Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:14

:wave:

Net weer terug van les, ging goed! :j mag ook wel als je volgende week moet afrijden :')
Hoe gaat het hier met onze automobilisten :+

Judith_H

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:17

morgenochtend om half 9 weer les!
ik vermoed dat we naar de snelweg gaan en ook een flink aantal kruisingen gaan tegenkomen en dat we in een woonwijk straatje keren enz gaan oefenen!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:32

Judith_H schreef:
nou, die van mij excuseert zich al als die een telefoontje krijgt onder mijn les.

Die van mij belt/smst gewoon niet tijdens de lessen, erg fijn!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:33

Ik zat toen een keer bij een andere rijinstructeur in de auto en als daar de telefoon gaat en hij neemt op, dan hoor je het dus door de hele auto. Weg privacy.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:15

Joonsel schreef:
Paula schreef:
Als ik tegen de auto praat of wat dan ook zit mijn instructeur constant van; 'wat zeg je?, wat?'. Dus daar ben ik al snel genoeg mee opgehouden. :+

Geloof ik goed :') Ik doe dat sowieso niet.

Ben benieuwd hoe vaak ik de auto morgen ga laten afslaan :')
Is het 's middags (half 3/4) trouwens drukker op de weg dat 's avonds (7/8 uur)?

Volgensmij maakt dat rond die tijd niet heel veel uit. Hier tenminste niet.
Half 3 / 4 kom je denk ik alleen meer fietsers tegen. (trouwens met dit weer gaan oudere ook fietsen s'avonds).. Nouja maakt niet heel veel uit denk ik zo.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:00

Ik denk ook niet dat dat veel uit maakt. Ik denk dat het smiddags iets drukker is.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:01

Naja net mijn officiele 1e les waarin het volgende;

Richtingaangeven, Gas geven en Sturen en de 60-70 kmp/u

Laatste stuk moest ik zelf gaan remmen.

Alles liep op zich vrij goed maar wat ik mij wel afvraagt is.

Wat is het puntenkaart wat die had? Aangezien hij zei het voor mijn nog niet belang is maja ik zou het wel nu eigelijk willen weten.
Ik kreeg namelijk op alle onderdelen die ik zover had gedaan een 3? Dus ja waar staat die 3 voor?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van het vraag.

Edit; Hier wordt het meestal rond 16.45 met de aantal auto's heel druk in de omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:27

Mijne belde / smste in het begin ook niet, maar nu wel, en ik vind het niet erg, ik kan rijden en dat weet hij :j

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:28

Als ik gewoon op een saai weggetje rijd, dan neemt hij wel de telefoon op als die gaat. Als we net ergens mee bezig zijn dan neemt hij hem niet op. :Y)

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:28

Mijn instructeur wordt regelmatig gebeld door lastige lesklanten :Y)
Ik vind 't niet erg, 't zijn tenslotte maar korte gesprekjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:53

Mijne heeft laatst 20 minuten aan de telefoon gezeten :+

Was wel een mooi verhaal, we reden de straat in in Gouda bij het Bleuland ziekenhuis, dus ik zeg.. daar heeft mijn vader een jaar geleden gelegen.. dus hij zegt, de mijne ligt er nu. (Mijn eerste instructeur dus), dus ik vroeg hoe en wat, en mijn instructeur vertelt.. nouja wij voorbij het ziekenhuis, gaat mn instructeur zn telefoon, was het zn vader, die had ons zien rijden, wilde weten wie er tussen half 10 en half 11 nog les kreeg :')

Nouja toen vertelde mijn instructeur dat ik het was, en toen ging hij meteen informeren hoe het met mij ging achter het stuur enzo, zo leuk, en ik reed wel _O-

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:19

Ik heb net ook les gehad, het ging weer eens niet zo lekker. Het zweet liep gewoon echt over m'n hoofd, het was zo gigantisch warm. Airco nog steeds niet gemaakt en door veel stilstaan bij het stoplicht waaide er ook geen wind. En nja, beetje bijzondere verrichtingen gedaan. (Achteruit rijden, hellingproef met en zonder handrem). Nou wat moeilijk zeg... :+ Kan ik gelukkig ook eens iets in 1 keer.

Op het eind wel een gesprekje dat hij niet de indruk kreeg dat ik het rijden echt fantastisch vind en dat ik te makkelijk denk als ik wat verkeert doe. (zo van; 'ach, volgende keer beter' maar ik moest strenger zijn voor mezelf). Ik vind het rijden fantastisch, maar het lessen ben ik zo zat. :+

Die van mij belt trouwens onder het lessen ook wel eens. Vaak als ik al een tijdje niets zeg haha. Ik vind het prima, maar dan moet 'ie ook niet gaan miepen als ik nadat hij opgehangen heeft hem helemaal uit hoor wie 'ie aan de telefoon had. :Y)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:29

Zou er ook wel een beetje pielig van worden als hij constant zegt wat hij denkt wat jij denkt, zeg maar...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:09

Achja, moet het nog maar even met hem uithouden. Net zoals dat ik het te makkelijk voor mezelf maak, ik maak het mijzelf echt áltijd te moeilijk. :+ En dat ik de ene les beter rij dan de andere heeft daar echt niets mee te maken. Dacht dat ook wel duidelijk was maar nu begint 'ie weer andere dingen aan te draven.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:54

Mijne belt af en toe ook wel eens even tijdens de les, maar dat vind ik niet zo erg. Ik praat trouwens helemaal niet in de auto, als mijn instructeur iets zegt dat reageer ik wel, maar ik vertel verder geen verhalen of zo en ik heb ook weinig commentaar op de rest van het verkeer. Ik ben sowieso al niet zo'n kletskop en al helemaal niet als ik druk bezig ben in de auto, maar voor mijn instructeur vind ik het af en toe wel vervelend dat ik zo stil ben. Ik bedoel het niet rot, ik ben dan gewoon geconcentreerd bezig, maar voor hem lijkt het me niet echt gezellig. :P

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:28

kensha schreef:
Wat is het puntenkaart wat die had? Aangezien hij zei het voor mijn nog niet belang is maja ik zou het wel nu eigelijk willen weten.
Ik kreeg namelijk op alle onderdelen die ik zover had gedaan een 3? Dus ja waar staat die 3 voor?

Dan denk ik dat jij de RIS opleiding doet?
Die punten zijn je vorderingen.
Als je sturen al beetje onder controle hebt krijg je een kruis bij de 3 ? En als sturen super gaat.. Hij hoeft niks meer te zeggen, krijg je een 6. (bij mij telt hij de 7 en 8 niet mee) En zo leer je elke les weer een beetje beter sturen tot dat je en 6 hebt ;)
Als je overal een 6 hebt bij de eerste module krijg je een toetsje van je instructeur en als het goed is krijg je daar overal een lachende smiley.
En bij module 2 is het zelfde. En module 3 moet de examinator bij de Tussetijdsetoets doen en module 4 doet examinator bij praktijk examen.

Staat trouwens ook in de RIS boekje uitgelegd vrij vooraan ;)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:35

WoodySan schreef:
kensha schreef:

Dan denk ik dat jij de RIS opleiding doet?
Die punten zijn je vorderingen.
Als je sturen al beetje onder controle hebt krijg je een kruis bij de 3 ? En als sturen super gaat.. Hij hoeft niks meer te zeggen, krijg je een 6. (bij mij telt hij de 7 en 8 niet mee) En zo leer je elke les weer een beetje beter sturen tot dat je en 6 hebt ;)
Als je overal een 6 hebt bij de eerste module krijg je een toetsje van je instructeur en als het goed is krijg je daar overal een lachende smiley.
En bij module 2 is het zelfde. En module 3 moet de examinator bij de Tussetijdsetoets doen en module 4 doet examinator bij praktijk examen.

Staat trouwens ook in de RIS boekje uitgelegd vrij vooraan ;)

Dat is nou eenmaal de punt ik doe geen RIS opleiding hij vroeg het wel of ik dat wilde maar omdat ik met mijn huidige studie al vol zit zou het niet kunnen.

De vorige die had les had van hem die had het RIS wel weer.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:56

Mijn instructeur doet dat ook, da's meer voor hemzelf. Als het dan bv achteruit gaat, kan hij dat zien en weet hij waar hij met je aan moet gaan werken (tenminste, dat is bij mij zo).

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:50

Zo, net weer gereden!
Hij had verwacht dat het heel druk zou zijn op de weg vanwege het noodweer van vannacht, maar dat viel heel erg tegen!
Hij was op zich wel tevreden, vind alleen dat ik nog meer vooruit moet kijken en dat als ik besloten heb iets te gaan doen dat ik het dan ook meteen doe!!!!! Verder scheurde ik door de woonwijk terwijl ik niet hard wou rijden, continue aan het remmen, maarja dat komt ervan als je in zijn 3 rijd!!! Op een gegeven moment had ik dat dus door... zegt die hehe.. mevrouw komt erachter! Oeps..... en verder ging het laatste kwartiertje rommelig, dan raak ik me concentratie kwijt en dan wordt ik gestrest enz... maar daar ben ik bekend mee, dus weet het goed op te lossen!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:55

Ik heb mn rijbewijs destijds in 10 weken gehaald door 2 a 3 x per week te lessen :) .
Ben eigenlijk wel blij dat ik van die stress af ben :=

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:16

hoihoi

ik heb gister 2 uur les gehad
ging opzich best wel goed,
alleen die auto nog tig keer laten afslaan (de ene keer geef ik de weinig gas, de andere keer wil ik te snel :o )
heb alleen nog wel met remmen dat ik moeilijk zeg maar de rem minder als je moet stoppen voor bv. stoplicht...
hij zei dat je het beste met je hak op de grond kan remmen, maar heb dan het idee dat de rem te hoog zit ofzo :+ meer mensen hier last van?
ik ga er de volgende les op letten (dies pas volgende week woensdag)

verder voor de eerste keer een stukje recht achteruit gereden :)

ik ben niet zo iemand die de hele tijd loopt te kletsen, alleen bv bij een vogel ofzo haha
bij mij is pas 1x de telefoon gegaan, die nam hij toen ook op, maar was maar klein gesprek

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:24

MonaLieske schreef:
Mijne belt af en toe ook wel eens even tijdens de les, maar dat vind ik niet zo erg. Ik praat trouwens helemaal niet in de auto, als mijn instructeur iets zegt dat reageer ik wel, maar ik vertel verder geen verhalen of zo en ik heb ook weinig commentaar op de rest van het verkeer. Ik ben sowieso al niet zo'n kletskop en al helemaal niet als ik druk bezig ben in de auto, maar voor mijn instructeur vind ik het af en toe wel vervelend dat ik zo stil ben. Ik bedoel het niet rot, ik ben dan gewoon geconcentreerd bezig, maar voor hem lijkt het me niet echt gezellig. :P

haha dat heb ik ook hoor!
weet niet of mijnes het ook vervelend vind, maar vaak is het ook gewoon stil in de auto..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:06

Als ik bij een verkeerslicht sta, dan zegt hij ook altijd dat ik de koppeling moet laten opkomen en dan met m'n hak tegenhouden. Ik heb hem nog nooit verteld dat dat me niet lukt, omdat ik daar te klein voor ben (stoel staat al helemaal naar voren, omhoog én rechtop). :o

Chantal16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:36

Ik heb om 2 uur weer rijles! :D
Ben benieuwd wat ik mag gaan doen.. Het is namelijk me 3e les en vorige week zei die dat ik miss de snelweg op mag! Maar met dit weer lijkt me dat niet echt een goed plan!
Ik praat eigenlijk ook niet zoveel in de auto.. Als ik geconcentreerd bezig ben dan ben ik gwn stil! Maar als hij iets vraagt of vertelt dan praat ik wel gewoon terug!
Mijn instructeur is ook nogal van grapjes maken, dus 9 van de 10 keer moet ik weer lachen!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:48

Veirl schreef:
Als ik bij een verkeerslicht sta, dan zegt hij ook altijd dat ik de koppeling moet laten opkomen en dan met m'n hak tegenhouden. Ik heb hem nog nooit verteld dat dat me niet lukt, omdat ik daar te klein voor ben (stoel staat al helemaal naar voren, omhoog én rechtop). :o

ja het lukt me nu wel om met de koppeling de hak op de grond te houden,
maar volgens mij zit die rem hoger en daar kom ik dus niet bij :')
volgens mij weet ie dat ook niet
mijn stoel staat hetzelfde als de jouwe haha