Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:16

Meerreell schreef:
Vandaag loop ik langs 2 kindjes die met takjes aan het gooien waren ofzo :P Dat meisje gooit het takje van het trapje af, loopt er naartoe, en zegt tegen het jongetje: 'kijk, ik heb 'm tot hier gekatapult'.
Dus dat meisje loopt het trapje weer op, en zegt: 'Zo, en nu gaan we een biertje drinken' :') (het was iets van appelsap ofzo xD)

Deze is echt geweldig *D

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:29

@Barbiietut: Is je krantenwijk toch nog ergens goed voor ;)
Het maakt het wel meteen een stuk leuker hoor,, er waren laatst ook 3 jongetjes die ruzie hadden, ook best grappig :=

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:35

Meerreell schreef:
Vandaag loop ik langs 2 kindjes die met takjes aan het gooien waren ofzo :P Dat meisje gooit het takje van het trapje af, loopt er naartoe, en zegt tegen het jongetje: 'kijk, ik heb 'm tot hier gekatapult'.
Dus dat meisje loopt het trapje weer op, en zegt: 'Zo, en nu gaan we een biertje drinken' :') (het was iets van appelsap ofzo xD)

:')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:38

Een vriendin heeft jaaaren geleden ook iets leuks(ahum) meegemaakt.

Vriendin op dat moment 30 en singel..geen kinderen

Ze staat voor haar huis een boompje te snoeien, komt er een jongetje van 5 aan en die begint met vragen..

J: Heeft u kinderen?
V: Nee ik heb geen kinderen.
J: Bent u getouwd?
V: Nee ik ben niet getrouwd?
J: Heeft u een vriend?
V: Nee ik heb geen vriend
J: O...(met verbazing) Hoe oud bent u dan?
V: 30...
J: Maar wat is er dan mis met u?

Klaar ben je :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:56

Mijn stiefbroertje begint nu net te praten, je kent het wel ;)
Zo waren we laatst aan het wandelen. Onderweg zat hij vanalles aan de wijzen en 'die die' te roepen. Kwamen we langs wat paardjes, zegtie ineens: 'koe koe!'
Kwamen we even later langs koeien, zegtie:'die!'

Kleine wijsneus :D

D'r komt vast wel meer van mij als hij echte woorden en zinnen gaat produceren. ;)

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:44

zaten overlaatst ergenst iets te drinken en de bediening daar was ontzettend traag en liep alleen maar met het hoofd naar beneden.
net of ze bang waren voor de mensen of zo.
dus ik begon op een gegeven moment zachtjes te klagen nadat ze honderd keer voorbij liepen met hun ogen netjes naar de grond gericht.
zegt chayenne in een keer ZEG DE BEDIENING , KAN DIE HIER NOG TRAGER net toen er een meisje voorbij liep.hmhm.we werden toen wel gelijk geholpen.
hihii

of als er een getint persoon voorbij loopt zegt ze die heeft veel chocomel op.

paar jaar terug stond ik met iemand te praten die erg ziek was trekt ze die meneer aan de broek,wanneer ga je dood dan..vroeg ze.kon wel door de grond zakken vond dat vrij erg..

:o

solina

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:50

was pas op stal en wou graag van allebij de paardjes een hoopje poep om te laten onder zoeken .doe ik vaker kan ik zien welke ontworming ik evt moet gebruiken.
maar na hele tijd bezig geweest te zijn en ook geborsteld te hebben,en omk beurten stukje gewandeld gaf ik de moet op.
en ik wou ze dus graag terug op stal zetten,komt chayenne om de hoek en roept keihard NEEEEEEEEE ik schrok me rot..
ze hebben nog niet gepoept!!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:14

Mijn stalling ligt naast een weg, dus ik stond daar het hooi in de kruiwagens te doen, komt er een gezinnetje langsgefietst,
Paps zegt: Kijk jongens! Paarden!
Klein meisje: Neehee papa dat zijn koeien!

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:34

Ik stond gister met een kennis op het balkon en de hond die lag te slapen op het balkon, buurmeisje van verderop vanaf het balkon: hé is je hond kapot? :D
En gister een meisje tegen een vriendje dat langs fietste; waar ga je heen? Jochie; naar de h0ereeee!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:40

Kom regelmatig in mijn vak grappige uitspraken tegen... zou ze eigenlijk moeten opschrijven, maar dat komt er vaak niet van.

Van de week zei een kind uit de klas nog bij het namen noemen "goedemorgen juffrouw schooldag" (ik heet Scholten van mijn achternaam). De kinderen zeggen eigenlijk altijd juf margriet, maar dit kind vond het zo stoer om mijn achternaam te zeggen... niet wetend dat hij het fout had... haha.

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:24

Ik was een avond bij m'n oppaskindje, een jongetje van 4 jaar en hij moest gaan slapen en had hem dus op m'n arm.
Zegt ie ineens heel hard, JOOO KAREN JIJ HEBT TIETEN EN IK ZIE ZE !
Ik wist even niet meer wat zeggen hoor :Y)

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:05

Haha er zitten weer leuke tussen :P Maandag gingen we naar vrienden en die hebben twee zoontjes van 1 en 2 jaar. Mn broertje en ik waren de hele middag een beetje met ze aan het spelen (voetballen enzo) Het oudste jongetje praat natuurlijk al maar hij snapt alleen nog niet dat een meisje zij is en geen hij. Dus vlak voor we weggingen zei de oudste: ik heb vandaag vier vrienden gemaakt (aanwijzend) hij, hij, hij en tegen mn vader: hem heb ik ook gemaakt ! :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:08

een leraar op school heet Weiland, zegt mn broertje, nou als ik straf van m krijg dan neem ik m te grazen :')

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:25

Mijn bruine new forest ruin (toen 7) stond met een oude kleine zwarte shetlander (27) in de paddock. fiets er een kindje met zn ouders langs.. Kijkk.. dat paard heeft een veulentje! :+

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:31

Heel toevallig had ik dit topic eerder al gelezen. Maar vandaag moest ik er toch ff aan terug denken. Hoe sommige kinderen ruzie maken! Ik was de honden aan het uitlaten, en dan loop ik langs het school plein de kinderen hadden net pauze. Hoor je ze echt ruzie maken.. Mijn vader heeft een grote auto! Nou, en! Mijn vader heeft een motor! Oh, nou mijn opa is al 80! Nou,en! Mijn moeder heeft lang haar!

Het heeft niet echt te maken met uitspraken, maar gewoon de manier van ruzie maken.. Als alle mensen zoveel geweld gebruiken dit soort uitspraken nou eens doen!

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:34

marrlinde schreef:
een leraar op school heet Weiland, zegt mn broertje, nou als ik straf van m krijg dan neem ik m te grazen :')

_O- _O- _O-

Die is écht goed :')

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:44

NatasjavE schreef:
Een vriendin heeft jaaaren geleden ook iets leuks(ahum) meegemaakt.

Vriendin op dat moment 30 en singel..geen kinderen

Ze staat voor haar huis een boompje te snoeien, komt er een jongetje van 5 aan en die begint met vragen..

J: Heeft u kinderen?
V: Nee ik heb geen kinderen.
J: Bent u getouwd?
V: Nee ik ben niet getrouwd?
J: Heeft u een vriend?
V: Nee ik heb geen vriend
J: O...(met verbazing) Hoe oud bent u dan?
V: 30...
J: Maar wat is er dan mis met u?

Klaar ben je :')

Oeps, daar sta je dan _O-
Ze zijn weer geweldig :+

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:59

Ik loop stage op een stadsboerderij. We hebben kuikentjes in een grote bak zitten en zij hadden nog een warmte lamp nodig (die geeft ook gewoon licht). Een meisje had dat een paar dagen geleden gezien en kwam weer bij de kuikentjes kijken, maar nu hing de lamp er niet. Komt ze naar me toe:
Boerin, durven de kuikentjes nu zonder lichtje aan te slapen? :)
Ik vond het zo schattig :+:

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:34

aaahw, dat is echt lief zeg!!

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:51

oww die is leuk!!!!

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:51

wat un leuke opmerkingen allemaal :D mijn zusje kent nou een paar woordjes. Gingen we naar de kinderboerderij en daar liepen wat geiten rond dus zij loopt naar de geit toe en zegt :Lana sitss (Lana zit (onze hond heet lana en ze zegt dan ook zit ertegen:P)) en ze snapte maar niet dat de geit niet ging zitten xd :D dus wij: nee dat is een geit, maar ze bleef ervan overtuigd dat het een "lana" was... :D of ik nam der mee naar de manege en liet haar kennismaken met wat paarden. Ze wijst naar een paard en zegt: poes!!! Ik moest echt lachen :D moet dan wel een hele grote poes zijn geweest voor haar :D

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:36

Net met de honden uitlaten. Fietst er een jongetje over de stoep. Gaat uitgebreid staan wachten totdat wij de honden van de stoep afhaalde. Zegt ie ineens. Sorry hoor ik kan dr niet langs! Zegt mn schoonvader, ja meneer, je mag hier ook niet fietsen he! Zegt dat jochie weer.. Jawel hoor, want ik ben nog jong!

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:05

Wij kende z'n vrouw die heet Klazien

Hoor je me broer toen hij klein was over die tekenfilm
Klazienmodo me moeder kwam niet meer bij :')
Echt zo melig

En toen ik klein was begreep ik echt niet wat moppen in hielden dus ik zo ik ken ook een mop!
Me ouders :o vertel!
Ik waarom zit een vogelnestje in een boom?
Me ouders huh? geen iedee zeg maar
Jaah dat weet ik eingelijk niet XD

Zo melig!!

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:18

Er schieten me er zo weer 2 binne
me andere broer heeft op z'n filmpje voor me tante die toen ziek(?) ofzo was iets verteld en toen zei hij dag tante jannie Ik ben bij de BACAVIA ipv Batavia xd als ik dat zeg word hij helemaal rood :P

Me moeder heeft een atelier met allemaal kinderen die woorden horen maar de betekenis niet weten hoor je z'n kind
W:ben jij geadoreert?
klein chineens meisje: nee (stiekem wel)
W: :o kom je uit china?
K C: Nee(toch wel)
Heel droog erover heen
w;POEPCHINEES!
KC: hahaa Poepchinees!
Me moeder ging helmaal stuk wantd at kleine meisje is zelf een chinees ging ze iedereen poep chineens noemen :')

Ook een tijdje terug
Klein jochie: Heb jij een vriendje?
ik: nee!
Klein jochie: wil je dan met mij trouwen
Ik: ja als je wat ouder bent!

gehehe ze zijn minder leuk als je ze op schrijft :S das wel zonde

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:30

oww ik heb ook nog een aantal van mezelf!

heb vroeger een periode gehad dat er op alles een pleister moest(dus met kapotte dingen)

was er ergens een vliegtuig neergestort(beelden op TV).
ik met mijn kinderlogica: pleister erop :j

later:
ik was op mn lip gevallen, en mocht een ijsje.
vroeg ik later: mag de vogel ook een ijsje als hij op zijn lip valt?

verder hadden we thuis een olifantje :j
dat was dus gewoon een krukje met een olifant erop...
maar dat soort krukjes heten nog steeds olifantjes...mensen kijken me toch raar aan als ik over olifantjes praat....

en laatst was ik mee op een puzelrit.
daar was een klein meisje, en die vertelde dat ze aan het eind van de dag nog een heel eind moesten rijden...
want ze moest immers terug naar Nederland!
klein detail: we waren in het mooie drenthe....maar volgens haar waren we toch echt in het buitenland!