Belastinggeld al terug?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Belastinggeld al terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:24

Ja belastingdienst rond af. Dat mag je ook bij je aangifte doen. schulden omhoog afronden en bezittingen naar beneden Lachen

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:46

SuperSmurf schreef:
PhiaBink schreef:
Hier weer een up-date over de belasting ellende bij ons Boos! .
We zijn nu weer een week of 5 verder en nog steeds is er nog niks goed. Dus fout op fout op fout op fout op fout enz enz enz.
Ach, we zijn pas 2 jaar bezig om bekend te worden bij de afdeling uitbetalen toeslagen en voorlopige toeslagen. Oja, de afdeling BTW betalen ken ons heel goed. Een dag of 2 te laat en je heb meteen een boete aan je kont hangen.
Het bedrag loopt aardig op zo! Elke dag dat ze niet hebben uitbetaald zijn rente dagen in het nadeel van de BD.
Het zijn echt een stel sukkels in Roermond en Heerlen Hamer !!! Ons geduld raakt nu wel op Stoom uit je oren . Het geduld van onze boekhouder is al helemaal op na al die honderden telefoontjes, tientallen brieven en een hoop bezwaarschriften. Boos!

je zou toch bijna naar het BD kantoor gaan en daar net zo lang blijven totdat het geregeld is.. Wat een stelletje prutsers zijn t ook af en toe..

Je leest wel eens dat er mensen bij de BD naar binnen rijden of erger met een blaffer naar binnen gaan. Als je zo iets meemaakt, dan ben je echt in alle state!
Jullie en onze belastingcenten is dus het salaris van een stel prutsers die het voor een hard werkend gezin het ondragelijk laat worden. Je bent bij hun een sofie nummer, maar ze vergeten dat er achter dat nummer mensen staan, die de dupe zijn van fout op fout.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 08:19

Go jij! Go jij! (een halve dan) Ik heb mijn brief binnen over 2007, nu nog over 2006.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:21

Wij hebben een dag na mijn brief binnenkwam een weekje bulgarije geboekt en zijn de volgende dag al vertrokken. Nu ben ik lekker bruin terug. Bedankt belastingdienst Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 11:14

dovish schreef:
Wij hebben een dag na mijn brief binnenkwam een weekje bulgarije geboekt en zijn de volgende dag al vertrokken. Nu ben ik lekker bruin terug. Bedankt belastingdienst Haha!

En nu maar hopen dat dat de definitieve aanslag was. Knipoog
De BD weet namelijk de meest gekke dingen te verzinnen....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 11:18

Dat staat boven de brief Clown

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 11:36

Er wordt meestal niet meteen een definitieve aanslag opgelegd, maar eerst een voorlopige. Als deze voorlopige conform je ingediende aangifte is, heb je niet zoveel reden om je zorgen te maken (tenzij je de aangifte verkeerd hebt ingevuld natuurlijk Knipoog)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:39

juist. en daarom ga ik het geld eerst maar nog niet uitgeven.
Er zit meer als €700,- verschil in. De boekhouder heeft alles berekend en ingediend (GIBO) en op de achterkant van de voorlopige aanslag komen alle bedragen wel weer terug.
Maar ik vind die €1128,- wel erg veel geld hoor.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:38

ik ben ook bang dat ze een fout hebben gemaakt bij mijn vriend. hij heeft meer dan 5000 terug gehad. we hebben geen eigenhuis of andere apparte dingen. hij had nog wel gebelt naar de BD en het klopte volgens hun.......hoop dus niet dat hij het straks toch opeens in 1 x moet terug dokken. dan moeten we de auto verkopen die onze nieuwe trailer zo goed trekt...... Boos!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:08

MAar mychinook, heb je dan van dat geld een auto gekocht, terwijl je zelf twijfelt over de juistheid van het bedrag en het nog geen definitieve aanslag is?
Dat wordt echt afgeraden!!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:35

Ik moet zeggen dat het ook niet slim is. Ondanks dat ik weet dat mijn bedrag klopt, kom ook ik er nog even niet aan. Wil eerst de definitieve aanslag hebben.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:37

Ik heb ook 500 euro meer gehad dan vorig jaar, terwijl er in mijn situatie niks veranderd is. Dan staat mooi op m'n spaarrekening en pas als ik de definitieve aanslag heb, dan geef ik t uit.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:38

nee, niks, nada, noppes. Wacht op 2006 en 2007 en kan het zoooo goed gebruiken Bloos

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:00

Liezel1 schreef:
dovish schreef:

En nu maar hopen dat dat de definitieve aanslag was. Knipoog
De BD weet namelijk de meest gekke dingen te verzinnen....

't was conform met dat waar we zelf op uit kwamen, en we hadden afgelopen jaar ons huisje gekocht, dus daarom waren er een aantal aftrekposten. Lachen

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:01

Ik heb gister heb geld over 2007 terug gekregen Haha!

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 09:41

hehe ik heb het ook eindelijk terug. 5000 euro dus dat was de moeite waard. Binnen 3 dagen stond het op mijn rekening (na de def. aanslag in de post)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 09:44

Ivonka schreef:
nee, niks, nada, noppes. Wacht op 2006 en 2007 en kan het zoooo goed gebruiken Bloos

hier nog 1. ook nog van 2006 idd. en t zou zo`n mooi bedrag zijn...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:11

Wij gaan morgen naar de belasting toe. We zijn het zat en meer dan zat. Fout op fout op fout. Elke week krijgen we een blauwe brief in de bus, met de ene onzin, verzinsels en belachelijke dingen na de andere. Ik denk dat niemand meer weet hoe het zit. 2006 moet nog ingevoert worden, maar we zijn onbekend, dan krijg je een brief dat ik 41.000 euries in 2006 zou hebben verdient????? Ik wil wel weten waar dat bedrag gestort is en waar ik het zou hebben verdient Gestoord . Dan brieven met data's die niet kloppen. Bijv. Op 16 juli krijg je een brief dat er nog een bedrag opstaat van de omzetbelasting, is niet waar, maar dan krijg je op 18 juli een brief met daarin dat er voor 14 juli nog niet betaald is Koe . Nou dit is echt van de zotte. Of op 11 april een brief ontvangen met de datum 31 maart, dat je voor 1 april iets moet inleveren Frusty . Ook weer zo iets. Nee, we zijn het nu echt zat, morgen eens iemand wakker maken en vragen of ze nu zo snel mogelijk alles voorelkaar en goed in het systeem willen zetten Stoom uit je oren .

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:21

Vanmorgen bij de BD geweest. De man achter de bali keek met gevronste wenkbrouwen naar het scherm. Tsja, eh dit heb ik niet zo 1 2 3 opgelost. Het is inderdaad een puinhoop. Ik ga morgen naar degene die dit behandeld en dan zet ik er spoed achter. Oja, aangifte 2007 is nog niet binnen. Nee, omdat wij nu eindelijk pas bekend zijn kon 2006 erin. 2007 hebben we nog niet gehad Stoom uit je oren want we waren niet bekend, weet u nog????
Laten we hopen dat het nu eindelijk een keer goed in het systeem komt, zodat we eindelijk 2006 terug krijgen en 2007 ingevoerd kan worden en terug ontvangen en dat we ook weer gewoon zorgtoeslag krijgen. We wachten in grote spanning af! Scheve mond

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:49

piabink hopelijk komt er nu eindelijk shot in de zaak voor jullie!

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 06:37

Ik heb van de week ook het geld van 2006 ontvangen. Is weer mooi €800,- erbij Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:28

Vanmorgen weer bij onze "vrienden" van de belasting geweest. Iemand anders hadden we aan de balie, maar na info te hebben gewonnen bij de man waar we vorige week waren, schijnen ze echt met spoed onze zaak te behandelen. Ze zijn in vergaderingen en alles wordt zo snel mogelijk in orde gemaakt.
We zijn benieuwd of er nog een exusebrief komt of iets anders. Het bedrag dat we nog te goed hebben groeit en groeit.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:41

PhiaBink: Over dat bedrag krijg je wel rente naar mijn weten.

dijkzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:46

hier ook nog steeds geen brief, heb al meerdere keren gebeld en krijg telkens hetzelfde antwoord, ze zijn er mee bezig en ze streven ernaar om het binnnen 3 maanden af te ronden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:49

Binnen 3 maanden?!