wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:14

areke schreef:
Idd heel duidelijk en sluit mooi aan bij de mijne.
Ik denk dat we met zn allen maar weer moeten gaan lopen, fabrieken sluiten al het eten wat slecht is gaan verbieden, geen drank meer produceren noem maar op.
Ik hoef niet te stoppen omdat ik toch al niet rook maar het lijkt me toch moeilijk om er mee te stoppen.

Wat heeft dat nu met het rookverbod te maken in hemelsnaam. Het gaat over werknemers haal geen dingen bij die er helemaal niks mee te maken hebben.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:15

Idd artsen die voor de ingang staan te roken. Dat vind ik altijd zo'n raar gezicht Haha!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:16

katiavl schreef:
areke schreef:
Idd heel duidelijk en sluit mooi aan bij de mijne.
Ik denk dat we met zn allen maar weer moeten gaan lopen, fabrieken sluiten al het eten wat slecht is gaan verbieden, geen drank meer produceren noem maar op.
Ik hoef niet te stoppen omdat ik toch al niet rook maar het lijkt me toch moeilijk om er mee te stoppen.

Wat heeft dat nu met het rookverbod te maken in hemelsnaam. Het gaat over werknemers haal geen dingen bij die er helemaal niks mee te maken hebben.

In de beginpost gaat het helemaal niet over werknemers, daar gaat het over rookverbod in de horeca, het woord werknemer komt er niet eens in voor.
Waar houdt het op, nu is het roken morgen is het drinken omdat anderen er last van hebben enz

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:18

En als je beetje het topic had gelezen wist je dat het alleen om werknemers ging Lachen en geen bezoekers.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:22

kaill87 schreef:
Dat de stank zal verdwijnen in kroegen e.d vind ik echt de domste smoes ooit ! Wat denk je van al het zweet van alle mensen, mensen die geen deo opdoen ofzo, alcohollucht als je iets over je heen krijgt of als het om gaat.. Dat ruikt lekker fris zeg, sjonge jonge..
Rookvrije werkplekken zoals kantoor e.d kan ik me zeker in vinden, rookpalen op treinstations vind ik ook bullsh*t. 9 van de 10 keer sta je gewoon buiten met alleen een dak erboven.Maar rookvrije werkplek in de horeca, kom op zeg, mensen die de horeca inwillen weten dat er gerookt wordt/ werd.
Dat er in restaurants rookvrije plekken zijn, ook goed. Snap best dat je geen rook om je heen wilt als je eet.
Maar de verdere horeca, het uitgaansleven ? Nee, dat gaat zeker problemen opleveren al is het maar in het begin.
Mensen gaan buiten staan, daar komt ruzie, overlast e.d Nee daar zal iedereen blij mee zijn. Want ja, ze roken toch niet binnen ?
Echt dikke onzin vind ik het. En de mensen die er voor zijn, prima dat is hun mening, en dit de mijne Lachen

En als je niet rookt en er staat een hele horde mensen om je heen te roken is het nogsteeds vervelend.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:23

heb een paar pagina's gelezen en daar ging het gewoon over het rookverbod, dat het later is veranderd kan maar was niet de opzet in het begin van dit topic.
Maargoed jij blijft stug bij jou mening en ik heb mijn menig.

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:26

Ik ga mn sigaretje bij mn biertje zooo missen Scheve mond Ik vind t echt onzin, wordt een lekkere puinhoop op straat als iedereen naar buiten gaat..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:27

Kan goed zijn areke, maar het is wel leuk dat je de feiten kent voor je een mening plaatst Lachen

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:28

Vjestagirl : ik heb ook last van mensen die teveel zuipen, buitenlanders die half tegen me aanrijden ( nee ben geen rascist voordat dat weer begint ), mensen die blowen, aso weggebruikers en ga zo maar ff door.
Laten we dan maar alles verbieden heh..

Ja charmant gezicht heh, mensen die voor een gebouw staan te roken, gaan ze nu alleen nog maar meer last van krijgen :-D

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:31

Welke feiten katiavl ?, de feiten die JIJ wilt lezen, ik ga niet 50 pagina's doorlezen, ik reageer op de vraag van de TS dat het ergens halverwegen veanderd is doet er dan niet toe.
Dan zou ik in een topic van bv HAW maar mee moeten banketstaaf met de rest?
Dat de TS er dan niks meer mee te maken heeft maakt niet uit?

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:34

Weet je wat Areke ? Onze mening is toch niet goed volgens vele hier, zullen we meegaan met de rest en zeggen dat we het geweldig vinden ? Alleen dan is je mening goed wat je ook onderbouwt Clown

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:36

Ja goen we , wat een GEWELDIG idee dat rookverbod.
Zo goed? Huilen van het lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:39

kaill87 schreef:
Weet je wat Areke ? Onze mening is toch niet goed volgens vele hier, zullen we meegaan met de rest en zeggen dat we het geweldig vinden ? Alleen dan is je mening goed wat je ook onderbouwt Clown

Hangt af wat jij goed onderbouwt vind, er zijn slechtere dingen, limonade is ook ongezond.. is dat vooral niet Lachen
En zul je ook weinig respect krijgen, want dat is de voorbije 57 pagina's al elke keer gezegd en achterhaald.

Noem één goede reden waarom we passief roken aan werknemers mogen blootstellen (en ja het aantal slachtoffers is verschrikkelijk), terwijl in andere beroepen er zo op gehamerd worden.

Irritante rokers buiten heeft belgie en noorwegen geen probleem mee. En weegt dat op tegen iets zwaar kankerverwekkend?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:51

ZWAAR kankerverwekkend... Ken middelen en situaties die meer kankerverwekkend zijn dan 1 pakje peuken op een dag.

En nee, ik vind ook dat je je werknemers de keuze moet kunnen geven in een rookvrije omgeving te werken.. Aan de andere kant, vind ik ook dat je je als werknemer wel bewust mag zijn dat je in bepaalde werkomgevingen wel blootgesteld wordt aan sigarettenrook. Ik vind het daarom ook erg hypocriet om te zeggen dat een rokende werknemer in een rookvrije ruimte mag werken. En deze zelfde rokende werknemer mag ook zijn/haar andere rokende collega's niet meer hinderen met sigarettenrook..

Zometeen mag er IN de kroegen niet meer gerookt worden, maar op de terrassen nog wel, dat is immers BUITEN.. Mag er daar dan ook niet meer geserveerd worden? En openlucht concerten?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:53

Op het terras mag wel geserveerd worden. Ja

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:54

Teuntje111 schreef:
ZWAAR kankerverwekkend... Ken middelen en situaties die meer kankerverwekkend zijn dan 1 pakje peuken op een dag.

En nee, ik vind ook dat je je werknemers de keuze moet kunnen geven in een rookvrije omgeving te werken.. Aan de andere kant, vind ik ook dat je je als werknemer wel bewust mag zijn dat je in bepaalde werkomgevingen wel blootgesteld wordt aan sigarettenrook. Ik vind het daarom ook erg hypocriet om te zeggen dat een rokende werknemer in een rookvrije ruimte mag werken. En deze zelfde rokende werknemer mag ook zijn/haar andere rokende collega's niet meer hinderen met sigarettenrook..

Zometeen mag er IN de kroegen niet meer gerookt worden, maar op de terrassen nog wel, dat is immers BUITEN.. Mag er daar dan ook niet meer geserveerd worden? En openlucht concerten?

Afgod

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:03

neem bijvoorbeeld schoorsteenvegers, vrachtwagenchauffeurs en taxichauffeurs, die zich minimaal 10 uur per dag op de openbare weg begeven of mensen die pal langs de snelweg wonen. Die krijgen meer roet, teer en andere troep als micro-rubberdeeltjes van banden binnen als mensen die 30 sigaretten per dag roken.

Mensen als ik, die op een laboratorium werken, met erg giftige/teratogene/carcinogene middelen.. Veel middelen zijn meer carcinogeen als de teer en koolmonoxide in sigaretten. En nee, arbotechnisch kan er niet voor worden gezorgd dat ik niet meer in aanraking kom met deze chemicaliën, buiten het gebruik van een gelaats-gasmasker, handschoenen en beschermende kleding, omdat ze essentieel zijn voor mijn werk. En JA, ik maak de keuze om er mee te werken. Had ook op kantoor kunnen gaan zitten (met alle roetdeeltjes uit de toners van de laserprinters Clown )

Heb dan als klant in een restaurant toch wel erg graag de keuze om rookvrij mijn eten te kunnen nuttigen..

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:08

AMEN teuntje 111 ! Dat je rookvrij wil kunnen eten is ook logisch, gelukkig HADDEN ze daar een mooie oplossing voor : wel en niet rokersgedeeltes.

katiavl : dus je wou zeggen dat alles wat ik zeg, iedereen die er tegen is zegt ?
En jouw onderbouwde menig ? Dat heeft zeker nog niemand gezegd de afgelopen 57 pagina's ??
Meid, wat jij wil. Jij bent er dus ook zo 1 die heeft een mening en daar moet iedereen het maar mee eens zijn.
Ga jij straks zeker met 30 gr op een terras zitten zeiken dat er iemand naast je rookt ? Moet je lekker binnen gaan zitten, gaan wij lekker in t zonnetje zitten paffen.
Enne, degene die van mij weinig respect krijgt ben jij, jij staat niet open voor de mening van een ander, als het niet met jou mening overeenkomt is het fout.
Laatst bijgewerkt door kaill87 op 29-06-08 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:09

Super! Eindelijk niet meer die rookstank in je haar als je uit de kroeg komt!

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:11

Nee krijg je lekkere bierlucht in je haar als een dronken tor zn glas omkiept in je nek.
Verbieden die alcohol !!! Hey, laat ik zelf nou van wijn houden.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:14

ik vraag mij toch echt af waarom iedereen alleen last heeft van de stank van sigaretten alleen?

Naar mijn idee was het fijner geweest als je kon kiezen tussen kroegen waar je wel en waar je niet mag roken.

Ben trouwens wel erg benieuwd hoe het nu gaat zitten met de coffeshops? Buiten blowen???

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:15

Als het verkoop gedeelte rookvrij is, kan er een deel van de zaak wel voor rokers zijn. Maar daar mag dus niet bediend worden.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:17

Vind het wel wat overdreven dat als er niet gerookt mag worden dat het dan vast allemaal naar zweet gaat ruiken. Blijkbaar verschilt dat dan ook weer per kroeg!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:21

niet alleen naar zweet, ook naar geknoeid bier, wijn, breezer, redbull-wodka en niet te vergeten KOTS, de rook uit die apparaatjes!! Naar rook stinkende mensen die van buiten terug naar binnen gaan.. Het enige luchtje wat ontbreekt dan is de sigarettenrook van binnen.. Maar alleen de sigaretten stinken.. Verward Denk dat het qua stank echt nie veel uit gaat maken, denk alleen wel dat er meer buitenleven/terrasgebruik op gang komt.

Edit: samenscholing mag allang niet meer, denk dat de overlast daardoor wel binnen de perken blijft.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:24

Ik heb dan toch liever die andere geuren om mij heen. Al merk ik daar minder van.
Maar de geur van die dingen is voor mij niet het enige, waarom ik blij ben met het rookverbod.