons toe, zegt ie: 'Ja ik heb ook jaaaaaaren gedacht dat ik een te groot hoofd had, maar toen ik begon met motor rijlessen, moest ik een helm passen en kwam ik er achter dat ik de grootste vrouwenmaat had voor een helm!'
*Collega en ik staan ondertussen met volle verbijstering te luisteren.*
'Dus', vervolgde klant: 'betekende dat dat mijn hoofd te klein was voor een XS in mannenmaat! Heb me dus jaren zorgen gemaakt om niets! Dus meisje, als jij wil weten hoe zo'n groot hoofd jij hebt, moet je gewoon een motorhelm gaan passen!'
*Collega en ik staan klant met open mond aan te gapen.*
Klant, bloedserieus: 'Is écht zo hoor!' :j'. Waarna hij wegliep.. :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:34

Ik had zaterdag een jongetje aan mijn kassa die vroeg of we nog nieuwe acties hadden (bij de Plus). Ik vertelde hem dat dat nog niet zo was.
Toen vroeg hij of hij misschien een idee mocht vertellen, ik kan er helaas niks mee maar hij mocht uiteraard wel even vertellen, meneer wilde wel graag Spiderman poppetjes :j

Dat was wel echt súperschattig. :+:

edit: Nog even terugkomend op het 'bellen aan de kassa'. Ik vind het opzich geen probleem maar het hangt wel af van de situatie.
Bij vaste klanten geeft het niet want ik weet dat ze me normaal wel te woord staan, ze groeten me dan ook altijd en ik groet terug, ik doe hetzelfde als normaal alleen wijs ik tussendoor even de koopzegels aan als vraag of ze die willen :P

maar mensen die bellend naar de kassa komen vind ik wel vervelend, wacht dan even tot je gesprek klaar is voordat je gaat afrekenen. Als je gebeld wordt terwijl je bijna aan de beurt bent, oké dat kan. De meesten vragen degene aan de telefoon om over een paar minuten terug te bellen en in sommige gevallen kan dat gewoon even niet. maar ik heb ook niet zoveel last van bellende klanten ;)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:26

Ik moest laatst toch ook zo hard lachen om een jongetje bij ons in de Jumbo. :')

Wij hebben naast de kassa's een klantentoilet en jongetje(5/6 denk ik?) moest plassen. Dus mama had hem naar de wc gestuurd en is zelf weer de winkel in gegaan. Jongetje rent snel de wc in, laat de deur wagenwijd openstaan en gaat even lekker zijn behoefte doen: 'Aaaah, jaa lekker!'
Even later (deur stond nog steeds wagenwijd open) was hij klaar, en dat klonk ongeveer zo:
'Aaaaah jaaaa yes! MAMAAA IK BEN KLAAR!'
*Mama is in de winkel dus hoort het niet*
'Mama ik ben klaahaaaaaarr!!!!'
*Nog steeds geen mama*
'Mamaaaa ik heb gepoeehooeeept! Ik ben klaaahaaaaar!'
Toen kwam mama er snel aan gerend en de rest van de klanten stonden echt zo te kijken van wtf.. :')
Even later kwam het jongetje de wc uit, wil de deur dicht doen en... :wow:
realiseert zich opeens dat hij niet thuis was. :o

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:35

Vandaag kwam er een moeder met haar zoontje, die onder de chocolade zat, bijna achter de toonbank van m'n bake-off afdeling. Of ze even een doekje mocht, want.. en toen kwam er een heel gemopper over dat er bij de proeverij (die er niet was) geen doekjes lagen en dat ze was aangesproken door collega's en dat product nou werd weggehaald etc. Ik kon er geen touw aan vastknopen, maar heb haar een doekje gegeven en gevraagd van m'n afdeling te gaan ivm hygiene.
Gelukkig had ze daar niks over te mopperen.
Iig, daarna kwam de desbetreffende collega met haar verhaal.. wat blijkt:

We hebben losse chocoladesinterklaas-poppetjes liggen in een grote mand en het jongetje had blijkbaar een van die poppetjes zomaar gepakt en begon deze open te maken en op te eten, en gooide het papiertje vrolijk op de grond. Een collega van mij zag dat en stapte op die moeder af met de vraag of het jongetje dat sinterklaaspoppetje inderdaad uit die mand had gepakt, aangezien het dan niet de bedoeling is het zo te consumeren (iig niet als je het papiertje met barcode etc. laat slingeren en dus ook niet afrekend). Begon die moeder van "Ja, maar ik had het al afgepakt en hij liep er zo om te zeuren.. en toen dacht ik 'Laat ook maar' en toen heb ik hem het maar laten eten".. En toen zei mijn collega dus nogmaals dat dit niet de bedoeling was. En toen begon deze mevrouw van "Ja, maar dan moeten jullie het niet zo presenteren alsof je het mag proeven! (lag gewoon in een mand, net als sommige andere acties/producten.. onze proeverijen worden gepresenteerd door middel van proef&probeer-palen) Want zo denken kinderen dat toch!"..
Nou toen heeft mijn collega de mand maar even weggehaald..

:\
Lekker voorbeeld voor je kind ook!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:53

Vanmorgen liet een moeder haar zoontje van nog geen 4 (ging nog niet naar school) tegen de auto plassen... ze hadden door de winkel heen gewandeld en liepen de parkeerplaats op waar ze dat deden...
Bij ons mogen ze altijd naar de wc!!! (mn collega's wisten ook van niks)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:42

Wiens auto was dat :=?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:47

Ik had laatst een meneer van de telefoon:

-Ja hallo, ik heb een vraag. En zal ik deze in het Nederlands of het Fries stellen?
* Nou meneer, wat u wilt!
- Nee, zeg het maar. In het Nederlands of Fries?
* Meneer mij maakt het helemaal niks uit. U mag het zelf weten.
- (Twijfel, Twijfel, Twijfel,) Nou volgens mij praat jij meer Nederlands dan Fries?
* Dat klopt.
- Oke, zal ik het het dan maar in het Nederlands vragen?
* Prima meneer.
- Nou tot hoe laat zijn jullie vandaag precies geopend?

Dat was de hele vraag.. :roll: >;) :=

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:51

@Dreamy: Jemig, als een kind zeurt, moet je hem maar thuis laten hoor. Ik weet wel dat ik vroeger al is een croissantje ofzo in de winkel mocht opeten, maar die rekende m'n moeder dan wel netjes af.

@Topsylover: Hahaha, dat is zo lief!!

@Suuzepuus: Wat raar! Heb ook wel is op vakantie meegemaakt dat een jongetje in het zwembad stond te plassen! Ja, hij stond op de bar met zijn broekje omlaag zo het water in te plassen en ouders stonden gewoon erbij alsof het de normaalste zaak van de wereld was!

@Debbie: Hahahahaha. Dat is wel een hele vage, haahaha!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:01

suuzepuus schreef:
Vanmorgen liet een moeder haar zoontje van nog geen 4 (ging nog niet naar school) tegen de auto plassen... ze hadden door de winkel heen gewandeld en liepen de parkeerplaats op waar ze dat deden...
Bij ons mogen ze altijd naar de wc!!! (mn collega's wisten ook van niks)

Als ik met mijn zoontje van 5 uit een winkel kom, waar hij geen gebruik mag maken van de wc laat ik hem ook tegen mijn wiel van de auto plassen hoor :+

Moet ik hem dan in zijn broek laten plassen? zo vreemd vind ik dat niet hoor.
Als er geen gebruik van wc in de buurt is en een klein kind moet plassen..

Anyway, ik belde een poos terug een klant van ons bedrijf...
Meneer ging compleet uit zijn plaat, begon te tieren en te schelden.
En ik kreeg de opmerking: mensen zoals u moeten zichzelf ophangen. :wow:

Meneer pleurde de hoorn erop, waarop ik nog probeerde terug te bellen om de situatie uit te leggen.
Uiteraard nam hij niet meer op..

Heb hem een mail gestuurd, dat ik zijn gedrag zeer kwalijk nam, en dat als hij nog een onderhoudsbeurt wou hij dat zelf mocht regelen.

Ik zulke opmerkingen niet accepteer, en meneer ook maar verteld dat een goede bekende van mij zichzelf verhangen had en dat hij voortaan op moet passen wat hij eruit knalt...

Volgende dag belde meneer in kwestie heb hem verteld dat ik niet zoveel zin meer had om hem te woord te staan, en dat hij het via de mail kon regelen, prettige dag gewenst en de hoorn erop gekwakt.

Paar minuten later kreeg ik een mail, met excuus hij dacht dat ik zo'n belmiep was.
Ik heb de klant doorgemaild naar mijn baas met het hele verhaal erbij...
Mijn baas was ook totaal niet te spreken over de manier van handelen van deze meneer...

Toch fijn als je zelf weet bij welke firma je je producten afneemt :+

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:46

dit is misschien niet heel grappig, maar wil het toch wel even vertellen xD
Ik werk sinds kort bij de Super de Boer (vakken vullen) Ik weet dus niet waar alles staat. komt er een vrouw naar me toe

Vrouw: Hebben jullie ook afwasteiltjes?
Ik: huh? Appelveiltjes?! Wat is dat dan?
Vr: Nee, af-was-teiltjes
Ik: Oooh, áfwasteiltjes ( Pling )
Ik zal het even voor U vragen

Ik loop naar collega die ook in hetzelfde pad bezig was
Ik: Hebben we ook afwasteiltjes?
collega: Huh? Wat *Met zo'n stom hoofd te kijken* ??
Ik: Afwasteiltjes
collega had het ondertussen nog niet door, dus klant ging hetmaar uitleggen
vrouw: Afwasteiltjes, van die bakken die je in de goodsteen zet, om af te wassen..
collega: Ooooh, die afwasteiltjes,

en toen liepen ze weg.. Of mevrouw het uiteindelijk nog gevonden heeft weet ik niet xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:40

Ik heb mijn nagels door mijn zusje laten lakken. Netjes donkerblauw met groen en zilver.
Komt er een man bij mij afrekenen, zegt hij zo inenen; Heb je met een hamer op al je nagels geslagen ofzo?

Had echt zoiets van.. whut?

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:50

Ik heb vorige week echt vol verbazing gestaan in de winkel. Ik stond aan de ene kant iets netjes te hangen, kwam er aan de andere kant een vrouw, begon ze te schreeuwen pardon, PARDON! Ik had vanuit mijn ooghoeken gezien dat ze een kinderwagen bij zich had, en onze paden zijn zo smal dat je er net langs kunt met een wagen. Ik was dus in de veronderstelling dat er iemand in het pad stond waar zij langs wilde.

Ik hoorde nog eens PARDON, en keek op, kijkt ze mij aan. Had ze dus naar mij lopen schreeuwen. Ik kijk haar aan en ze begint vanaf waar ze staat tegen mij te schreeuwen. Ze stond dus zo'n 10m verder. Anyways. Of ik hier werkte... Ik had de bui toen al een beetje hangen, het was vrij laat na een drukke dag en ik antwoorde, een beetje onbeleefd, met dat ik in herkenbare werkkleding van het bedrijf liep, dus dat het me leek van wel. Begon ze me toch een bek op te zetten, klanten die in de buurt stonden keken me raar aan.. JA DAT IS OMDAT IK GETINT BEN (mevrouw staat nog steeds 10m verder)... Ik keek haar helemaal verbaasd aan, loop een paar stappen naar haar toe waar zij vervolgens naar mij toe stormt, me met die kinderwagen ramt en een heel verhaal begint dat ik iets tegen haar heb en dat ze over mij gaat klagen..

Nou sorry hoor maar ik had echt zoiets van pardon? Heb mevrouw dan ook heel vriendelijk gezegd dat ik absoluut niets tegen haar had, maar dat het normaal is om even naar iemand toe te lopen als je een vraag hebt, en niet vanaf de andere zijde van de winkel maar even gaat lopen schreeuwen.. Nou toen had ik het echt gedaan hoor :') Ze begon boos te schreeuwen dat ze niet eens meer door mij geholpen wilde worden, dumpte de kinderwagen bij haar moeder (die blijkbaar voorin bij de kassa stond te wachten) met de mededeling "asociale mensen in deze winkel". Stormt naar mijn collega (die met een andere klant bezig was), begint een heel verhaal, wijst naar mij en stormt de winkel uit...

Collega was met stomheid geslagen en begreep er niks van, arme jongen. Die vrouw was echt furieus...

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:12

ik werk op de kaas/kip afdeling, komt er opeens een oudere vrouw naar me toe met een voordeel pak drumsticks met kruiden.
ze doet het pak een beetje heen en weer, en zegt vervolgens kijk mevrouw dit kan echt niet, er drijven beestjes in de kip,
dus ik kijken(serieus nogwel)
en vervolgens zie ik dat ze de kruiden bedoelt.
mijn collega heeft de rest van de dag een of ander liedje gezongen waar de tekst ''allemaal beestjes'' in verwerkt was ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:24

weet je wat ik zie als ik gedronken héééb? :)ddd
Beestjes! allemaal beestjes! :P

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:04

Toenstraks komt een gozer deo en gel afrekenen ...
Nou goed, hij deed al een beetje raar bij de kassa (heel verliefd lachen etc), dus ik zeg tegen hem van wil je de bon erbij?
Ja zegt ie; alleen als je je nummer erop zet...
Eerste wat er in mij opkwam was; Nee dankje :')
Oh jammer zegtie...

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:21

Eigenlijk had je het nummer van de winkel er op moeten zetten :').