Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:51

Klopt, de eerste ronde dansen alle pre-amateurs (= debutanten) in series en daarna worden ze ingedeeld in een C, B, of A-poule, waarbij A het hoogste is. Evenzo gebeurd bij de amateurs en masterclass amateurs (A en hoofdklasse dansers) werd dit keer ook in een A en B poule verdeeld. Echt een heel leuke gezellige wedstrijd maar langgggggggggg ben d'r nog moe van en ik kwam pas om 15.00 uur 's middags, kan je nagaan :).

Kids waren trouwens in de ballroom gekomen tot halve finale A-poule (gedeelde 8e plaats). Ook best aardig als je bedenkt dat ze al driekwart jaar geen specifieke ballroomles meer gehad hebben :o

tina

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:55

gefelicteerd met je kids hun plaatsen!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:14

Thanks tina! Wat heb je uiteindelijk gedaan van het weekend met dansen? Je man meegesleept? :P

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:54

de vertrouwde en dichtbijzijnde :+ dansschool ,was gezellig :) en gisteren weer voor eerst gelest na de vakantie
al met al hebben we 6,5 uur gedanst in 2 dagen tijd

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:16

Hahaha, dat is een mooi gemiddelde :P

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:24

Hee dames , ik zal ook weer eens wat laten horen , we gaan toch woensdag weer een les nemen en zaterdag weer .. ons streven is toch om februari te gaan starten , ik hoop dat het mogelijk is na ruim 3 maand stil te hebben gestaan en daarvoor latinles te hebben gehad... dus qua ballroom staan we al heel lang stil ... ik hoop na 3 jaar hopen en mezelf al in een prachtige jurk te zien dansen dat het er nu toch nog van komt...het streven ligt hoog aangezien het al snel februari is ...dus ik ben heel benieuwd en hoop dat er nu geen lessen meer uit vallen...en dat mn droom om echt de stap te nemen uitkomt .....

Hoe gaat het met jullie???

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:11

Dat is toch een mooi streven? Ben benieuwd. Waarschijnlijk heb ik er over heen gelezen, maar welke klasse dans je?
Hier gaan we a.s. weekend met de kids naar Wijchen, ben benieuwd!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:36

uit ervaring ,als wij na 14 jaar pauze konden instappen in social dansles bij de themacurcussen :+ (alleen voor gevorderd) dan moet dat met de ballroom wel weer lukken ,hooguit ben je een figuurtje vergeten maar de basis blijft meest wel hangen :)

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:14

zie net op de website van onze school ,dat er een curcus "instappen voor hobby = pre-amateur westrijden" komt vanaf eind februari
(in mei is er een wedstrijd daar )
en op wat voor een dag ,op een maandagavond }:0 ,die dag kunnen we uitgerekend niet |(
en normaal is dat iets wat ik heel graag zou willen doen -O-

nu durf me dus helemaal niet meer zo in te schrijven voor die thuiswedstrijd :o (stond er over te twijfelen ,manlief vond geen punt ,probleem is dat ik me nogal onzeker voel na de laaste keer iets dat heet -hoe krijg je je zenuwen in de grip - ik voel me direkt zo slecht dansen- als ik naar anderen kijk :o ?

en vanaf eind febr ,ook nog een beginnerscurcus op de zondag en tijd dat we wel kunnen in een dans die mij persoonlijk niet intresseert (lindyhop),daar laat zich gelukkig wisselen naar salsa club ,dat is dan wel ietwat pittige gevorderde groep voor ons dat uurtje maar theoretisch gezien mogen wij erin stappen ,de vereiste 2 curcussen hebben we gehad :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:59

Wat jammer dat je niet op de maandagavond kan, Tina! Altijd zo vervelend als ze nieuwe cursussen maken/de cursus verplaatsen naar uitgerekend een dag die je niet kan...
Bij ons hebben ze de wedstrijdtraining op de zondag gezet, uitgerekend de dag dat je meestal wedstrijd hebt... Ikzelf vind het best pittig om na een vermoeiende dag (lichamelijk en emotioneel; hebt toch altijd wat spanning, het is er vaak warm, eet onregelmatig) nog te dansen...

NoiRam, lijkt me een mooi streven hoor! Hoe vaak in de week ga je trainen? En lessen?
Vooral lessen lijkt me handig om alles snel weer op te pakken ;).

Eva, hebben de kids afgelopen weekend in Oss nog meegedaan?
Wij in elk geval niet, tentamens :(. Ook Wijchen doen we niet mee (waren we eerst misschien wel van plan) maar deze tentamenweek hakt er iets harder in dan gedacht, dus ga ik lekker uitrusten dat weekend.

Even offtopic, maar heb van het weekend voor het eerst gesleed met mijn shetlander! Ze kende het tuig al wel, en stuur en rem enzo, maar ze had nog nooit iets getrokken. Ze deed het zo goed, dat we vandaag maar weer gesleed hebben <3

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:32

Ah dat is echt balen als de cursus die je graag wilt volgen op een tijdstip is dat je niet kan:(.
Wat gaaf Bernette slee achter de shet! Foto's?
Kids hebben niet meegedaan in Oss, twee wedstrijden in de maand vind ik wel genoeg. Jammer dat we je niet gaan zien in wijchen, dat wordt dan de eerstkomende brado denk ik? Maar wat gek, wedstrijdtraining op zondag. Dat is bij ons op donderdagavond, maar aangezien op woensdagavond de masterclass Latin is (techniekles) en die al tot half elf vaak duurt vindt deze moeder een late avond in de week voldoende. Er wordt dus getraind op individuele tijden als dat uitkomt op de dansschool.
Gaan jullie wel eens trainen bij een andere dansschool?

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:55

eva1969 schreef:
Dat is toch een mooi streven? Ben benieuwd. Waarschijnlijk heb ik er over heen gelezen, maar welke klasse dans je?
Hier gaan we a.s. weekend met de kids naar Wijchen, ben benieuwd!

jaa dat is het zeker.. maar ik dans nog geen enkele klasse .. mn vriend legt het steeds uit maar snap er geen biet van :')
maar we willen starten in : debutanten 3 heb het net even gevraagd :j

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:58

BernetteO schreef:
Wat jammer dat je niet op de maandagavond kan, Tina! Altijd zo vervelend als ze nieuwe cursussen maken/de cursus verplaatsen naar uitgerekend een dag die je niet kan...
Bij ons hebben ze de wedstrijdtraining op de zondag gezet, uitgerekend de dag dat je meestal wedstrijd hebt... Ikzelf vind het best pittig om na een vermoeiende dag (lichamelijk en emotioneel; hebt toch altijd wat spanning, het is er vaak warm, eet onregelmatig) nog te dansen...

NoiRam, lijkt me een mooi streven hoor! Hoe vaak in de week ga je trainen? En lessen?
Vooral lessen lijkt me handig om alles snel weer op te pakken ;).

We gaan straks weer 2 x in de week dansen , programma pakken we gewoon ons oude programma ..daar weet ik de passen nog van en hoop dat ik de rest ook weer onder de knie krijg... het scheeld aangezien mn vriend altijd hoog niveau heeft gedanst dus hij neemt me zo mee :j

Eva, hebben de kids afgelopen weekend in Oss nog meegedaan?
Wij in elk geval niet, tentamens :(. Ook Wijchen doen we niet mee (waren we eerst misschien wel van plan) maar deze tentamenweek hakt er iets harder in dan gedacht, dus ga ik lekker uitrusten dat weekend.

Even offtopic, maar heb van het weekend voor het eerst gesleed met mijn shetlander! Ze kende het tuig al wel, en stuur en rem enzo, maar ze had nog nooit iets getrokken. Ze deed het zo goed, dat we vandaag maar weer gesleed hebben <3

hahah wat gaaf dat je shettie een slee kent !! ik zeg foto foto ?? :P

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:25

inderdaad foto van de shet die de slee trekt , :D

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:34

Hier dan een foto van mijn shettie voor de slee:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/0z_bGJ1TKdrsJwT9a4v3EeyNuEUdlDRaJ3hega1DYaw?feat=directlink
We doen het nu zo, omdat de leidsels net te kort zjn naar de slee en omdat ze nog niet zoveel ervaring heeft. Daarbij is de slee een beetje instabiel en het is zo lastig om vast te houden en te sturen tegelijk ;)
Teugels zitten inderdaad OOK aan het halster, ze heeft ook een klein bitje in. Ze kent het bit alleen in principe wel, maar van vrolijkheid bokt ze wel eens in het begin, en dan is het zo zielig als ze in de mond getrokken wordt...

Eva, wij trainen bij onze eigen dansschool eigenlijk alleen in de les, en soms op een zeldzame dansavond. (helaas organiseren ze die weinig omdat ze meer verdienen aan feesten...)
Verder gaan wij vaak op zaterdag naar Rosmalen of Veghel voor een dansavond en op dinsdag trainen we in een grote hal in Elshout (m.n. ballroom omdat de Latin al om 19.00 begint, dit halen we vaak niet) Soms ook op donderdag daar. Latin doen we vooral thuis (hele grote woonkamer) en dan met name het voetenwerk oefenen.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:35

@BernetteO wat een leuke foto zeg !!!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:53

leuk die foto :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:59

Wat een leuke foto en wat een superschattige shet! Helemaal leuk!
Bernette ik checkte net even op de routeplanner, en Waalwijk is vanaf jullie ook maar ongeveer een half uur :D. Wij hebben elke vrijdagavond vrij dansen vanaf 21.00 uur (entree 2,50 meen ik) en veel feesten die ook voor niet-leden toegankelijk zijn (hint hint haha).

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:02

O, dat is dan ook wel heel leuk! Helaas moet ik op vrijdag wel vaak tot 22.00 werken, dus dan ben ik er wel laat, maar ga het zeker eens met mijn vriend overleggen!

En dankjulliewel voor de complimenten over de foto :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:46

Ik zie trouwens op de convocatie van Tilburg Moves, als ik het goed lees, dat tot 10.00 uur de toegangsprijs als speciale actie 10 euro is (niet voor WDSF deelnemers). Dat maakt het voor debutanten wel allemaal iets betaalbaarder! Er zullen sowieso niet veel debutanten mee doen want volgens de voorlopige timetable rammelen ze alle debutantenklasses, standard en latin, er in een half uur doorheen!!! Hahaha

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:55

Ik voorzie uitloop... :Y)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:15

maar hebben ze nu al een timetable dan?
Kan me niet voorstellen dat iedereen die mee wil doen zich al opgegeven heeft... Ik in elk geval nog niet!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:37

Op de convocatie staat een voorlopige tijdsplanning, kijk hier http://kalender.nadb.eu/20130224_Tilburg/convo.pdf, geloof niet dat er nou heel veel ruimte in die planning is hahaha

Maar ik ben er nog nooit geweest, waarschijnlijk hebben ze meerdere zalen waar verschillende categorieën naast elkaar gelijktijdig worden gedanst, tenminste dat lijkt mij dan toch de meest logische verklaring :D

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:44

Ik zou bijna zeggen dat ze de juveniles verward hebben met de debutanten, want voor de juveniles staat van 10.00 en om 13.00 beginnen de Adults pas...
Ik dacht namelijk dat ze daar ook maar 1 zaal hebben ;)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:02

Oh verrek, dat is het natuurlijk, zo ver had ik nog helemaal niet gekeken. Slim ben jij Bernette :D