Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:27

Citaat:
January 20, 2006 -- Two Brooklyn toughs on trial in a horrifying torture, rape-and-murder case made a brazen escape attempt yesterday — lunging for court officers' guns and stabbing a lawyer in the neck as terrified jurors and spectators ran shrieking. "He's going for the gun!' officers shouted as Troy Hendrix, 22, vaulted over the defense table and co-defendant Kayson Pearson, 23, lunged backward toward the gallery.

Relatives of the victim sitting behind the men said the two exchanged winks before all hell broke loose. Court officers immediately flooded the room, tackling both men.

Pearson stabbed his lawyer, Mitchell Dinnerstein, under the chin with a concealed Plexiglas shank.

Bleeding profusely, Dinnerstein managed to knock Pearson to the floor, helping officers foil the escape

Maak dat mee seg :=

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:29

Ik zal even een voorbeeld envelop maken en scannen, even geduld.

lesilla

Anoniem

ManonR_ schreef:
Rock schreef:
Heb trouwens even gezocht op de trial van 'mijn' inmate, en als hij inderdaad gedaan heeft waarvoor hij is berecht is dat wel erg heftig. Logisch natuurlijk, anders zat hij niet op death row...
Heb je een linkje?

Google maar eens op Thong Le trial. Het is een PDF bestand namelijk... Hij is medeplichtig aan het vermoorden van een moeder en haar twee dochters in hun eigen huis tijdens een beroving. De hoofddader heeft zichzelf in zijn cel opgehangen, en Thong Le was dus de enige die nog verantwoordelijk te houden was. Hij schijnt zelf niet diegenen vermoord te hebben. Ik vraag me daarom af of hij ook veroordeeld zou zijn tot de doodstraf als de hoofddader nog geleefd had.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:31

Denk het wel medeplichtig zijn weegt ook zwaar door in amerika. Zijn meer medeplichtige op death row.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:34

katiavl schreef:
Denk het wel medeplichtig zijn weegt ook zwaar door in amerika. Zijn meer medeplichtige op death row.

Best wel zware straffen in Amerika he? Als het nou de crime rate naar beneden zou brengen... Maar... :n

Tallie1979

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:35

WTF.. Zware jongen zeg Rock.. :oo

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:36

ManonR_ schreef:
katiavl schreef:
Had ik gezien inderdaad.

Arm kind heeft afgezien, 4 dagen in boeien gemarteld worden op de zolder. Dat moet toc vreselijk zijn kan echt niet voorstellen watdie gevoeld heeft.
Die kerel heeft geluk in een staat te zitten die doodstrafloos is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:37

Ja he...?

Maar goed, ik heb besloten dat ik hem schrijven ga, dus dat ga ik dan ook doen. Ik doe het om iemand op death row een lichtpuntje te bezorgen, dus dat zíjn de zware jongens...

Maar zijn hele zaak vermijd ik zoveel mogelijk...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:38

katiavl schreef:
Arm kind heeft afgezien, 4 dagen in boeien gemarteld worden op de zolder. Dat moet toc vreselijk zijn kan echt niet voorstellen watdie gevoeld heeft.
Hij komt ook echt nooit meer vrij! Ik heb de details niet allemaal gelezen en weet ook niet of dat een goed plan is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:40

ManonR_ schreef:
katiavl schreef:
Hij komt ook echt nooit meer vrij! Ik heb de details niet allemaal gelezen en weet ook niet of dat een goed plan is.

Als je leest dat ze het "voor de lol" hebben gedaan.. Hoe komt zo iemand erop he.. :n

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:40

_Tivoli_ schreef:
Voor de mensen die gaan schrijven met iemand op death row:
Lijkt het je niet -emotioneel- te zwaar?
Ik bedoel,stel,na drie jaar lief en leed delen,krijg je ineens niks meer,lees je dat hij dood is...

Ik wil bewust geen death row,dat zou ik voor mijzelf te zwaar vinden...

Denk dat dat wel ff slikken is.
Maar als diegene waar je mee schrijft uiteindelijk vrij komt, zul je ook niet veel brieven meer krijgen denk ik.
Denk dat ze het 'eenzame' gevoel dan kwijt zijn, en dan hebben ze je brieven denk ik niet echt meer nodig.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:41

Ik heb alvast een brief geschreven, ik weet alleen nog niet zeker aan wie ik hem wil schrijven.

Ik zit te twijfelen aan iemand die de doodstraf heeft, ook al is dit heel bruut en zielig voor die persoon.
of iemand die levenslang heeft :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:41

Tallie_Ho schreef:
Als je leest dat ze het "voor de lol" hebben gedaan.. Hoe komt zo iemand erop he.. :n
Niet om het een of het ander maar ik zou ook weer niet direct alles geloven wat er op internet staat.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:44

De straffen zijn in Amerika niet universeel maar per staat verschillend!

Voorbeeld envelop:
Afbeelding

Eigen adres per voorkeur in blokletters, ben ik even vergeten voor te doen, maar goed, in elk geval duidelijk leesbaar.

En dan vervolgens op elk velletje dat je schrijft en alles wat je bijvoegt (foto's bv) weer zijn/haar naam en nummer.
Links boven in het eerste velletje je eigen adres zetten vopor hen werkt het makkelijkst, het eerste velletje krijgen ze altijd, de rest kan makkelijker weg raken... (en de envelop krijgen ze vaak helemaal niet).

Geen viltstift gebruiken!!!!
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 14-01-09 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:45

katiavl schreef:
Citaat:

Pearson stabbed his lawyer, Mitchell Dinnerstein, under the chin with a concealed Plexiglas shank.

Bleeding profusely, Dinnerstein managed to knock Pearson to the floor, helping officers foil the escape

Maak dat mee seg :=

Halleluja, ik mag hopen dat die advocaat de verdediging van zijn client spontaan gestaakt heeft en dat hij hem ook hiervoor nog even voor de rechter heeft gedaagd...

Schrijven met een ter dood veroordeelde... nee, mijn ding zou het niet zijn. Dan besteed ik mijn tijd en aandacht liever aan mensen van wie ik vind dat ze het ook verdienen. Dan ging ik liever een dagje op stap met een paar kansarme kinderen... boodschappen halen voor een oud vrouwtje... op bezoek bij eenzame mensen in het bejaardentehuis... Nee, van mij mogen ze op 'death row' best zonder aandacht weg kwijnen, ik kan er niet rouwig om zijn als ze een stukje sociaal contact missen, daar hadden ze dan maar aan moeten denken voor ze hun misdaad pleegden. Overigens denk ik dan wel aan geharde en gewetenloze criminelen, die vader die zich bv heeft gewroken op de moordenaar of verkrachter van zijn dochtertje (om maar wat te noemen), daar voel ik dan wel weer een zekere sympatie voor... maar dan is er imo sprake van verzachtende omstandigheden en ik vrees dat dat voor de meeste ter dood veroordeelden niet op zal gaan...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:46

Niet alleen voor de lol, het was ook het leukste wat ie ooit gedaan heeft. Ik kan me hier echt niks bij voorstellen dat je met zo'n stuk verdriet wil schrijven. Bij mij gaat echt het licht uit.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:47

Cookies schreef:
Niet alleen voor de lol, het was ook het leukste wat ie ooit gedaan heeft. Ik kan me hier echt niks bij voorstellen dat je met zo'n stuk verdriet wil schrijven. Bij mij gaat echt het licht uit.
Geloof jij altijd alles wat er op internet staat of alleen als het je uitkomt?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:53

Je begrijpt het ook verkeerd, ze hebben de grootste lol gehad om het feit dat de rechter de benen nam en zijn knie tegen iets stootte..

Desalniettemin vind ik dit exemplaar van een misdadiger ook wel aardig over de top..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:54

Goed, mijn brief aan Thong Le zit in een envelop... Nu zoek ik nog iemand met een iets lichter vergrijp op zijn/haar naam, en dan vind ik het mooi.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:56

Dat geld voor jou ook Manon. Het staat daar, maar we geloven er niks van?
Maar het spijt me dat ik het topic weer binnen gevallen ben, ik zal me er niet meer mee bemoeien.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:57

Tallie_Ho schreef:
Desalniettemin vind ik dit exemplaar van een misdadiger ook wel aardig over de top..
En wat vind jij dan van de persoon die een kind voor dood achterliet? Minder erg of...?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:57

Cookies schreef:
Dat geld voor jou ook Manon.
Wat bedoel je?

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:58

Wow, daar heb ik dus nog nooit van gehoord! Wel een heel gaaf idee zeg. Het enige waar ik mee zit is dus adres geven, maar ik las iets over via een postbus ofzo? Dat lijkt me wel handig, dan zou ik het wel gaan doen.