Ilova schreef:Perrokai:Citaat:Vergeet niet dat deze verhalen tot stand zijn gekomen in tijden dat 'wonderen' nog kónden, voornamelijk door het vooral mondeling overleveren van gebeurtenissen.
Tegenwoordig willen mensen bewijs, zoals filmpjes op YouTube of een item op het NOS journaal, en merkwaardig genoeg heeft dat het aantal wonderen sterk beperkt.
Kunnen wonderen nu niet meer dan?
Ik ken mensen die het tegendeel kunnen bewijzen
(inclusief mezelf)
Rani schreef:
Citaat:Wonderen gebeuren ook nog wel. Algemeen wordt door het christendom uitgegaan dat wonderen vooral gebeurden in de periode dat de Bijbel nog niet voltooid was. Sinds de Bijbel voltooid is zijn het aantal wonderen drastisch verminderd. God gebruikt het gechreven Woord als een middel om tot de zaligheid te komen. Maar ik ken ook wel sommige gevallen uit m'n nabije omgeving, bijv. van en man die terminaal kanker had en door de doktoren was opgegeven. Binnen niet al te lange tijd was hij volledig hersteld
Was mijn tekst.

Waarom zou het aantal wonderen na het schrijven van de Bijbel drastisch verminderd zijn?
Dat geschreven woord is zo handig nog niet, vooral niet in de tijden dat haast niemand kon schrijven of door geografische omstandigheden helemaal nog geen kennis kon nemen van het Woord Gods.
Ik ben ook erg benieuwd naar hedendaagse wonderen, maar dan van een andere orde dan nagelbijten.
Overigens is mijn moeder ernstig ziek geweest, minder dan 10% kans. Ze heeft meegedaan aan heel zware, experimentele kuren, heeft Moerman gevolgd en had een ijzersterke overlevingswil.
Ze heeft het overleefd. Toeval, goede medicijnen, innerlijke kracht, of toch dat 'kippenvoer' zoals een arts het omschreef?
Zullen we nooit weten.
Als er voor haar gebeden was, was dat dan de reden geweest dat we nu nog van haar mogen genieten?
Hermelientje schreef:
Citaat:Wat een geruststellende gedachte dat er toch meer is tussen hemel en aarde, nl. een nagelstudio.

Verder wil ik nog even benadrukken dat veel op die CreaBea sites gewoonweg niet klopt, of er worden gemakshalve 'aannames' betwist die helemaal door niemand aangenomen worden.
Bijvoorbeeld de veronderstelling dat er geen 'missing links' zouden zijn gevonden. Nou, die klopt dus niet zo best. Bijvoorbeeld het verband tussen dino's en vogels, daar is best wel het een en ander over te vinden.
Natuurlijk, blijft allemaal reconstructie en speculatie, want er zijn meer dieren NIET gefossileerd dan wel, maar toch is er genoeg gevonden - tot nu toe - om een duidelijk verband te zien.
Voor mij is de grote genetische diversiteit binnen bijv. de menselijke populatie al het zuiverste bewijs: kennelijk is er verschil tussen de eerste Adam en Eva en toch in ieder geval een heel aantal mensen van nu.
Hoe is dat ontstaan?
En als er verschil is, zijn er kennelijk dingen veranderd in het menselijk genoom, dus waarom zouden er geen verdere veranderingen optreden?
Ik vraag me ook nog steeds af hoe Creationisten het bestaan van fossielen nu eigenlijk plaatsen? Want er zijn toch wel ontzettend veel gefossiliseerde levensvormen gevonden, en er worden er nog steeds bijgevonden nu we eenmaal aan het wroeten zijn.
Is God dan met heel veel vormen begonnen, en sterven er dan zoveel uit?